اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد | ماین گرانترین بلاک بیت کوین

نویسنده : مهدی رضائیان

62

زمان مطالعه :

۳ دقیقه
ایران

01اردیبهشت1403|57:12

دنیای ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۹ آوریل شاهد رویدادی مهم بود، چرا که هاوینگ چهارم بیت کوین با موفقیت انجام شد. این رویداد که از پیش برنامه‌ریزی شده بود، باعث کاهش پاداش استخراج کنندگان بیت کوین از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلاک شد. هاوینگ یک رویداد خودکار در پروتکل بیت کوین است که تقریباً هر چهار سال یک بار و پس از استخراج ۲۱۰،۰۰۰ بلاک رخ می‌دهد.

 

هدف اصلی هاوینگ، کنترل تورم و کمیابی بیت کوین است. با نصف شدن پاداش استخراج، سرعت خلق بیت کوین جدید به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. تخمین زده می‌شود تا سال ۲۱۴۰ تمامی بیت کوین‌های قابل استخراج، استخراج شوند. با کاهش مقدار بیت کوین‌های قابل استخراج انتظار می‌رود که قیمت خرید بیت کوین نیز به مرور و با کاهش عرضه افزایش پبدا کند.

 

جزئیات هاوینگ چهارم بیت کوین

در ساعت ۱۲:۰۹ صبح به وقت جهانی (UTC) و در تاریخ ۲۰ آوریل، استخراج‌کننده بیت کوین به نام ViaBTC بلاک ۸۴۰،۰۰۰ را تولید کرد. این بلاک به عنوان بلاک هاوینگ شناخته می‌شود و نقطه عطفی در تاریخ بیت کوین است. جالب توجه است که بلاک ۸۴۰،۰۰۰ به گرانترین بلاک بیت کوین در تاریخ تبدیل شد.

 

کاربران برای ثبت دارایی‌های کمیاب بر روی بلاک هاوینگ چهارم بیت کوین، رقمی معادل ۳۷.۷ بیت کوین (حدود ۲.۴ میلیون دلار) کارمزد پرداخت کردند. این حجم از کارمزد ناشی از فعالیت کاربران بر روی پروتکل جدیدی به نام Runes است که همزمان با هاوینگ راه اندازی شد. Runes به عنوان یک روش جدید برای ایجاد توکن‌های روی شبکه بیت کوین معرفی شده است.

 

این پروتکل از مدل UTX برای “حک” توکن‌های جدید بر روی بیت کوین استفاده می‌کند. این روش در مقایسه با روش‌های قبلی مانند BRC-20، کارآمدتر و مقیاس پذیرتر در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر فعالیت در Runes، کاربران بیت کوین برای به دست آوردن اولین “ساتوشی حماسی” (epic satoshi) نیز رقابت سختی داشتند. یک ساتوشی کوچکترین واحد قابل تقسیم بیت کوین است. ساتوشی حماسی اولین ساتوشی است که در بلاک هاوینگ چهارم بیت کوین استخراج می‌شود.

 

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد

 

تأثیر هاوینگ چهارم بر قیمت بیت کوین

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که هاوینگ چهارم بیت کوین می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر مثبت بگذارد. برخی از خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها حتی از رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۵۰،۰۰۰ دلار در آینده خبر می‌دهند. دلیل این خوش بینی آن است که با کاهش عرضه بیت کوین جدید، در صورت ثابت ماندن تقاضا، به طور طبیعی قیمت آن افزایش خواهد یافت.

 

با این حال، تاریخ نشان داده است که رابطه مستقیمی بین هاوینگ و قیمت بیت کوین در کوتاه مدت وجود ندارد. در حالی که هاوینگ‌های قبلی در نهایت منجر به افزایش قیمت شده‌اند، این افزایش بلافاصله پس از هاوینگ رخ نداده است. به عنوان مثال، پس از هاوینگ اول در سال ۲۰۱۲، قیمت بیت کوین تقریباً به نصف کاهش یافت، اما در نهایت در سال ۲۰۱۳ به بالاترین سطح خود رسید.

 

انتظار می‌رفت که رویداد هاوینگ چهارم بیت کوین با هیجان زیادی همراه باشد. در واقع، شاهد افزایش حجم معاملات و نوسانات قیمت بیت کوین در روزهای قبل و بعد از هاوینگ بودیم. با این حال، پس از فروکش کردن هیجان اولیه، به نظر می‌رسد که فعالیت‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال به روند عادی خود بازگشته است.

 

برخی از منتقدان بیت کوین مانند پیتر شیف از این فرصت برای زیر سوال بردن آینده این ارز دیجیتال استفاده کردند. شیف در توییتی نوشت: من فکر می‌کنم هاوینگ نام مناسبی برای اتفاقی است که در حال رخ دادن است، زیرا دارندگان بیت کوین به زودی شاهد نصف شدن دارایی خود خواهند بود. به هر حال با انجام هاوینگ چهارم بیت کوین همچنان خرید ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین در سال 2024 گزینه سرمایه‌گذاری مناسبی به نظر می‌رسد.

 

منبع : Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin