اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

شکایت از بایننس توسط کمیسیون بورس آمریکا

نویسنده : عارفه مدنی

698

زمان مطالعه :

4دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

16خرداد1402|54:10

شکایت از بایننس

شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی بایننس دنیای کریپتوکارنسی را با شک مواجه کرد. ساعاتی پیش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دادگاه ناحیه کلمبیا علیه صرافی بایننس و چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل آن شکایت کرد. به دنبال این خبر، قیمت بیت کوین به زیر ۲۵،۵۰۰ دلار سقوط کرد.

 

با شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی بایننس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اکنون حداقل 61 ارز دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرده است که بر 100 میلیارد دلار توکن های موجود در بازار تأثیر می گذارد.

علی رغم شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی بایننس، موجودی بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ 703,000 بیت کوین(حدود 18 میلیارد دلار) رسید، در حالی که موجودی Coinbase به 462,000 بیت کوین (حدود 11.8 میلیارد دلار) کاهش یافت. شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی کوین بیس ساعاتی بعد از شکایت علیه بایننس اعلام شد.

شکایت از بایننس توسط کمیسیون بورس آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است بایننس با ارائه توکن‌های بایننس کوین (bnb) و استیبل کوین (BUSD) و همچنین خدمات استیکینگ (staking)، Simple Earn و BNB Vault خود قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

 

کمیسیون بورس خواستار توقف دائمی فعالیت صرافی بایننس و چانگ پنگ ژائو و همچنین برگشت پولی که مدیران این صرافی با نقض قانون جمع‌آوری کرده‌اند و پرداخت جریمه‌های مالی است.

 

تعداد کل ارزهای رمزنگاری شده که رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده آن را به عنوان نقض قوانین اوراق بهادار هستند متهم کرده است، پس از اضافه شدن چند ارز دیگر از شکایت خود علیه صرافی رمزارز بایننس، اکنون به 61 عدد رسیده است. 61 ارز دیجیتال متهم به نقض قوانین اوراق بهادار هستند، ناشی از سال ها دعوای قضایی مختلفی است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام شده است، که مشخص کرده است چه ارزهای رمزنگاری شده را اوراق بهادار می داند.

 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (sec) در جدیدترین پرونده خود علیه بایننس،۱۰  ارز دیجیتال را که اوراق بهادار هستند و بایننس با ارائه آنها قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است اعلام کرد:

BUSD،($277) BNB،($1.00) BUSD،(20) SOL،($0.353) ADA ،($0.8272) MATIC ،() FIL،() ATOM،() SAND،() MANA($0.46)،($6.60) AXS و COTI، ALGO. برای مشاهده قیمت به روز ارز‌های دیجیتال ذکر شده می‌توانید به صرافی ارز دیحیتال رابکس مراجعه کنید.

 

 

شکایت از بایننس

 

کمیسیون بورس آمریکا ۶۱ ارز دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار اعلام کرد

کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا (SEC) برخی از ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار شناخته است. یکی از این ارزها XRP است که توسط شرکت Ripple ارائه شده است. قیمت فعلی XRP در حدود 0.51 دلار است. ارز دیگری که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار شناخته شده است، ارز LBRY Credits (LBC) از شرکت LBRY است، با این تفاوت که شناخته شده است که این ارز برای فروش ثانویه به عنوان اوراق بهادار محسوب نمی‌شود.

 

همچنین ارز دیگری به نام Algorand (ALGO) نیز توسط SEC شناخته شده است و همراه با پنج ارز دیگر به هنگام اتهام )bittrex) در آوریل معرفی شده است. قیمت فعلی ALGO در حدود 0.14 دلار است.

 

 

 

کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا (SEC) در فوریه، شرکت Terraform Labs را به اتهام تقلب مورد تعقیب قرار داده است. در این پرونده، کلیه 16 دارایی رمزارز به عنوان اوراق بهادار شناخته شدند. این دارایی‌ها شامل Terra Luna Classic (LUNC)، Terra Classic USD (USTC)، Mirror Protocol (MIR) و تقریباً 13 دارایی آینه‌ای (mAssets) می‌شوند که هدف آنها تقلید از قیمت سهام‌هایی مانند شرکت‌های اپل و تسلا است. به عبارت دیگر، این دارایی‌ها سعی می‌کنند قیمت سهام‌های واقعی را تقلید کنند.

 

 

با توجه به حوزه قانونی کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا (SEC) در زمینه ارزهای دیجیتال، این کمیسیون در حال حاضر بر روی بیش از 100 میلیارد دلار ارزش بازار کریپتو ارزها نظارت دارد، که حدود 10 درصد از سرمایه بازار کلی ارزهای دیجیتال (که حدود 1.09 تریلیون دلار است) را تشکیل می‌دهد. اما دبیر کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات آمریکا، گری گنسلر، ادعا کرده است که (هر چیزی به جز بیت کوین)  یک اوراق بهادار است که در حوزه این کمیسیون قرار دارد. سایت (CoinMarketCap) حدود 25,500 ارز دیجیتال را لیست کرده است که در حال حاضر وجود دارند.

 

 

 

بنا به گزارش Nansen، پس از اعلام اتهامات SEC علیه بایننس، حجم خروجی‌هایی که از صرافی  Binance به صورت توکن Ethereum به دیگر صرافی‌ها انتقال یافته‌اند، به مبلغ 778 میلیون دلار رسیده است. اتهاماتی که SEC علیه بایننس اعلام کرده است، باعث شده است که برخی از کاربران Binance تصمیم به خروج از بورس و انتقال دارایی‌هایشان به صورت توکن Ethereum بگیرند. این انتقال به علت اعتبار بیشتر و شرایط قانونی موجود در بلاکچین Ethereum است. این موضوع باعث شده است که حجم پولی به ارزش 778 میلیون دلار از Binance به Ethereum خارج شود. این اطلاعات براساس گزارش شرکت Nansen اعلام شده است.

 

شکایت از بایننس

 

طی ساعت اول اعلام اتهامات شکایت از بایننس توسط کمیسیون بورس آمریکا، حدود 1.4 میلیارد دلار از دارایی‌های رزرو بایننس به میزان 2.6 درصد از کل دارایی‌های رزرو آن به مبلغ 52.9 میلیارد دلار  از صرافی بایننس خارج شده است. همچنین، در 24 ساعت گذشته، مجموع جریان خروجی از بایننس در همه پروتکل‌ها به مبلغ 999 میلیون دلار رسیده است. به عبارت دیگر، اعتماد به بایننس کاهش یافته و این باعث شده است که تریدرها به صرافی OKX روی آورده و مقدار قابل توجهی به ارزش بیش از 190 میلیون دلار ارز دیجیتال وارد این صرافی وارد شود.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود