آکادمی رابکس
ارز های دیجیتال ایردراپ
فاست ارز دیجیتال چیست

فاست ارز دیجیتال | دریافت توکن تست از Faucet ارز دیجیتال

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 30 اردیبهشت 1402
3.4
3.4

فهرست مطالب

  • فاست ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست اتریوم از فاست ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست متیک از فاست ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست بایننس از فاست ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست آواکس از Faucet ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست فانتوم از فاست ارز دیجیتال
  • دریافت توکن تست اتریوم در پروژه‌های رول آپ لایه دوم
  • فاست ارز دیجیتال چیست؟
  • روش کلی دریافت توکن تست ارز دیجیتال چیست؟

فعالیت در تست نت یکی از معروف‌ترین روش‌های دریافت ایردراپ پروژه‌های ارز دیجیتال است اما انجام این کار نیازمند داشتن توکن تست است. کوین‌های اصلی بلاکچین‌های لایه اول مثل ETH و BNB اصلی‌ترین رمز ارزهایی است که برای شرکت در تست نت‌ها به آن نیاز دارید و معمولا سایر توکن ‌های تست را می‌توان با فعالیت در دکس‌ها به دست آورد.

 

در این مقاله به معرفی کامل مفهوم فاست ارز دیجیتال در شبکه‌های اتریوم، بایننس، پلیگون، آواکس، فانتوم، آربیتروم و آپتیمیزم می‌پردازیم و به طور کامل نحوه دریافت توکن تست در آن‌ها را آموزش می‌دهیم. علاوه بر این روش دریافت توکن تست سایر شبکه‌های ارز دیجیتال نیز در این مقاله بررسی می‌شود.

 

فاست ارز دیجیتال

«فاست» (Faucet) در دنیای ارزهای دیجیتال به وبسایت‌هایی گفته می‌شود که با اتصال کیف پول خود در شبکه تست به آن‌ها و انجام فعالیت‌های خواسته شده می‌توانید توکن تست به دست آورید. هر پروژه بزرگ ارز دیجیتال فاست مخصوص خود را دارد که توکن تست شبکه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. معمولا نحوه کار در فاست های مختلف یکسان است اما تفاوت‌های جزئی در مقدار توکن تست اهدا شده و همچنین مدت زمان دریافت دوباره توکن تست در آن‌ها وجود دارد.

 

معروف‌ترین فاست در دنیای ارزهای دیجیتال مربوط به فاست اتریوم در سبکه تست نت گوارلی است که با استفاده از آن می‌توانید توکن تست اتریوم را به دست آورید. سایر پروژه‌های ارز دیجیتال مثل بایننس و آوالانچ نیز فاست‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه نحوه دریافت توکن تست از هرکدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

نکته مهمی که پیش از معرفی فاست ها و آموزش توکن تست باید به آن اشاره کنیم این است که شما برای دریافت توکن تست هر پروژه باید شبکه تست نت آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود اضافه کنید. کیف پول متامسک اصلی‌ترین کیف پول برای پروژه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که می‌توانید با استفاده از وبسایت «Chainlist» اکثر تست نت‌ها را به آن معرفی کنید.

 

برای پروژه‌های غیرسازگار با اتریوم حتما باید از کیف پول معرفی شده توسط پروژه استفاده کنید که معمولا شبکه تست به صورت پیش فرض در کیف پول‌ها وجود دارد و حتی فاست مربوط به دریافت توکن تست نیز داخل کیف پول ارز دیجیتال موجود است. به عنوان مثال، برای فعالیت در تست نت پروژه سویی از کیف پول Sui Wallet استفاده می‌شود که فاست آن نیز داخل کیف پول طراحی شده است.

 

توکن تست چیست؟

پروژه‌های ارز دیجیتال پیش از آن که به طور رسمی به عموم کاربران معرفی شوند نیاز دارند که مراحل تست خود را در شبکه‌های تست و با استفاده از توکن تست اجرایی کنند تا از این طریق با مشکلات و چالش‌های احتمالی روبه‌رو شوند. در واقع تست نت همان پروژه اصلی است که در فصای تست مدلسازی شده و از آن برای بررسی دقیقتر پروژه و مشکلات احتمالی آن استفاده می‌شود.

 

اگر یک پروژه ارز دیجیتال خود بلاک چین لایه اول یا لایه دوم باشد در این صورت شبکه تست نت خود را به صورت جداگانه ایجاد می‌کند تا کاربران از آن برای فعالیت استفاده کنند. سایر پروژه‌ها که به صورت اپلیکیشن فعالیت می‌کنند از شبکه‌های تست نت موجود برای تست کردن قابلیت‌های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در شبکه اتریوم dApp‌ها از شبکه‌های تست نت «گوارلی» (Goerli) یا «سپولیا» (Sepolia) برای تست قابلیت‌های خود بهره می‌برند.

 

توکن تست توکنی است که به وسیله قراردادهای هوشمند در شبکه تست ساخته می‌شود و از آن برای فعالیت در تست نت پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. توکن تست هیچ ارزش مادی ندارد و مورد معامله و خرید و فروش واقع نمی‌شود. بنابراین باید مراقب باشید که توکن تست را به عنوان توکن اصلی به شما نفروشند. معمولا پرکاربردترین توکن تست، ارزهای اصلی شبکه‌ها است که برای پرداخت کارمزدها استفاده می‌شود اما سایر توکن‌های تست را نیز می‌توان از فعالیت در اپلیکیشن‌ها به دست آورد.

 

دریافت توکن تست از فاست ارز دیجیتال

 

دریافت توکن تست اتریوم از فاست ارز دیجیتال

شبکه تست نت Goerli اصلی‌ترین شبکه تست برای بلاک چین اتریوم است. بسیاری از پروژه‌هایی که به صورت مستقیم در شبکه اتریوم راه‌اندازی می‌شوند یا با استفاده از پروژه‌های لایه دوم به اتریوم متصل هستند به نحوی با تست نت Goerli در ارتباط هستند.

 

برای فعالیت در این تست نت نیاز به اتریوم تست گوارلی می‌باشد. سایر توکن‌های مورد نیاز برای تست معمولا با داشتن اتریوم قابل دستیابی هستند. در حال حاضر تعدادی فاست هستند که با فعالیت در آن‌ها می‌توان توکن تست اتریوم به دست آورد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

فاست ارز دیجیتال Goerli برای دریافت توکن تست اتریوم

«فاست ارز دیجیتال گوارلی» (Goerli Faucet) یک فاست برای شبکه آزمایشی اتریوم است که بدون نیاز به احراز هویت، ETH تست رایگان به کاربران ارائه می‌کند. توسعه دهندگان می توانند از Goerli Faucet برای درخواست حداکثر 0.05 توکن تست ETH در هر 24 ساعت استفاده کنند. برای دریافت توکن تست اتریوم در شبکه آزمایشی گوارلی باید مراحل زیر را طی کنید.

 

  • ابتدا به وبسایت فاست ارز دیجیتال گوارلی به آدرس «https://goerlifaucet.com/» مراجعه کنید.
  • یک حساب کاربری در «Alchemy» بسازید. برای این کار از قسمت «Alchemy Login» اقدام کنید. پس از ساخت حساب به آن وصل شوید.
  • پس از وصل شدن به حساب Alchemy در صفحه اصلی گزینه «I am not a robot» را تایید کنید.
  • به کیف پول متامسک خود مراجعه کرده و آدرس اتریوم را در شبکه تست نت Goerli کپی کنید و در قسمت جای خالی آدرس پیست کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه «Send me ETH» مقدار 0.02 توکن تست اتریوم به آدرس کیف پول شما ارسال می‌شود.

 

دریافت توکن تست اتریوم از Goerli Faucet

 

معمولا برای فعالیت در شبکه اتریوم این مقدار توکن تست کافی نیست. بنابراین روزهایی که به توکن تست نیاز ندارید می‌توانید توکن تست از فاست Goerli درخواست بدید و بعدا از آن استفاده کنید. اگر به دنبال به دست آوردن مقدار زیادی توکن تست اتریوم هستید می‌توانید با استفاده از بریج ایجاد شده توسط پروژه لیرزیرو و پرداخت اتریوم واقعی مقدار زیادی اتریوم تست به دست آورید. این کار ممکن است برای فعالیت در ایردراپ Layerzero نیز مفید باشد.

 

برای انجام این کار به وبسایت «https://testnetbridge.com/» مراجعه و کیف پول خود را در یکی از شبکه‌های اتریوم، آپتیمیزم و آربیتروم که در آن اتریوم دارید به آن وصل کنید. اگر اتریوم ندارید می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس آن را خریداری کنید. پس از این کار با پرداخت حدود 0.001 اتریوم واقعی می‌توانید بیش از 10 توکن تست اتریوم به دست آورید. استفاده از شبکه‌های آربیتروم و آپتیمیزم به دلیل هزینه پایین ثبت تراکنش توصیه می‌شود.

 

فاست ارز دیجیتال Sepolia برای دریافت توکن تست اتریوم

یکی دیگز از شبکه‌های تست ایجاد شده برای اکوسیستم اتریوم تست نت سپولیا است که برای تست کردن برخی از پروژه‌های ساخته شده در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای فعالیت در این شبکه نیاز به توکن تست اتریوم در آن دارید. برای به دست آوردن این توکن‌ها باید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

  • ابتدا به وبسایت فاست ارز دیجیتال سپولیا به آدرس «https://sepoliafaucet.com/» مراجعه کنید.
  • یک حساب کاربری در «Alchemy» بسازید. برای این کار از قسمت «Alchemy Login» اقدام کنید. پس از ساخت حساب به آن وصل شوید.
  • پس از وصل شدن به حساب Alchemy در صفحه اصلی گزینه «I am not a robot» را تایید کنید.
  • به کیف پول خود مراجعه کرده و آدرس اتریوم را در شبکه تست نت Sepolia کپی کنید و در قسمت جای خالی آدرس پیست کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه «Send me ETH» مقدار 0.5 توکن تست اتریوم به آدرس کیف پول شما ارسال می‌شود.

 

معمولا اکثر پروژه‌های تست اتریوم در شبکه Goerli ساخته می‌شوند و به همین دلیل مقدار توکن تست ارسالی در فاست ارز دیجیتال Sepolia بیشتر است. با فعالیت روزانه در این وبسایت می‌توانید مقدار توکن مورد نظر خود را به دست آورید و راه دیگری برای دستیابی به توکن تست اتریوم در شبکه Sepolia وجود ندارد.

 

دریافت توکن تست اتریوم از sepolia faucet

 

دریافت توکن تست متیک از فاست ارز دیجیتال

برای توکن تست متیک یا همان پلیگون می‌توان دو سناریو را در نظر گرفت. سناریو اول دریافت این توکن در شبکه اتریوم و سناریو دوم دریافت آن در شبکه تست نت بلاک چین متیک است. مهم‌ترین شبکه تست نت متیک با نام Mumbai شناخته می‌شود که برای فعالیت در تست نت اپلیکیشن‌های پلیگون از آن استفاده می‌شود. در ادامه نحوه دریافت ارز دیجیتال تست را در هر دو سناریو بررسی می‌کنیم.

 

فاست ارز دیجیتال پلیگون برای دریافت رمز ارز تست متیک

«فاست ارز دیجیتال پلیگون» (Polygon Faucet) برای برآورده کردن هر دو سناریو قابل استفاده است. برای دریافت ارز دیجیتال تست در این شبکه ابتدا باید به وبسایت فاست ارز دیجیتال به آدرس (https://faucet.polygon.technology/) مراجعه کنید. در این پنجره دو مورد Network و Select Token وجود دارد.

 

اگر در قسمت نتورک، شبکه Goerli و در قسمت توکن، Matic را انتخاب کنید، می‌توانید با پیست کردن آدرس اتریوم در شبکه گوارلی و انتخاب گزینه Submit و تایید ارسال، یک واحد توکن متیک را به کیف پول خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که آدرسی که می‌دهید حتما در شبکه گوارلی و همان آدرس اصلی آن باشد.

 

در صورتی که به دنبال دریافت توکن تست متیک در شبکه تست نت مومبای هستید در این صورت از قسمت نتورک گزینه Mumbai و از قسمت توکن Matic ار انتخاب کنید سپس آدرس خود را در شبکه تست نت مومبای که از قبل به کیف پول خود اضافه کرده‌اید کپی و در قسمت آدرس پیست کنید و گزینه Submit را انتخاب کنید. با انجام این کار یک واحد کوین تست به حساب شما ارسال می‌شود.

 

فاست ارز دیجیتال مومبای

 

فاست ارز دیجیتال مومبای برای دریافت ارز تست متیک

پروژه Alchemy علاوه بر فاست‌های اتریوم یک فاست ارز دیجیتال برای شبکه تست نت پلیگون نیز دارد. برای استفاده از این فاست نیز نیاز است که کاربران اکانت خود Alchemy را ساخته باشند. به صورت خلاصه نحوه دریافت توکن تست متیک در این فاست به صورت زیر است.

 

  • ابتدا به وبسایت فاست ارز دیجیتال مومبای به آدرس «https://mumbaifaucet.com/» مراجعه کنید.
  • یک حساب کاربری در «Alchemy» بسازید. برای این کار از قسمت «Alchemy Login» اقدام کنید. پس از ساخت حساب به آن وصل شوید.
  • پس از وصل شدن به حساب Alchemy در صفحه اصلی گزینه «I am not a robot» را تایید کنید.
  • به کیف پول خود مراجعه کرده و آدرس متیک را در شبکه تست نت Mumbai کپی کنید و در قسمت جای خالی آدرس پیست کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه «Send me Matic» مقدار 1 واحد توکن تست اتریوم به آدرس کیف پول شما ارسال می‌شود.

 

فاست ارز دیجیتال متیک

 

دریافت توکن تست بایننس از فاست ارز دیجیتال

زنجیره هوشمند بایننس یکی دیگر از بلاک چین‌های فعال در دنیای ارزهای دیجیتال است که میزبان تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مثل صرافی پنکیک سواپ است. این بلاک چین، شبکه تست مخصوص خود به نام «Binance Smartchain Testnet» دارد که از آن می‌توان برای فعالیت در تست نت پروژه‌های این بلاک چین استفاده کرد. برای دریافت توکن تست بایننس در این شبکه باید مراحل زیر را طی کنید.

 

  • ابتدا به وبسایت فاست ارز دیجیتال بایننس به آدرس «https://testnet.binance.org/faucet-smart/» مراجعه کنید.
  • در این صفحه با انتخاب گزینه «I am human» و تایید تصاویر به وبسایت اصلی دریافت ارز تست بروید.
  • به کیف پول خود مراجعه کرده و آدرس بایننس را در شبکه تست نت آن کپی کنید و در قسمت جای خالی آدرس پیست کنید.
  • با انتخاب گزینه «Give me BNB» می‌توانید 0.1 کوین تست بایننس را به کیف پول خود اضافه کنید.
  • با استفاده از قسمت Peggy Tokens می‌توانید سایر توکن‌های تست را در این شبکه به دست آورید.

 

یک روش دیگر برای به دست آوردن توکن تست بایننس مراجعه به دیسکورد این پروژه «https://discord.gg/bnbchain» است. پس از عضو شدن در این کانال به قسمت testnet Faucet مراجعه کنید سپس عبارت /Faucet را به همراه آدرس کیف پول در شبکه تست نت ارسال کنید. با انجام این کار هر روز یکبار می‌توانید توکن تست به دست آورید.

 

دریافت توکن تست آواکس از Faucet ارز دیجیتال

پروژه آوالانچ یکی دیگر از بلاک چین‌های معروف است که از شبکه‌های تست نت زیادی پشتیبانی می‌کند. مهمترین تست نت فعال در این شبکه Fuji هست که می‌توانید آن را مشابه شبکه‌های تست دیگر با استفاده از وبسایت chainlist به کیف پول خود اضافه کنید. برای فعالیت در این شبکه به توکن تست آواکس نیاز است که با استفاده از فاست ارز دیجیتال آوالانچ می‌توانید آن را به دست آورید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است.

 

  • ابتدا به وبسایت فاست ارز دیجیتال آواکس به آدرس «https://faucet.avax.network/» مراجعه کنید.
  • در قسمت نتورک شبکه Fuji(C-Chain) و در قسمت توکن Avax را انتخاب کنید.
  • به کیف پول خود مراجعه کرده و آدرس خود را در شبکه تست نت فوجی کپی کنید و در قسمت جای خالی قرار دهید. به جای این کار می‌توانید با استفاده از لوگوی متامسک موجود کیف پول را به صورت مستقیم به آن وصل کنید.
  • با انتخاب گزینه «Request 2 AVAX» می‌توانید توکن‌ تست آواکس را به دست آورده و در اپلیکیشن‌های تست استفاده کنید.

 

فاست ارز دیجیتال آوالانچ

 

دریافت توکن تست فانتوم از فاست ارز دیجیتال

پروژه فانتوم به جای بلاک چین از ساختار دگ به عنوان دفتر کل خود استفاده می‌کند. با این حال این پروژه با ماشین مجازی اتریوم سازگار است و می‌توان به راحتی اپلیکیشن‌های اتریوم را بر روی آن پیاده‌سازی کرد. برای دریافت توکن تست FTM از فاست ارز دیجیتال آن ابتدا شبکه تست نت آن را از طریق وبسایت chainlist به کیف پول خود اضافه کرده سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

 

  • ابتدا به فاست ارز دیجیتال فانتوم به آدرس «https://faucet.fantom.network/» مراجعه کنید.
  • در این صفحه گزینه I am not robot را انتخاب و با تایید تصاویر درست آن را تایید کنید.
  • به کیف پول خود در شبکه تست نت فانتوم مراجعه کرده و آدرش آن را کپی و در جای خالی آدرس پیست کنید.
  • با کلیک بر روی Request testnet FTM می‌توانید 5 واحد توکن فانتوم به دست آورید.

 

دریافت توکن تست فانتوم از Faucet ارز دیجیتال

 

دریافت توکن تست اتریوم در پروژه‌های رول آپ لایه دوم

بیشتر پروژه‌های رول آپ مثل آربیتروم، آپتیمیزم و zkSync از ارز دیجیتال اتریوم برای پرداخت هزینه ثبت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین برای فعالیت در تست نت مربوط به این پروژه‌ها نیز کاربران به اتریوم نیاز دارند. شبکه‌های تست نت این پروژه‌ها نیز نسخه مشابه تست نت‌های اتریوم هستند.

 

برای دریافت توکن تست در این پروژه‌های دو روش مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. در روش غیرمستقیم شما باید با استفاده از فاست ارز دیجیتال گوارلی اتریوم را در شبکه تست نت آن به دست آورید سپس با استفاده از پل‌های بلاک چینی طراحی شده به تست نت پروژه‌های لایه دوم ارسال کنید. روش مستقیم نیز استفاده از فاست‌های طراحی شده برای خود پروژه‌ها است.

 

فاست شبکه گوارلی آربیتروم

آربیتروم پروژه رول آپ خوش بینانه سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که میزبان بیشتر پروژه‌های ارز دیجیتال ساخته شده بر روی اتریوم است. بیشتر پروژه‌های تست این شبکه بر روی Arbitrum Goerli انجام می‌شود. بنابراین در مرحله اول شما باید این شبکه را به کیف پول خود اضافه کنید.

پس از اضافه کردن شبکه تست به کیف پول با مراجعه به وبسایت «https://faucet.triangleplatform.com/arbitrum/goerli» و وارد کردن آدرس اتریوم در شبکه Arbitrum Goerli و انتخاب «Request 0.001 ETH» مقدار 0.001 اتریوم به کیف پول شما اضافه می‌شود.

روش غیرمستقیم ارسال اتریوم به تست نت آربیتروم این است که ابتدا با استفاده از فاست ارز دیجیتال اتریوم توکن‌های تست اتریوم را در شبکه Goerli به دست آورید سپس با مراجعه به پل بلاک چین به آدرس «https://bridge.arbitrum.io/?l2ChainId=421613» و انتخاب شبکه گوارلی به عنوان مبدا و آربیتروم گوارلی به عنوان مقصد و تایید تراکنش در کیف پول، اتریوم خود را به تست نت آربیتروم گوارلی ارسال کنید.

 

فاست آربیتروم

 

توجه داشته باشید که علاوه بر فاست گوارلی برای آربیتروم سایر شبکه‌های تست اتریوم مثل سپولیا نیز وجود دارند که کمتر استفاده می‌شوند. برای به دست آوردن توکن تست اتریوم در این شبکه‌های نیز مشابه فرآیند بالا می‌توانید اقدام کنید. این مساله برای سایر رول آپ‌های لایه دوم ذکر شده در ادامه نیز صادق است.

 

فاست شبکه آپیتمیزم گوارلی

پروژه آپتیمیزم دیگر پروژه رول آپ خوش بینانه بازار است که در کنار آربیتروم سهم بزرگی از بازار لایه دوم اتریوم را در اختیار دارد. تست این پروژه نیز همانند شبکه آربیتروم است. بنابراین، برای دریافت توکن تست اتریوم در این شبکه ابتدا باید شبکه Optimism Goerli را به کیف پول خود اضافه کنید.

 

برای دریافت توکن تست اتریوم در این شبکه به صورت مستیم فاست‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به وبسایت Quicknode و Paradigm MultiFaucet اشاره کرد. فاست پاردایم یک فاست ارز دیجیتال تجمیع شده است که می‌توانید با مراجعه به آن و اتصال با توییتر به صورت یکجا توکن تست اتریوم، رپد اتریوم، دای و NFT را در شبکه‌های اتریوم، آپتیمیزم، پلیگون و مون بیس به دست آورید.

 

برای دریافت توکن تست اتریوم به صورت غیرمستقیم نیز می‌توانید اتبدا اتریوم تست را در شبکه گوارلی به دست آورید سپس با مراجعه به پل آپتیمیزم «https://app.optimism.io/bridge» این توکن را به شبکه آپتیمیزم گوارلی انتقال دهید.

 

فاست ارز دیجیتال چیست؟

«فاست ارز دیجیتال» (Cryptocurrency Faucet) به وبسایت‌هایی گفته می‌شود که امکان دریافت ارزهای دیجیتال تست را برای فعالیت در تست نت پروژه‌ها برای کاربران فراهم می‌کند. توکن‌های دریافتی از فاست ارزش مادی ندارند و قابل خرید و فروش نیستند.

 

روش کلی دریافت توکن تست ارز دیجیتال چیست؟

برای دریافت توکن تست برای هر پروژه ارز دیجیتال ابتدا باید کیف پول مخصوص آن را دانلود کرده و شبکه تست را به فهرست شبکه‌های کیف پول اضافه کنید. پس از آن می‌توانید با جستجوی اسم شبکه به همراه Faucet به وبسایت فاست ارز دیجیتال آن دسترسی داشته باشید. با وارد کردن آدرس کیف پول خود می‌توانید ارز تست را به دست آورید.

برچسب های مرتبط

ارز های دیجیتال ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *