اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل تکنیکال آربیتروم | بهترین قیمت خرید آربتیروم کجا است؟

نویسنده : مهدی رضائیان

321

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

20شهریور1402|59:10

تحلیل تکنیکال آربیتروم

آربیتروم با نماد ARB توکن حاکمیتی پروژه لایه دوم اتریوم است که حدود شش ماه پیش با ایردراپ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. در این مقاله با تحلیل تکنیکال آربیتروم به بررسی بهترین قیمت خرید آربیتروم برای سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌پردازیم.

 

تحلیل بهترین قیمت خرید آٰربیتروم

ارز دیجیتال آربیتروم از زمان ورود به بازار مدت زمان زیادی را بین 1 و 1.5 دلار نوسان کرده است و POC لاین مربوط به ولیوم پروفایل آن در قیمت حدود 1.16 قرار دارد. با این حال ریزش اخیر ارزهای دیجیتال قیمت این رمز ارز را به زیر یک دلار کشاند و در حال حاضر این رمز ارز با قیمت 0.81 دلار معامله می‌شود.

از آنجایی که پروژه آربیتروم یک ارز جدید در بازار ارزهای دیجیتال است و بزرگترین سهم را از تراکنش‌های لایه دوم اتریوم به خود اختصاص داده است احتمالا این رمز ارز یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. هایپ خود لایه دوم‌ها به دلیل ایردراپ نیز احتمال رشد مناسب برای آربیتروم را افزایش می‌دهد.

 

دو رویکرد کلی از تحلیل بهترین قیمت خرید آربیتروم می‌توان داشت. رویکرد اول پیدا کردن سطوح حمایتی مناسب و خرید پله‌ای در آن‌ها است. رویکرد دوم بهترین قیمت خرید آربیتروم زمانی است که روند نزولی قیمت به اتمام رسیده و تحلیل تکنیکال آربیتروم نشانه‌های صعود را نشان می‌دهد.

 

بسته به رویکرد و استراتژی شما می‌توانید یکی از رویکردها را انتخاب و برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در بخش بعدی به بررسی تحلیل تکنیکال آربیتروم به منظور مشخص کردن نقاط مهم هر دو رویکرد می‌پردازیم.

 

تحلیل تکنیکال آربیتروم

طبق نمودار تحلیل تکنیکال آربیتروم در تایم فریم روزانه و در وبسایت تریدینگ ویو، این رمز ارز پس از رسیدن به قیمت 1.815 دلار روند نزولی خود را آغاز کرد و پس از ریزش 50 درصدی و رسیدن به قیمت 90 سنت دوباره تا قیمت 1.34 دلار رشد کرد. پس از این رشد این رمز ارز دائم در حال کاهش بوده و هم اکنون در قیمت 81 سنت معامله می‌شود.

 

با اتصال دو قله ایجاد شده در نمودار و رسم خط روند نزولی مشاهده می‌شود که این رمز ارز همچنان در یک روند نزولی قرار دارد. رسم خط روند مربوط به کف‌های ایجاد شده در نمودار تحلیل تکنیکال آربیتروم نشان می‌دهد که نزول قیمت در طی یک الگوی کلاسیک تحلیل تکنیکال گوه انجام می‌شود که قیمت در حال نزدیک شدن به کف آن می‌باشد.

 

قیمت آربیتروم در سطح 91 تا 92 سنت با یک سزح حمایت روبه‌رو بود که قیمت چندین بار به آن واکنش مثبت نشان داده بود اما 10 روز پیش این حمایت شکسته شد. قیمت پس از یک پولبک ضعیف در طی چند روز به این سطح شکسته شده دوباره ریزش خود را آغاز کرد و در حال حاضر به قیمت 80 سنت رسیده است.

 

تحلیل تکنیکال آربیتروم در چارت روزانه

 

از آنجایی که زیر قیمت 90 سنت سطوح کلاسیک حمایت مقاومت برای قیمت تشکیل نشده است، بهترین روش برای تعیین سطوح حمایت استفاده از اندیکاتور فیبوناچی گسترده یا سه نقطه‌ای است. برای این کار دو سقف قیمت و یک کف در قیمت 91 سنت را مشخص می‌کنیم تا سوح فیبوناچی برای ما نمایش داده شود.

 

با توجه به نمودار مشخص می‌شود که سطح حمایت 0.618 فیبوناچی در قیمت حدود 79 سنت قرار دارد که قیمت در حال حاضر به آن رسیده است. با توجه به اینکه این سطح، سطح معتبری است قیمت‌های فعلی آربیتروم می‌تواند گزینه خوبی برای خرید پله اول باشد.

 

سطم مهم دیگری که در نمودار تحلیل تکنیکال آربیتروم مشاهده می‌شود سطح 0.786 فیبوناچی است که در قیمت 65 سنت ایجاد شده است. در اواخر ماه سپتامبر این سطح قیمتی با کف الگوی گوه (Wedge) تشکیل شده همپوشانی دارد که این سطح را یک سطح قدرتمند برای قیمت تبدیل می‌کند. بنابراین قیمت 65 سنت می‌تواند پله بعدی و اصلی برای خرید ARB با رویکرد اول باشد.

 

تحلیل قیمت آربیتروم

 

تحلیل تکنیکال آربیتروم در تایم فریم 4 ساعته

اگر تحلیل تکنیکال آربیتروم را در تایم فریم چهار ساعته بررسی کنیم متوجه می‌شویم که قیمت آربیتروم پس از ریزش ارزهای دیجیتال و رسیدن به قیمت 91 سنت در تاریخ 17 آگوست در یک کانال نزولی حرکت کرده و در حال حاضر نیز به کف این کانال رسیده و حتی به زیر آن نفوذ کرده است.

 

این کف کانال با سطح فیبوناچی 0.618 تقریبا در یک جا قرار گرفته است و همین مساله احتمال برگشت قیمت از این سطح را افزایش می‌دهد. با این حال روند ریزشی قیمت بسیار شدید بوده و به همین دلیل انتظار بازگشت قدرتمند قیمت از این سطح را نداریم.

 

به هر حال اگر کندل حال حاضر بالای کف کانال تشکیل شود و برگشت از کف کانال تایید شود می‌توان انتظار داشت قیمت دوباره بتواند میدلاین یا سقف کانال را ببیند. به هر حال برای خرید و ترید در هر سطح قیمتی بهتر است ابتدا کندل تایید برگشت یا تغییر روند را ببینید و سپس معامله خود را انجام دهید.

 

تحلیل تکنیکال آربیتروم در تایم فریم 4 ساعته

 

اگر شما رویکرد دوم را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت انتخاب کرده‌اید، بهتر است به جای خرید آربیتروم در کف‌های احتمالی منتظر شکست خط روند نزولی در تایم فریم روزانه و تایید آن باشید. احتمالا این امن‌ترین روش خرید برای شما خواهد بود اما برای رسیدن به آن روز احتمالا چند ماهی را باید صبر کنید.

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد