آکادمی رابکس
ترید
آموزش کار با سایت تریدینگ ویو tradingview

آموزش کار با سایت تریدینگ ویو |معرفی ابزارها و کاربردهای Tradingview

  • متوسط
  • 5دقیقه
  • 15 آذر 1401
2.2
2.2

فهرست مطالب

  • سایت تردینگ ویو
  • بخش‌های مختلف سایت Tradingview
  • ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو
  • تحلیل ارز دیجیتال در سایت تریدینگ ویو
  • آموزش تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو
  • اندیکاتور در سایت Tradingview
  • فیلترنویسی در سایت تریدینگ ویو
  • برنامه نویسی در سایت تریدینگ ویو
  • ترید آزمایشی در سایت Tradingview
  • تریدینگ ویو چیست ؟
  • آیا استفاده از سایت تریدینگ ویو رایگان است؟

تحلیل تکنیکال یکی از اصلی‌ترین ابزارهای معامله‌گران برای ترید ارزهای دیجیتال است. در تحلیل تکنیکال معامله‌گران با در اختیار داشتن نمودار قیمت دارایی و ابزارهای مختف معرفی شده برای تحلیل، می‌توانند شرایط رمز ارز مورد نظر خود را بررسی کنند و در صورت مناسب بودن شرایط به ترید و معامله بپردازند. بسیاری از سایت‌ها و نرم‌افزارها نمودار قیمت ارزهای دیجیتال را به همراه ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. در این میان سایت تریدینگ ویو یکی از مطرح‌ترین ابزارها برای انجام این کار است.

در تریدینگ ویو کاربران می‌توانند به نمودار قیمتی رمز ارزها در صرافی‌های ارز دیجیتال معروف دسترسی داشته باشند و علاوه بر آن، نمودار قیمتی سهام آمریکا، کامودیتی‌ها و شاخص‌های مختلف اقتصادی را مشاهده و تحلیل کنند. بسیاری از ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل اندیکاتورها، الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و سطوح فیبوناچی به صورت پیش فرض در این سایت وجود دارد. این سایت امکان فیلتر اطلاعات، ساخت اندیکاتورهای جدید و ارتباط با دیگر معامله‌گران را به کاربران ارائه می‌دهد. در این مقاله آموزش کار با سایت تریدینگ ویو را با اشاره به ابزارهای موجود و کاربردهای آن بررسی خواهد شد.

سایت تردینگ ویو

تریدینگ ویو یکی از وبسایت‌های معروف در حوزه تحلیل تکنیکال بازارهای مالی است که امکان بررسی نمودارها با استفاده از ابزارهای مختلف را به کاربران می‌دهد. استفاده از این وبسایت برای کاربران رایگان است و معامله‌گران می‌توانند در کنار نمودارهای ارزهای دیجیتال مختلف، به نمودار بسیاری از سهام شرکت‌های بین‌المللی، اوراق دولتی، شاخص‌ها و نمودارهای ارز فیات مختلف نسبت به یکدیگر دسترسی داشته باشند.

بنابراین علاوه بر معامله‌گران ارز دیجیتال، تریدرهای فارکس و سهام بین‌المللی نیز می‌توانند از این وبسایت برای تحلیل استفاده کنند. نسخه رایگان سایت تردینگ ویو بسیاری از ابزارهای مورد نیاز معامله‌گران را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با این وجود، برای دسترسی به برخی از امکانات پیشرفته سایت تریدینگ ویو کاربران باید از نسخه‌های پولی سایت استفاده کنند. سایت تردینگ ویو سه نوع حساب «Pro»، «Pro+» و «Premium» پولی دارد که کاربران می‌توانند به صورت ماهانه یا سالانه آن را خریداری کنند.

این حساب‌ها از جهات بسیاری مثل تعداد اندیکاتورهای قابل استفاده در یک نمودار، تعداد نمودارهای باز شده در پنجره، استفاده از برخی از اندیکاتورهای خاص، استفاده از داده‌های طولانی مدت‌تر، دسترسی به امکانات در تایم فریم‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. با مراجعه به بخش حساب‌های پولی سایت «+» می‌توانید هزینه این اکانت‌ها به صورت ماهانه و سالانه و امکاناتی که هر کدام از آن‌ها دارند را مشاهده کنید و در صورت تمایل خرید اکانت خود را ثبت کنید.

در حال حاضر امکان خرید این اکانت‌ها با ارز دیجیتال نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند با خرید بیت کوین، اتریوم و برخی دیگر از ارزهای قابل قبول، اکانت خود را تهیه کنند. کاربران ایرانی نیاز است که برای انجام این کار از فیلترشکن استفاده کنند. در سایت تردینگ ویو بخش‌های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای یک کاربرد خاص استفاده می‌شوند. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

 

آموزش تریدینگ ویو

 

بخش‌های مختلف سایت Tradingview

برای دسترسی به وبسایت تریدینگ ویو می‌توانید اسم آن را در گوگل جستجو کنید با به طور مستقیم به آدرس «www.Tradingview.com» مراجعه کنید. صفحه اول سایت تریدینگ ویو به صورت زیر است که در آن یک نوار در سمت بالای صفحه، یک نوار عمودی در سمت راست صفحه قرار دارد و در مرکز تصویر اطلاعات خلاصه‌ای از بازارهای مالی مختلف در دسترس است.

 

سایت تریدینگ ویو

 

در نوار ستون بالایی بخش اول مربوط به جستجوی نمودارهای مختلف است. در این بخش شما می‌توانید نماد دارایی مورد نظر خود را جستجو کنید و از میان نمودارهای موجود که ارائه دهندکان آن‌ها متفاوت است یکی را انتخاب کنید. با کلیک بر روی نماد مورد نظر، پنجره مربوط به نمودار و ابزارهای تحلیل تکنیکال نماد نمایش داده می‌شود که در بخش‌های بعدی به بررسی آن می‌پردازیم. نکته مهم آشنایی با نماد دارایی یا اسم آن است. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال نمودار فروش دوج کوین در صرافی ارز دیجیتال بایننس هستید، می‌توانید نماد «Dogeusdt» را سرچ کنید و نمودار مربوط به صرافی بایننس را انتخاب نمایید.

 

جستجوی نمودار در تریدینگ ویو

 

در کنار قسمت جستجو، گزینه‌هایی دیگری در نوار بالایی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای فعالیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمت زیر به بررسی مختصر این آیتم‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

  • در تب «Products» گزینه‌ «+Chart» برای دسترسی به بخش نمودارها و ابزارهای تحلیل استفاده می‌شود. بخش «Screeners» مربوط به بخش فیلتر اطلاعات برای بازارهای کریپنوکارنسی، سهام و فارکس است. گزینه «Heatmaps» نیز برای ایجاد نقشه‌های کلی وضعیت بازار کریپتو و سهام استفاده می‌شود.
  • بخش «Community» مربوط به تعامل بین کاربران با یکدیگر است. گزینه «Live streams» برای استریم پخش زنده تحلیل و مشاهده لایوهای موجود استفاده می‌شود. در بخش «Trade Ideas» می‌توانید ایده‌های معاملاتی مختلف ارائه شده توسط کاربران را مشاهده کنید. بخش «Educational ideas» مربوط به ایده‌های آموزشی ترید است و بخش «Scripts» مربوط به کدهای نوشته توسط کاربران است.
  • بخش سوم که بخش «Markets» نامگذاری شده است برای دسترسی به اطلاعات مختلف بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش اطلاعات بازارهای مربوط به کشورهای مختلف و همچنین بازارهای مختلف قرار گرفته است.
  • قسمت «News» پوشش اخبار مختلف در بازارهای مالی را برعهده دارد.
  • در قسمت آخر «More» می‌توانید اطلاعاتی در مورد سایت تریدینگ ویو به دست آورید و نسخه‌های دسکتاپ یا موبایل آن را دانلود کنید.

اصلی‌ترین بخش سایت تریدینگ ویو برای تریدرها بخش «Chart» است که در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم اما پیش از آن گزینه‌های موجود در نوار سمت راست صفحه اول سایت تردینگ ویو را معرفی می‌کنیم.

  • Watchlist and details: این گزینه برای ایجاد پرتفولیو از داراییهای مختلف به منظور بررسی یکجا و ساده‌تر آن‌ها استفاده می‌شود.
  • Alerts: از این گزینه می‌توان برای ایجاد هشدار تغییرات قیمت استفاده کرد.
  • News: سرخط اخبار مهم و تاثیرگذار بازارهای مالی در این بخش قرار می‌گیرد.
  • Hotlists: در این بخش می‌توانید فیلترهای مهم در بازارهای مالی کشورهای مختلف را مشاهده کنید. به عنوان مثال، می‌توان سهام با بیشترین یا کمترین سود در بازار آمریکا را مشاهده کرد.
  • Economic calendar: در این بخش تقویم اقتصادی رویدادهای مهم و احساسات افراد نسبت به آن‌ها قابل مشاهده است.
  • My ideas: ایده‌های منتشر شده توسط شما در این بخش قابل مشاهده است. برای ارائه ایده باید از صفحه نمودارها اقدام کنید.
  • Public chat: در این قسمت چت‌های عمومی با موضوع‌های مختلف وجود دارد که کاربران می‌توانند در آن‌ها به بحث و بررسی بپردازند.
  • Private chat: این گزینه امکان چت خصوصی را برای تریدرها فراهم می‌کند.
  • Ideas stream: ایده‌های منتشر شده توسط دیگران در این بخش نمایش داده می‌شود.
  • Stream: این بخش مربوط به استریم ویدیوها برای رویدادهای مختلف یا تحلیل بازارها است.
  • Notification: پیام‌ها و آلارم‌های شما در این بخش قرار می‌گیرد.
  • Help center: از این بخش می‌توانید سوالات مختلف خود را درباره سایت تردییگ ویو و امکانات آن با تیم پشتیبانی در میان بگذارید.

 

تحلیل ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

 

ایجاد حساب کاربری در تریدینگ ویو

برای استفاده از امکانات و خدمات ارائه شده در سایت تریدینگ ویو بهتر است ابتدا حساب کاربری مخصوص خود را در این وبسایت ایجاد کنید. بدون داشتن حساب کاربری نیز امکان استفاده از خدمات این سایت در مدت زمان محدود وجود دارد اما بعد از چند دقیقه پیام وارد شدن به حساب کاربری بر روی صفحه نمایش داده می‌شود که در صورت نداشتن حساب، کلیه ترسیم‌های تکنیکال شما از بین خواهد رفت. برای ایجاد حساب کاربری باید بر روی آیتم آدمک موجود در نوار بالایی صفحه اول سایت کلیک کنید که تا پنجره مربوط باز شود.

برای ایجاد حساب کاربری گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار داده می‌شود. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به ایمیل، گوگل، فیسبوک، لینکدین و توییتر اشاره کرد. ساده‌ترین روش، استفاده از گزینه ایمیل است. با انتخاب گزینه ایمیل و تعیین رمز برای آن می‌توانید حساب خود را ایجاد کنید. با انجام این کار شما حساب کاربری عمومی در سایت تریدینگ ویو ایجاد می‌کنید که امکانات آن برای تریدرهای معمولی کافی است. اگر به دنبال استفاده از امکانات بیشتر هستید باید اکانت پولی سایت را از قسمت «Upgrade now» خریداری کنید. امکانات این نوع حساب و نحوه خرید آن در بخش قبل آموزش داده شد.

تحلیل ارز دیجیتال در سایت تریدینگ ویو

سایت تریدینگ ویو مهمترین ابزار تحلیل تکنکیال بازارهای مالی به خصوص ارز دیجیتال است. برای دسترسی به ابزارهای تحلیل تکنیکال و نمودار قیمت ارزهای مختلف می‌توانید از چند طریق اقدام کنید. روش اول جستجو کردن نماد رمز ارز از قسمت جستجو در صفحه اول سایت و انتخاب نمودار قیمت در صرافی مورد نظر است. روش دوم برای این کار انتخاب گزینه «+Chart» از منوی «Product» است. با انجام این کار صفحه مربوط به تحلیل نمودارها برای شما باز می‌شود. تصویر زیر نمای کلی این صفحه را نمایش می‌دهد.

 

آموزش تحلیل در سایت تردینگ ویو

 

همانظور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این صفحه چهار نوار مختلف در چهار سمت تصویر دارد و در مرکز تصویر نیز نمودار قیمت قرار گرفته است. نوار سمت راست همان نوار موجود در صفحه اول سایت است که در بخش قبل در مورد آن توضیحات ارائه شد. نوار سمت چپ این صفحه مربوط به ابزارهای تحلیل تکنیکال است که در بخش آموزش تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو به آن خواهیم پرداخت. نوار سمت بالا مربوط به اطلاعات نماد، تایم فریم، اندیکاتورها، هشدارها، خروجی گرفتن از صفحه و ایجاد آلارم هشدار برای تغییرات قیمت است. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر کدام از گزینه‌های موجود در این نوار ارائه می‌شود.

  • گزینه اول موجود در نوار، مربوط به تنظیمات حساب کاربری شما است. با کلیک بر روی آن می‌توانید تغییرات مورد نظر عمومی در صفحه نمایش را تنظیم کنید.
  • بخش دوم مربوط به نمادی است که در حال بررسی آن هستید. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید نماد خود را تغییر دهید.
  • علامت + موجود در این قسمت برای مقایسه روند تغییرات قیمت در چندین دارایی را برای کاربران فراهم می‌کند. با کلیک بر روی این قسمت و انتخاب یک نماد دیگر می‌توانید نمودار مربوط به هر دو دارایی را مشاهده و باهم مقایسه کنید.
  • گزینه بعدی مربوط به تایم فریم تحلیل است. با کلیک بر روی این قسمت تایم فریم‌های موجود نمایش داده می‌شود که می‌توانید با کلیک بر روی آن تایم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اکانت رایگان امکان استفاده از تایم فریم‌های زیر یک دقیقه امکان‌پذیر نیست.
  • در بخش بعدی نوع نمایش کندل‌ها قرار داده شده است که با کلیک بر روی آن می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. مدل «Candles» و «Line» معمولا بیشترین کاربرد را در تحلیل تکنیکال دارند.
  • گزینه Indicators برای انتخاب اندیکاتورها و اضافه کردن آن‌ها به نمودار استفاده می‌شود. با کلیک بر روی این گزینه اندیکاتورهای رسمی و غیررسمی ایجاد شده توسط کاربران نمایش داده می‌شود که می‌توانید با جستجوی اسم اندیکاتور به آن دسترسی داشته باشید.
  • نماد پنجره بعدی مربوط به تمپلیت اندیکاتور است که با انتخاب آن چندین اندیکاتور به صورت یکجا به نمودار اضافه می‌شود.
  • گزینه «Alert» برای ایجاد هشدار بر روی قیمت بر اساس متغیرهای مختلف تکنیکال استفاده می‌شود.
  • تب «Replay» برای مشاهده کندل‌های تشکیل شده در نمودار به صورت ویدیو زمانی استفاده می‌شود. از این گزینه می‌توان برای بررسی دقیق‌تر نمودار استفاده کرد.

 

اضافه کردن اندیکاتور در سایت Tradingview

نوار پایینی آخرین بخش از صفحه تحلیل نمودارها است که شامل چهار ابزار پیشرفته برای تریدرها و سرمایه‌گذاران است. این ابزارها برای فیلترنویسی، کدنویسی، تست استراتژی و انجام ترید به صورت آزمایشی استفاده می‌شوند که در بخش‌های بعدی به آموزش آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو

ابزارهای زیادی برای تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو وجود دارد که بخشی از آن‌ها مربوط به ترسیم است و بخش دیگر مربوط به استفاده از اندیکاتورها است. همانطور که در بخش قبل گفته شد، ابزارهای ترسمی در نوار سمت چپ ضفحه نمودار قرار دارد که از آن‌ها برای ترسیم خط روند، سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای کلاسیک و هارمونیک و غیره استفاده می‌شود. در ادامه این بخش به بررسی مورد به مورد گزینه‌ها می‌پردازیم.

نشانگر موس

گزینه اول از نوار مربوط به تحلیل تکنیکال مربوط به نشانگر موس است که با کلیک بر روی آن گزینه‌های مختلف موجود نمایش داده می‌شود. گزینه Cross به صورت دو خط عمود بر هم، گزینه Dot به صورت یک نقطه و گزینه Arrow به صورت یک فلش در صفحه نمودار ظاهر می‌شود. گزینه آخر موجود در این بخش Eraser است که برای پاک کردن ترسیمات می‌توان از آن استفاده کرد.

 

ابزارهای تحلیل تکنیکال سایت تریدینگ ویو

 

ترسیم خط و کانال

دومین ابزار موجود در نوار ترسیمات مربوط به رسم خطوط و کانال‌ها است. در این بخش انواع خطوط افقی، عمودی و مورب به همراه کانال‌ها و خطوط مورب قابل رسم است. در ادامه به معرفی تمامی ابزارهای موجود در این بخش می‌پردازیم.

  • Trend Line: از این گزینه برای ترسیم خطوط روند به صورت مورب استفاده می‌شود.
  • Arrow: از این گزینه برای ترسیم خطوط مورب جهت دار استفاده می‌شود.
  • Ray: از این ابزار برای ترسیم یک خط با استفاده از دو نقطه در میانه استفاده می‌شود که یک سمت آن تا بی‌نهایت امتداد دارد. این ابزار برای ترسیم خط روند بلند مدت می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • Info line: از این گزینه برای ترسیم خط روند به همراه اطلاعات شیب خط، تعداد کندل‌ها و تغییرات قیمتی استفاده می‌شود.
  • Extended line: همانند Ray از این ابزار می‌توان برای ترسیم خطور با استفاده از دو نقطه استفاده کرد. تفاوت این است که این خط از دو طرف امتداد می‌یابد.
  • Trend angle: این گزینه برای ترسیم خط روند با مشخص کردن زاویه آن استفاده می‌شود.
  • Horizontal Line: برای ترسیم خط افقی که از دو سمت ادامه دارد از این گزینه استفاده می‌شود.
  • Horizontal Ray: از این گزینه برای ترسیم نیم خط استفاده می‌شود که فقط از یک سمت ادامه دارد.
  • Vertical Line: برای ترسیم خط عمودی از این ابزار استفاده می‌شود.
  • Cross Line: برای رسم دو خط عمود برهم از این گزینه استفاده می‌شود.
  • Parallel Channel: این گزینه ابزار ترسیم کانال موازی است.
  • Regression Trend: از این ابزار برای ترسیم کانال رگرسیون استفاده می‌شود.
  • Flat Top/Bottom: از این ابزار برای ترسیم دو خط همگرا یا واگرا استفاده می‌شود.
  • Disjoint Channel: این ابزار برای ترسیم کانال‌ غیرموازی استفاده می‌شود.
  • Anchored VWAP: این ابزار برای ترسیم خطوط قیمتی میانگین با وزن حجم معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ترسیم خط و کانال در سایت تریدینگ ویو

 

ابزارهای ترسیم فیبوناچی در سایت تریدینگ ویو

نسبت‌های فیبوناچی در تحلیل تکنیکال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزارهای مختلفی مثل فیبو ری تریسمنت، فیبو اکستنشن، فیبو سه نقطه، کانال فیبو، ابزارهای چنگال و گن از جمله این ابزارها هستند. در ادامه به معرفی مهمترین ابزارهای موجود در این بخش می‌پردازیم.

  • Fib Retracement: از این ابزار برای ترسیم فیبو ریتریسمنت و فیبو اکستنشن استفاده می‌شود . در تنطیمات مربوط به این ابزار می‌توانید سطوح مختلفی که مور نیاز است را تعیین کنید تا فقط آن‌ها نمایش داده شوند.
  • Trend-based Fib Extension: از این ابزار برای ترسیم فیبو سه نقطه‌ای استفاده می‌شود.
  • Pitchfork: این گزینه برای ترسیم چنگال استفاده می‌شود.
  • Fib Channel: از این ابزار برای ترسیم کانال‌های مبتنی بر نسبت‌های فیبوناچی استفاده می‌شود.
  • Gann Fan: از این ابزار برای ترسیم بادبزن گن استفاده می‌شود.
  • Trend-based Fib Time: این ابزار برای ترسیم زون‌های زمانی مبتنی بر فیبوناچی استفاده می‌شود.

سایر ابزارهای موجود در این بخش ابزارهای ترکیبی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که استراتژی شما مبتنی بر این ابزارها بود، می‌توانید از آن‌ها نیز به راحتی استفاده کنید. تصویر زیر تمامی ابزارهای موجود در این بخش را نشان می‌دهد.

 

ترسیم فیبوناچی در tradingview

 

ترسیم سطوح و اشکال مختلف در سایت Tradingview

برای ترسیم سطوح حمایت و مقاومت و هم چنین اشکال مختلف مورد نیاز برای بررسی الگوها می‌توان از قسمت ترسیم سطوح و اشکال مختلف استفاده کرد. در این بخش گزینه‌های مختلفی وجود دارد که در تصویر زیر قابل مشاهده هستند و به ترتیب برای ترسیم خطوط منحنی، هایلایت، مستطیل، دایره، بیضی، مسیر جهت‌دار، منحنی، پلی لاین، مثلث، مستطیل مورب، آرک و منحنی دوبل استفاده می‌شوند.

 

ترسیم سطوح حمایت و مقاومت در تریدینگ ویو

 

اضاقه کردن اطلاعات به نمودار

گاهی اوقات نیاز است که کاربران به نمودارهای تحلیل تکنیکال خود نوشته، توییت، تصویر یا لیبل‌های مختلف اضافه کنند. پنجمین بخش از نوار سمت چپ مربوط به این ابزارها است که به ترتیب برای اضافه کردن نوشته، نوشته ثابت، متن بلند و متن بلند ثابت، متن بر روی نقطه خاص، توییت، ایده، تصویر، کامنت، ایده قیمت، فلش‌های جهت دارو و پرچم‌های نمادین استفاده می‌شوند.

 

اضافه کردن نوشته به نمودار تریدینگ ویو

 

ترسیم الگوهای کلاسیک، هارمونیک و امواج الیوت

الگوهای کلاسیک یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که بسیاری از طرفداران از آن‌ها برای تحلیل بازار استفاده می‌کنند. علاوه بر این الگوها، الگوهای هارمونیک وجود دارند که بر مبنای اشکال هندسی و نسبت‌های فیبوناچی ایجاد شده‌اند. امواج الیوت نیز یکی از رویکردهای مدرن نسبت به تغییرات قیمت در بازارها به صورت موجی است. سایت تریدینگ ویو برای ترسیم معروف‌ترین این الگوها ابزارهایی را در بخش ترسیمات در اختیار کاربران قرار داده است که در تصویر زیر قابل مشاهده است. با توجه به معنادار بودن این عنوان‌ها از توضیح آن‌ها خودداری می‌کنیم.

 

ترسیم الگوهای کلاسیک و هارمونیک در سایت تریدینگ ویو

 

ابزارهای تعیین وضعیت ترید

بسیاری از تریدرها برای نمایش تغییرات قیمت از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند تا نمودار به شکل واضحی برای همه قابل فهم باشد. هفتمین بخش از نوار ابزارهای ترسیم سایت تریدینگ ویو مربوط به این ابزارها است که شامل تعیین پوزیشن خرید، پوزیشن فروش، نمایش هدف قیمت، رنج تاریخ، رنج قیمت، رنجتاریخ و قیمت به صورت یکجا، کپی الگوهای کندل‌ها و پروفایل حجم است. تصویر زیر ابزارهای موجود در سایت تریدینگ ویو برای تعیین وضعیت ترید را به خوبی نمایش می‌دهد.

 

ولیوم پروفایل در سایت تریدینگ ویو

سایر بخش‌های نوار ترسیم

علاوه بر هفت بخش اصلی که در قسمت‌های قبل توضیح داده شدند، نوار ابزار ترسیم در سایت تریدینگ ویو شامل ابزارهایی است که امکانات ترسیمی مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله این ابزارها می‌توان به استیکرها، خط کش اندازه‌گیری، ابزار زوم، ابزار مغناطیس ترسیم، قفل کردن ابزارها و هم چنین پاک کردن ترسیمات مختلف است. این ابزارها معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر ابزارهای ترسیم می‌توان با کلیک راست بر روی نمودار قیمت ویرایش‌های مورد نیاز را اعمال کرد. تصویر زیر گزینه‌های موجود در این پنجره را نمایش می‌دهد که شامل مواردی چون ریست کردن نمودار، کپی کردن و پیست یک قیمت خاص، ترید آزمایشی، اضافه کردن نمودار به واچ لیست، اضافه کردن یادداشت، قفل نشانگر، درخت ترسیمات، خطوط، رنگ‌های نمایشی، پاک کردن ترسیمات، پاک کردن اندیکاتورها و سایر تنظیمات است.

 

ویرایش نمودار در سایت تریدینگ ویو

 

اندیکاتور در سایت Tradingview

در بخش قبل با ابزارهای ترسیم تحلیل تکنیکال در سایت تردینگ ویو آشنا شدیم در این بخش می‌خواهیم به بررسی اندیکاتورها بپردازیم. اندیکاتورها در نوار بالایی نمودار سایت تریدینگ ویو قرار دارند. با کلیک بر روی این گزینه که با عنوان «Indicators» مشخص شده است، پنجره زیر نمایش داده می‌شود.

 

استفاده از اندیکاتور در سایت تریدینگ ویو

در این پنجره چهار قسمت مختلف وجود دارد. بخش «My scripts» مربوط به اندیکاتورهای ایجاد شده توسط خود کاربر است. بخش «Technical» نشان‌دهنده اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو است و خود به 5 بخش «Indicators»، «Strategies»، «Volume profile»،«Auto» و «Candlestick patterns» تقسیم شده است. در بخش اندیکاتورها شما می‌توانید با جستجوی عنوان هر اندیکاتور به نسخه اصلی آن و به نسخه‌های مختلف ایجاد شده توسط کاربران دسترسی داشته باشید. انواع اندیکاتورها مثل میانگین متحرک و ایچیموکو و اسیلاتورها مثل مکدی و RSI در این قسمت قابل دسترسی است.

در بخش استراتژی از گروهی از اندیکاتورها، اسیلاتورها و الگوهای کندل استیک برای ایجاد روش معاملاتی استفاده می‌شود. با مراجعه به این قسمت می‌توانید استراتژی‌های مختلف موجود را مشاهده و بررسی کرده و در صورتی که مفید بودند برای معاملات خود استفاده کنید. در بخش Volume Profile اندیکاتورهای مربوط به حجم قیمت وجود دارد که تنها برای اکانت‌های پولی قابل استفاده است. با این حال شما می‌توانید با جستجوی عنوان این اندیکاتور در بخش اندیکاتورها، ابزارهای تهیه شده توسط کاربران را برای حجم قیمت به نمودار اضافه کنید.

در قسمت Auto ابزارهای برای ترسیم برخی از الگوهای کلاسیک و ترسیمات مربوط به نسبت‌های فیبوناچی به صورت اتوماتیک قرار داده شده است که با انتخاب آن‌ها الگوی مورد نظر در نمودار به صورت اتوماتیک استخراج و ترسیم می‌شود. در نهایت، بخش الگوهای کندل استیک آخرین بخش اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در سایت تریدینگ ویو است که می‌توان با استفاده از ابزارهای موجود در آن الگوهای کندلی مختلف را به صورت اتوماتیک استخراج کرد.

بخش سوم در پنجره اصلی اندیکاتورها که با عنوان Financials تعریف شده مربوط به متغیرهای مالی در تحلیل بنیادی شرکت‌ها است. ابزارهای موجود در این بخش برای بازارز ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد. بخش آخر این مجموعه با عنوان Community Scripts مربوط به اندیکاتورها و کدهایی است که توسط عموم کاربران در سایت تریدینگ ویو طراحی و ایجاد شده است. برخی از اندیکاتورهای موجود در این بخش نیز بسیار مفید و کاربردی هستند که بسته به نیاز خودتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر نشانگر ماوس خود را بر روی یک اندیکاتور قرار دهید، در انتهای سمت راست آن یک علامت سوال مشاهده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید جزئیات مربوط به کد آن اندیکاتور را مشاهده و بررسی کنید. همچنین در سمت چپ هر اندیکاتور یک علامت ستاره وجود دارد که با انتخاب آن، یک فهرست اندیکاتورهای محبوب ایجاد می‌شود و اندیکاتور به آن اضافه می‌شود. این کار برای دسترسی سریع و آسان به اندیکاتورهای پرکاربرد بسیار مفید است.

فیلترنویسی در سایت تریدینگ ویو

یکی از بخش‌های مهم سایت تریدینگ ویو ابزار فیلترنویسی آن است که برای بازارهای سهام، فارکس و ارزهای دیجیتال قابل استفاده است. برای دسترسی به این بخش می‌توان از بخش نوار پایین نمودار دارایی گزینه «Screener» را انتخاب کرد. علاوه بر این در صفحه اول سایت تریدینگ ویو از قسمت «Products» می‌توان تب مربوط به «Screeners» را انتخاب و گزینه فیلترنویس مربوط به بازار مورد نظر را انتخاب کرد. بخش فیلترنویسی در نمودار قیمت به صورت یک پنجره در پایین نمودار نمایش داده می‌شود اما مراجعه به بخش فیلترنویسی از صفحه اصلی سایت، صفحه کامل فیلترنویسی را باز می‌کند.

 

فیلترنویسی در سایت tradingview

 

تصویر بالا صفحه مربوط به فیلترنویسی ارزهای دیجیتال را در سایت Tradingview نشان می‌دهد. نوار ابزار موجود در بالای نمادها برای فیلترنویسی استفاده می‌شود. گزینه اول موجود در این نوار برای به‌روزرسانی اطلاعات استفاده می‌شود که شامل دو گزینه دستی و اتوماتیک است. گزینه دوم مربوط به ساختار ستون‌های نمایش داده شده است که شامل چهار حالت اولیه «Overview»، «Performance»، «Oscillators» و «Trend-following» است. این گزینه‌ها به صورت جداگانه نیز در نوار قابل مشاهده است. برای تغییر ستون‌های نمایش داده شده در هر کدام می‌توان بر روی نماد سه خط عمودی کنار این گزینه کلیک و متغیرهای مورد نظر برای نمایش را انتخاب کرد.

در آیتم‌های موجود در سمت راست پنجره فیلترنویسی سایت تریدینگ ویو، اولین گزینه برای ذخیره کردن اطلاعات به صورت فایل CSV است. گزینه دوم تایم فریم فیلترنویسی را نشان می‌دهد. کاربرانی که حساب کاربری رایگان در سایت تریدنگ ویو دارند قادر به بررسی اطلاعات در تایم فریم‌های زیر یک روز نیستند اما با خرید اکانت‌های پولی می‌توان در تایم‌ها پایین نیز این کار را انجام داد. گزینه بعدی مربوط به نمایش قیمت است و در کنار آن گزینه ایجاد آلارم برای تغییرات قیمت با توجه به اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال وجود دارد.

گزینه بعدی موجود برای نمایش فیلترهای استاندارد و فیلترهای طراحی شده توسط کاربر استفاده می‌شود. با مراجعه به این بخش پنجره مربوط به فیلترها باز می‌شود که با انتخاب هر کدام از آن‌ها فیلترهای مورد نظر بر روی نمودار قیمت اعمال می‌شود. گزینه «Save screen as» موجود در این بخش برای ذخیره کردن فیلترهای اعمال شده استفاده می‌شود. گزینه آخر موجود در این نوار با عنوان «Filters» اصلی‌ترین بخش مربوط به فیلترنویسی است. با کلیک بر روی این گزینه پنجره مربوط به متغیرهایی که قابل فیلتر هستند نمایش داده می‌شود.

 

فیلتر نویسی در تریدینگ ویو

 

همانطور که در تصویر بالا مشخص است فیلترهای طراحی شده در سه دسته «Descriptive»، «Financials» و «Technical» تقسیم‌بندی شده‌اند که در بخش «All» می‌توان به همه آن‌ها دسترسی داشت.  در بخش Descriptive اطلاعات توصیفی مثل صرافی ارز دیجیتال مورد نظر، حجم معاملات و ارزش بازار قرار دارد. در بخش Financials حجم معاملات و کوین‌های موجود با ارزش بازار مشخص قرار دارد و بخش تکنیکال نیز مربوط به فیلتر اطلاعات بر اساس اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است. به عنوان مثال، شما می‌توانید ارزهایی را انتخاب کنید که در آن‌ها نمودار قیمت میانگین متحرک بیست روزه را رو به بالا قطع کرده است و حجم معاملات نسبی آن 5 برابر روز قبل است.

با انتخاب فیلترهای مورد نظر و بستن پنجره، فیلترهای مورد نظر شما بر روی نمادهای موجود اعمال شده و فهرست ارزهای منطبق با فیلترنویسی شما  در سایت تریدینگ ویو نمایش داده می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید جفت‌های نمایش داده شده در مقابل یک ارز خاص مثل قیمت تتر باشد می‌توانید در قسمت جستجو موجود، عبارت USDT را بنویسید تا تنها نمودارهای با جفت تتر نمایش داده شوند.

علاوه بر «Crypto pairs» که برای فیلتر کردن نمودارهای ارزهای دیجیتال در برابر یک جفت دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد بک ابزار فیلترنویسی جدید به نام «Crypto coin» نیز به سایت تریدینگ ویو اضافه شده است که در آن هر ارز بر اساس معیارهای آنچین و توکنومیکس خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این بخش می‌توانید ارزهای دیجیتال بر مبنای متغیرهایی مثل تعداد آدرس‌ها، آدرس‌های فعال، میزان حجم معاملات و شاخص‌هایی مثل NVT و Velocity فیلتر کنید. در سمت چپ این صفحه طبقه‌بندی‌های مختلفی برای ارزها وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

فیلترنویسی ارزهای دیجیتال در سایت تریدینگ ویو

 

برنامه نویسی در سایت تریدینگ ویو

یکی از امکانات اصلی سایت تریدینگ ویو امکان ایجاد اندیکاتورها و استراتژی‌های جدید است. در سایت تریدینگ ویو کاربران می‌توانند از زبان برنامه‌نویسی «پاین اسکریپت» (Pine Script) که به صورت اختصاصی توسعه داده شده است برای فعالیت‌های خود استفاده کنند. با مراجعه به بخش آموزش زبات پاین اسکریپت سایت تریدینگ ویو می‌توانید با نحوه برنامه‌نویسی آن آشنا شوید. پس از انجام این کار، از نوار پایین موجود در بخش تحلیل نمودار و گزینه «Pine Editor» می‌توانید به صفحه کدنویسی دسترسی داشته باشید.نوار موجود در پنجره برنامه‌نویسی گزینه‌های مختلفی دارد که کاربرد آن‌ها به صورت زیر است.

  • اسم اسکریپت در سمت چپ بالای پنجره برنامه‌نویسی تعیین می‌شود.
  • گزینه Open برای باز کردن کد اسکریپت‌های ذخیره شده قبلی استفاده می‌شود.
  • از منوی Save می‌توان برای ذخیره کردن کد نوشته شده در سایت تریدینگ ویو استفاده کرد.
  • از Add to chart برای اعمال کد نوشته شده بر روی نمودار قیمت ارز دیجیتال استفاده می‌شود.
  • گزینه Publish script برای منتشر کردن کد نوشته شده برای استفاده دیگر تریدرهای سایت تریدینگ ویو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سه نقطه موجود در انتهای این نوار برای دسترسی به بخش‌های مختلف پاین اسکریپت و زبان آن استفاده می‌شود.

 

پاین ایدتور در تریدینگ ویو

 

ترید آزمایشی در سایت Tradingview

یکی از ابزارهای جذاب سایت تریدینگ ویو امکان انجام ترید آزمایشی در آن است. از این روش می‌توان برای تست استراتژی و به دست آوردن اعتماد به نفس در ترید استفاده کرد. از نوار پایین موجود در صفحه نمودار قیمت می‌توان به گزینه «Trading panel» دسترسی پیدا کرد. با انتخاب این گزینه یک پنجره در زیر نمودار باز می‌شود که در آن گزینه «Paper trading» وجود دارد. این گزینه ابزار ترید آزمایشی خود سایت تریدینگ ویو است اما امکان انجام ترید آزمایشی با اتصال به ابزارهای بروکرهای مختلف نیز در این سایت وجود دارد.

با انتخاب گزینه «Connect» و اتصال به پیپر تریدینگ 100 هزار دلار آزمایشی به شما داده می‌شود و دو گزینه قرمز و سبز رنگ به نمودار اضافه می‌شود که به ترتیب با کلیک بر روی آن‌ها پنجره خرید و فروش آزمایشی باز می‌شود. در پنجره باز شده می‌توان به سه مدل «Market»، «Limit» و «Stop-Limit» معاملات خرید و فروش را ایجاد کرد و برای هر کدام از آن‌ها از قسمت «Stop-loss» و «Take-profit» حد ضرر و حد سود مشخص کرد. با تایید اطلاعات و ایجاد تراکنش، خطوط افقی مربوط به حد سود و حد ضرر در نمودار قیمت اضافه می‌شود و وضعیت پوزیشن نیز از بخش paper trading قابل مشاهده است.

 

ترید آزمایشی در تریدینگ ویو

 

تریدینگ ویو چیست ؟

سایت تریدینگ ویو سایت ارائه نمودارهای قیمت برای سهام، فارکس و ارز دیجیتال است. کاربران با استفاده از این سایت می‌توانند به نمودار دارایی‌های دیجیتال مختلف دسترسی داشته باشند و با استفاده از ابزارهای ترسیم و اندیکاتورهای مختلف روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال را بر روی نمودار قیمت پیاده کنند. فیلترنویسی، برنامه نویسی اندیکاتور و امکان انجام ترید آزمایشی از دیگر امکانات سایت تریدینگ ویو است.

آیا استفاده از سایت تریدینگ ویو رایگان است؟

کاربران می‌توانند با استفاده از ایمیل یا اکانت شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری خود را به صورت رایگان در تریدینگ ویو ایجاد و از خدمات آن استفاده کنند. حساب کاربری رایگان سایت تریدینگ ویو بسیاری از امکانات تحلیل بازارهای مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود برای دسترسی به برخی از امکانات آن نیاز به خرید حساب کاربری پیشرفته است. حساب کاربری پیشرفته سایت تریدینگ ویو در سه نسخه طراحی شده است که امکان خرید آن‌ها به صورت ماهانه و سالانه و با استفاده از کارته‌های پرداخت بین‌المللی و ارزهای دیجیتال فراهم است.

برچسب های مرتبط

ترید

امتیاز دهید

سوالات متداول

تریدینگ ویو چیست ؟

سایت تریدینگ ویو سایت ارائه نمودارهای قیمت برای سهام، فارکس و ارز دیجیتال است. کاربران با استفاده از این سایت می‌توانند به نمودار دارایی‌های دیجیتال مختلف دسترسی داشته باشند و با استفاده از ابزارهای ترسیم و اندیکاتورهای مختلف روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال را بر روی نمودار قیمت پیاده کنند. فیلترنویسی، برنامه نویسی اندیکاتور و امکان انجام ترید آزمایشی از دیگر امکانات سایت تریدینگ ویو است. 

آیا استفاده از تریدینگ ویو رایگان است؟

کاربران می‌توانند با استفاده از ایمیل یا اکانت شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری خود را به صورت رایگان در تریدینگ ویو ایجاد و از خدمات آن استفاده کنند. حساب کاربری رایگان سایت تریدینگ ویو بسیاری از امکانات تحلیل بازارهای مالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این وجود برای دسترسی به برخی از امکانات آن نیاز به خرید حساب کاربری پیشرفته است. حساب کاربری پیشرفته تریدینگ ویو در سه نسخه طراحی شده است که امکان خرید آن‌ها به صورت ماهانه و سالانه و با استفاده از کارته‌های پرداخت بین‌المللی و ارزهای دیجیتال فراهم است. 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • یوسف امامی
    17 اسفند 1402

    سلام، وقتتون بخیر. یک سوال داشتم اینکه چطوری می شه از داخل سایت تریدینگ ویو چارت طلا 18 عیار ایران رو نگاه کرد و با چه نمادی باید تو خود تریدینگ ویو باید دنبالش بگیردیم؟

    مجدد تاکید می کنم خدمتتون که مستقیم از تریدینگ ویو باشه نه از طریق سایت هایی مثل ره آورد 365 و… که خیلی محدوده، ممنون

    • مهدی رضائیان
      19 اسفند 1402

      سلام وقت شما هم بخیر. بله متوجه تاکیدتون هستیم . متاسفانه تریدینگ ویو مستقیم اطلاعات قیمتی طلا 18 عیار ایران رو نداره و به همین دلیل نمیتونید از تریدینگ ویو به طور مستقیم برای این کار استفاده کنید.