آکادمی رابکس
کیف پول
انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال ، بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی انواع ولت‌ ها

  • مبتدی
  • 2دقیقه
  • 09 شهریور 1401
5
5

فهرست مطالب

  • انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟
  • انواع کیف پول ارز دیجیتال حضانتی و غیرحضانتی
  • کیف پول چند امضایی از انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟
  • کیف پول چند زنجیره‌ای  از انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟
  • بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟
  • آیا کیف پول ارز دیجیتال رایگان است ؟
  • چگونه امنیت کیف پول ارز دیجیتال را تامین کنیم؟
  • جمع‌بندی

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری است که امکان اتصال به شبکه بلاک چین و ارسال و دریافت امن رمز ارز را برای کاربران فراهم می‌کند. کیف پول ارز دیجیتال محلی برای نگهداری رمز ارز نیست. تمامی رمز ارزها در تکنولوژی دفتر کل توزیع شده به صورت تراکنش ثبت می‌شوند. آنچه که مالکیت کاربر به کریپتوکارنسی را تعیین می‌کند، داشتن کلید خصوصی آدرسی است که رمز ارزها در بلاک چین به آن متصل شده‌اند.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال و امکاناتی که برای کاربران فراهم می‌کند بسیار حیاتی است به همین دلیل انتخاب کیف پول ارز دیجیتال بسیار مهم است. در این مقاله انواع کیف پول ارز دیجیتال را با توجه به ویژگی‌های مختلف آن‌ها بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، مناسب‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال را برای فعالیت‌های خود انتخاب کنید.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان بر اساس متغیرهای متفاوتی مثل نحوه ذخیره سازی اطلاعات کیف پول، مالکیت آن و نحوه دسترسی به آن، به انواع مختلفی تقسیم کرد. هر کدام از این کیف پول‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند برای بخشی از کاربران مناسب و برای بخش دیگر نامناسب باشند. امنیت کیف پول، هزینه تامین آن، و قابلیت نگهداری ارزهای مختلف از جمله ویژگی‌های مهم در انتخاب یک کیف پول هستند که در بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم.

به طور کلی کیف پول ارز دیجیتال بر اساس امنیت آن‌ها و نحوه اتصال آن‌ها به بلاک چین‌ها به منظور ایجاد تراکنش، به دو نوع اصلی «کیف پول گرم» (Hot wallets) و «کیف پول سرد» (Cold wallets) تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال سرد و انواع کیف پول ارز دیجیتال سرد می‌پردازیم.

 

کیف پول کریپتو

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال گرم

کیف پول گرم به دسته‌ای از کیف پول‌ها گفته می‌شود که به اینترنت متصل هستند و به صورت آنلاین فعالیت انتقال ارز دیجیتال در بلاک چین را انجام می‌دهند. کار کردن با این کیف پول‌ها بسیار ساده و آسان است اما به دلیل اتصال به اینترنت، می‌توان انواع حملات سایبری را برای آن‌ها ترتیب داد و کیف پول کاربران را هک کرد.

به دلیل راحتی کار، این کیف پول‌ها برای نگهداری مقادیر کم ارز دیجیتال برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب است اما برای نگهداری مقدار زیادی ارز دیجیتال بهتر است از کیف پول‌های گرم استفاده نشود. کیف پول گرم به انواع مختلف «دسکتاپ»، «موبایل» و «تحت وب» تقسیم می‌شود که در ادامه هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

کیف پول  دسکتاپ

اولین نوع کیف پول گرم، کیف پول دسکتاپ است که به صورت یک نرم‌افزار در سیستم عامل‌های مختلف نصب می‌شود و کاربران با استفاده از آن به ارسال و دریافت رمز ارز می‌پردازند. در کیف پول دسکتاپ کلید خصوصی کاربر در کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره می‌شود و با توجه به متصل بودن به اینترنت، امکان هک کیف پول و دسترسی به کلید خصوصی وجود دارد.

بسیاری از ارزهای دیجیتال کیف پول دسکتاپ مخصوص خود را دارند که از کوین شبکه و توکن‌های ارز دیجیتال ساخته شده بر روی بلاک چین پشتیبانی می‌کنند. برخی کیف پول‌های عمومی نیز نسخه دسکتاپ دارند و می‌توان از آن‌ها برای نگهداری و انتقال بیشتر رمز ارزها استفاده کرد. «کوینومی» (Coinomi)، «اتمیک ولت» (Atomic wallet) و «اگزودوس» (Exodus) از جمله کیف پول‌های عمومی معروف برای دسکتاپ هستند.

 

کیف پول موبایل

همانطور که از نام آن پیداست، کیف پول موبایل کیف پولی است که در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل‌های مختلف قابل نصب و استفاده است. این کیف پول‌ها به اینترنت متصل هستند و به همین دلیل امنیت پایینی دارند اما کار با آن‌ها بسیار ساده و آسان است. با توجه به این که امروزه تقریبا موبایل و اینترنت در دسترس همه است، کیف پول موبایل پرکاربردترین نوع کیف پول است و به صورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار دارد.

بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی معتبر کیف پول موبایل مخصوص خود را دارند که می‌توان از آن‌ها علاوه بر نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال، برای استیک رمز ارز و شرکت در رای‌گیری‌های مربوط به پروپوزال‌های ارائه شده استفاده کرد. از جمله معروف‌ترین کیف پول‌های عمومی موبایل می‌توان به «تراست ولت» (Trust wallet)، «متامسک» (Metamask) و «کوینومی» (Coinomi) اشاره کرد.

 

کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب یکی دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال گرم است که به اینترنت وصل است و کاربران می‌توانند از طریق مرورگر به آن دسترسی داشته باشند. مزیت اصلی این نوع کیف پول این است که نیازی به نصب ندارد و کاربران می‌توانند در هر جای دنیا با گوشی یا موبایل به مرورگر خود مراجعه کنند و با وارد کردن عبارت بازیابی، به کیف پول خود وصل شوند.

مزیت دیگر کیف پول‌ها  این است که کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مثل صرافی‌ها و پل‌های بلاک چینی با استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر است. از جمله مهم‌ترین کیف پول‌های عمومی تحت وب می‌توان به «متامسک» (Metamask) و «بلاکچین» (Blockchain) اشاره کرد.

 

کیف پول ارز دیجیتال گرم

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال سرد

دسته دوم انواع کیف پول ارز دیجیتال از منظر امنیت، کیف پول‌های سرد هستند که در آن‌ها کلید خصوصی کیف پول به صورت فیزیکی نگهداری می‌شود و به هیچ عنوان در فضای آنلاین اثری از آن نیست. به همین دلیل امنیت این نوع کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های گرم بالاتر است و معمولا برای نگهداری بلند مدتی حجم زیاد ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

کار کردن با این کیف پول‌ها به مراتب پیچیده‌تر از کیف پول‌های گرم است و از طرفی به دلیل ماهیت فیزیکی آن، شرکت‌های ارائه دهنده آن‌ها این کیف پول‌ها را می‌فروشند. به طور کلی این کیف پول‌ها به دو شکل «کیف پول کاغذی» (Paper wallet) و «کیف پول سخت‌افزاری» (Hardware wallet) ارائه می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

کیف پول کاغذی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ایجاد حساب در بلاک چین و نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول‌های کاغذی است. در این نوع از انواع کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعات مربوط به کلید خصوصی کاربر بر روی یک کاغذ نوشته شده و در اختیار کاربر می‌گیرد. از آنجایی که اطلاعات کاربر به صورت آنلاین ذخیره نمی‌شود، امنیت این کیف پول بسیار بالا است.

توجه داشته باشید که کیف پول کاغذی ممکن است پاره شود یا در اثر برخورد با آب و آتش از بین برود به همین دلیل نگهداری از یک نسخه این کیف پول با ریسک زیادی همراه است. امروزه به ندرت از کیف پول کاغذی برای اتصال به شبکه بلاک چین و نگهداری از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

 

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری دومین نوع از انواع کیف پول ارز دیجیتال سرد  است که در آن اطلاعات حساب کاربر بر روی قطعات سخت‌افزاری نوشته می‌شود و کاربر می‌تواند به صورت آفلاین از امکانات کیف پول استفاده کند. کیف پول سخت‌افزاری امن‌ترین نوع کیف پول است که معمولا از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌کند. بزرگترین عیب این کیف پول‌ها هزینه بردار بودن آن‌ها است.

شرکت‌های مختلفی در دنیا کیف پول سخت‌افزاری تولید می‌کنند و هر کدام از آن‌ها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی دارند. کیف پول‌های «لجر» (Ledger)،«ترزور» (Trezor) و «کول ولت» (Cool wallet) از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که بسیاری از کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال سرد

 

انواع کیف پول ارز دیجیتال حضانتی و غیرحضانتی

بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال پس از خرید رمز ارزهای خود از پلتفرم‌های معاملاتی، رمز ارزها را به کیف پول شخصی خود انتقال نمی‌دهند و آن‌ها را در کیف پولی که پلتفرم در اختیار کاربران خود قرار داده است نگهداری می‌کنند. کیف پول‌های موجود در این پلتفرم‌ها قابلیت تفکیک دارایی‌های کاربران از یکدیگر را دارند و با نگهداری از ارزهای کاربران، کار ترید و سرمایه‌گذاری را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند.

مساله‌ای که در اینجا وجود دارد این است که مدیریت کیف پول‌های پلتفرم‌های معاملاتی در اختیار تیم مدیریتی پلتفرم است و کاربران به کلید خصوصی کیف پول خود دسترسی ندارند. به این نوع از کیف پول‌ها، «کیف پول حضانتی» (Custodial Wallet) گفته می‌شود. در کیف پول‌های حضانتی کاربران مالک دارایی‌ها نیستند چرا که دسترسی به دارایی ارز دیجیتال تنها با داشتن کلید خصوصی ممکن است.

در صورتی که مشکلی برای کیف پول پلتفرم معاملاتی به وجود بیاید، دارایی‌های کاربران نیز در معرض خطر خواهد بود.پلتفرم‌ها از طریق کیف پول‌های آنلاین سایت خود، امکان مدیریت و خرج دارایی‌های ارز دیجیتال را به کاربران می‌دهند و کاربران می‌توانند با استفاده از این کیف پول‌ها دارایی‌های خود را مشاهده و در صورت نیاز خرج کنند.

توصیه کلی این است که کاربران از «کیف پول‌های غیر حضانتی» (Non-custodial wallet) که کلید خصوصی آن‌ها در اختیار خود کاربر است، برای نگهداری بلند مدت ارزها و از کیف پول صرافی حضانتی برای تریدهای روزانه خود استفاده کنند. صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از معتبرترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال ایرانی است که امکان استفاده از کیف پول ارز دیجیتال امن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

کیف پول چند امضایی از انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

تا به حال انواع کیف پولی که معرفی شدند همگی دارای یک کلید خصوصی بودند. در این نوع از انواع کیف پول ارز دیچیتال، خرج رمز ارزها و امضای تراکنش‌ها با دسترسی به کلید خصوصی انجام می‌شود. به همین دلیل، هر شخصی که به کلید دسترسی داشته باشد می‌تواند دارایی‌های موجود در کیف پول را خرج کند.

گاهی اوقات دارایی‌های موجود در یک کیف پول مربوط به چندین نفر است و برای خرج دارایی‌ها نیاز است که تمامی نفرات تراکنش‌ها را تایید کنند. این مساله، مشابه با حساب مشترک بانکی در دنیای فیزیکی است.«کیف پول چند امضایی» (Multi-Signature Wallet) یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که برای ایجاد چنین حساب‌هایی استفاده می‌شود. این کیف پول‌ها به جای داشتن یک کلید خصوصی چند کلید خصوصی متفاوت دارند که هر کدام از آن‌ها در اختیار یکی از کاربران است.

یک تراکنش در این کیف پول زمانی نهایی می‌شود که اکثریت کاربران با استفاده از کلید خصوصی خود تراکنش را امضا و به شبکه ارسال کنند. معمولا تیم‌های مدیریتی پروژه ارز دیجیتال از این کیف پول‌های برای مدیریت دارایی‌های در اختیار خود استفاده می‌کنند. این ایده در کانال‌های پرداخت نیز برای ثبت تراکنش‌ها به صورت آفلاین و افزایش مقیاس‌پذیری شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کیف پول چند زنجیره‌ای  از انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

در ابتدای فعالیت رمز ارزها که هنوز تعداد پروژه‌های بلاک چینی و رمز ارزهای مرتبط با آن‌ها  کم بود، هر پروژه ارز دیجیتال یک کیف پول مخصوص به خود را داشت و هر کاربر برای دسترسی به هر کدام از آن‌ها می‌بایست کیف پول مربوط به آن را ایجاد و کلید خصوصی مرتبط با آن را نگهداری می‌کرد. با افزایش تعداد ارزهای دیجیتال، این مساله تبدیل به یکی از معضلات اصلی کاربران شد.

ساخت کیف پول مخصوص برای هر کیف پول و نگهداری امن کلید خصوصی مربوط به آن‌ها بسیار سخت بود. همین مساله منجر به ارائه ایده ساخت یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال یعنی «کیف پول چند زنجیره‌ای» (Multi-Chain Wallet) شد. کیف پول چند زنجیره‌ای، قابلیت اتصال کاربران به شبکه‌های ارز دیجیتال مختلف را با استفاده از یک کیف پول و نگهداری یک کلید خصوصی یا عبارت بازیابی فراهم می‌کند.

روش ایجاد این ویژگی به این صورت است که کاربر برای هر بلاک چین، یک کلید خصوصی ایجاد می‌کند. این کلیدهای خصوصی به صورت درختی و با الگوریتم‌های رمزنگاری به یکدیگر وصل می‌شوند تا در نهایت مجموعه آن‌ها به یک ریشه مشترک برسد. کاربر با استفاده از این ریشه که همان عبارت بازیابی کیف پول است، امکان دسترسی به همه بلاک چین‌ها را پیدا می‌کند.

امروزه بسیاری از کیف پول‌های سرد و گرم چند زنجیره‌ای هستند و کاربران می‌توانند با استفاده از یک کلید خصوصی به تمام بلاک چین‌های ارائه شده دسترسی داشته باشند. ایجاد کیف پول چند زنجیره‌ای منجر به منسوخ شدن کیف پول‌های مخصوص هر بلاک چین نشده است زیرا این کیف پول‌ها علاوه بر دسترسی به بلاک چین و ارسال و دریافت توکن‌ها، امکانات دیگری را که تنها مربوط به فعالان خود شبکه است به کاربران ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، کیف پول «کپلر» (Keplr) مخصوص شبکه «کازماس» (Cosmos) است و کاربران با داشتن آن علاوه بر دسترسی به تمام کوین‌های این شبکه و استیک آن‌ها، می‌توانند در پروپوزال‌های ارائه شده نیز شرکت کنند.

 

کیف پول ارز دیجیتال چند زنجیره ای

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

در بخش‌های قبلی انواع کیف پول ارز دیجیتال را با اشاره به ویژگی‌های آن‌ها بررسی کردیم. انتخاب بهترین ولت از میان انواع کیف پول ارز دیجیتال به طور کلی کار سختی است که نیازمند بررسی‌های جامع است اما با توجه به ویژگی‌های مختلف مد نظر کاربران، می‌توان بهترین کیف پول ارز دیجیتال را که مناسب کاربر است، انتخاب کرد. در انتخاب کیف پول چندین ویژگی بسیار حیاتی هستند که در ادامه به بررسی انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال بر اساس این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

 

امنیت انواع کیف پول ارز دیجیتال

مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول ارز دیجیتال امنیت آن است. کاربران از کیف پول برای نگهداری سرمایه خود استفاده می‌کنند بنابراین، اگر امنیت کیف پول تامین نشده باشد، استفاده از آن عاقلانه نخواهد بود. بیشتر کیف پول‌های شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال میزان قابل قبولی از امنیت را برای کاربران فراهم می‌کنند. با این وجود، برخی از کیف پول‌ها نسبت به سایرین امن‌تر هستند.

به طور کلی کیف پول سرد بسیار امن‌تر از کیف پول گرم متصل به اینترنت است. بنابراین، اگر سرمایه شما از یک مقدار مشخصی مثل 1000 دلار بیشتر بود، بهتر است از کیف پول سخت‌افزاری و سرد برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید. استفاده از هر نوع کیف پول شخصی بهتر از کیف پول حضانتی مربوط به پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال است اما از آنجایی که بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی از کیف پول سرد برای نگهداری ارزهای خود استفاده می‌کنند، در صورت اعتماد به پلتفرم می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

امروزه بیشتر کاربران از کیف پول چند زنجیره‌ای به خاطر راحتی کار با آن‌ها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که اگر کاربری به کلید خصوصی این کیف پول دسترسی داشته باشد می‌تواند کلیه ارزهای دیجیتال شما را خرج کند. بنابراین، اگر تنها از تعداد محدودی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و ترید استفاده می‌کنید می‌توانید کیف پول مربوط به آن‌ها را به صورت جداگانه دریافت و استفاده کنید. مدیریت کلید خصوصی مربوط به این کیف پول‌ها برای تامین امنیت آن‌ها بسیار مهم و ضروری است.

 

امکانات انواع کیف پول ارز دیجیتال

امروزه کیف پول ارز دیجیتال فقط برای اتصال به بلاک چین و مدیریت دارایی استفاده نمی‌شود بلکه از آن برای مقاصد دیگری مثل خرید و فروش رمز ارز، تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر، استیک ارزهای دیجیتال و شرکت در رای‌گیری‌های مربوط به توسعه پروژه استفاده می‌شود. در کنار این، کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بسته به سیاست‌ها  و امکانات خود ممکن است از دسترسی به چند بلاک چین مهم و برخی از توکن‌های آن‌ها پشتیبانی کنند در حالی که برخی از کیف پول‌ها تعداد بیشتری بلاک چین و رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند.

در این شرایط، کاربران بسته به انتظاراتی که از کیف پول ارز دیجیتال دارند می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. به عنوان مثال، کیف پول‌های گرم عمومی مثل تراست ولت در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل ترزور از تعداد بیشتری بلاک چین و رمز ارز پشتیبانی می‌کند حال آن که امنیت ترزور بیشتر از تراست ولت است. امکاناتی مثل شرکت در نظرسنجی‌های یک پروژه ارز دیجیتال بیشتر مواقع تنها با کیف پول اصلی پروژه در دسترس است و با استفاده از کیف پول‌های چند زنجیره‌ای امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

 

ویژگی‌های شخصیتی و امکانات در دسترس کاربر

ویژگی‌های شخصیتی و امکانات در دسترس کاربران نیز در انتخاب یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال تاثیر دارد. به عنوان مثال، کاربری که سطح دانش بالایی در حوزه ارزهای دیجیتال دارد به سادگی می‌تواند با انواع کیف پول ارز دیجیتال کار کند اما کاربرانی که سواد نرم‌افزاری و زبان انگلیسی ندارند نمی‌توانند به راحتی از این کیف پو‌ل‌ها استفاده کنند و به همین دلیل استفاده از کیف پول‌های پلتفرم‌های معاملاتی داخلی برای آن‌ها مفیدتر است.

نکته مهم دیگر، میزان سرمایه کاربران در فضای ارزهای دیجیتال است. کاربری که میزان سرمایه ناچیزی به این بازار وارد کرده است نمی‌تواند با صرف هزینه، کیف پول امن سخت‌افزاری تهیه کند و بهترین گزینه برای او استفاده از کیف پو‌های گرم خواهد بود. ویژگی دیگری از کاربران که بر انتخاب کیف پول تاثیرگذار نوع فعالیت آن‌ها در بازار ارز دیجیتال است.

کاربرانی که هولدر هستند و سرمایه آن‌ها قابل توجه است، بهتر است از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنند. کاربرانی که ترید می‌کنند می‌توانند از کیف پول‌های با قابلیت تبدیل ارزها به یکدیگر یا کیف پول‌های پلتفرم‌های معاملاتی امن استفاده کنند. کاربرانی که به دنبال استفاده از سایر امکانات مثل استیکینگ و شرکت در رای‌گیری‌ها هستند، باید از کیف پول‌های اصلی پروژه استفاده کنند.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

 

آیا کیف پول ارز دیجیتال رایگان است ؟

بیشتر کیف پول‌های ارز دیجیتال رایگان هستند و کاربران به سادگی می‌توانند آن‌ها را از سایت‌ها و نرم‌افزارهای عمومی ارائه برنامه‌های کاربردی، دانلود و در کامپیوتر، مرورگر یا گوشی موبایل خود نصب کنند. کیف پول سخت‌افزاری تنها نوع کیف پول غیررایگان است که امنیت بالایی دارد و ساخت آن توسط شرکت‌های معتبر انجام می‌شود. این کیف پول‌ها بر اساس برند و امکانات قیمت متفاوتی دارند و معمولا با قیمت‌های یک میلیون تا سی میلیون تومان در بازار ایران موجود است. اگر میزان سرمایه‌گذاری شما قابل توجه است، بهتر است از کیف پول سخت‌افزاری مناسب برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کنید.

 

چگونه امنیت کیف پول ارز دیجیتال را تامین کنیم؟

یکی از اولین گزینه‌ها، استفاده از کیف پول‌های امن است. امنیت کیف پول سخت‌افزاری به طور کلی از کیف پول نرم‌افزاری بیشتر است. در صورتی که سرمایه لازم برای خرید کیف پول سخت‌افزاری ندارید می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از آن‌ها استفاده می‌کنند کمک بگیرید. این کیف پول‌ها معمولا در طی زمان امنیت بالای خود را به اثبات رسانده‌اند و به همین دلیل شانس کمتری برای دستبرد به آن‌ها وجود دارد.

پس از انتخاب و نصب کیف پول، با انجام چند کار ساده می‌توانید امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهید. اولین نکته، ثبت و نگهداری از عبارت بازیابی در یک جای امن است. از نگهداری این عبارت در اکانت شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، موبایل و کامپیوتر خود خودداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با تعیین رمز، اثر انگشت و احراز هویت چند مرحله‌ای برای نرم‌افزار کیف پول، امکان دسترسی سایر کاربران به کیف پول خود را محدود کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر احیانا گوشی یا لپ تاپ شمت دزدیده شد، شما زمان کافی برای دسترسی به کیف پول از طریق یک سیستم دیگر و انتقال دارایی‌ها را داشته باشید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله انواع کیف پول ارز دیجیتال را بررسی کردیم و نحوه انتخاب آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف مثل امنیت کیف پول و امکانات موجود در آن شرح دادیم. در انتهای این مقاله به برخی از نکات مهم امنیتی در ارتباط با انواع  کیف پول ارز دیجیتال اشاره کردیم. به دلیل اهمیت بیش از اندازه این موضوع در بازار ارزهای دیجیتال در مقالات دیگر به طور کامل در مورد تامین امنیت کیف پول ارز دیجیتال بحث خواهیم کرد.

برچسب های مرتبط

کیف پول

امتیاز دهید

سوالات متداول

آیا کیف پول ارز دیجیتال رایگان است ؟

بیشتر کیف پول‌های ارز دیجیتال رایگان هستند و کاربران به سادگی می‌توانند آن‌ها را از سایت‌ها و نرم‌افزارهای عمومی ارائه برنامه‌های کاربردی، دانلود و در کامپیوتر، مرورگر یا گوشی موبایل خود نصب کنند. کیف پول سخت‌افزاری تنها نوع کیف پول غیررایگان است که امنیت بالایی دارد و ساخت آن توسط شرکت‌های معتبر انجام می‌شود. این کیف پول‌ها بر اساس برند و امکانات قیمت متفاوتی دارند و معمولا با قیمت‌های یک میلیون تا سی میلیون تومان در بازار ایران موجود است. اگر میزان سرمایه‌گذاری شما قابل توجه است، بهتر است از کیف پول سخت‌افزاری مناسب برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کنید.

چگونه امنیت کیف پول ارز دیجیتال را تامین کنیم؟

یکی از اولین گزینه‌ها، استفاده از کیف پول‌های امن است. امنیت کیف پول سخت‌افزاری به طور کلی از کیف پول نرم‌افزاری بیشتر است. در صورتی که سرمایه لازم برای خرید کیف پول سخت‌افزاری ندارید می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از آن‌ها استفاده می‌کنند کمک بگیرید. این کیف پول‌ها معمولا در طی زمان امنیت بالای خود را به اثبات رسانده‌اند و به همین دلیل شانس کمتری برای دستبرد به آن‌ها وجود دارد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *