اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تست نت Holesky اتریوم | آموزش اضافه کردن Holesky به متامسک

نویسنده : مهدی رضائیان

657

زمان مطالعه :

۳ دقیقه
ایران

26شهریور1402|10:09

تست نت Holesky

بنابر اخبار منتشر شده توسط تیم توسعه‌دهنده اتریوم از تاریخ 15 سپتامبر 2023 شاهد جایگزینی Goerli با Holesky هستیم. تست نت Holesky اتریوم نسخه بهبودیافته Goerli است که قرار است به عنوان جایگزین پیشرفته آن برای تست برنامه‌ها استفاده شود.

 

در ادامه ابتدا به بررسی علت این جایگزینی با بررسی ویژگی های تست نت Holesky اتریوم می‌پردازیم سپس به آموزش اضافه کردن Holesky به متامسک خواهیم پرداخت. برای خرید اتریوم و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

تست نت Holesky اتریوم

در تاریخ 15 سپتامبر و همزمان با اولین سالگرد به روزرسانی مرج در شبکه اتریوم، تیم توسعه‌دهنده اتریوم از جایگزینی تست نت Goerli با تست نت Holesky خبر داد. تست نت Holesky خروجی فعالیت‌های تیم توسعه‌دهنده اتریوم برای حل تمام مسائلی است که پیش از این توسعه‌دهنده‌ها و کاربرها در شبکه‌های تست قبلی به خصوص Goerli داشته‌اند.

 

تست نت Holesky اولین تست نت بلند مدتی و عمومی اتریوم است که از پایه مرج شده است. این به این معنی است که هول اسکای هرگز از نسخه اثبات کار اتریوم پشتیبانی نکرده است. نام این تست نت از یک ایستگاه مترو در پراگ مجارستان با عنوان «Nádraží Holešovice» گرفته شده است.

 

تست نت هول اسکای به همراه تست نت Sepolia کار می‌کند. سپولیا یک پلتفرم برای تست قراردادهای هوشمند، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و سایر کاربردهای مرتبط با ماشین مجازی اتریوم است. این فعالیت‌ها در همین تست نت انجام می‌شوند و Holesky فعالیت‌های تکمیلی را اجرا می‌کند.

 

تست نت Holesky به عنوان یک پلتفرم فنی برای انجام آزمایش‌های مرتبط با طرح‌های استیکینگ ارز دیجیتال، زیرساخت عمومی شبکه اتریوم و ایده‌های توسعه در سطح پروتکل راه‌اندازی شده است، همانند تمامی شبکه‌های تست نت ارزهای دیجیتال، تست نت هول اسکای نیز مجموعه‌ای از اعتبارسنج‌ها، مرورگر بلاک و اکوسیستمی از فاست ارز دیجیتال را برای فعالیت خود دارد.

 

تست نت Holesky اتریوم

 

چرا تست نت Holesky جایگزین Goerli شد؟

تست نت Goerli از سال 2018 به عنوان اصلی‌ترین شبکه تست اتریوم مورد استفاده قرار گرفته است اما تغییرات اساسی در شبکه اتریوم به همراه مشکلات متعدد موجود در شبکه‌های تست قبلی باعث جایگزینی تست نت Holesky شد. در واقع Holesky برای کمک به آزمایش‌کنندگان شبکه اتریوم ایجاد شده است تا آن‌ها با معایب شبکه‌های تست قبلی روبه‌رو نشوند.

 

به عنوان مثال، کاربران تست نت Goerli اتریوم برای تست شبکه با کمبود توکن‌های تست مواجه بودند و کار به جایی کشید که این توکن‌های تست با استفاده از زیرساخت پروژه Layerzero قابلیت خرید و فروش پیدا کردند. این اتفاق کاملا با قوانین اتریوم در تضاد بود و از نظر تجربه کاربری نیز مناسب به نظر نمی‌رسید.

 

این مساله بعید است که در شبکه Holesky به وجود بیاید. زیرا به گفته توسعه‌دهندگان Holesky همزمان با راه‌اندازی این شبکه بیش از دو میلیارد توکن تست اتریوم ایجاد شده است و به نظر می‌رسد این مقدار بتواند پاسخگوی نیاز تمام توسعه‌دهنده‌ها و فعالان شبکه تست اتریوم باشد.

 

همچنین، تعداد اعتبارسنج‌های فعال در تست نت Holesky به عدد غیرقابل تصور 1.46 میلیون نهاد رسیده است و این تعداد اعتبارسنج از یکپارچگی این شبکه پشتیبانی می‌کنند. این مقدار در شبکه اتریوم 700 هزار و در شبکه تست نت Goerli مقدار 512 هزار بوده است. این ویژگی به توسعه‌دهنده‌های اتریوم این امکان را می‌دهد تا عملیات‌های دنیای واقعی اتریوم را به راحتی بررسی کنند.

 

آموزش اضافه کردن Holesky به متامسک

برای اضافه کردن Holesky به متامسک می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول کافی است در قسمت Networks کیف پول متامسک بر روی گزینه Add Network کلیک کنید. در صفحه جدید بازی شده بر روی گزینه «Add a network manually» کلیک کنید تا پنجره جدید باز شود. در پنجره باز شده اطلاعات زیر را وارد کنید.

 

  • Network name یا نام شبکه: Holesky Testnet
  • Network URL یا آدرس شبکه: https://rpc.holesky.ethpandaops.io
  • Chain ID یا شناسه زنجیره: 17000
  • Currency symbol یا نماد رمز ارز: ETH
  • Block explorer URL آدرس مرورگر بلاک چین: https://holesky.beaconcha.in

 

با انتخاب گزینه Save شبکه به فهرست شبکه‌های موجود در متامسک اضافه می‌شود و شما می‌توانید به راحتی از آن برای فعالیت‌های تست نت خود استفاده کنید. راه حل دوم برای اضافه کردن Holesky به متامسک استفاده از وبسایت «Chainlist» است.

 

پس از مراجعه به این وبسایت شما باید ابتدا کیف پول خود را به وبسایت وصل کنید و سپس تیک گزینه «Include Testnet» را بزنید. پس از انجام این کار در کادر جستجو نام Holesky را جستجو کنید تا این شبکه برای شما نمایش داده شود. با انتخاب گزینه Add to metamask و تایید در کیف پول، تست نت Holesky به متامسک اضافه خواهد شد.

 

آموزش اضافه کردن Holesky به متامسک

 

در حال حاضر هنوز تست نت Holesky وارد مراحل کامل اجرایی مثل سایر تست نت‌ها نشده است اما انتظار می‌رود این رمز ارز در آینده نزدیک بتواند به یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های تست اتریوم تبدیل شود. برای دریافت اتریوم تست در شبکه Holesky می‌توانید از فاست ارز دیجیتال «https://faucet.holesky.ethpandaops.io/» استفاده کنید.

منبع : َU.Today

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟