اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

کاهش شدید tvl شبکه فانتوم | ضربه شدید مالتی چین به Fantom

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

287

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

25تیر1402|34:11

کاهش شدید tvl شبکه فانتوم

در روزهای گذشته شاهد کاهش شدید tvl شبکه فانتوم به دلیل مشکلات مالتی چین بودیم. ارزش کل قفل شده فانتوم از بیش از 364 میلیون دلار در اوایل ماه می به حدود 70 میلیون دلار در 14 جولای کاهش یافته است. این در حالی است که در اوج بازار TVL شبکه فانتوم به بیش از 7.5 میلیارد دلار رسیده بود.

 

کاهش شدید tvl شبکه فانتوم

«آندره کرونژ» (Andre Cronje) یکی از بنیانگذاران شبکه فانتوم شکست پل Multichain را به عنوان یک ضربه بزرگ به پلتفرم قراردادهای هوشمند فانتوم تعریف کرد که باعث کاهش فعالیت کاربران در این شبکه و در ادامه کاهش شدید tvl شبکه فانتوم شد.

 

طبق داده‌های منتشر شده در وبسایت تحلیلی Defillama ارزش کل قفل شده فانتوم از 364 میلیون دلار در ماه می به حدود 70 میلیون دلار در اواسط چولای رسیده است. این کاهش شدید tvl شبکه فانتوم قیمت خرید Fantom را نیز از 0.41 دلار به 0.28 دلار کاهش داده است.

 

آندره کرونژ در تالار گفتگوی فانتوم نوشته است: «مالتی‌چین ضربه بزرگی به شبکه فانتوم بود». او در ادامه افزوده است: «تضمین‌های زیادی از تیم مالتی چین برای تمرکززدایی سرور و دسترسی و توزیع جغرافیایی ارائه شده بود اما باید به جای اعتماد این موارد را تایید می‌کریدم».

 

نظرات آندره کرونژ در مورد کاهش شدید tvl شبکه فانتوم به دنبال بیانیه اخیر مالتی چین مبنی بر تعطیلی عملیات خود پس از دستگیری مدیر عامل پروژه که تنها فردی است که سرورهای مالتی چین را کنترل می‌کند، ارائه شد.

 

کاهش شدید tvl شبکه فانتوم

 

ضربه شدید مالتی چین به Fantom

با دستگیری مدیر مالتی چین و افزایش چالش‌های فنی، این پروتکل در 6 جولای مورد سواستفاده قرار گرفت و بیش از 125 میلیون دلار از ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول‌های مختلف برداشت صورت گرفت و بر روی قسمت اتریوم شبکه‌های فانتوم، مون ریور ودوج چین تاثیر گذاشت.

 

طبق گزارش کوین تلگراف مالتی چین تمامی قطعات کلید خصوصی خود را در یک سرور ابری که تحت کنترل شخص مدیر عامل پروژه بود نگهداری می‌کرد که همین حساب سرور ابری توسط شخصی برای تخلیه وجوه از پروتکل استفاده شده است.

 

بیشترین تاثیر شکست مالتی چین بر روی پروتکل وام دهی Geist Finance بود که به دلیل ضررهای ناشی از این اکسپلویت مجبور به تعطیلی دائمی شد. قبل از این هک، بیش از 29 میلیون دارایی ارز دیجیتال این پروژه در قراردادهای شبکه فانتوم قفل شده بودند و بسته شدن این پروژه یکی از دلایل اصلی کاهش شدید tvl شبکه فانتوم بود.

 

در پاسخ به این اتفاق اقداماتی از طریق فانتوم صورت گرفت و صادرکنندگان استیبل کوین تتر و سیرکل بیش از 65 میلیون دلار دارایی مرتبط با این حمله را مسدود کردند. گفته می‌شود فانتوم با هر دو این شرکت‌ها برای صدور بومی این استیبل کوین‌ها در شبکه فانتوم درگیر است اما فعلا از پل‌های لیرزیرو و اکسلار برای این کار استفاده می‌کند.

 

آندره کرونژ در این ارتباط توضیح داد: «ما در حال بررسی همه گزینه‌ها هستیم و با سازمان‌های مربوطه برای بازیابی دارایی‌های کاربران کار می‌کنیم». لازم به ذکر است مشکل اصلی که فانتوم با آن درگیر بود عدم صدور استیبل کوین‌های بومی در آن بود که باعث استفاده آن از مالتی چین شد.

منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

معرفی پروژه یس کوین تلگرام | آموزش استخراج Yescoin در تلگرام

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری