اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

شکایت CFTC از صرافی بایننس و واکنش چانگ پنگ ژائو به این شکایت

نویسنده : عارفه مدنی

381

زمان مطالعه :

۲
ارزهای دیجیتالبلاکچین

08فروردین1402|28:13

شکایت cftc از صرافی بایننس
شکایت CFTC از صرافی بایننس امروز شوک بزرگی در بازار کریپتوکارنسی ایجاد کرد. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، بایننس را به نقض قوانین فدرال برای درآمدی میلیون دلاری از کاربران آمریکایی متهم کرده است و این صرافی را یک تهدید بالقوه دانست. چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس به این شکایت واکنش نشان داده است و از خود در برابر اتهامات دفاع کرده است. با این حال، وقتی صحبت از شکایت 74 صفحه‌ای می‌شود، جزئیات قابل اهمیت می‌شود. در ادامه چند نکته مهم در مورد شکایت CFTC از صرافی بایننس وجود دارد که  به آن اشاره می‌کنیم.

 

توکن هایی که به عنوان کامودیتی برچسب گذاری شده‌اند

نکته مورد توجه شکایت CFTC ادعای آن در مورد کالا بودن دارایی‌های دیجیتالی از صرافی بایننس، مانند (لایتکوین) «LTC»، (بیت کوین) «BTC»،‌ (اتریوم )«ETH » است. ریس CFTC اعلام کرده است: بایننس برای سالها می‌دانسته است که درحال نقض قوانین CFTC می‌باشد و به طور فعال و همزمان، درحال ارائه خدمات و حفظ جریان پول، و همچنین دوری از سازگاری با قوانین بوده است.

این یک هشدار برای فعالین دنیای ارز دیجیتال به شمار می‌رود تا آگاه باشند که عدم هماهنگی تعمدی با قوانین ایالات متحده، قابل تحمل نیست و با آن برخورد می‌شود. ریس CFTC پیشتر در شکایت CFTC از صرافی بایننس، بیتکوین، لایت‌کوین و اتریوم را کامودیتی نامیده بود.

Gensler رئیس کمیسیون بورس آمریکا بارها مدعی شده بود که تقریباً تمام دارایی های رمزنگاری به استثنای بیت کوین اوراق بهادار هستند. علاوه بر ادعاهای دستکاری بازار و عدم تلاش برای انطباق، رگولاتورها این صرافی را به عدم همکاری با احضاریه های تحقیقاتی و پنهان کردن محل دفاتر اجرایی خود متهم کرده است. بایننس هم در واکنش به این موضوع این اتهام را رد کرده است.

 

اتهامات چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) و صرافی بایننس

 چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است و بارها در طول شکایت CFTC از صرافی بایننس مورد اشاره قرار گرفته است. جالب اینجاست که CFTC اعلام کرده است که توانسته با جمع‌آوری زنجیره‌های متنی سیگنال و چت‌های گروهی از تلفن ژائو شواهدی را جمع‌آوری کند. او همچنین با 300 حساب در بایننس معامله انجام می‌داده است که می‌توان اظهار کرد این عمل به منظور پولشویی یا حتی لیکویید کردن تریدر‌‌ها بوده است.

 

اتهامات فعالیت تروریستی

یکی از اتهامات حیرت انگیز از سوی CFTC این است که کارکنان بایننس را متهم می‌کند که می‌دانستند پلتفرم آن‌ها فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کرده است. این به طور خاص به حادثه فوریه 2019 اشاره کرد که در آن ساموئل لیم، رئیس پیشین انطباق، اطلاعاتی در مورد معاملات حماس دریافت کرد. بر اساس این پرونده، لیم به یکی از همکارانش توضیح داد که تروریست‌ها معمولاً مبلغ‌های اندک را ارسال می‌کنند، زیرا مبلغ‌های کلان به منزله پولشویی است.

 

دسترسی به تلفن چانگ پنگ ژائو

طبق شکایت CFTC از صرافی بایننس، CFTC ادعا کرده است که چانگ پنگ ژائو مالکیت و کنترل ده‌ها نهادی را دارد که پلتفرم Binance را به عنوان یک شرکت مشترک اداره می‌کنند. و همچنین به مثالی اشاره کرد که مدیر عامل شرکت شخصاً هزینه‌های جزئی دفتر را تأیید کرده و برای خدمات شرکت مانند خدمات وب آمازون با کارت اعتباری شخصی خود پرداخت می‌کند. ژائو از طریق سیگنال با قابلیت حذف خودکار با تعداد زیادی از افسران، کارمندان و نمایندگان Binance که برای اهداف بسیار متفاوت فعال شده است، ارتباط برقرار کرده است.

 

امتیازات برنامه VIP

در ادامه شکایت CFTC از صرافی ارز دیجیتال بایننس، برنامه “VIP” بایننس با نرخ‌های ترجیحی و امتیازات نیز توسط رگولاتور مورد بررسی قرار گرفته است. صرافی بایننس از جولای سال ۲۰۱۹ و بدون اینکه در کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا ثبت شده باشد، به مشتریان آمریکایی خدمات مربوط به معاملات اسپات و مشتقه را ارائه کرده و به مشتریان آمریکایی اعلام کرده است برای فرار از قانون‌گذاران از VPN استفاده کنند.
علاوه بر تشویق مشتریان به استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) برای دسترسی به پلتفرم، CFTC همچنین ادعا کرد که بخشی از امتیازات مشتریان VIP این بود که به آنها «اعلان فوری» درباره هرگونه درخواست اجرای قانون در مورد حسابشان داده شود.

 

نادیده گرفتن الزامات نظارتی ایالات متحده

CFTC همچنین بایننس را متهم کرده است که از الزامات نظارتی ایالات متحده آگاه است، اما آنها را نادیده گرفته و تصمیمات راهبردی و عمدی برای فرار از قوانین فدرال گرفته است. این پرونده به پیام های داخلی مدیران بایننس در سال 2018 در رابطه با استراتژی آن برای صرافی ایالات متحده و پیروی از تحریم‌های اعمال شده توسط تنظیم کننده‌ها برای صرافی جهانی بازمی گردد.
شکایت cftc از صرافی بایننس

جریمه صرافی بایننس

در پایان این سند، ناظر کالاها اعلام کرد که به دنبال جریمه‌های پولی، حذف هرگونه سود معاملاتی، حقوق، کمیسیون، وام یا کارمزد به‌دست‌آمده از اقدامات نادرست آن‌ها، همراه با پرداخت جریمه برای حل و فصل تحقیقات است. این بخش از جریمه‌های در نظر گرفته شده بسیار زیاد و قابل توجه است.

 

واکنش چانگ پنگ ژائو به شکایت CFTC از صرافی بایننس

به گزارش cointelegph چانگ پنگ ژائو ادعاهای مطرح شده توسط کمیسیون معاملات آتی و معاملات کالا در شکایت 27 مارس خود علیه Binance را رد کرده است. چانگ پنگ ژائو، اتهامات کمیسیون معاملات آتی و معاملات کالا را رد کرده است و استدلال می‌کند که صرافی بایننس تحت هیچ شرایطی برای سود معامله نمی کند یا بازار را دستکاری نمی‌کند.
در شکایت CFTC از صرافی بایننس، CFTC مدعی شده است که بایننس با استفاده از 300 حساب خانگی بر روی پلتفرم خود معامله کرده است و در مورد شرایط استفاده از صرافی به مشتریانش اطلاعات مناسبی مبنی بر معامله در بازار خود ارائه نکرده است. CFTC همچنین بایننس را متهم کرده است که این اطلاعات را به صورت محرمانه نگه می دارد و ادعا می کند که صرافی از پاسخگویی به احضاریه‌های تحقیقاتی صادر شده توسط کمیسیون برای جستجوی اطلاعات در مورد فعالیت تجاری خود خودداری کرده است.
چانگ پنگ ژائو در حساب تویتتر خود در واکنش به این اتهامات عدد ۴ را  انتشار داده  است که این عدد کد رمز او برای نشان دادن گزارش‌ها یا اتهامات و حملاتی است که او با آن‌ها مخالف است. با این حال، CZ استدلال می‌کند که در حالی که بایننس در موقعیت‌های مختلفی معامله می‌کند، این عمدتاً برای تبدیل درآمد کریپتو به پوشش هزینه‌های فیات یا سایر ارزهای دیجیتال است.
او اعلام کرده است ،من شخصاً دو حساب در Binance دارم: یکی برای Binance Card و دیگری برای دارایی های رمزنگاری. من رمز ارزم را در Binance.com ذخیره می‌کنم. همچنین برای پرداخت هزینه‌های شخصی یا کارت، نیاز به تبدیل کریپتو یا دارایی‌های دیجیتال دارم.
چانگ پنگ ژائو ادعاهای که به کارمندان بایننس در خصوص انجام معاملات نهایی مطرح شده را رد کرده و تاکید کرده است که این صرافی برای کارمندان خود قانون ممنوعیت انجام معامه در بازه ۹۰ روزه را دارد. این قانون برای جلوگیری از فعالیت کارمندان در بازار معاملاتی است. ما کارمندان را از انجام معامله‌های آتی برای خرید تتر و هر ارز دیجیتال دیگری منع می‌کنیم.
در ادامه اتهام سو استفاده کارکنان شرکت بایننس نسبت به اطلاعات در رابطه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال اعلام کرده است که  کارمندان بایننس از خرید و فروش رمز ارزهایی که اطلاعات خاصی را در رابطه با آن‌ها به دست آورده‌اند منع شده‌اند.
چانگ پنگ ژائو در ادامه بیان کرده است که خودش به عنوان مدیر عامل بایننس این سیاست‌ها را رعایت می‌کند و هیچ وقت در لانچ پد، بخش EARN یا فیوچرز یا مارجین بایننس شرکت نکرده‌ است. او تاکید کرده است تمام تمرکزش بر روی ساخت پلتفرمی قوی برای ارائه خدمات به کاربران است.
چانگ پنگ ژائو همچنین اشاره کرد که Binance.com دارای 16 مجوز برای ارائه خدمات تجارت دارایی دیجیتال است که بیشترین مجوز را در بین هر پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال دارد. شما می‌توانید برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید.
منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin