آکادمی رابکس
ایردراپ
ایردراپ استارک نت

آموزش ایردراپ استارک نت | چگونه در ایردراپ Starknet شرکت کنیم؟

  • متوسط
  • 4دقیقه
  • 30 خرداد 1402
4
4

فهرست مطالب

  • پروژه لایه دوم Starknet
  • آموزش شرکت در ایردراپ استارک نت
  •  آیا شرکت در ایردراپ استارک نت رایگان است؟
  • آیا ایردراپ Starknet قطعی است؟

بروزرسانی: با انجام شدن ایردراپ استراک نت، فروش استارکنت در رابکس فراهم شد. برای خرید می‌توانید به پنل وارد شوید یا صفحه خرید استارکنت را در این صفحه ببینید.

———————————————————————-

پروژه‌های لایه دوم اتریوم یکی از ترندهای اصلی بازار ارزهای دیجیتال هستند که به دلیل جدید بودن، بیشترشان توکن مخصوص خود را ندارند. با ایردراپ آربیتروم و آپتیمیزم، احتمال ایجاد توکن و ایردراپ آن برای پروژه‌های جدید نیز افزایش پیدا کرده  است.

 

پروژه Starknet یکی از این پروژه‌ها است که در چند ماه گذشته شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرده است و به همین دلیل احتمال ایردراپ استارک نت بالا رفته است. در این مقاله به آموزش شرکت در ایردراپ استارک نت و مراحل مختلف فعالیت در آن می‌پردازیم.

 

پروژه لایه دوم Starknet

پروژه ارز دیجیتال استارک نت یک پروژه لایه دوم رول آپ مبتنی بر دانش صفر (zk-rollup) است که با خارج کردن تراکنش‌ها از شبکه اتریوم و تایید آن‌ها به صورت دسته‌ای در خارج از شبکه، مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم را افزایش می‌دهد بدون اینکه امنیت و سازگاری با اتریوم را به خطر بیندازد. پروژه استارک نت از سیستم اثبات رمزنگاری STARK که امنترین و مقیاس‌پذیرترین سیستم رمزنگاری است استفاده می‌کند.

 

سیستم عامل و قراردادهای هوشمند ثبت شده در استارک نت با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Cairo نوشته می‌شوند که برای کار با سیستم رمزنگاری استارک بهینه شده و امکان استقرار و گسترش هر نوع منطق تجاری را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. این پروژه به دنیال توسعه zkEVM خود است که سازگاری با ماشین مجازی اتریوم و قراردادهای هوشمند نوشته شده در آن را برای پروژه فراهم می‌کند.

 

پروژه استارک نت توسط شرکت Starkware راه‌اندازی شده است. این تیم پیش از توسعه استارک نت پروژه استارک اکس را راه‌اندازی کرده بود که هدف آن فعالیت در حوزه‌های پرداخت با استفاده از الگوریتم رمزنگاری استارک بود. استارک اکس توانایی کار با قراردادهای هوشمند را نداشت اما نسخه استارک نت امکان توسعه قراردادهای هوشمند را برای هر نوع کاربردی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

 

آموزش شرکت در ایردراپ starknet

 

آموزش شرکت در ایردراپ استارک نت

پروژه استارک نت ایجاد توکن خود با نماد STRK را تایید کرده است. این توکن قرار است برای پاداش دهی به فعالان شبکه که در بخش‌های تامین منابع محاسباتی برای ترتیب‌دهی تراکنش‌ها، ایجاد اثبات‌های میتنی بر STARK و تامین منابع ذخیره‌سازی بلند مدت فعالیت می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

 

ایردراپ استارک نت برای 9 درصد از کل توکن‌های پروژه بین توسعه‌دهنده‌ها و کاربران عادی در نظر گرفته شده است. بنابراین، ایردراپ Starknet قطعی است اما این که چه کسانی شامل ایردارپ شوند و اسنپ شات آن از چه تاریخی در نظر گرفته شود، مشخص نیست. در ادامه به آموزش فعالیت‌های مختلف مورد نیاز برای شرکت در ایردارپ استارک نت می‌پردازیم.

 

راه‌اندازی کیف پول برای شرکت در ایردراپ استارک نت

کیف پول متامسک از شبکه اصلی استارک نت پشتیبانی نمی‌کند به همین دلیل کاربران برای شرکت در ایرداپ استارک نت نیاز دارند که یکی از کیف پول‌های اصلی این پروژه را دانلود و نصب کنند. کیف پول‌های «ArgentX» و «Braavos» اصلی‌ترین کیف پول‌های پروژه Starknet هستند که هر دو به صورت افزونه مرورگر موجود هستند.

 

با کلیک بر روی لینک‌های بالا می‌توانید افزونه هر یک از کیف پول‌ها را ایجاد و به مرورگر خود اضافه کنید. ایجاد حساب کاربری در هر دو این کیف پول‌ها مشابه سایر انواع کیف پول ارز دیجیتال است. حتما عبارت بازیابی دوازده کلمه‌ای خود که این کیف پول‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند در یک جای مناسب یادداشت و از آن محافظ کنید. این عبارت کلید دسترسی به دارایی‌های شما در شبکه استارک نت خواهد بود.

 

نصب کیف پول آرگنت اکس برای ایردراپ استارک نت

 

انتقال اتریوم به شبکه استارک نت

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که برای دریافت ایردراپ استارک نت باید انجام دهید انتقال اتریوم از شبکه اصلی به شبکه استارک نت از طریق پل بلاک چین رسمی این پروژه است. برای انجام این کار به وبسایت «https://starkgate.starknet.io/» مراجعه کرده و کیف پول اتریوم (متامسک) و استارک نت (آرگنت اکس یا براووس)  را به آن وصل کنید.

 

از قسمت Deposit شبکه ارسال کننده را اتریوم و شبکه دریافت کننده را استارک نت انتخاب کنید و مقدار اتریومی که می‌خواهید به استارک نت منتقل کنید را مشخص کنید. با کلیک بر روی گزینه Transfr و تایید تراکنش در کیف پول، اتریوم به شبکه استارک نت منتقل می‌شود که شما می‌توانید از ان‌ها برای فعالیت در اکوسیستم این شبکه استفاده کنید. اگر اتریوم در کیف پول ندارید می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس آن را تهیه کنید.

 

توجه داشته باشید که شما برای انجام این کار باید یک تراکنش در شبکه اتریوم ثبت و هزینه تراکنش در این شبکه را پرداخت کنید که ممکن است براساس شلوغی شبکه عدد بالایی باشد. نهایی شدن این تراکنش نیز ممکن است چند دقیقه‌ای زمان نیاز داشته باشد. توصیه می‌شود بخشی از اتریوم‌های انتقال داده شده به استارک نت با استفاده از قسمت withdraw دوباتره به شبکه اتریوم منتقل شود تا امتیاز مربوط به آن نیز در ایرداپ استارک نت لحاظ شود.

 

انتقال اتریوم به شبکه استارک نت

 

توجه داشته باشید که در حال حاضر با استفاده از پروژه‌های پل بلاک چین دیگر مثل Orbiter Finance امکان انتقال اتریوم از شبکه اتریوم و دیگر شبکه‌های لایه دوم نیز به استاکر نت وجود دارد. می‌توانید با مراجعه به این پل از شبکه zksync به استارک نت و همچنین برعکس اتریوم منتقل کنید.

 

این کار شانس شما را برای دریافت ایردراپ Zksync، استارک نت و همچنین Orbiter Finance افزایش می‌دهد. البته این انتقال نباید جایگزین استفاده از بریج اصلی شبکه شود زیرا در ایردراپ‌های قبلی استفاده از بریج اصلی یکی از معیارهای اصلی برای دریافت ایردراپ بوده است.

 

فعالیت در صرافی غیرمتمرکز 10kswap برای ایردراپ Starknet

صرافی غیرمتمرکز 10kswap فورک صرافی یونی سواپ در شبکه اصلی استارک نت است که امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و همچنین تامین نقدینگی در استخرهای این صرافی را به کاربران و سرمایه‌گذارن می‌دهد. پس از مراجعه به وبسایت این پروژه «+» شما باید از قسمت Swap چندین تراکنش تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر انجام دهید. انجام این کار نیازمند پرداخت هزینه کارمزد تراکنش به وسیله اتریوم است بنابراین همواره مقداری اتریوم در کیف پول خود نگهداری کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به قسمت Pools و انتخاب گزینه Deposit بر روی استخر مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنید و از این طریق به کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازید. توصیه می‌شود هم اضافه کردن نقدینگی و هم خارج کردن آن را با استفاده از این پلتفرم انجام دهید. توجه داشته باشید که برای افزایش شانس دریافت ایردراپ استارک نت این فعالیت‌ها را باید به صورت هفتگی انجام دهید و انجام تعداد زیادی تراکنش در یک زمان خاص توصیه نمی‌شود.

 

فعالیت در 10kswap برای ایردراپ starknet

 

فعالیت در صرافی غیرمتمرکز JediSwap برای شرکت در ایردراپ استارک نت

پروژه JediSwap یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز فعال در شبکه استارک نت است که با فعالیت در آن می‌توانید شانش دریافت ایردراپ استارک نت را افزایش دهید. هماانند 10kswap شما پس از مراجعه به وبسایت این پروژه ابتدا باید کیف پول خود را به سیستم وصل کنید.

پس از این کار می‌توانید در قسمت ترید ارزهای مورد نظر خود را برای تبدیل انتخاب و با تایید در کیف پول تراکنش خود را نهایی کنید. همچنین با مراجعه به قسمت Pool شما می‌توانید در تامین نقدینگی برای جفت‌های معاملاتی مورد نظر خود شرکت کنید. خود کیف پول آرگنت نیز در قسمت Swap از API این صرافی استفاده می‌کند که می‌توان از آن نیز برای ثبت تراکنش در این اپلیکیشن غیرمتمرکز استفاده کرد.

 

فعالیت در jediswap برای ایردارپ استارک نت

 

فعالیت در پلتفرم وام دهی zklend برای ایردراپ استارک نت

پروژه zklend یک پروژه وام‌دهی ارز دیجیتال است که شما می‌توانید با وثیقه‌گذاری برخی از ارزهای دیجیتال خود، سایر ارزهای دیجیتال موجود در پلتفرم را به صورت وام دریافت کنید. هر زمان هم که وام دریافت شده را به همراه سود پلتفرم، به پروژه برگرداندید می‌توانید وثیقه خود را آزاد کرده و به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهید.

 

برای فعالیت در این پروژه پس از مراجعه به وبسایت آن «+» کیف پول خود را به وبسایت وصل کرده و با استفاده از گزینه Supply ارز مورد نظر خود را به عنوان وثیقه در اختیار پلتفرم قرار دهید. این کار با انتخاب مقدار رمز ارز و تایید تراکنش در کیف پول انجام می‌شود. پس از انجام این کار می‌توانید با استفاده از گزینه Borrow یکی از ارزهای مورد نظر خود را به صورت وام دریافت کنید.

 

توجه داشته باشید که ارزش وام دریافت شده همواره باید از میزان وثیقه کمتر باشد تا ریسک تغییر قیمت ارزهای دیجیتال کمتر شود. هر چقدر درصد دریافت رمز ارز نسبت به وثیقه کمتر باشد، ریسک لیکوئید شدن نیز کمتر خواهد بود. پس از دریافت وام بهتر است بخشی از آن را برگردانید و قسمتی از وثیقه خود را آزاد کنید تا این فعالیت‌ها نیز شانس دریافت ایردراپ استارک نت را برای شما افزایش دهد.

 

فعالیت در zklend برای ایردراپ استارک نت

 

مینت NFT در Mintsquare برای دریافت ایردراپ استارک نت

پروژه mintsquae یک مارکت پلیس NFT است که در حال حاضر امکان خرید و فروش و مینت NFT را در شبکه‌های اصلی و تست استارک نت و zksync در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مینت NFT در این مارکت پلیس، پس ازر مراجعه به وبسایت آن «+» کیف پول خود را به آن وصل کرده و مطمئن شوید که شبکه اصلی استارک نت برای ساخت NFT انتخاب شده است.

 

در صفحه نمایش داده شده، فایل NFT خود را بارگذاری کرده و اسم و توضیحات و لینک مورد نظر را به NFT خود نسبت دهید. در صورت نیاز برای اثر خود ویژگی تعریف کرده و گزینه Mint را انتخاب کنید. پس از بارگذاری اطلاعات و تایید تراکنش در کیف پول، NFT مورد نظر مینت می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به پروفایل خود آن را مشاهده کنید. همین کار را می‌توانید در شبکه تست نت استارک نت نیز انجام دهید.

 

فعالیت در mintsquare برای ایردراپ استارک نت

 

ساخت دامنه اینترنتی در Starknet.ID برای ایردراپ Starknet

پروژه استارک نت آیدی یک پروژه برای ساخت دامنه NFT در شبکه استارک نت است که دامنه‌هایی با پسوند .stark را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دامنه به کیف پول شما وصل می‌شود و آن را از بقیه کیف پول‌ها مجزا می‌کند. برای ایجاد یک دامنه در استارک نت ابتدا باید به وبسایت آن «+» مراجعه کرده و کیف پول خود را به آن وصل کنید.

 

پس از انجام این کار، در قسمت جستجو نامی که برای دامنه خود انتخاب کرده‌اید را تایپ کنید. اگر دامنه خریداری شده باشد به شما Unavailable نشان می‌دهد و باید یک اسم دیگر انتخاب کنید. در صورت Available بودن اسم می‌توانید مدت زمان خرید دامنه را مشخص کرده و دامنه را با تایید تراکنش در کیف پول خریداری کنید. خود پروژه استارک نت آیدی نیز ممکن است توکن خود را ایردراپ کند به همین دلیل مینت آیدی در این پروژه دو سر برد خواهد بود.

 

پروژه Starknet.id

 

شرکت در کمپین Argentx برای دریافت ایردراپ استارک نت

تیم توسعه‌دهنده کیف پول Argentx یک کمپین چند هفته‌ای برای فعالیت در اکوسیستم استارک نت در نظر گرفته‌ است که با انجام تسک‌های مربوط به هر هفته آن می‌توانید NFT مخصوص آن را نیز مینت و نگهداری کنید. برای شرکت در این کمپین به وبسایت آن «+» مراجعه کرده و فعالیت خواسته شده در هر هفته را انجام دهید.

 

پس از انجام این کار، با برگشت به همین ضفحه گزینه Mint NFT آن هفته را کلیک کنید تا NFT به کیف پول شما اضافه شود. تا به حال هفت مرحله از این کمپین تعریف شده که فعالیت‌های خواسته شده به صورت زیر است. فعالیت در برنامه‌های هر هفته زمان دار است اما برای مینت توکن‌های آن یکسال زمان در نظر گرفته شده است.

 

  • هفته اول: هفته اول کمپین آرگنت برای ایردراپ استارک نت شامل اضافه کردن رمز ارز اتریوم به کیف پول آرگنت ایکس و ثبت تراکنش با استفاده از این کیف پول است. زمان انجام این کار از یک آپریل تا 11 می 2023 در نظر گرفته شده بود و هم اکنون به پایان رسیده است.
  • هفته دوم: در هفته دوم شما باید با مراجعه به وبسایت Starknet.id دامنه مخصوص به خود را در آن بسازید سپس با مراجعه به وبسایت starkfighter.xyz در بازی مورد نظر شرکت کنید و امتیاز خود را با استفاده از کیف پول آرگنت ثبت کنید. زمان شرکت در این برنامه در تاریخ 16 می به اتمام رسید.
  • هفته سوم: در برنامه هفته سوم شما باید با استفاده از قسمت Swap کیف پول یک تراکنش انجام دهید. قسمت Swap با استفاده از صرافی غیرمتمرکز Jediswap فعالیت می‌کند که با انجام تراکنش در آن نیز می‌توان شانس دریافت ایردراپ استارک نت را بالا برد. این برنامه 23 می به اتمام رسیده است.
  • هفته چهارم: افرادی که تا 30 می در پلتفرم Mintsuare و با استفاده از کیف پول آرگنت ایکس به خرید و فروش یا مینت NFT بپردازند مشمول دریافت NFT این هفته می‌شوند.
  • هفته پنجم: برنامه هفته پنجم استفاده از بریج Layerswap برای انتقال ارز دیجیتال از شبکه‌های پشتیبانی شده به استارک نت است. کسانی که تا تاریخ 6 ژوئن این کار را انجام داده باشند می‌توانند NFT این هفته را مینت کنند.
  • هفته ششم: در برنامه هفته ششم برای ایردراپ استارک نت که تا تاریخ 14 ژوئن وقت داشت کاربران باید با مراجعه به وبسایت بازی briq با استفاده از حداقل 10 آجر طرح مورد نظر خود را ایجاد و مینت می‌کردند.
  • هفته هفتم: برنامه هفته هفتم آرگنت ایکس فعالیت در تجمیع‌کننده صرافی غیرمتمرکز AVNU است. در این هفته شما باید با مراجعه به وبسایت این اپلیکیشن تا تاریخ 21 ژوئن یک تراکنش را با استفاده از کیف پول آرگنت ثبت کنید.

 

نکته مهم در مورد کمپین آرگنت این است که هنوز این برنامه تکمیل نشده و هر هفته با بررسی وبسایت آن می‌توانید برنامه‌های جدید را مشاهده کرده و با انجام فعالیت‌های خواسته شده شانس دریافت NFT را به دست آورید. نکته دیگر این است که اگرچه با فعالیت در برنامه هفته‌های گذشته نمی‌توانید NFT آن‌ها را مینت کنید اما این فعالیت‌ها برای ایردراپ استارک نت به طور خاص موثر خواهند بود زیرا هر کدام یک تراکنش در شبکه استارک نت هستند.

 

نکته دیگر این است که کیف پول براووس نیز کمپینی مشابه با آرگنت برای فعالیت در شبکه استارک نت طراحی کرده است که شما می‌توانید با فعالیت در آن در ایردراپ استارک نت فعالیت کنید. برای مشاهده شرایط این کمپین به وبسایت «+» مراجعه کنید. این کمپین‌ها ممکن است منجر به دریافت ایردراپ توکن خود کیف پول‌ها نیز در آینده بشود.

 

 آیا شرکت در ایردراپ استارک نت رایگان است؟

برای شرکت در ایردراپ Starknet شما باید فعالیت‌هایی را در شبکه اصلی این پروژه انجام دهید که این کار مستلزم پرداخت هزینه تراکنش و بعضا خرید NFT است. بنابراین، شرکت در ایردراپ استارک نت رایگان نیست و شامل هزینه انتقال اتریوم به این شبکه و پرداخت هزینه‌های فعالیت در اکوسیستم آن است.

 

آیا ایردراپ Starknet قطعی است؟

طبق اطلاعات موجود در وبسایت و وایت پیپر پروژه، بخشی از توکن‌های STRK برای ایردراپ استارک نت در نظر گرفته شده است با این حال معلوم نیست چه کسانی مشمول دریافت این ایردراپ خواهند شد و زمان دقیق برای گرفتن اسنپ شات این پروژه چه زمانی است. بنابراین، ایردراپ استارک نت قطعی است اما اینکه چه کسانی ایردراپ دریافت خواهند کرد قطعی نیست.

برچسب های مرتبط

ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • ارین
    05 آذر 1402

    پس کی میخوان ایردراپ بدن!!!

  • ناشناس
    10 فروردین 1403

    سلام
    در ارز استارک نت هنوز هم میشه ، ثبت نام کرد؟ شرایطش چیه ؟ چطوریه؟

    • مهدی رضائیان
      11 فروردین 1403

      سلام خیر ایردراپش انجام شد.