اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

ارزش بازار توکن brc20 از یک میلیارد دلار فراتر رفت

نویسنده : عارفه مدنی

796

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

20اردیبهشت1402|33:12

توکن brc20

توکن‌ brc20 که در دو ماه پس از ایجاد پروتکل تعویضی بیت کوین به وجود آمده‌‌ است، به تازگی پس از توقف برداشت‌های بیت کوین توسط بایننس که در خبر‌های قبلی رابکس‌ (توقف برداشت‌‌های بیت کوین توسط بایننس | هجوم توکن‌ BRC-20 بر شبکه بیت کوین) هم در مورد آن صحبت کردیم رشد چشم گیری داشته است.

استاندارد BRC-20 به توکن‌هایی گفته می‌شود که بر پایه پروتکل توکن استاندارد بلاکچین با نام BRC-20 ساخته می‌شوند. این پروتکل با الهام از ERC-20 توسعه یافته‌ است و به‌ توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) را با استفاده از پلتفرم Ordinals بسازند و معامله کنند. این توکن‌ها در بلاک چین پایه‌ی بیت کوین ذخیره و با کمک «اوردینال ها» Ordinals و Inscriptions ایجاد می‌شوند. سرمایه‌گذاری کل بازار توکن‌ BRC-20 بیت کوین به بیش از یک میلیارد دلار در تاریخ 9 می (۱۹ اردیبهشت) رسیده است.

 

توکن brc20 چیست ؟

حجم معاملات کلی توکن brc20 در 24 ساعت گذشته 207.7 میلیون دلار بوده است. برخی از توکن‌هایی که به طور قابل توجهی با رشد این توکن تحت تاثیر قرار گرفتن شاملORDI، NALS، VMPX، PEPE  هستند که در یک روز گذشته بازده قیمت بین +11 درصد تا -55 درصد داشته‌اند.

طبق تحلیل‌های انجام شده توسط تیم تحلیلی چند زنجیره ای «بیت کیپ» (BitKeep)، استاندارد توکن brc20 یک نوع نوآوری از توکن قابل تعویض است که از اعداد ترتیبی و نوشته‌ها برای ایجاد و مدیریت قراردادهای توکن، ایجاد توکن جدید و انتقال توکن از آن استفاده می‌کنند. این اطلاعات در زنجیره اصلی بیت کوین ذخیره می‌شوند. در شبکه‌های بلاک چین مانند بیت کوین، Ordinal به معنای شماره‌گذاری موقعیت معینی در شبکه است. به طور کلی «اوردینال‌ها» (Ordinals) برای شمارش و زمان بندی تراکنش‌ها یا آیتم‌ها در شبکه بکار می‌روند.

 

 

توکن brc20

 

 

به عنوان مثال، زمانی که یک تراکنش در شبکه بلاکچین ارسال می‌شود، یک Ordinal برای آن تراکنش تعیین می‌شود تا برای بررسی و ترکیب با سایر تراکنش‌ها در آینده استفاده شود. به طور کلی Ordinal ها به عنوان یک شماره ثابت و معین برای محل و ترتیب موجودی‌ها و تراکنش‌ها در بلاک چین هستند. برای درک بهتر آموزش ساخت NFT در شبکه بیت کوین | اوردینال چیست ؟ می‌توانید به آکادمی رابکس مراجعه کنید.

 

طبق اعلامیه «بیت کیپ» BitKeep در تاریخ 8 می (۱۸ اردیبهشت) به زودی پروتکل ordinals و پروتکل BRC-20 را در پلتفرم‌های موبایل خود پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، بخش جدیدی با نام Bitcoin NFT به بازار BitKeep NFT اضافه خواهد شد که امکان نمایش، ایجاد، انتقال و معامله NFT‌های مبتنی بر بیت کوین با استفاده از پروتکل ordinals را فراهم می‌کند.

 

با وجود ابنکه کیف پول «تراست ولت» (Trust Wallet)  از Ordinals بیت کوین پشتیبانی نمی کند، در همین حال، کیف پول «متامسک» (MetaMask) یک ویژگی جدید اضافه کرد که به کاربران اجازه می دهد تا در ماه فوریه موارد معمول را ذخیره کنند. کیف پول «لجر» (Ledger) ارائه دهنده کیف پول سخت افزار ارزهای دیجیتال از پروتکل ordinals نیز پشتیبانی می‌کند.
منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin