اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

زامبی چین چیست؟ اینفلوئنسر اتریوم، کاردانو را زامبی چین نامید!

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

166

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

04شهریور1402|00:13

زامبی چین چیست

اینفلوئنسر اتریوم با بررسی وضعیت حوزه دیفای در شبکه کاردانو این بلاک چین را زامبی چین نامید. ایوان ون نس با مقایسه کاردانو با شبکه لایه دوم تازه تاسیس BASE در شبکه اتریوم کاردانو را مورد انتقاد قرار داد و لقب زامبی چین به آن داد. بررسی سایر معیارها نشان می‌دهد لقب زامبی چین برای کاردانو چندان هم مناسب نیست.

 

زامبی چین چیست؟

اکوسیستم DeFi کاردانو در سال جاری رشد قابل توجهی را به نمایش گذاشته است. این اکوسیستم 200 درصد رشد را تجربه کرده و در عین حال چندین راه حل و پروتکل نوآورانه را به صنعت معرفی کرده است. علیرغم وضعیت رو به رشد آن در دنیای دیفای، این شبکه همچنان مورد کند و کاو قرار می‌گیرد و اغلب به آن «زنجیره ارواح» می‌گویند.

 

در توسعه اخیر، یک اینفلوئنسر محبوب اتریوم شبکه اثبات سهام کاردانو را هدف قرار داده و آن را یک زنجیره زامبی یا همان زامبی چین نامیده است. این اتفاق دقیقا در زمانی افتاده است که کاردانو پس از سقوط گسترده بازار، با خروج سرمایه گذاران مواجه است و قیمت خرید کاردانو نیز کاهش زیادی تجربه کرده است.

 

روز جمعه، 25 آگوست، «ایوان ون نس» (Evan Van Ness) اینفلوئنسر جریان اصلی اتریوم، با اشاره به تلاش‌های کاردانو برای گسترش TVL حوزه دیفای خود، به کاردانو حمله کرد و آن را زامبی چین نامید. ایوان ون نس توجه افراد را به Base جلب کرد که به عنوان یک شبکه Layer-2 در 9 آگوست راه اندازی شد.

 

این شبکه توانست در عرض چند روز از TVL کاردانو پیشی بگیرد و عنوان سریع ترین شبکه DeFi را در سال جاری به خود اختصاص دهد. همچنین شایان ذکر است که اکوسیستم DeFi بیس چین تقریباً چهار برابر کاردانو است و دارای 79 پروتکل در مقایسه با 24 پروتکل کاردانو است.

 

ارزش کل قفل شده شبکه کاردانو در حوزه دیفای در زمان انتشار این مقاله 160 میلیون دلار است و در رتبه چهاردهم قرار دارد. در مقابل، بیس چین با 184 میلیون دلار TVL در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. بیشتر محبوبیت بیس چین را می‌توان به summar event کوین بیس نسبت داد، که مینت‌های NFT را از برندهای بزرگ مانند کوکاکولا جذب کرده است.

 

ون نس با افزودن نمک به زخم‌ طرفدراران کاردانو اضافه کرد که کاردانو برای دستیابی به بیش از 0.5 تراکنش در ثانیه تلاش کرده است، و این یعنی اصلا فعالیتی ندارد. در واقع منظور از زامبی چین نامیدن کاردانو نیز این است که هیچ فعالیت واقعی بر روی آن انجام نمی‌شود.

 

آیا کاردانو زامبی چین است

 

دلیل کاهش TVL کاردانو چیست؟

در ماه جولای ارززش کل قفل شده کاردانو به 200 میلیون دلار رسید که باعث شد این شبکه به جمع 15 بلاک چین برتر اضافه شود. البته در 16 آگوست و سقوط ارزهای دیجیتال، کاردانو با 18% ریزش مواجه شده است و همین مساله منجر به کاهش شدید در TVL آن شده است.

 

چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند، شرایط نزولی حاکم بر بازار است که باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران و کاهش گسترده آدرس‌های فعال روزانه و فعالیت شبکه کاردانو شده است که منجر به بحث‌ها و دردسر‌های بیشتر شده است و لقب زامبی چین را برازنده این شبکه معروف دیده است.

 

با این وجود، مهم است که تأکید کنیم طبق داده‌های Defillama ارزش کل قفل شده این شبکه با توکن ADA در بالاترین حد خود است و از 600 میلیون ADA فراتر رفته است. اگر قیمت کاردانو به سطح 0.31 دلار قبل از سقوط خود برسد، TVL آن می‌تواند به 186 میلیون دلار برسد و از بیس چین پیشی بگیرد.

 

آیا کاردانو واقعا زامبی چین است؟

ایوان ون نس در بیو توییتر خود ادعا می‌کند که مدیر ارشد شبکه غیرمتمرکز اتریوم است. این در حالی است که اتریوم اصلا این پوزیشن کاری را ندارد و معلوم نیست که این ادعا از کجا آمده است. جدای از این، این اولین موردی نیست که ایوان ون نس با جامعه کاردانو دست به گریبان می‌شود.

 

داده‌های اخیر Santiment، کاردانو را به عنوان برترین پلتفرم توسعه‌دهنده صنعت معرفی کرد و رقبای آن یعنی پولکادات و Kusama را تحت‌الشعاع قرار داد. بیس از زمان راه‌اندازی در 9 آگوست، سه راگ پول بزرگ را در شبکه خود تجربه کرده است و این مسائل نشان می‌دهد که تنها بررسی یک متغیر نمی‌تواند برتری بیس را به کاردانو نشان دهد.

 

کاردانو یک رمز ارز برجسته در صنعت کریپتوکارنسی است. کاردانو هفتمین توکن بزرگ، سومین بلاک چین بزرگ و چهاردهمین اکوسیستم بزرگ DeFi در جهان است. در حالی که این پلتفرم فعالانه در حال رقابت برای تثبیت موقعیت خود در چندین جبهه است، رویکرد دقیق آن انتقادات جامعه ارزهای دیجیتال را به سمت خود می‌کشد که زامبی چین نامیدن آن نیز در همین راستا تفسیر می‌شود.

منبع : dailycoin

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد