اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

میخی بر تابوت کریپتو،ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال در آمریکا

نویسنده : عارفه مدنی

392

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
ارزهای دیجیتالصرافی‌ها

23بهمن1401|28:13

ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال

در ۹ فوریه 2023 شایعه‌ای در مورد ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال برای کاربران آمریکایی در صرافی کراکن با تصمیم «کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات» (SEC) اعلام شد. این اقدام که تاثیر زیادی بر روی بازار ارز دیجیتال دارد، به طور حتم دامن‌گیر تمام شرکت‌هایی که در آمریکا فعالیت می‌کنند خواهد شد.

 

آیا استیکینگ ارز دیجیتال ممنوع می شود؟

بسته به اینکه به طور کلی در مورد بازار کریپتوکارنسی چه نگاهی دارید، واکنش‌ها نسبت به ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال قابل پیش بینی است. در برابر این تصمیم موافقان و مخالفانی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. اما ابتدا اجازه دهید به مفهوم استیکینگ ارز دیجیتال بپردازیم.

«استیکینگ ارز دیجیتال» (Cryptocurrency Staking) به فرآیند قفل کردن کوین‌های یک پروژه ارز دیجیتال در بستر آن به منظور تامین امنیت شبکه گفته می‌شود. خروجی Staking برای سرمایه‌گذاران به دست آوردن کوین و توکن جدید به عنوان پاداش فعالیت در شبکه است. استیکینگ باعث کنترل میزان توکن‌های در گردش شبکه می‌شود و از این طریق نیز می‌تواند بر قیمت توکن‌های پروژه اثرگذار باشد. ظاهر فرآیند استیکینگ مشابه با فرآیند سپرده‌گذاری بلند مدت در بانک‌ها است.

ضمن اینکه در استیکینگ ارز دیجیتال، کاربران با قفل کردن توکن‌های ارز دیجیتال خود در شبکه، شانس اضافه کردن تراکنش به بلاک چین و به دست آوردن کارمزدهای تراکنش‌ها را پیدا می‌کنند. بنابراین سود به دست آمده از استیکینگ مربوط به کارمزدهای تراکنش‌های ثبت شده در بلاک چین و گاهی اوقات توکن‌های جدید ایجاد شده است. از طرفی قفل شدن این توکن‌ها به شبکه امکان مجازات کاربران مخرب را فراهم می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این مفهوم به مقاله  استیکینگ ارز دیجیتال در آکادمی رابکس مراجعه کنید.

از آنجایی که شرکت‌ها زیر نظر دولت‌ها فعالیت می‌کنند، ناهماهنگی آشکاری بین آنها و استیکینگ وجود دارد زیرا اثبات سهام یا pos یکی از راه‌های اثبات شفافیت تراکنش‌ها در سیستم غیرمتمرکز کریپتوکارنسی است. به هر حال ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال در آمریکا می‌تواند فشار مضاعفی بر روی شرکت‌های این حوزه ایجاد کند.
ممنوعیت استیکینگ ارزدیجیتال در آمریکا

دلایل ممنوعیت staking ارز دیجیتال

طرفداران کریپتو به تنظیم کننده‌هایی که با ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال موافق هستند انتقادهای زیادی وارد می‌کنند. از نظر آن‌ها اگر این اتفاق عملی شود باعث خفه شدن این صنعت رو به رشد می‌شود.  این در حالی است که مخالفان ارزهای دیجیتال، مرگ قریب ‌الوقوع کریپتو را پیش پیش جشن گرفته‌ند.
با توجه به رخ دادهای متعدد کسب و کارهای رمزنگاری در سال 2022 مثل ورشکستگی صرافی FTX و نتایج فاجعه‌بار آن‌ها، SEC و کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا شروع به اتخاذ خط مشی سخت‌تری نسبت به صنعت کریپتو کرده است. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی متمرکز «کوین بیس» (Coinbase)، در 9 فوریه اعلام کرد که SEC مایل است از شر staking ارزهای دیجیتال در ایالات متحده خلاص شود.
یک روز بعد از عنوان این موضوع، صرافی کراکن در برنامه as-a-service اعلام کرد staking ارز دیجیتال خود را تعطیل می‌کند و  30 میلیون دلار جریمه به کاربران خود می‌پردازد. با این اتفاق، به نظر می رسد که چیزی شبیه به ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال به همه شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تعمیم خواهد یافت.
آرمسترانگ در توییت خود اعلام کرد اگر با ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال موافقت شود، مسیر وحشتناکی برای staking ارزهای دیجیتال ایالات متحده رغم خواهد خورد. طبق نظر برایان آرمسترانگ اگر رگولاتورهای ایالات متحده بیش از حد فشار بیاورند، ممکن است زمین بازی صنعت کریپتو به سایر کشورها منتقل شود. بنابراین، بهتر است این کار همین حالا متوقف شود زیرا کسب و کارهای ارزهای دیجیتال در حال ترک ایالات متحده هستند.

ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال چه اثراتی دارد؟

باتوجه به تمامی مواردی که ذکر شد، اقدام SEC یعنی ممنوعیت staking ارز دیجیتال حتی با انتقاداتی از داخل SEC رو‌به‌رو است. کمیسر هستر یکی از اعضای SEC به عجول بودن این اقدام اجرایی اعتراض کرد و اظهار داشت که استفاده از اقدامات اجرایی برای گفتن اینکه قانون در یک صنعت نوظهور چیست، روشی کارآمد یا منصفانه برای تنظیم مقررات نیست.

استیکینگ ارز دیجیتال به وسیله یک شرکت ثبت شده رسمی با ماهیت غیرمتمرکز کریپتوکارنسی در تضاد است. دلیل به وجود آمدن استیکینگ شفاف کردن تراکنش‌ها در سیستم غیر متمرکز بلاک‌چین است. Staking برای ایمن‌سازی شبکه های بلاک چین جهانی مانند Ethereum استفاده می‌شود و طوری طراحی شده است که توسط هیچ شخص یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
اتخاذ تصمیم مبنی بر ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال برای کسب‌وکارهایی که مقدار ناچیزی از کل فعالیت staking ارز دیجیتال را دارند، ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما فقط «Coinbase» و «Kraken» که هر دو در ایالات متحده مستقر هستند، حدود 20٪ از کل ETH  استیک شده را در اختیار دارند و این خبر عاملی نگران کننده برای آن‌ها است.
از طرفی دیگر ممنوعیت استیکینگ ارز دیجیتال می‌تواند جنبه مثبتی برای بلاک چین داشته باشد. اگر همه شرکت‌های تحت نظارت دولتی به طور قابل‌توجهی کمتر از ۱۰ درصد سهام اتریوم یا هر بلاک چین عمومی دیگر را در اختیار داشته باشند، عالی خواهد بود و ممکن است حتی راهی برای پیشرفت بلاک‌چین باشد و مسیر را برای دستیابی به اهداف بلاک چینی آسان‌تر کند.
پس از توییت‌های آقای آرمسترانگ، قیمت‌ رمز ارز پروژه‌های مربوط به استیکینگ ارز دیجیتال افزایش یافت. این مساله می‌تواند به افزایش درصد استیکینگ کاربران عادی منجر شود. اگر اتفاقی که در صرافی کراکن رخ داد بخواهد ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود که شاهد تغییر قابل توجهی از staking متمرکز به غیرمتمرکز باشیم.
خروج از فضای متمرکز و سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیرمتمرکز اتفاقی است که در سال 2022 و پس از ورشکستگی بسیاری از کسب و کارهای غیرشفاف رمزنگاری ایجاد شده است. این مورد باعث افزایش عجیب و غریب پذیرش اولیه کریپتو شد. این مورد می‌تواند یکی دیگر از نتایج مثبتی ممنوعیت استیکینگ ارزدیجیتال در بازار کریپتو باشد.

در حال حاضر، مردم شروع به جستجوی پلتفرم‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون نیازبه اعتماد مانند ابزار‌های مشتقه و پلتفرم‌های کشت سود کردند. به احتمال زیاد می‌توانیم استیکینگ ارز دیجیتال را هم به این فهرست اضافه کنیم، خوشبختانه، فناوری روی زنجیره اکنون به اندازه کافی بالغ شده است تا تجربه‌ای قابل مقایسه با خدمات متمرکز ارائه دهد. این تجربه با سرعت پشرفت فناوری در حال پیشرفت است، و افراد بیشتری دارایی‌های خود را در زنجیره جابجا می‌کنند.

منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لانچ نات کوین | نحوه‌ی تبدیل ارز بازی به ارز واقعی Notcoin