اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم از ابتدای 2023 | علت چیست؟

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

297

زمان مطالعه :

10 دقیقه
ایران

21مرداد1402|40:12

کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم

یک تحلیل زنجیره‌ای که چند روز پیش توسط TradingPlatforms انجام شد نشان دهنده کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم از ابتدای 2023 است. طبق این خبر تعداد NFT مینت شده در شبکه اتریوم از ابتدای سال 79 درصد کاهش یافته است. برای خرید اتریوم به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم

گزارش آنچین منتشر شده در وبسایت تریدینگ پلتفرمز، نمودار روزانه NFT جدید مینت شده در شبکه اتریوم را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، در ماه ژانویه به طور میانگین بیش از 10000 ان اف تی جدید در شبکه اتریوم مینت شده است. این در حالی است که این عدد در ماه آگوست به زیر 3000 ان اف تی رسیده است.

 

برای درک بیشتر کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم می‌توان آمار سال 2022 را نیز مد نظر قرار داد. بالاترین قله ساخت NFT که در یک روز در بلاک چین اتریوم ثبت شده است، به 2 جون 2022 برمی‌گردد که نشان دهنده ساخت 470 هزار NFT است.

 

اگر قله ایجاد شده در جون را در نظر نگیریم، به طور متوسط ​​حدود 350000 توکن NFT جدید هر روز از اواخر ماه می تا اوایل جولای سال گذشته ایجاد می‌شد. اما در اواخر جولای 2022 روند ساخت NFT در شبکه اتریوم تغییر کرد و ابتدا به زیر 50000 و در آگوست به زیر 30000 سقوط کرد.

 

از آن زمان تا به امروز کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم تقریباً مستمر بوده است، به جز یک افزایش کوتاه که در اواسط سپتامبر اتفاق افتاد. در دوازده ماه گذشته، استخراج NFT های جدید در اتریوم بیش از ده برابر کمتر شده است و از کمی کمتر از 50000 به کمتر از 3000 توکن رسیده است.

 

سطوح فعلی ساخت NFT در شبکه اتریوم مشابه سطوح فوریه 2021 است، یعنی زمانی که روند صعودی NFT ها تازه شروع شده بود. شایان ذکر است که بین جولای و آگوست 2019 تقریباً دوبرابر حجم NFT جدید نسبت به امروز وجود داشت، اگرچه در آن زمان هنوز هیچ روند صعودی در بازار NFT وجود نداشت و هنوز تا رسیدن به آن فاصله داشت.

 

بنابراین، سال 2023 فقط یک رکود عادی پس از حباب نیست، بلکه یک افت تاریخی واقعی و کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم است. این کاهش می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که لزوما همه آن‌ها مربوط به بلاک چین اتریوم نیست.

 

کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم

 

دلایل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم

«ادیت ریدز» (Edith Reads)، در مورد کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم سه دلیل اصلی را عنوان کرده است که هر کدام تا حد زیادی در این کاهش موثر بوده‌اند. تحلیل ریدز – تحلیلگر مالی TradingPlatforms – در مورد دلایل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم به این صورت است.

 

«تعیین علت دقیق کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم دشوار است، اما احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل است. این عوامل شامل افزایش رقابت از طرف دیگر شبکه‌های بلاک چینی، عدم اطمینان بازار ناشی از نوسان قیمت‌های کریپتو، و اشباع عرضه نسبت به تقاضا است». دلایل ذکر شده خارج از شبکه اتریوم هستند، اما برای صنعت کریپتو و بازار NFT عوامل داخل محسوب می‌شوند.

 

رقابت از دلایل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم

رقابت بین بلاک چین‌های مختلف قطعا یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم است. حداقل تا سال 2020، اتریوم تقریباً هیچ رقیبی در زمینه NFT نداشت و ساخت NFt تنها در این شبکه انجام می‌شد. از طرف دیگر یکی از رقبای اصلی یعنی Polygon، راه حل لایه 2 اتریوم است. بنابراین این رقیب یک رقیب واقعی نیست و قصد ندارد کاربران را از اتریوم دور کند.

 

با این حال، این نیز درست است که اتریوم در حال حاضر رقبای زیادی در رابطه با NFT دارد که مهمترین آن‌ها شبکه سولانا است. اگرچه داده های گزارش شده توسط TradingPlatforms فقط به اتریوم اشاره دارد. با این حال نباید تصور کنید که در مدت زمان مشابه ساخت NFT در سایر شبکه‌ها روند صعودی داشته است.

 

در واقع در همه بلاک چین‌ها تا حدودی شاهد کاهش ساخت NFT هستیم و این احتمال وجود دارد که تعداد کل NFT‌ها در کل بازار کریپتوکارنسی نیز کاهش یافته باشد. سال 2022 سال رقابت در حوزه NFT و گسترش آن به بلاک چین‌های مختلف بوده است و این مساله تا حدودی کاهش ساخت NFT در تمام بلاک چین‌ها را منطقی جلوه می‌دهد.

 

بازار خرسی کریپتو و کاهش میزان ساخت NFT

مطمئنا ریزش ارزهای دیجیتال یکی دیگر از عوامل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم بوده است. در واقع، هرچه سود کمتری برای کسانی که در بازارهای کریپتو ترید می‌کنند، وجود داشته باشد، سرمایه کمتری برای خرید NFT وجود دارد.

 

با این حال، باید توجه داشت که سقوط ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2021 آغاز شد و دقیقاً در جون 2022 به پایینترین سطح خود رسید. در عین حال، جون 2022 تقریباً تنها ماهی بود که در آن بیشترین NFT ها در اتریوم ایجاد شد، و این تا حدودی با این فرض که بازار نزولی دلیل کاهش NFTهای جدید است، مغایرت دارد.

 

علاوه بر این، از ژانویه 2023، بازار کریپتو بهبود یافته است، در حالی که کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم ادامه‌دار بوده است. احتمالاً با این داده‌ها می‌توان گفت که ترکیدن حباب سفته‌بازی در بازار NFT بیشتر از بازار خرسی بر کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم اثرگذار بوده است.

 

ساخت NFT در شبکه اتریوم

 

عدم وجود تقاضا برای NFT در اتریوم و شبکه های رقیب

شاید بزرگترین دلیل کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم و دیگر شبکه‌های بلاک چینی اشباع عرضه نسبت به تقاضا باشد. نباید فراموش کرد که NFTهایی که در بازار اولیه ایجاد و فروخته می‌شوند، در نهایت به بازار ثانویه ختم می‌شوند و برای همیشه در آنجا باقی می‌مانند.

 

ایجاد NFT جدید در حالی که برای بازار اولیه مفید است برای بازار ثانویه ضروری نیست. برعکس، ممکن است با ترکیدن حباب سفته بازی در بازار NFT، با توجه به کاهش تقاضا، به اشباع واقعی عرضه در بازار ثانویه رسیده باشد. این ممکن است تأثیر غیرمستقیم بر بازار اولیه داشته باشد و منجر به سقوط تقاضا برای NFTهای جدید شود.

 

فراموش نکنید که در OpenSea که قدیمی‌ترین و مهمترین بازار NFT موجود است، حجم معاملات از نزدیک به 700 میلیون دلار در جون 2022 به 161 میلیون دلار در جون2023 کاهش یافت و در جولای 2023 به زیر 130 میلیون دلار نفوذ کرد. واضح است که کمبود تقاضا کاهش شدید ساخت NFT در شبکه اتریوم را تسریع کرده است.

 

حال سوال این است که آیا این بازار بهبود خواهد یافت؟ جواب دادن به این سوال بسیار سخت است و تنها گذر زمان است که می‌تواند تمایل مجدد بازار به دنیای NFT به خصوص NFTهای جدید را نشان دهد. برای خرید بیش از 1000 ارز دیجیتال به صرافی رابکس مراجعه کنید.

منبع : cryptonomist

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap