اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رشد چشم گیر اوردینال بیت کوین همزمان با استقبال کاربران از توکن BRC-20

نویسنده : عارفه مدنی

352

زمان مطالعه :

1 دقیقه
ارزهای دیجیتالNFTبلاکچین

19اردیبهشت1402|28:15

توکن brc20

رشد چشم گیر اوردینال‌ بیت کوین به دلیل جذابیت و استقبال کاربران و سرمایه‌گذاران از توکن‌های BRC-20 بوده است. تعداد اوردینال‌ها (Ordinals) در شبکه بیتکوین معمولا برای زمان‌بندی یا شمارش تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که یک تراکنش در شبکه بیتکوین انجام شود، یک «اوردینال‌» (Ordinal) جدید برای آن تراکنش ایجاد می‌شود.  تعداد «اوردینال‌» (Ordinal) در شبکه بیتکوین در 8 روز گذشته از 2.5 میلیون به 4.78 میلیون نزدیک به دو برابر افزایش یافته است،. این رشد نشان دهنده فعالیت‌های فزاینده و رونق توکن‌های BRC-20 در شبکه بیت کوین است که در خبر‌های قبلی رابکس‌ هم (توقف برداشت‌‌های بیت کوین توسط بایننس | هجوم توکن‌ BRC-20 بر شبکه بیت کوین) به ‌آن اشاره شد.

 

رشد چشم گیر اوردینال بیت کوین و هجوم توکن BRC-20

در شبکه‌های بلاک چین مانند بیت کوین، Ordinal به معنای شماره‌گذاری موقعیت معینی در شبکه است. به طور کلی «اوردینال‌ها» (Ordinals) برای شمارش و زمان بندی تراکنش‌ها یا آیتم‌ها در شبکه بکار می‌روند. به عنوان مثال، زمانی که یک تراکنش در شبکه بلاکچین ارسال می‌شود، یک Ordinal برای آن تراکنش تعیین می‌شود تا برای بررسی و ترکیب با سایر تراکنش‌ها در آینده استفاده شود. به طور کلی Ordinal ها به عنوان یک شماره ثابت و معین برای محل و ترتیب موجودی‌ها و تراکنش‌ها در بلاک چین هستند. برای درک بهتر آموزش ساخت NFT در شبکه بیت کوین | اوردینال چیست ؟ می‌توانید به آکادمی رابکس مراجعه کنید.

 

پروتکل Ordinals در ابتدا برای ساخت «ان اف تی» NFT به کار می‌رفت، اما کاربران به مرور زمان درک کردند که می‌توانند با استفاده از پروتکل اوردینال به جای ساخت NFT ها، می‌توان توکن‌هایی را ساخت که قابل معامله باشند و برای تبادل در شبکه‌های مختلف استفاده شوند. به طور مشابهی که توکن‌های ERC-20 از استاندارد Ethereum برای ساخت توکن‌های قابل معامله استفاده در شبکه بیت کوین استفاده می‌کنند. دلیل رشد چشم گیر اوردینال‌ بیت کوین افزایش در خواست تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین بوده است که بایننس به دلیل این حجم بی‌سابقه از تراکنش‌ها برداشت‌ بیت کوین را ۱۲ ساعت به تعویق انداخت.

 

 

این ارقام مبتنی، که در حال حاضر با نام استاندارد توکن BRC-20 مشهور شده‌اند، عامل اصلی رشد سریع در تعداد ارقام بیت کوین در چند روز اخیر بوده‌اند. به عبارت دیگر، تعداد این ارقام در حال تولید و استفاده به سرعت افزایش یافته است. همانطور که Rafael Schultze-Kraft، هم‌موسس و مدیرعامل فناوری Glassnode، در توییتر اشاره کرده است، ارقام مبتنی بر متن در حال حاضر پرطرفدارترین نوع ارقام بیت کوین هستند و بیش از 2.8 میلیون ارقام مبتنی بر متن تا 5 مه گزارش شده است.

 

 

طبق داده‌های brc-20.io اوردینال‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ BRC-20 را پیگیری کنند. بر اساس این ابزار، در حال حاضر کلیه‌ی توکن‌های جدید BRC-20 که بر روی زنجیره بلاک چین بیت کوین قرار دارند، 14،200 توکن هستند. در بین محبوب‌ترین توکن‌های بیتکوین، توکن (ordi)، (nals) و حتی نسخه ای از memecoin معروف Pepe (PEPE) که بر اساس بیتکوین طراحی شده است و در رتبه سوم با سرمایه بازار کلی برتری پیدا کرده است. برای خرید پپ می‌توانید به رابکس مراجعه کنید.

 

توکن BRC-20

 

توکن brc20 چیست؟

توکن BRC20 به توکن‌های استاندارد قرارداد هوشمند Binance Smart Chain (BSC) اشاره دارد. Binance Smart Chain، یک زنجیره بلوک مستقل است که بر پایه بلاکچین بایننس (Binance Chain) ساخته شده است. توکن‌های BRC20، مشابه توکن‌های ERC20 بر روی بلاکچین اتریوم، برای صدور توکن‌های قابل تبادل و استفاده در قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از توکن‌های BRC20، کاربران می‌توانند توکن‌های قابل تبادل خود را صادر کرده و در کیف پول‌های سازگار با Binance Smart Chain نگهداری و مدیریت کنند. علاوه بر این، توکن‌های BRC20 قابلیت انتقال و تبادل با توکن‌های دیگری که بر پایه BSC ایجاد شده‌اند، را دارا هستند.

مانند ERC20، استاندارد BRC20 نیز قوانین و مشخصاتی را برای توکن‌ها در بر می‌گیرد که شامل نام، تامین‌کننده، توزیع، توکن‌های قابل تبادل، نرخ تبادل و سایر ویژگی‌ها است. همچنین، توکن‌های BRC20 می‌توانند قابلیت‌های خاصی مانند سرمایه‌گذاری، رای‌گیری و برنامه‌های پاداش را نیز در خود جای دهند.

 

آیا اوردینال برای شبکه بیت کوین ارزشمند است؟

در این میان، برخی از پشتیبانان بیت کوین مانند Dan Held معتقدند که رشد چشم گیر اوردینال بیت کوین می‌تواند به تنوع بخشیدن به استفاده‌های مالی از بیتکوین کمک کند، در حالی که دیگران با این دیدگاه مخالفت می‌کنند که Ordinals از روی نقض رویه‌های اصلی بیتکوین تولید شده است. به عنوان مثال، ساتوشی ناکاموتو، خالق بیتکوین، قصد داشت که بیتکوین به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی همتا به همتا عمل کند.

همچنین، به دلیل افزایش فعالیت در شبکه بیتکوین، ماینرها به دلیل حجم بالای تراکنش‌ها در شبکه، می‌توانند به طور قابل توجهی از درآمد بیشتری بهره‌مند شوند.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin