اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

افزایش قیمت بیت کوین با افزایش عرضه استیبل کوین TUSD

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

130

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ارزهای دیجیتالایرانبیت کوینتحلیل

03تیر1402|25:08

افزایش قیمت بیت کوین

داده‌های منتشر شده در Cryptoviz نشان می‌دهد که افزایش عرضه استیبل کوین TUSD نقش اصلی را در افزایش قیمت بیت کوین از نزدیک 25 هزار دلار تا 31 هزار دلار داشته است. این اتفاق پس از ریزش ارزهای دیجیتال در هفته پیش رخ می‌دهد که باعث شد بازار بتواند بخشی از افت قیمت خود را جبران کند.

 

دلایل افزایش قیمت بیت کوین امروز

جامعه طرفداری ارزهای دیجیتال در مورد افزایش قیمت بیت کوین نظرات مختلفی دارند. در حالی که برخی از افراد رالی صعودی بیت کوین را به صندوق سرمایه گذاری بیت کوین Blackrock نسبت می‌دهند، عده‌ای دیگر معتقدند این افزایش قیمت بیت کوین حاصل Short Squeez است.

 

شورت اسکوئیز به حالتی گفته می‌شود که در آن بازار در روند ریزشی یک جهش صعودی انجام می‌دهد تا معامله‌گران فروش را از موقعیت معاملاتی خود خارج کند و سپس به روند ریزشی خود ادامه دهد. به‌ هر حال داده‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند نشان می‌دهند که استیبل کوین TUSD ممکن است بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته ایفا کرده باشد.

 

طبق داده‌های منتشر شده توسط CryptoViz عرضه در گردش استیل کوین TUSD از سال 2018 تنها در سه نقطه شاهد افزایش یک میلیارد دلاری بوده است که این نقاط شامل می 2021، فوریه 2023 و ژوئن 2023 هستند. نکته جالب در این مورد این است که در هر سه تاریخ  ذکر شده شاهد افزایش قیمت بیت کوین و رالی صعودی ارزهای دیجیتال در مدت زمان کوتاه بوده‌ایم.

 

در حال حاضر  76.45 درصد از عرضه در گردش استیبل کوین TUSD در شبکه ترون و 22.5 درصد آن در شبکه اتریوم قرار دارد. نگاه دقیق به توزیع این توکن در میان صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف نشان از برتری کامل صرافی بایننس دارد که می‌تواند نشانه‌ای از تاثیرگذاری این صرافی در افزایش قیمت بیت کوین در رالی اخیر باشد.

 

در کنار این موضوع اگر حجم معاملات اسپات را برای سه جفت معاملاتی اصلی بیت کوین در مقابل استیبل کوین‌ها در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که حجم معاملات BTC/TUSD از حجم معاملات BTC/USDT پیشی گرفته است که نشان دهنده تسلط فزاینده TUSD به عنوان یک جفت معاملاتی است.

 

افزایش قیمت بیت کوین امروز

 

تاثیر عرضه استیبل کوین ها بر افزایش قیمت بیت کوین

 

«کی یانگ جو» (Ki Young Ju)  مدیر عامل CryptoQuant، عنوان کرده است که TUSD مسیری مشابه مسیر USDT را دنبال می‌کند. به نظر می رسد TUSD دیگر به عنوان یک رمپ مستقیم برای تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات عمل نمی‌کند. با این حال، امکان تاثیر TUSD بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف وجود دارد.

 

با مقایسه رشد این دو استیبل کوین مشخص می‌شود که هر دو آن‌ها می‌توانند بر روی روند مثبت بیت کوین تاثیرگذار باشند. البته در حال حاضر انتشار USDT جدید در مقایسه با نرخ بازخرید کند شده است و به همین دلیل بیشترین تاثیر بر بازار و افزایش قیمت بیت کوین مربوط به افزایش عرضه استیبل کوین TUSD است.

 

افزایش عرضه استیبل کوین TUSD

 

وضعیت معاملات اختیار بیت کوین و تاثیر آن بر نوسانات بازار

در حال حاضر معامله‌گران بازار ارز دیجیتال با انقضای قریب‌الوقوع معاملات اختیار بیت کوین در قیمت سی و یک هزار دلار مواجه هستند.  طبق گزارش GreeksLive، نسبت Put به Call این معاملات 0.73، قیمت حداکثر درد آن بیست و هفت هزار دلار  و ارزش قابل تصور آن در حدود نه صد و سی میلیون دلار است. این داده‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای قراردادهای Call  به صورت نسبی بالا است و این حاکی از احساسات صعودی در میان معامله‌گران است.

 

قیمت حداکثر درد به عنوان یک نقطه مورد علاقه برای فعالان بازار عمل می‌کند و به طور بالقوه بر تصمیمات معاملاتی آن‌ها اثر می‌گذارد. با توجه به ارزش قابل تصور بالای این معاملات، انقضای معاملات اختیار بیت کوین می‌تواند منجر به افزایش نوسانات قیمت در بازار و قیمت بیت کوین شود. برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

منبع : ambcrypto

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟