آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال ایردراپ
ایردراپ airdrop چیست

ایردراپ چیست؟ آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان با Airdrop

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 14 آذر 1401
2.3
2.3

فهرست مطالب

  • ایردراپ چیست ؟
  • انواع ایردراپ ارز دیجیتال
  • ابزارهای کسب درامد از ایردراپ
  • چگونه ایردراپ بگیریم؟
  • وبسایت Coinmarketcap
  • چگونه ایردراپ های معتبر را شناسایی کنیم؟
  • رفرال در ایردراپ چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد که ایردراپ یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. در این روش افراد با انجام برخی از فعالیت‌های مورد نظر تیم پروزه، توکن‌های ارز دیجیتال پروژه را به صورت رایگان به دست می‌آورند. از آن‌جایی که Airdrop عمدتا رایگان است و هزینه زیادی برای کاربران ندارد، یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد از ارز دیجیتال است.

باید به این نکته توجه داشت که انواع مختلفی از ایردراپ وجود دارد که لزوما شرکت در همه آن‌ها منجر به کسب درآمد از ارز دیجیتال نمی‌شود. در این مقاله علاوه بر پاسخ دادن به سوال ایردراپ چیست و انواع روش های ایردراپ چیست، روش‌های تشخیص ایردراپ‌های مناسب و نحوه شرکت در آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ایردراپ چیست ؟

«ایردراپ» (Airdrop) به معنای دریافت رایگان توکن‌های ارز دیجیتال یک پروژه از مدیران و توسعه‌دهندگان آن است. ایردراپ یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درامد از ارز دیجیتال به شمار می‌رود که در آن نیازی به سرمایه‌گذاری بالا نیست و کاربران تنها با انجام برخی از فعالیت‌های خواسته شده توسط تیم پروژه شانس دریافت توکن های کریپتوکارنسی رایگان را به دست می‌آورند.

سوال مهمی که در ارتباط با Airdrop ارز دیجیتال مطرح است این است که چرا پروژه‌ها حاضر می‌شوند بخشی از توکن‌های خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهند. پاسخ به این سوال، انواع ایردراپ ارز دیجیتال را برای ما روشن می‌کند که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت اما موارد زیر اصلی‌ترین دلایل مطرح برای برای انجام این کار هستند.

  • هدف اصلی توزیع رایگان توکن ارز دیجیتال آگاه سازی افراد نسبت به پروژه و ویژگی‌های آن‌ است. این کار باعث می‌شود تعداد زیادی از کاربران از پروژه و اهداف آن آگاه شوند و کار جذب سرمایه‌گذار برای پروژه به صورت ساده‌تری انجام می‌شود.
  • دومین هدف ایردراپ ارز دیجیتال توزیع توکن‌های ارز دیجیتال میان افراد از سراسر دنیا به منظور غیرمتمرکز کردن پروژه است.
  • نوع دیگری از ایرداپ نیز وجود دارد که در اثر هاردفورک بلاک چین و ایجاد یک رمز ارز جدید به کاربرانی که مالک کوین‌های بلاک چین اولیه بودند داده می‌شود.
  • برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال از این فرایند به عنوان روشی برای قدردانی از کاربرانی که از پلتفرم‌های آن‌ها استفاده یا از توکن‌های آن‌ها نگهداری می‌کنند، بهره می‌برند.

برای انجام ایردراپ ارز دیجیتال کاربران به ابزارهایی مانند کیف پول ارز دیجیتال، توکن‌های آزمایشی، رمز ارزهای واقعی و اکانت شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. هر کدام از این ابزارها برای برخی از انواع Airdrop نیاز است که در بخش مربوط به هر کدام از ایردراپ‌ها به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

ایردراپ ارز دیجیتال

 

انواع ایردراپ ارز دیجیتال

در بخش قبل فهمیدیم که ایردراپ چیست و با چه اهدافی انجام می‌شود. کاربران با استفاده از این روش به صورت رایگان یا با صرف هزینه کم شانس به دست آوردن ارزهای دیجیتال را به دست می‌آورند. پیش از این پروژه‌هایی مانند صرافی یونی سواپ، پلتفرم معاملاتی dydx و پروژه لایه دوم اتریوم آپتیمیزیم توکن‌های خود را در طی این فرآیند بین کاربران تقسیم کرده‌اند که هر کدام ارزش چندین دلاری داشته‌اند.

این مساله باعث شده است که کاربران تمرکز زیادی بر روی پیدا کردن پروژه‌های بلاک چین که ممکن است توکن‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهند، داشته باشند. برای این که بتوان پروژه‌های معتبر را برای ایردراپ تشخیص داد بهتر است ابتدا با انواع Airdrop آشنا شویم. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

ایردراپ استاندارد از انواع Airdrop

اولین نوع ایردراپ ارز دیجیتال با عنوان «ایردراپ استاندارد» (standard Airdrop) شناخته می‌شود که در آن کاربران بدون این که فعالیت خاصی انجام داده باشند توکن‌های رمز ارز یک پروژه را در کیف پول خود دریافت می‌کنند. معمولا این روش برای پروژه‌های ناشناس است که به وسیله این کار توکن‌های خود را بین کاربران توزیع می‌کنند تا نگاه‌ها را به روی پروژه‌های خود جلب کنند.

توجه داشته باشید که معمولا اکثر رمزارزهایی که از طریق این نوع ایردراپ به کیف پول شما ارسال می‌شوند ارزشمند نیستند و حتی ممکن است برای کلاهبرداری برای شما ارسال شده باشند. بنابراین بهتر است احتیاط لازم را هنگام فروش آن‌ها برای کسب درآمد داشته باشید. ممکن است ادعا شود که شما برای فروش این رمز ارزها باید یه مقدار دیگر از این ارزها را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز خریداری کنید که نتیجه آن چیزی جز از دست رفتن پول شما نخواهد بود.

 

ایردراپ جایزه از انواع Airdrop

«ایردراپ جایزه» (Bounty Airdrop) نوع دوم انواع Airdrop است که به عنوان پاداش فعالیت در پروژه به کاربران اهدا می‌شود. در این روش از کاربران خواسته می‌شود که در فعالیت‌های بازارایابی پروژه‌های ارز دیجیتال شرکت کنند و با انجام کارهای مختلف خواشته شده شانس دریافت توکن‌های پروژه را کسب کنند. هرچه مراحل بیشتری از این پروژه‌ها را انجام دهید، شانس دریافت توکن شما بیشتر خواهد شد.

از جمله فعالیت‌های که در این روش از کاربران خواسته می‌شود می‌توان به فالو کردن اکانت‌های شبکه اجتماعی پروژه مثل تلگرام، توییتر، اینستاگرام، مدیوم یا دیسکورد، به اشتراک گذاری یکی از پیام‌های پروژه در شبکه‌های اجتماعی یا وارد کردن ایمیل و آدرس کیف پول در وبسایت پروژه اشاره کرد. رفرال و معرفی پروژه به دیگران دیگر فعالیت مورد توجه در این روش است.

 

ایردراپ انحصاری

سومین نوع ایردراپ با نام «ایردراپ انحصاری» (Exclusive Airdrop) شناخته می‌شود که در آن توکن‌های ارز دیجیتال پروژه به افرادی که قبل از ایجاد توکن پروژه در آن فعالیت داشته‌اند Airdrop می‌شود. این روش معمولا در پروژه‌های دائو که توکن حاکمیتی خود را ایجاد کرده‌اند استفاده می‌شود و با توزیع توکن بین کاربران قبلی علاوه بر تقدیر از کاربران قدیمی پروژه، مدیریت پروژه را نیز به کاربران وفادار خود اختصاص می‌دهد.

در روش انحصاری نیازی به انجام کار برای دریافت توکن پروژه نیست و اگر شما از پلتفرم پروژه پیش از مشخص شدن ایردراپ استفاده کرده باشید، شامل پاداش توکن حاکمیتی پروژه خواهید بود. ارزش توکن‌های Airdrop شده در این روش قابل توجه بوده است و به همین دلیل بسیاری از کاربران با فعالیت در پروژه‌هایی که هنوز توکن ندارند اما احتمال ایجاد و Airdrop آن وجود دارد فعالیت می‌کنند تا توکن‌های رایگان را به دست آورند.

 

ایردراپ انحصاری

 

ایردراپ هولدر

یکی دیگر از انواع ایردراپ با نام «ایردراپ هولدر» (Holder Airdrop) شناخته می‌شود که در آن ارزهای دیجیتال جدید یک پروژه به کاربرانی که توکن یا کوین اصلی پروژه مادر را هولد یا استیک کرده‌اند Airdrop می‌شود. برای این که بتوانید مشمول پاداش این روش شوید، باید کوین‌های اصلی اکوسیستم‌های بزرگ ارز دیجیتال را هولد و استیک کنید تا توکن‌های پروژه‌های جدید را به دست آورید.

یکی از معروف‌ترین پروژه‌ایی که از روش هولدر برای تشویق کاربران خود به استیکینگ ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، پروزه کازماس با رمز ارز اتم است. کاربران می‌توانند با استیک کردن کوین ATOM شانس به دست آوردن توکن‌های ساخته شده در اکوسیستم کازماس را به دست آورند. برخی از پروژه‌های این اکوسیستم علاوه بر ATOM از کاربران می‌خواهند کوین‌های سایر بلاک چین‌های این اکوسیستم مثل OSMO و JUNO را نیز استیک کنند.

 

ایردراپ تست نت

«ایردراپ تست نت» (Testnet Airdrop) یکی از انواع ارزشمند ایردراپ است که در آن از کاربران خواسته می‌شود تا با انجام فعالیت‌های خواسته شده در پروزه تست نت شانس به دست آوردن توکن‌های پروژه را به دست آورند. در این پروژه‌ها کاربران باید شبکه‌های تست نت خواسته شده را به کیف پول خود اضافه کنند و پس از درخواست و دریافت توکن‌های آزمایشی، فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهند تا پس از ایجاد پلتفرم اصلی و توکن‌های آن شانس دریافت توکن رایگان را به دست آورند.

نکته مثبت این نوع روش نسبت به روش‌های دیگر مثل روش انحصاری این است که در این حالت کاربران نیازی به پرداخت هزینه کارمزد تراکنش‌ها و سایر هزینه‌ها را ندارند و به صورت کاملا رایگان می‌توانند شانس Airdrop را به دست آورند. این روش بیشتر در پروژ‌ه‌های دیفای مثل پلتفرم‌های معاملاتی و وام دهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ایردراپ هاردفورک از انواع Airdrop

«ایردراپ هاردفورک» (Hardfork) یکی از انواع Airdrop است که در اثر ایجاد یک بلاک چین جدید از بلاک چین قدیمی انجام می‌شود. در فرآیند توسعه قوانین و پروتکل یک بلاک چین ممکن است بخشی از کاربران فعال در شبکه از توسعه سیستم پشتیبانی نکنند و به دنبال ادامه پروژه با قوانین قبلی باشند. در چنین شرایطی ممکن است کاربران فعال شبکه به دو دسته شوند و دو بلاک چین با قوانین متفاوت اما با یک ریشه مشترک ایجاد کنند.

در این حالت کاربرانی که ارز دیجیتال اصلی بلاک چین را قبل از ایجاد زنجیره جدید در اختیار داشتند، مالک کوین‌های پروژه جدید با نسبت دارایی‌های خود می‌شوند. از جمله معروف‌ترین ایردراپ‌های هاردفورک می‌توان به دریافت رایگان بیت کوین کش توسط هولدرهای بیت کوین و  اتریوم کلاسیک توسط هولدرهای اتریوم اشاره کرد.

 

ایردراپ NFT

ایردراپ NFT به روشی اشاره دارد که در آن‌ها توکن‌های NFT دخالت دارند. این نوع از Airdrop در بازارهای معامله NFT، پلتفرم‌های دیفای میتنی بر NFT و پروژه‌های بازی و متاورس مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال ممکن است NFTهای خود را به عنوان پاداش فعالیت در پروژه بین کاربران توزیع کنند که این پروژه‌ها را نیز می‌توان به عنوان ایردراپ NFT در نظر گرفت.

 

ایردراپ nft

 

ابزارهای کسب درامد از ایردراپ

کسب درامد از Airdrop یکی از اصلی‌ترین اسراتژی‌های کاربران در بازار رمز ارزها است. کاربران می‌توانند به صورت رایگان و بعضا با پرداخت هزینه کمی برای ثبت تراکنش در پروژه‌های مختلف از این روش کسب درآمد کنند اما برای این کار نیاز به ابزارهای مختلفی دارند. بسته به این که نوع Airdrop چست و از کاربر چه فعالیت‌های خواسته شده است، ابزارهای متفاوتی مورد نیاز است اما موارد زیر از جمله ابزارهایی هستند که برای شرکت در اکثر ایردراپ‌ها به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

  • کیف پول ارز دیجیتال: کیف پول اصلی‌ترین ابزار شرکت در ایردراپ‌ها است و پروژه‌ها شما را با توجه به آدرس این کیف پول‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند و پاداش احتمالی نیز به این کیف پول‌ها ارسال می‌شود. کیف پول مورد نظر برای شرکت در ایردراپ‌های مختلف متفاوت است اما معمولا کیف پول‌های متامسک، کپلر و تراست ولت از اصلی‌ترین کیف پول‌ها است. بهتر است برای شرکت در ایردراپ از کیف پول‌های افزونه مرورگز استفاده شود تا اتصال آن‌ها آسان‌تر شود.
  • اکانت شبکه‌های اجتماعی: بسیاری از فعالیت‌های مورد نیاز برای شرکت در ایردراپ‌ها به اکانت‌ها شبکه‌های اجتماعی مختلف نیاز دارند. در برخی از پروژه‌ها شما باید به دیسکورد پروژه وصل شوید تا بتوانید توکن‌های تست را برای شرکت در Airdrop به دست آورید. برخی دیگر نیز برای پرداخت توکن تست از شما می‌خواهند تا پست مورد نظر آن‌ها را در توییتر منتشر کنید.
  • ارز دیجیتال: در تعدادی از انواع Airdropها نیاز به نگهداری، استیک یا استفاده از ارزهای دیجیتال توسط کاربران است. بنابراین شما نیاز دارید که از صرافی‌های مختلف مثل صرافی ارز دیجیتال رابکس ارزهای مورد نیاز خود را تامین کرده و در فعالیت‌های خود استفاده کنید. برای شرکت در روش‌های هولدر و انحصاری شما باید ارزهای اصلی شبکه را برای پرداخت کارمزد خریداری کنید. برای انجام تراکنش نیز می‌توان از انواع ارزهای تعریف شده در پلتفرم استفاده کرد و با خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال در آن‌ها شانس حضور پیدا کرد.
  • دانش زبان انگلیسی: یکی از مهارت‌های مهم برای شرکت در انواع Airdrop مهارت زبان انگلیسی است. این مهارت برای درک مراحل مختلف کار، استفاده از کیف پول و پلتفرم‌ها و همچنین مراحل مختلف دریافت توکن‌های تست مورد نیاز است.

 

چگونه ایردراپ بگیریم؟

وبسایت‌های مختلفی در فضای ارزهای دیجیتال است که پروژه‌های کریپتوکارنسی که احتمال توزیع رایگان توکن‌های آن‌ها وجود دارد را معرفی می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم به معرفی مهم‌ترین وبسایت‌های این حوزه بپردازیم و نحوه دسترسی به انواع پروژه‌ها را بررسی کنیم.

 

وبسایت ایردراپس Airdrops

یکی از معروف‌ترین وبسایت‌های مورد استفاده برای بررسی ایردراپ پروژه‌های ارز دیجیتال وبسایت «Airdrops» است. در این وبسایت پروژ‌ه‌های مختلف براساس نوع Airdrop طبقه‌بندی شده‌اند و همچنین شواهد مبنی برا انجام این کار نیز به کاربران ارائه می‌شود. با مراجعه به صفحه اول این وبسایت سه ستون مختلف از پروژه‌ها نمایش داده می‌شود که به ترتیب به بررسی جدیدترین، مورد توجه‌ترین و نوع هولدر پروژه‌ها اختصاص داده شده‌اند. در انتهای هر ستون می‌توان با کلیک بر روی گزینه موجود کلیه پروژه‌های دسته مورد نظر را نیز بررسی کرد.

 

معرفی ایردراپ در وبسایت airdrops

 

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است، در زیر عنوان پروژه روش شرکت در Airdrop برای کاربران مشخص شده است. به عنوان مثال در پروزه MUN نوشته شده است که توکن‌های پروژه برای هولدرهای ارزهای دیجیتال ATOM و JUNO اهدا می‌شود و با کلیک بر روی باکس پروژه می‌توان اطلاعات تکمیلی‌تر مثل تعداد حداقل توکن‌های استیک شده و تاریخی که قبل از آن باید استیکینگ انجام می‌شد و نحوه دریافت توکن‌های جایزه را مشاهده و بررسی کرد.

در پروژه «Keyapp» با نوع دیگری از Airdrop روبه‌رو هستیم که نیازمند انجام تراکنش در پلتفرم پروژه است. عبارت «Make a swap» نشان می‌دهد که برای شرکت در شانس دریافت توکن رایگان این پروژه کاربران باید با مراجعه به پلتفرم توکن‌های مختلف ارز دیجیتال را به بکدیگر تبدیل کنند و با ثبت تراکنش فروش دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال شانس شرکت در توزیع رایگان توکن‌ها را داشته باشند.

در پروژه Zkasino عنوان «Complete testnet actions» نوشته شده است که نشان می‌دهد این پروژه مربوط به نوع تست نت است و کاربران می‌توانند بدون داشتن سرمایه اولیه در تست نت شرکت کرده و شانس دریافت توکن‌های پروژه را داشته باشند.

نکته مهم دیگر عبارت «Confirmed» است که در باکس این پروژه نوشته شده است. این عبارت به این معنی است که ایجاد توکن برای پروژه از طرف تیم تایید شده است و پروژه حتما توکن مخصوص خود را ایجاد خواهد کرد. در ادامه با کلیک بر روی این پروژه پنجره مربوط به نحوه شرکت در پروژه را بررسی می‌کنیم.

 

شرکت در airdrop پروژه Zkasino

 

مراحل مختلف شرکت در Airdrop این پروژه در کنار توضیح مختصری در مورد پروژه و توکن آن یعنی ZKAS نوشته شده است. طبق این اطلاعات می‌توان مراحل انجام این کار را به صورت زیر خلاصه کرد.

  1. مراجعه به وبسایت انجام تست پروژه که لینک آن در پنجره قرار داده شده است.
  2. متصل کردن کیف پول متامسک به وبسایت تست نت پروژه
  3. تغییر بلاک چین در کیف پول به یکی از شبکه‌های تست نت «پلیگون»، «آربیتروم»، «Zksync» و «فانتوم». در صورتی که شبکه تست این بلاک چین‌ها در کیف پول شما نیست می‌توانید با جستجوی عنوان آن‌ها در اینترنت و استفاده از گزینه «Add network» در کیف پول، شبکه تست آن‌ها را به کیف پول اضافه کنید.
  4. با کلیک بر روی گزینه «Request and tweet» در صفحه تست نت و توییت کردن توکن‌های تست نت مربوط به پروژه را به دست آورید.
  5. قبل از شروع بازی با کلیک بر روی «Mint» توکن‌های ZKUSD مورد نیاز برای بازی را ایجاد کنید.
  6. با کلیک بر روی گزینه «Explore Games» و انتخاب بازی‌های مختلف در آن‌ها شرکت کنید.

در تصویر زیر بازی شیر یا خط نمایش داده شده است. بهتر است در تمام بازی‌های طراحی شده شرکت کنید تا شانس بیشتری برای دریافت توکن‌های رایگان ارز دیجیتال داشته باشید. از آن‌جایی که پروژه‌های آربیتروم و Zksync توکن خود را ندارند بهتر است از شبکه تست آن‌ها استفاده کنید تا شانس دریافت توکن‌های احتمالی آن‌ها را نیز برای خود بیشتر کنید.

 

zkasino airdrop

 

وبسایت Coinmarketcap

وبسایت «کوین مارکت کپ» (Coinmarketcap) یکی از وبسایت‌های معروف ارز دیجیتال است که اطلاعات زیادی را در مورد پروژه‌های ارز دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از ابزارهای مهم موجود در این وبسایت معرفی پروژه‌هایی است که امکان کسب توکن‌های ارز دیجیتال آن‌ها برای کاربران وجود دارد.

برای دسترسی به فهرست پروژه‌‌های این بخش کاربران باید از منوی «Products» موجود در وبسایت گزینه «Free Airdrops» را انتخاب کنند تا فهرست پروژه‌های این بخش نمایش داده شود. در پنجره باز شده کاربران می‌توانند لیست پروژه‌هایی که در حال اجرا هستند را در کنار پروژه‌های آینده، پروژه‌های به پایان رسیده و پروژه‌هایی که خودشان در آن‌ها شرکت کرده‌اند مشاهده کنند.

بیشتر پروژه‌هایی که در سایت کوین مارکت معرفی می‌شوند از نوع جایزه هستند که شامل پروژه‌های NFT نیز می‌شوند. با کلیک بر روی هر کدام از این پروژه‌ها می‌توانید فعالیت‌های مود نیاز برای دریافت رایگان توکن‌ها را انحام داده و شانس دریافت آن‌ها را به دست آورید.

 

شرکت در ایردراپ سایت coinmarketcap

 

با کلیک بر روی هر یک از پروژه‌های موجود می‌توانید کارهای مختلفی که برای شرکت در Airdrop پروژه نیاز است را انجام دهید. بیشتر فعالیت‌های مورد نظر پروژه‌های موجود در سایت کوین مارکت کپ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پروژه و خود سایت Coinmarketcap است. حتما قبل از شرکت در ایردراپ‌ها حساب کاربری خود را در سایت Coinmarketcap نیز ایجاد کنید تا شانس شرکت در ایردراپ‌ها را به دست آورید.

 

وبسایت Airdropalert

یکی دیگر از وبسایت‌های معروف برای دریافت رایگان توکن‌های ارز دیجیتال وبسایت «Airdropalert» است که به صورت موضوعی بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال را برای دریافت رایگان توکن دسته‌بندی کرده است. پروژه‌های دیفای و NFT دو بخش اصلی پروژه‌های معرفی شده در این وبسایت هستند و پروژه‌های معتبرتر با عنوان «Featured» جدا شده است.

برخی از پروژه‌های معرفی شده در این وبسایت نیز به صورت اسپانسری در این وبسایت معرفی شده‌اند که در بخش «Sponsored» قرار گرفته‌اند. با کلیک بر روی هر کدام از پروژه‌های معرفی شده می‌توانید اطلاعات شرکت در شانس دریافت توکن رایگان را مشاهده کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای شرکت در هر پروژه با لوگوهای مختلف به نمایش گذاشته شده است. به عنوان مثال، لوگوی توییتر نمایش می‌دهد که به اکانت کاربران در این شبکه نیاز است و لوگوی شبکه اتریوم نشان می‌دهد که پروژه در شبکه اتریوم است و ممکن است نیاز به خرید اتریوم برای انجام فعالیت‌ها باشد.

 

شرکت در ایردراپ های airdropalert

 

چگونه ایردراپ های معتبر را شناسایی کنیم؟

پروژه‌های مختلف ارز دیجیتال بر اساس برنامه‌های خود می‌توانند روش‌های متعددی برای توزیع توکن‌های خود به صورت رایگان میان کاربران در نظر بگیرند. پروژه‌هایی که مقدار کمی از توکن‌های خود را برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هدیه می‌دهند معمولا سود چندانی برای کاربران ندارند اما پروژه‌هایی که به صورت انحصاری به کاربران خود توکن هدیه می‌دهند یا آن‌ها را به فعالیت در تست نت خود تشویق می‌کنند می‌توانند ایردراپ‌های معتبری برای کاربران به شمار روند.

در تشخیص معتبرترین پروژه‌ها برای دریافت رایگان توکن ارز دیجیتال علاوه بر توجه به نوع توزیع توکن‌های پروژه می‌توان به ویژگی‌های بنیادی پروژه نیز توجه داشت. به عنوان مثال، پروژه‌های لایه دوم اتریوم و صرافی‌های و پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز که فعالیت خود را بدون توکن دنبال می‌کنند با توجه به اهمیتی که برای کل اکوسیستم دارند می‌توانند توکن‌های ارزشمندی داشته باشند و قطعا ارزش فعالیت خواهند داشت. پروژه‌های بلاک چینی لایه اول نیز گزینه‌های خوبی برای شرکت در تست نت‌ها یا انجام تراکنش هستند.

 

رفرال در ایردراپ چیست؟

در برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال کاربران می‌توانند با معرفی پروژه به دوستان خود و درخواست از آن‌ها برای شرکت در فعالیت پروژه شانس خود را برای دریافت رایگان توکن‌های ارز دیجیتال پروژه بیشتر کنند. این فرآیند با عنوان رفرال شناخته می‌شود و برای گسترش فعالیت کاربران در پروژه انجام می‌شود. معمولا در airdrop از نوع جایزه از این روش استفاده می‌شود. برای دریافت لینک رفرال نیاز است که از طریق سایت پروژه اقدام شود.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال ایردراپ

امتیاز دهید

سوالات متداول

ایردراپ چیست؟

«ایردراپ» (Airdrop) به معنای دریافت رایگان توکن‌های ارز دیجیتال یک پروژه از مدیران و توسعه‌دهندگان آن است. ایردراپ به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درامد از ارز دیجیتال به شمار می‌رود که در آن نیازی به سرمایه‌گذاری بالا نیست و کاربران تنها با انجام برخی از فعالیت‌های خواسته شده توسط تیم پروژه شانس دریافت توکن‌های ارز دیجیتال رایگان را به دست می‌آورند.

چگونه ایردراپ های معتبر را تشخیص دهیم؟

پروژه‌های مختلف ارز دیجیتال بر اساس برنامه‌های خود می‌توانند روش‌های متعددی برای توزیع توکن‌های خود به صورت رایگان میان کاربران در نظر بگیرند. پروژه‌هایی که مقدار کمی از توکن‌های خود را برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به کاربران هدیه می‌دهند معمولا سود چندانی برای کاربران ندارند اما پروژه‌هایی که به صورت انحصاری به کاربران خود توکن هدیه می‌دهند یا آن‌ها را به فعالیت در تست نت خود تشویق می‌کنند می‌توانند ایردراپ‌های معتبری برای کاربران به شمار روند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • برزو نوروزی
    20 دی 1402

    سلام چطوری ایردراپ ها رافروخت.ممنون

    • مهدی رضائیان
      25 دی 1402

      سلام وقتی توکن رو دریافت کردید باید ببنید تو کدوم صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز لیست شده و از همونجا بفروشید. مثلا ایردراپ آربیتروم که اومد خیلی از صرافی‌ها در جا لیست شد و میشد خرید و فروش کرد. یونی سواپ و متامسک هم از تبدیلش پشتیبانی می کردن که راحت میشد فروخت.

  • جواد
    07 اسفند 1402

    ایشالا که همه میلیارد شیم