اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل ارز دیجیتال | بیت کوین، چین لینک، فایل کوین، سینستیکس و تتا – 2 مرداد 1402

نویسنده : مهدی رضائیان

148

زمان مطالعه :

5 دقیقه
ارزهای دیجیتالایرانبیت کوینتحلیل

02مرداد1402|59:14

تحلیل ارز دیجیتال - 2 مرداد 1402

در هفته گذشته بازار ارزهای دیجیتال روند خاصی را دنبال نکرد و تقریبا اکثریت بازار در یک محدوده خنثی نوسان کردند. در تحلیل ارز دیجیتال این هفته ارزهای چین لینک (LINK)، فایل کوین (FIL)، سینستیکس (SNX) و تتا نتورک (THETA) منتظر یک اشاره کوتاه از بیت کوین هستند تا روند صعود قیمت خود را آغاز کنند. برای خرید این ارزها و بیش از 500 ارز دیجیتال دیگر به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

تحلیل ارز دیجیتال – 2 مرداد 1402

تحلیل بازار ارز دیجیتال به صورت کلی به تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین و شرابط اقتصاد کلان وابسته است. در حال حاضر بیت کوین در تلاش است تا سطح مقاومت 31000 دلاری را رو به بالا بشکند اما در این راه موفق نبوده است. نکته مثبت جزئی که در این تلاش وجود دارد این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح حمایت 29500 دلار سقوط کند. این نشان می‌دهد که برای خارج شدن قیمت بیت کوین از این محدوده ممکن است به یک کاتالیزور نیاز باشد.

 

از منظر اقتصاد کلان، نشست فدرال رزرو در 25 و 26 جولای رویدادهای مهمی است که باید به آن توجه داشت. ابزار FedWatch احتمال 99.2 درصد افزایش 25 امتیازی نرخ بهره را در جلسه نشان می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بازارها ممکن است شاهد واکنش تند و تیز نباشند، زیرا به نظر می‌رسد که این افزایش اثر خود را در طی هفته بر بازارها گذاشته است.

 

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که این محدوده رنج ایجاد شده در بازار ارزهای دیجیتال به زودی شکسته شود، اما هیچ اتفاق نظری در مورد جهت شکست وجود ندارد. اگر قیمت خرید بیت کوین به زیر محدوده سقوط کند، تحلیلگران انتظار سقوط ارزهای دیجیتال را می‌کشند. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که اگر این افتاق بیفتد می‌توانیم شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به  20000 دلار نیز باشیم.

 

در نقطه مقابل اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد و سطح مقاومت این ارز دیجیتال شکسته شود، آلت کوین‌هایی مثل LINK و FIL می‌توانند خریداران را به سمت خود جذب کنند و شاهد افزایش قیمت آن‌ها باشید. در ادامه مقاله نمودار مربوط به چهار آلت کوین مطرح شده برتر را به همراه بیت کوین که ممکن است طی چند روز آینده مثبت شوند، بررسی می‌کنیم.

 

تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین – 2 مرداد 1402

بیت کوین در چند روز گذشته زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (30,036 دلار) حرکت کرده و نتوانسته است به بالای آن نفوذ کند. در مقابل، خرس‌های بازار نیز نتوانسته‌اند قیمت بیت کوین را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (28,979 دلار) ببرند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین نمودار روزانه 2 مرداد 1402

 

این نشان می‌دهد که گاوها تسلیم نشده‌اند و در هر ریزش جزئی قیمت خرید می‌کنند. شکست مکرر خرس‌ها در کاهش قیمت جفت BTC/USDT ممکن است خریداران را به سمت بیت کوین جذب کند.

 

اگر قیمت خرید بیت کوین بتواند به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، می‌توانیم شاهد افزایش قیمت تا 31000 دلار نیز باشیم. افزایش قیمت به بالای منطقه 31000 تا 32400 دلاری نیز می‌تواند مسیر رالی احتمالی بیت کوین تا 40000 دلار را باز کند.

 

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال بازگشت به بازار هستند و در نتیجه آن ممکن است قیمت بیت کوین به سمت حمایت 24800 دلاری حرکت کند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین نمودرا 4 ساعته 2 مرداد 1402

 

در نمودار چهار ساعته تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین میانگین متحرک در حال افقی شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به نقطه میانی افزایش یافته است، که نشان می‌دهد محدوده رنج ممکن است تا مدت زمان کوتاهی همچنان ادامه داشته باشد.

 

پشتیبانی مهم برای بررسی در سمت نزولی 29500 دلار است. اگر این سطح سقوط کند، بیت کوین ممکن است تا 27500 دلار کاهش یابد. افزایش قیمت بیت کوین نیز می‌تواند ابتدا آن را به سطح 30500 و سپس 31000 برساند.

 

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک – 2 مرداد 1402

رمز ارز Chainlink طی چند ماه گذشته در محدوده وسیعی بین 5.50 تا 9.50 دلار معامله می‌شود. خرس‌ها در 10 ژوئن قیمت را به زیر این محدوده بردند، اما نتوانستند از این مزیت به وجود آمده استفاده کنند. خبر راه‌اندازی پروتکل CCIP نیز در این موضوع نقش داشت و منجر به افزایش قیمت خرید چین لینک شد.

 

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک تمودار روزانه 2 مرداد 1402

 

گاوها قیمت چین لینک را در 21 ژوئن به محدوده بازگرداندند و در حال حاضر سعی دارند جفت LINK/USDT را به سمت مقاومت 9.50 دلاری سوق دهند. هر دو میانگین متحرک 50 و 20 روزه افزایش یافته‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد گاوها قیمت خرید چین لینک را برعهده دارند.

 

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی اخیر را در منطقه بین 8.50 تا 8.80 دلار متوقف کنند، اما اگر خریداران راه خود را با قدرت طی کنند، ممکن است قیمت این جفت به 9.50 دلار نیز افزایش یابد. پشتیبان مهمی که در جهت نزولی می‌توان زیر نظر گرفت سطح 7.50 دلار و سپس میانگین متحرک نمایی 20 روزه (7.05 دلار) است.

 

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک نمودار چهارساعته 2 مرداد 1402

 

تحلیل ارز دیجیتال چین لینک در نمودار چهارساعته کمی متفاوت است. با اصلاح قیمتی در نمودار چهار ساعته قیمت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسیده است که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود.

 

اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به بالا پرتاب شود، این جفت می تواند تا 8.46 دلار افزایش یابد. شکست بالاتر از این سطح نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است که می‌تواند قیمت را به 8.80 دلار افزایش دهد.

 

اگر قیمت چین لینک کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت نفی خواهد شد. این می‌تواند گاوهای کوتاه مدتی را وسوسه کند تا برای برداشت سود از بازار ارزهای خود را بفروشند و قیمت را به میانگین متحرک 50 دوره‌ای در قیمت 6.50 دلار کاهش دهند.

 

تحلیل ارز دیجیتال فایل کوین – 2 مرداد 1402

فایل کوین در تلاش است تا یک الگوی کلاسیک تحلیل تکنیکال سر و شانه معکوس تشکیل دهد، که اگر خظ گردن را شکسته و بالای آن تثبیت کند این الگو تکمیل خواهد شد. تکمیل این الگو می‌تواند به منزله رشد قیمت فابل کوین در میان مدت باشد.

 

تحلیل ارز دیجیتال فایل کوین در نمودار روزانه 2 مرداد 1402

 

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.36 دلار) به تدریج افزایش خود را شروع کرده است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد مسیر دارای کمترین مقاومت در جهت صعود است. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از خط گردن ببرند، جفت FIL/USDT می‌تواند به 6.50 دلار و در نهایت به هدف الگو در 7.30 دلار صعود کند.

 

در مقابل، اگر قیمت به شدت از خط گردن برگردد و به زیر SMA 50 روزه (4.12 دلار) برسد، نشان می‌دهد که گاوها کنترل خود را به قیمت خرید فابل کوین از دست داده‌اند. در نتیجه این اتفاق ممکن است قیمت جفت معاملاتی ابتدا به 3.50 دلار و بعداً به 3.29 دلار سقوط کند.

 

تحلیل ارز دیجیتال فایل کوین در نمودار چهار ساعته 2 مرداد 1402

 

در تحلیل ارز دیجیتال فایل کوین در نمودار چهارساعته متحرک نمایی 20 دوره‌ای دارای شیب مثبت است و RSI نیزدر محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. یک مقاومت جزئی در 4.74 دلار وجود دارد که در صورت عبور قیمت از این سطح، این جفت می‌تواند شکست خط گردن را دوباره امتحان کند.

 

انتظار می‌رود که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای سقوط کند، احتمال صعود به بالای خط گردن افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 برسد، خرش‌ها برنده خواهند بود. این ممکن است قیمت فایل کوین را به 4.14 دلار کاهش دهد.

 

تحلیل ارز دیجیتال سینستیکس – 2 مرداد 1402

Synthetix در تلاش است تا از الگوی Basing خارج شود، اما گاوها در منطقه بین 3.40 تا 3.56 دلار با مقاومت مستحکمی روبرو هستند که اجازه پیشروی بیشتر را نمی‌دهد. این مساله باعث عقب نشینی قیمت از این سطح شده است.

 

تحلیل ارز دیجیتال سینستیکس در نمودار روزانه 2 مرداد 1402

 

در طول عقب نشینی، گاوها اجازه ندادند که قیمت خرید سینستیکس به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2.56 دلار) برسد که یک علامت مثبت است. این نشان می‌دهد که در محدوده‌های مناسب خریداران به شدت فعال هستند و آن‌ها مجدد سعی خواهند کرد تا منطقه مقاومتی را از بین ببرند. اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، قیمت جفت SNX/USDT ممکن است یک رالی صعودی را به سمت مقاومت بعدی در 4.50 دلار آغاز کند.

 

در تحلیل ارز دیجیتال سینستیکس در نمودار روزانه خرس ها احتمالاً برنامه‌های دیگری دارند. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا رالی صعودی را در منطقه بالای مقاومت متوقف کنند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است جفت به SMA 50 روزه (2.19 دلار) سقوط کند.

 

تحلیل ارز دیجیتال سینستیکس در نمودار چهارساعته 2 مرداد 1402

 

تحلیل ارز دیجیتال سینستیکس در نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسانده‌اند، اما گاوها در تلاش برای محافظت از SMA 50 روزه هستند. این نشان می دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را جذب می‌کنند.

 

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 3.15 دلار برسانند، مومنتوم می‌تواند افزایش یابد و قیمت جفت می‌تواند دوباره مقاومت موجود در 3.30 دلار را آزمایش کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا در صورت تسلیم شدن، جفت ممکن است مرحله بعدی صعود را از سر بگیرد و به 3.82 دلار برسد. اگر خرس‌ها بخواهند از رالی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک بکشند تا در نتیجه آن قیمت تا 2.52 دلار سقوط کند.

 

تحلیل ارز دیجیتال تتا نتورک  – 2 مرداد 1402

با توجه به نمودار روزانه تحلیل ارز دیجیتال تتا نتورک می‌توان مشاهده کرد که پس از ریزش عمیق قیمت اصلاح قیمت آن را به سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در محدوده قیمت 0.83 دلار رسانده است و در این محدوده فعالیت فروشنده‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته است.

 

تحلیل ارز دیجیتال تتا نتورک در نمودار روزانه 2 مرداد 1402

 

با این حال، یک علامت مثبت به نفع گاوها این است که آن‌ها اجازه نداده‌اند که قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.77 دلار) باقی بماند. این نشان می‌دهد که احساسات مثبت نسبت به خرید تتا نتورک وجود دارد و با هر کاهش قیمت خریداران دوباره این ارز را خریداری می‌کنند.

 

شکست و بسته شدن قیمت در بالای 0.83 دلار می‌تواند درها را برای افزایش بیشتر به سطح 50% اصلاحی در قیمت 0.91 دلار و پس از آن به سطح 61.8% اصلاحی در قیمت 0.99 دلار باز کند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل خواهد شد و قیمت تتا نتورک می‌تواند تا 0.66 دلار کاهش یابد.

 

تحلیل ارز دیجیتال تتا نتورک در نمودار چهار ساعته 2 مرداد 1402

 

تحلیل ارز دیجیتال تتا نتورک در نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت در یک الگوی کانال صعودی معامله می‌شود. گاوها سعی می‌کنند عقب نشینی قیمت را در میانگین‌های متحرک متوقف کنند و حرکت رو به بالا را از سر بگیرند. به طور کلی، در یک کانال، قیمت از کف کانال جهش می‌کند و به مقاومت  خود در سقف کانال می‌رسد.

 

اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 دوره‌ای افزایش یابد، گاوها سعی خواهند کرد این جفت را به بالای 0.85 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، قیمت تتا نتورک ممکن است تا مقاومت سقف کانال در حوالی 0.90 دلار صعود کند.

 

برعکس، اگر قیمت تتا نتورک به زیر SMA 50 دوره‌ای سقوط کند، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت را به سمت حمایت کف کانال بکشانند. شکستن زیر این سطح می تواند مزیت کوتاه مدت را به نفع خرس‌ها تغییر دهد. تحلیل ارزها براساس مقاله کوین تلگراف نوشته شده است.

منبع : Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟