اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

شکایت از کوین بیس (coinbase) توسط کمیسیون بورس آمریکا

نویسنده : عارفه مدنی

239

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ارزهای دیجیتالصرافی‌ها

16خرداد1402|27:13

شکایت از کوین بیس

شکایت از کوین بیس (coinbase) توسط کمیسیون بورس آمریکا، مشابه با شکایت علیه Binance‏  که در اخبار قبلی رابکس(شکایت از بایننس توسط  کمیسیون بورس آمریکا) هم به آن اشاره کردیم. SEC در شکایت علیه Coinbase نیز ادعا می کند که این کوین‌ها اوراق بهادار هستند: ‏SOL‏، ‏ADA‏، ‏MATIC، ‌‏FIL‏، SAND‏ ، AXS‏، CHZ‌‏، FLOW‌‏، ICP‌‏، NEAR‏، VGX‏، DASH و NEXO.

 

 

علی رغم شکایت کمیسیون بورس آمریکا از صرافی بایننس، موجودی بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ 703,000 بیت کوین(حدود 18 میلیارد دلار) رسید، در حالی که موجودی Coinbase به 462,000 بیت کوین (حدود 11.8 میلیارد دلار) کاهش یافت.ماجرای شکایت از کوین بیس (coinbase) توسط کمیسیون بورس آمریکا

دادخواست سهام‌پذیری و بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی کریپتوی کوین‌ بیس، که در نیویورک مستقر است، پیشنهاد می‌دهد که کوین‌ بیس به عنوان یک بروکر ثبت نشده فعالیت می‌کرده و تعدادی از توکن‌هایی که در پلتفرم آن ارائه شده‌اند، به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شوند.

 

به طور خلاصه، سازمان SEC مدعی شده است که کوین‌ بیس هیچگاه به عنوان یک بروکر ثبت نشده، بورس اوراق بهادار ملی یا سازمان پاک‌سازی ثبت نشده است و با اجتناب از سامانه افشای بازارهای اوراق بهادار فعالیت می‌کند. همچنین، SEC اعلام کرده است که تعدادی از توکن‌هایی که توسط کوین‌ بیس در پلتفرم آن ارائه شده‌اند، به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند.

 

 

این توکن‌ها شامل سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، پولیگان (MATIC)، فایل‌کوین (FIL)، سندباک (SAND)، اکسی اینفینیتی (AXS)، چیلیز (CHZ)، فلو (FLOW)، ICP، NEAR، VGX، DASH و NEXO می‌شوند. برای مشاهده قیمت به روز ارز‌های دیجیتال ذکر شده می‌توانید به صرافی ارز دیحیتال رابکس مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

دادخواست (sec) ادعا می‌کند که کوین‌بیس از سال 2019 به عنوان یک بروکر اوراق بهادار ثبت‌نشده فعالیت می‌کرده است، تقریباً دو سال قبل از عرضه عمومی اولیه (IPO) آن در آوریل 2021. کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا مدعی است که برنامه استیکینگ (Staking) کوین‌بیس شامل پنج دارایی کریپتو است که می‌توان آن‌ها را تجمیع کرد، بنابراین برنامه استیکینگ (Staking) یک قرارداد سرمایه‌گذاری و به همین دلیل یک اوراق بهادار است.

 

 

کوین‌ بیس قبلاً درگیر جنگ Staking با SEC بوده و ادعا کرده بود که محصولات استیکینگ (Staking) آن به عنوان یک اوراق بهادار تلقی نمی‌شوند، با وجود اینکه کراکن با SEC تسویه کرده و برنامه Staking خود را متوقف کرده است.

 

 

 

کومیسیون اوراق بهادار در بیانیه اخیر خود درباره دادخواست کوین‌بیس، گری گنسلر، رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC)، ادعا کرد که این صرافی کریپتو در زمان طولانی مشتریان خود را از حمایت‌های اساسی برای جلوگیری از تقلب و تلاش‌های تغییر قیمت غیرقانونی محروم کرده است و از افشای مناسب و محافظت در برابر تضاد منافع اجتناب کرده است.

 

شکایت از کوین بیس

 

 

 

 

بعد از اعلام دادخواست توسط SEC در تاریخ 6 ژوئن، قیمت سهام کوین‌بیس در معاملات قبل از بازار (pre-trading) با یک کاهش 15 درصدی مواجه شد. این نشان دهنده این است که اعلام دادخواست SEC تأثیر قابل توجهی بر بازار و سرمایه‌گذاران داشته است و باعث کاهش قیمت سهام کوین‌بیس شده است.

 

 

 

شکایت از کوین بیس

 

 

شکایت از کوین بیس (coinbase) تنها یک روز پس از شکایت کمیسیون اوراق بهادار بایننس به دلیل نقض قانون اوراق بهادار و افزایش سرمایه مشتریان صورت گرفت. در حالی که بایننس تحت قوانین مختلف اوراق بهادار به 13 مورد تخلف متهم شد، اتهامات علیه کوین بیس بسیاری را در صنعت کریپتوکارنسی متحیر کرده است، زیرا کوین بیس یک شرکت سهامی عام است.

 

بسیاری از جامعه رمزنگاری این سوال را مطرح کردند که چگونه Coinbase در سال 2021 در حالی که به عنوان یک کارگزار امنیتی ثبت نشده فعالیت می کرد، اجازه یافت عمومی شود. یکی از اینفلوئنسرهای رمزنگاری با نام توییتر The Wolf گفت، شکایت SEC از Coinbase می‌تواند باعث کاهش بایننس نیز شود.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin