آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال ایردراپ

معرفی پروژه لیر زیرو (Layerzero) | آموزش شرکت در ایردراپ Layerzero

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 08 آذر 1401
4.1
4.1

فهرست مطالب

  • معرفی پروژه Layerzero
  • پروژه Layerzero چگونه کار می‌کند؟
  • کاربردهای پروژه لیر زیرو Layerzero
  • ایردراپ توکن ZRO پروژه Layerzero
  • آیا پروژه Layerzero ارزش سرمایه‌گذاری برای ایردراپ را دارد؟
  • توکن پروژه Layerzero چیست ؟

در سال‌های گذشته انتقال توکن و پیام میان بلاک چین‌های مختلف بحث به شدت داغی بوده است و پروژه‌های ارز دیجیتال مختلفی در این حوزه فعالیت داشته‌اند. پل بلاک چین مفهومی است که در این ارتباط تعریف شده است و پروژه‌های مختلف هر کدام با روش مختص به خود سعی در انتقال توکن‌ها میان بلاک چین‌های مختلف داشته‌اند. در این میان هک‌های گسترده و مشکلات امنیتی و کارایی موجود در بلاک چین‌ها باعث از بین رفتن سرمایه زیادی در این پروژه‌ها شده است.

پروژه Layerzero یک پروتکل پایه برای ایجاد ارتباط بین بلاک چین‌های مختلف است که علاوه بر انتقال توکن‌ ارز دیجیتال میان بلاک چین‌های مختلف، امکان انتقال هر نوع پیامی در میان بلاک چین‌ها را به ارمغان می‌آورد. در پروژه Layerzero هدف ارتباط دادن تمامی بلاک چین‌ها به یکدیگر است و این در مقایسه با پروژه‌های لایه صفر مثل پولکادات و کازماس نیز بسیار کاربردی تر است. در این مقاله، ابتدا به معرفی پروژه لیر زیرو Layerzero و کاربردهای آن می‌پردازیم و سپس نحوه شرکت در ایردراپ Layerzero را که محتمل است، آموزش می‌دهیم.

معرفی پروژه Layerzero

پروژه لیر زیرو Layerzero یک پروتکل ارتباطی میان زنجیره‌ای (Cross-chain) است که برای حل مشکلات پل‌های بلاک چینی موجود ایجاد شده است. پروژه Layerzero یک پروتکل بدون نیاز به اعتماد است که به کاربران امکان انتقال توکن یا هر نوع پیام دیگر را در یک تراکنش بر روی اپلیکیشن‌های موجود در بلاک چین‌های مختلف فراهم می‌کند. برخلاف پل‌های بلاک چینی سنتی که کاربران در آن‌ها نیاز به سوزاندن یا قفل کردن دارایی‌ها در بلاک چین مبدا را دارند و معمولا برای اتصال بین دو بلاک چین کاربرد دارند، پروژه Layerzero قابل تعیمیم است و می‌توان از آن در تمام زنجیره‌ها استفاده کرد.

یکی از اصلی‌ترین مشکلان پل‌های بلاکچینی و پروتکل‌های ارتباط میان زنجیره‌ای مساله اعتماد است. منظور از مساله اعتماد این است که پروتکل بتواند تایید کند که یک تراکنش معتبر در بلاک چین مبدا به طور سالم به بلاک چین مقصد رسیده و خواسته‌های آن به طور کامل اجرا شده است. بلاک چین‌های لایه صفر از یک بلاک جین میانی برای این کار استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، بلاک چین پولکادات مسوولیت انتقال پیام‌ها میان بلاک چین‌های مختلف این زنجیره را برعهده دارد. این روش اگرچه مقیاس‌پذیر و کم هزینه است اما از نطر امنیتی یک نقطه شکست برای تمام پروژه‌های بلاک چینی اکوسیستم به حساب می‌آید.

روش دوم برای تامین اعتماد استفاده از لایت نودها به صورت درون زنجیره‌ای در بلاک چین‌ها است. در این روش لایت‌نودهای هر زنجیره تمام هدرهای بلاک‌های تشکیل شده در زنجیره مقابل را دریافت و تایید می‌کنند و با اتصال به فول نودها همواره خود را به روز نگه می‌دارند. این روش اگرچه امن‌ترین روش برای انتقال اطلاعات بین بلاک چین‌های مختلف است اما هزینه زیادی دارد. به عنوان مثال راه‌اندازی هر لایت نود برای کار با شبکه بلاک چین اتریوم به صورت روزانه می‌تواند بیش از ده‌ها میلیون دلار هزینه داشته باشد.

رویکرد پروژه Layerzero برای حل این مشکل، تقسیم وظایف موجود بین Oracle و Relayer است. در این روش وظیفه Relayer ارسال تاییدیه برای تراکنش است در حالی که اوراکل ارز دیجیتال مسول انتشار هدر بلاک برای تراکنش‌ها است. پروژه لیر زیرو Layerzero از لایت‌ نودهای بسیار سبک (Ultra Light Node | ULN) برای این کار استفاده می‌کند. این روش امنیت بالای لایت نودها را به همراه هزینه کم بلاک چین‌های میانی برای پروتکل فراهم می‌کند. مزیت ULN نسبت به لایت نودهای درون زنجیره‌ای این است که در آن‌ها لایت نودها نیاز به نگهداری از هدر تراکنش‌ها به صورت مرتب ندارند و هز رمان یک تراکنش میان زنجیره‌ای اتفاق افتاد این اطلاعات به صورت غیرمتمرکز از اوراکل تامین می‌شود.

 

پروژه Layerzero

 

پروژه Layerzero چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در بخش قبل گفته شد، پروژه Layerzero برای رسیدن به امنیت بالا و هزینه پایین از لایت نودهای درون زنجیره‌ای به صورت بهینه‌تری نسبت به روش‌های سنتی پل‌های بلاک چینی استفاده می‌کند. برای انتقال پیام از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر در پروژه لیر زیرو پیام از طریق یک اندپوینت در بلاک چین اول هدایت می‌شود. اندپوینت به اوراکل مورد نظر تراکنش، ریلیر تراکنش و اندپوینت موجود در بلاک چین مقصد درخواست مورد نظر را ارسال می‌کند.

اوراکل پس از دریافت خبر، اطلاعات هدر بلاک را به زنجیره مقصد ارسال می‌کند و Relayer اثبات مورد نیاز تراکنش را پس از آن در بلاک چین ثبت می‌کند. اثبات ارسال شده توسط Relayer در بلاک چین مقصد بررسی و تایید می‌شود و پیام مورد نظر که ممکن است تبدیل توکن باشد به آدرس نهایی مورد نظر تراکنش ارسال می‌شود. با تفکیک مسئولیت‌ها بین اوراکل و Relayer، پروژه Layerzero از ویژگی‌های امنیتی اوراکل‌های استفاده شده (معمولا چین لینک و بند پروتکل) در کنار یک لایه امنیتی اضافه ایجاد شده توسط Relayer برای تامین امنیت پروتکل استفاده می‌کند.

این ساختار اگرچه در مرحله اول ممکن است مهم به نظر نرسد اما پیامدهای امنیتی و کارایی آن بسیار عمیق است. اولین نکته این است که بدترین حالت امنیت شبکه مربوط به امنیت اوراکل استفاده شده است. به عنوان مثال اگر از اوراکل چین لینک استفاده می‌کنید، برای انجام هرگونه اقدام مخرب در سیستم نیاز است که ابتدا شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک (DON) را تخریب کنید که کار اصلا آسانی نیست. حتی اگر اوراکل دچار مشکل شود، در مرحله بعد نیاز است که Relayer موجود در بلاک چین نیز تبانی کند.

در صورتی که اوراکل مورد استفاده شکست بخورد و Relayer موجود در یک بلاک چین نیز تبانی کند، این اتفاق تنها بر روی آن دسته از برنامه‌هایی که از اوراکل مورد نظر و Relayer بلاک چین پیام دریافت می‌کنند تاثیر دارد و بر روی دیگر برنامه‌ها که از یک اوراکل یا Relayer دیگر استفاده می‌کنند تاثیری نخواهد داشت. این مدل کار در پروژه Layerzero سطح بالایی از امنیت و کارایی را به پروتکل اضافه کرده است که در پل‌های بلاک چینی و سرویس‌های انتقال پیام سنتی وجود ندارد.

کاربردهای پروژه لیر زیرو Layerzero

بیشتر کاربران حوزه ارز دیجیتال تفاوت آنچنانی میان سیستم‌های انتقال پیام میان بلاک چینی و پل‌های بلاک چینی قائل نیستند. اگرچه مهم‌ترین کاربرد هر دو مدل پروژه‌ها انتقال توکن از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر است اما سیستم‌های انتقال پیام میان بلاک چینی به طور عام و پروژه لیر زیرو Layerzero به طور خاص کاربردهای دیگری دارند که کارایی میان بلاک چینی را به دنیای ارزهای دیجیتال می‌آورد. پروژه Layerzero کاربردهای میان بلاک چینی در حوزه‌هایی مثل به اشتراک گذاری وضعیت، انتقال توکن، وام دهی و قرض گیری،تبدیل توکن‌ها به یکدیگر و حاکمیت را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین این کاربردها می‌پردازیم.

کاربرد Layerzero در به اشتراک گذاری وضعیت

برای بررسی کاربرد پروژه Layerzero  در به اشتراک‌گذا ی وضعیت، بهتر است از یک مثال استفاده کنیم. صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم است اما یازده نسخه دیگر از آن در بلاک چین‌های مختلف وجود دارد. برای این که این پروژه بتواند وضعیت خود در سایر بلاک چین‌ها را با پلتفرم اصلی در شبکه اتریوم هماهنگ کنندباید با نوشتن کدهای مختلف در پل‌های تعریف شده مثل «Wormhole»، «Rainbow Bridge» و «Avalanche Bridge» این کار را انجام دهد. بنابراین، ما یازده کد و یازده رابط کاربری مختلف داریم که هر کدام از آن‌ها نیز سطح امنیت متفاوتی دارند.

از آن‌جایی که پروژه‌های لایه دوم اتریوم و بلاک چین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم و پل‌های آن‌ها دائم در حال گسترش هستند، این رویکرد به مروز غیرقابل مدیریت خواهد بود. در صورتی که سوشی سواپ از پروژه Layerzero استفاده کند، یک کد پایه و یک رابط کاربری واحد برای همه جفت زنجیره‌های در ارتباط خواهد داشت. در این شرایط تنها کاری که برای به اشتراک گذاری وضعیت میان پروژه‌ها در بلاک چین‌های مختلف نیاز است انجام بشود، پیاده‌سازی دستور ارسال برای انتقال پیام به بلاک چین مقصد و دستور دریافت برای تفسیر پیام دریافت شده از بلاک چین‌های دیگر خواهد بود.

 

ایردراپ layerzero

 

کاربرد پروژه لیر زیرو در تامین نقدینگی مشترک برای پل بلاک چینی

در حال حاضر پل‌های بلاک چینی رقابت سنگینی برای جذب تامین کنندکان نقدینگی دارند و همین مساله باعث شده است که نقدینگی در بین پل‌ها تقسیم شود. تامین کنندگان نقدینگی به جای اینکه بتوانند در تامین نقدینگی برای تمامی بلاک چین‌ها نقش داشته باشند تنها باید یک استخر را انتخاب کنند که فقط به یک پل بلاک چین میان دو زنجیره نقدینگی تامین می‌کند. پروزه Layerzero نقدینگی مشترک برای همه بلاک چین‌ها را تامین می‌کند و تامین کنندکان نقدینگی در یک بلاک چین از تمام نراکنش‌های انجام شده میان پل مورد نظر با سایر بلاک چین‌ها سود کسب می‌کنند.

کاربرد پروژه Layerzero در تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پروژه Layerzero در امکان‌پذیری تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. در این حالت تامین کنندکان نقدینگی ارزهای دیجیتال خود را در استخرهای نقدینگی بلاک چین‌های مختلف قرار می‌دهند و سیستم با استفاده از بازارسازهای خودکار قیمت نسبی ارزهای مختلف را بررسی می‌کند و امکان تبدیل ارزها به یکدیگر در بلاک چین‌های مختلف فراهم می‌شود. با استفاده از این سیستم کاربران می‌توانند با یک تراکنش کوین اتریوم موجود در بلاک چین اتریوم را به رمز ارز سولانا در بلاک چین سولانا تبدیل کنند.

وام دهی و قرض گرفتن به صورت میان زنجیره‌ای در پروژه لیر زیرو

فرض کنید یک کاربر در بلاک چین A یک دارایی دیجیتال دارد و به دنبال کشت آن در یک پلتفرم وام دهی در بلاک چین B است. برای انجام این کار کاربر باید ابتدا با وثیقه‌گذاری دارایی خود در بلاک چین A وام دریافت کند و سپس رمز ارز دریافت شده را از طریق پل به بلاک چین B انتقال دهد. در صورت نیاز باید ارز دیجیتال به یک ارز دیجیتال دیگر در بلاک چین B تبدیل شود و سپس وثیقه‌گذاری انجام شود. هنگام خروح از این چرخه برعکس همین مراحل باید طی شود تا کاربر به ارز دیجیتال اصلی خود در بلاک چین A برسد.

با استفاده از پروژه Layerzero کاربر می‌تواند به صورت مستقیم با وثیقه‌گذاری در بلاک چین A دارایی خود را در پلتفرم وام دهی بلاک چین B کشت کند و در هنگام خارج از شدن از موقعیت وام نیز با پرداخت وام دریافت شده در بلاک چین B وثیقه خود را از بلاک چین A آزاد کند. همانطور که مشاهده می‌کنید این فرآیند هم از نظر هزینه و هم از نظر زمان برای کاربران مناسب است و امنیت بیشتری نیز برای دارایی‌های کاربران فراهم می‌کند.

ایردراپ توکن ZRO پروژه Layerzero

در بخش‌های قبلی با اهداف و ویژگی‌های پروژه Layerzero آشنا شدیم. همانطور که متوجه شدید این پروژه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های ارتباط میان بلاک چینی باشد. در حال حاضر پروژه Layerzero ارز دیجیتال مخصوص به خود را ندارد اما زمزمه‌هایی مبنی ارائه آن وجود دارد. در ساختار کدهای نوشته شده برای این پروژه ردپای توکن ZRO به عنوان توکن پروژه Layerzero تعریف شده است و همین مساله تا حدود زیادی ایجاد این توکن را قطعی کرده است اما هنوز در مورد ایردراپ توکن ZRO خبری منتشرنشده است.

با توجه به این که در سال‌های گذشته پروژه‌های معتبری مثل یونی سواپ، آپتیمیزم و دی وای دی ایکس بخشی از توکن‌های خود را به صورت ایردراپ میان کاربران قدیمی خود توزیع کرده‌اند این انتظار می‌رود که ایردراپ Layerzero و در اصل ایردراپ توکن ZRO نیز انجام شود. از آنجایی که پروژه Layerzero از نظر بنیادی پروژه قدرتمندی به شمار می‌رود ارزش ایردراپ توکن ZRO نیز در صورت انجام قابل توجه خواهد بود. در این بخش می‌خواهیم چند روش فعالیت در پروژه Layerzero را معرفی کنیم تا در صورت ایردراپ توکن ZRO شما نیز شانس کسب درآمد از ارز دیجیتال پروژه Layerzero را داشته باشید.

فعالیت در پروژه Stargate برای ایردراپ Layerzero

پروژه Stargate Finance اولین پروژه ساخته شده در تیم پروژه Layerzero است که به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز میان بلاک چینی فعالیت می‌کند. در حال حاضر اولویت پروژه استارگیت مبادله استیبل کوین‌ها است اما از نظر تئوری می‌توان با استفاده از این پروژه هر رمز ارزی را در یک بلاک چین به هر رمز ارز دیگری در بلاک چین دیگر تنها با یک کلیک تبدیل کرد. استخرهای نقدینگی استفاده شده در این پروژه مشترک هستند و به همین دلیل تامین کنندگان نقدینگی در یک استخر می‌توانند از تبدیل‌های انجام شده در تمام بلاک چین‌ها سود کسب کنند.

کاربران با استفاده از استارگیت علاوه بر این که می‌توانند توکن‌های خود را به ارزهای مختلف سایر بلاک چین‌ها تبدیل کنند، امکان تامین نقدینگی در استخرهای موجود و کشت توکن‌های تامین نقدینگی LP برای به دست آوردن توکن STG را دارند. حاکمیت پروژه استارگیت به صورت دائو است و کاربرانی که توکن STG را استیک کرده باشند، با دریافت توکن‌های veSTG شانس رای‌دادن به پروپوزال‌های ارائه شده را پیدا می‌کنند. فعالیت در پروژه استارگیت می‌تواند یکی از راه‌های کسب شانس دریافت ایردراپ توکن ZRO باشد. فعالیت‌های زیر از جمله فعالیت‌هایی است که شانس شما را بالا می‌برد.

روش اول فعالیت در این پروژه این است که از بخش Transfer ارزهای دیجیتال خود را به صورت میان بلاک چینی به ارزهای دیگر تبدیل کنید. توجه داشته باشید که هر بلاک چینی از تمام استیبل کوین‌ها پشتیبانی نمی‌کند. توصیه می‌شود برای انجام این کار دو بلاک چینی را انتخاب کنید که هزینه ثبت تراکنش در آن‌ها پایین باشد. با انجام متناوب این کار در روزهای مختلف شما شانس خوبی برای دریافت ایردراپ توکن ZRO پیدا خواهید کرد. برای انجام این کار ابتدا نیاز است که کیف پول خود را به وبسایت پروژه وصل کنید سپس با تعیین بلاک چین‌ها و توکن‌های مورد نظر تبدیل خود را نهایی کنید.

 

فعالیت در استارگیت برای ایردراپ توکن ZRO

 

با تامین نقدینگی برای استخرهای استارگیت می‌توانید علاوه بر کسب درآمد و کشت توکن‌های LP برای دریافت STG، شانس دریافت ایردراپ ZRO را نیز به دست آورید. از آن‌جایی که بیشتر این استخرها از نوع استیبل کوین هستند، ریسک‌های مرتبط با آنها نیز کمتر است. برای انجام این کار ابتدا به منوی Pools رفته و از میان استخرهای موجود در بلاک چین‌های مختلف، استخر مورد نظر را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. سپس به میزان مورد نظر توکن مورد نظر را به استخر نقدینگی وارد کنید. پس از تایید تراکنش و نهایی شدن آن توکن‌های LP به شما داده می‌شود.

حال با مراجعه به بخش Farming می‌توانید توکن‌های LP خود را استیک کرده و توکن‌های STG را به عنوان پاداش به دست آورید. توجه داشته باشید که با انجام این کار توکن‌های شما قفل می‌شود و تا مدت زمان تعیین شده دارایی‌هایتان در استخر خواهد بود و قابل برداشت نیست. بهتر است اگر سرمایه زیادی ندارید از این دو مرحله صرف نظر کنید و از سایر روش‌ها برای بالا بردن احتمال دریافت ایردراپ توکن ZRO استفاده کنید.

 

شرکت در ایردراپ layerzero با فعالیت در استارگیت

 

یک روش مهم دیگر برای بالا بردن شانس دریافت ایردراپ ZRO استیک کردن توکن‌های STG پروژه و شرکت در رای‌گیری‌های آن است. بر اساس تعداد توکن‌های استیک شده و مدت زمان قفل شدن توکن‌های حاکمیتی معادل veSTG برای شرکت در رای‌گیری در اختیار کاربران گذاشته می‌شود. توکن STG در صرافی‌های مختلف قابل خریداری است و علاوه بر این با تامین نقدینگی و کشت نیز می‌توان توکن‌های STG را به عنوان پاداش به دست آورد.

برای انجام این کار می‌توانید پس از خرید توکن‌های STG به بخش Stake مراجعه و بر روی گزینه استیک کلیک کنید. با انجام این کار پنجره مربوط به استیک باز می‌شود که در این پنجره با تعیین میزان توکن و مدت زمان قفل بودن آن‌ها، میزان حق رای شما که با veSTG مشخص می‌شود، تعیین می‌گردد. پس از تایید مراحل استیکینگ ارز دیجیتال از طریق کیف پول، توکن‌های اصلی تا زمان تعیین شده قفل شده و قابل برداشت نخواهد بود. پس از تایید استیک بهتر است با مراجعه به بخش «Vote on snapshot» در رای‌گیری‌های موجود شرکت کنید تا به عنوان کاربر فعال، شانس بیشتری در ایردراپ Layerzero به دست آورید.

 

استیکینگ توکن STG برای دریافت ایردراپ پروژه layerzero

استفاده از پل آپتوس برای ایردراپ  لیر زیرو Layerzero

بلاک چین ارز دیجیتال آپتوس یکی از بلاک چین‌های لایه اول جدید است که خود را به عنوان مقیاس‌پذیریترین بلاک چین معرفی می‌کند و رقیب جدی برای سولانا محسوب می‌شود. آپتوس توسط تیم سابق فعال در بلاک چین دیم فیسبوک راه‌اندازی شده است و توکن آن APT توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. برای دسترسی به دارایی‌های موجود در بلاک چین‌ها دیگر در آپتوس این بلاک چین با همکاری پروژه Layerzero پل بلاک چین خود را با نام «Aptos bridge» راه‌اندازی کرده است. با استفاده از این پل امکان انتقال ارزها از بلاک چین‌های مختلف مثل اتریوم، آربیتروم و آوالاچ به آپتوس و برعکس وجود دارد.

از آن‌جایی که این پروژه توسط Layerzero راه‌اندازی شده است فعالیت در آن می‌تواند شانس دریافت ایردراپ layerzero را برای کاربران افزایش دهد. برای انتقال توکن در پل آپتوس کاربران نیاز به دو کیف پول ارز دیجیتال دارند که یکی از آن‌ها کیف پول مخصوص بلاک چین آپتوس است و دیگری می‌تواند هر کیف پول دیگری باشد. از میان کیف پول‌های آپتوس کیف پول «Pontem» گزینه بهتری است زیرا خود این پروژه نیز توکن ندارد و ممکن است در آینده ایرداپ داشته باشد. پس از نصب این کیف پول و کیف پول عمومی مثل متامسک به سایت پل آپتوس (https://theaptosbridge.com/) مراجعه می‌کنیم.

پنجره موجود برای انتقال توکن‌ها در صفحه اول این پروزه قابل مشاهده است. در بخش اول توکن و شبکه‌ مبدا انتقال توکن و در بخش دوم شبکه آپتوس و توکن مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. از گزینه‌های Connect می‌توان دو کیف پول مد نظر را به سیستم متصل کرد و پس از آن با انتخاب گزینه Transfer تراکنش را نهایی کرد. تایید نهایی تراکنش پس از دو الی سه روز انجام می‌شود و برای استفاده بار اول از این پل نیاز است که ارزهای مورد نظر به کیف پول آپتوس نیز اضافه شوند. مراحل انجام این کارها در طی تراکنش به شما نمایش داده می‌شود و نیازی به انجام فعالیت خارج از چهارچوب تراکنش برای ایردراپ لیر زیرو نیست.

 

پل آپتوس برای شرکت در ایردراپ ZRO

 

استفاده از Liquidswap برای ایردراپ توکن ZRO

در بخش قبل در مورد کیف پول Pontem و استفاده از آن برای بلاک چین آپتوس صحبت کردیم. پروزه پونتم علاوه بر کیف پول یک پل بلاک چین و صرافی غیرمتمرکز نیز دارد که با نام «Pontem Liquidswap bridge» شناخته می‌شود. از آن‌جایی که این پل و صرافی غیرمتمرکز نیز از پروژه Layerzero برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کند، فعالیت در این پروژه نیز می‌تواند شانس دریافت ایردراپ Layerzero و همچنین توکن احتمالی خود پونتوم را برای کاربران افزایش دهد. با مراجعه به وبسایت این پل (https://liquidswap.com) می‌توان از امکانات مختلف این وبسایت استفاده کرد که شامل موارد زیر هستند.

  • Swap: تبدیل توکن‌ها به یکدیگر در بلاک چین آپتوس
  • Pools: تامین نقدینگی برای استخرهای نقدینگی موجود در بلاک چین
  • Bridge: انتقال توکن‌ها از آپتوس به layerzero و برعکس

پس از اتصال کیف پول pontem به وبسایت می‌توان از خدمات مختلف استفاده کرد. با کلیک بر روی Swap پنجره مربوط به تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید با انتخاب توکن Aptos خود در کیف پول آن را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. ارزهای موجود در این پروژه از پل‌های مختلفی مثل «Celr»،«Wormhole» و «Layerzero» تامین می‌شوند که برای شرکت در ایردراپ Layerzero باید توکن خود را به توکن‌های موجود در این پل تبدیل کنید و با تعیین رمز ارزها و تایید تراکنش‌ در کیف پول، تبدیل خود را نهایی کنید.

 

استفاده از لیکویید سواپ برای ایردراپ Layerzero

 

یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای بالا بردن شانس دریافت ایردراپ Layerzero انجام داد، تامین نقدینگی در استخرهای موجود در پروژه Liquidswap است. برای انجام این کار به بخش Pools رفته و دو توکن مورد نظر را انتخاب و میزان ارزش برابری از آن‌ها را مشخص و تراکنش مورد نظر را تایید می‌کنیم. با انجام این کار سرمایه‌گذاری در استخر انجام می‌شود که می‌توان با گزینه Create pool استخرهایی که در فهرست نیستند را ایجاد کنیم.

 

تامین نقدینگی در liquidswap

 

بخش مهم دیگر این پروژه که می‌تواند شانس ایردراپ Layerzero را افزایش دهد استفاده از پل پروژه Pontem است. این پل برای انتقال توکن‌ها بین پروژه لیر زیرو ذ Layerzero و بلاک چین آپتوس استفاده می‌شود. با مراجعه به بخش Bridge و انتخاب رمز ارز مورد نظر برای انتقال و بلاک چین مقصد می‌توانید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هزینه کارمزد تراکنش‌ها در بلاک چین‌های مختلف متفاوت است و بهتر است از بلاک چین‌های ارزان‌تر استفاده کنید.

 

پل لیکویید سواپ

 

آیا پروژه Layerzero ارزش سرمایه‌گذاری برای ایردراپ را دارد؟

پروژه Layerzero یک پروژه قدرتمند در حوزه انتقال توکن و پیام میان بلاک چین‌ها است. این پروژه با استفاده از اوراکل ارز دیجیتال در کنار Relayer‌ها امکان تبادل امن و کم هزینه اطلاعات میان انواع بلاک چین‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های مهم ارز دیجیتال مثل «a16z»، «Polygon»، «Antom» و «Coinbase ventures» در این پروژه و همکاری این پروژه با بلاک چین‌های معتبر مثل «کازماس»، «آپتوس» و «هارمونی وان» می‌توان این پروژه را جزو پروژه‌های ارزشمند دانست. بنابراین، فعالیت در پروژه‌های اکوسیستم این پروزه برای افزایش شانس ایردراپ می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالان باشد. با این حال توجه به این نکته مهم است که هیچ تضمینی برای ایردراپ این توکن وجود ندارد.

توکن پروژه Layerzero چیست ؟

در حال حاضر پروژه Layerzero توکن یا کوین مخصوص خود را ندارد اما با توجه به کدهای این پروژه، توکنی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که نماد آن «ZRO» است. در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال این پروژه وجود ندارد و کاربران می‌توانند با فعالیت در پروژه‌های اکوسیستم آن، شانس خود را برای دریافت ایردراپ ZRO امتحان کنند.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال ایردراپ

امتیاز دهید

سوالات متداول

آیا پروژه Layerzero ارزش سرمایه‌گذاری برای ایردراپ را دارد؟

پروژه Layerzero یک پروژه قدرتمند در حوزه انتقال توکن و پیام میان بلاک چین‌ها است. این پروژه با استفاده از اوراکل ارز دیجیتال در کنار Relayer‌ها امکان تبادل امن و کم هزینه اطلاعات میان انواع بلاک چین‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌های مهم ارز دیجیتال مثل «a16z»، «Polygon»، «Antom» و «Coinbase ventures» در این پروژه و همکاری این پروژه با بلاک چین‌های معتبر مثل «کازماس»، «آپتوس» و «هارمونی وان» می‌توان این پروژه را جزو پروژه‌های ارزشمند دانست. بنابراین، فعالیت در پروژه‌های اکوسیستم این پروزه برای افزایش شانس ایردراپ می‌تواند گزینه مناسبی برای فعالان باشد. با این حال توجه به این نکته مهم است که هیچ تضمینی برای ایردراپ این توکن وجود ندارد.

توکن پروژه Layerzero چیست ؟

در حال حاضر پروژه Layerzero توکن یا کوین مخصوص خود را ندارد اما با توجه به کدهای این پروژه، توکنی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که نماد آن «ZRO» است. در حال حاضر امکان خرید ارز دیجیتال این پروژه وجود ندارد و کاربران می‌توانند با فعالیت در پروژه‌های اکوسیستم آن، شانس خود را برای دریافت ایردراپ ZRO امتحان کنند.