اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

افزایش درآمد استخراج بیت کوین | افزایش 8 میلیون دلاری درآمد ماینرها در 2023

نویسنده : عارفه مدنی

484

زمان مطالعه :

2دقیقه
بیت کوینارزهای دیجیتالاستخراج

11بهمن1401|55:07

درآمد استخراج بیت کوین

درآمد استخراج بیت کوین از پاداش استخراج و کارمزد تراکنش‌ها در روز های اول سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شد. این افزایش درآمد پس از یک سال مبارزه اکوسیستم استخراج رمز ارز بیت کوین برای بقا، بسیار ضروری بود تا فعالان این حوزه نفس راحتی بکشند. درآمد استخراج بیت کوین در 28 دسامبر 2022 برای اولین بار نسبت به اکتبر 2020 به میزان 13.6 میلیون دلار کاهش یافت و این اتفاق سبب شد، فشارمالی بسیار زیادی همراه با افزایش قیمت و صرف انرژی بالا بر شرکت های استخراج ارز دیجیتال تحمیل شود و حتی برخی از شرکت ها مجبور به تعطیلی شوند.

این مسله باعث نگرانی بسیاری از ماینر‌ها یا همان استخراج کنندگان ارز دیجیتال در رابطه با آینده کاریشان شد. نمودار زیر درآمد ماینرهای بیت کوین در طی زمان را نشان می‌دهد. از آن‌جایی که در شروع 2023، فعالیت سرمایه‌گذارن در بازار بیت کوین افزایش یافت و بسیاری از کاربران به خرید بیت کوین پرداختند، درآمد ماینرها نیز رشد مناسبی کرد و رشد ۵۰ درصدی درآمد بر حسب دلار آمریکا را برای ماینرها به ارمغان آورد.

 

درآمد استخراج بیت کوین

 

درآمد استخراج بیت کوین چقدر است

کاربران با تامین امنیت شبکه بیت کوین از طریق حل معادلات بلاک‌ها پاداش شبکه شامل کارمزد تراکنش‌های ایجاد شده و کوین‌های جدید تولید شده را به عنوان درآمد استخراج بیت کوین به دست می‌آورند. میزان سودآوری استخراج ارز دیجیتال در طی زمان کاملا متغیر است و به همین دلیل نمی‌توان به صورت مطلق در مورد میزان کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال صحبت کرد.

زمانی که ماینرهای بیشتری به زنجیره می‌پیوندند و شبکه غیرمتمرکز رمز ارز بیت کوین را ایمن می‌کنند، نرخ هش همچنان به بالاترین حد خود می‌رسد و درآمد آنها کاهش می‌یابد. طبق مطالبی که در بالا ذکر شده است درآمد استخراج بیت کوین از 15.3 میلیون دلار در 1 ژانویه به 23 میلیون دلار در بازه زمانی 30 روزه افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در زمان نگارش این مقاله، هش ریت بیت کوین در حدود ۳۰۰ اگزاهش در ثانیه بوده است.

 

انتقاد به روش کسب درآمد استخراج بیت کوین

 

یکی از بزرگترین انتقادها به روش کسب درآمد استخراج بیت کوین این است که نیاز به صرف انرژی بالا برای اجرای مکانیسم اجماع اثبات کار دارد،  الگوریتم اثبات کار شرایطی را تعیین می‌کند که در آن ماینرها بتوانند اطلاعات تراکنش‌های جدید را تأیید کنند. ماینرها با استفاده از این الگوریتم، بلاک جدیدی را وارد بلاک چین می‌کنند. این اتفاق در بیت کوین نزدیک به هر ده دقیقه یک بار رخ می‌دهد.

الگوریتم اثبات کار اولین الگوریتم اجماعی بود که در واقع مکانیسمی برای جلوگیری از خرج مضاعف یا دبل اسپندینگ به وجود آورد و تا به امروز همچنان الگوریتمی قابل اطمینان باقی مانده است. در اکتبر 2022، کوین تلگراف گزارش داد که رمز ارز بیت کوین شاهد افزایش 41 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته بوده است.

با این حال هدف بیدا کردن راه حلی است که هم از اتلاف انرژی جلوگیری شود و هم راهی برای تامین انرژی استخراج بیت کوین فراهم شود.
برای حل کردن این مشکل یعنی درآمد استخراج بیت کوین، به تازگی یک شرکت معدنی راه حلی برای جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین تامین انرژی استخراج بیت کوین در مالاوی (کشوری در جنوب شرقی افریقا واقع شده است) ارائه کرده، تا بتواند با بهترین روش و صرف کمترین انرژی به کسب درآمد استخراج بیت کوین ببردازد.

طبق گزارش کوین تلگراف این پروژه که توسط شرکت Gridless انجام می‌شود، برای آزمایش از 50 کیلووات انرژی رها شده به عنوان یک سایت جدید درآمد استخراج بیت کوین استفاده می‌کند. ردپای زیست محیطی تأسیسات استخراج بیت کوین در این روش نیز کم است زیرا صرفاً از انرژی آبی مبتنی بر رودخانه استفاده می‌کند.

علی رغم همه این اتفاقات همچنان درآمد استخراح بیت کوین نیازمند مصرف انرژی بالا است و نوآوری‌های انجام شده در حوزه تامین انرژی و همچنین بازدهی دستگاه‌های ماینر تنها منجر به افزایش سختی شبکه شده است. به نظر می‌رسد بدون وجود قوانین تنظیم‌کننده راه‌حل مناسبی برای کنترل مصرف انرژی دستگاه‌های ماینر بیت کوین وجود نخواهد داشت.

منبع : Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin