اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

افزایش نرخ بهره آمریکا|بانک مرکزی آمریکا: ممکن است تا دو سال خبری از کاهش نرخ بهره نباشد

نویسنده : عارفه مدنی

537

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
ارزهای دیجیتالبیت کوین

25خرداد1402|04:10

نرخ بهره

بر اساس گزارش کوین دسک (coindesck) در روز گذشته، بانک مرکزی آمریکا پس از ۱۰ دوره متوالی ، تصمیم گرفت افزایش نرخ بهره آمریکا را در بر روی عدد ۵.۲۵ درصد متوقف کند. بانک مرکزی ایالات متحده در طول سال‌های گذشته نرخ بهره را به طور مداوم افزایش داده بود تا تورم را کنترل کند. با این حال، در چند ماه اخیر تورم کاهش یافته است و بانک مرکزی نیاز دارد تا تأثیر تنظیمات پیشین خود را در اقتصاد بررسی کند. بانک مرکزی تأکید کرده است که تأثیر سیاست پولی معمولاً زمان برده و در طول زمان، انتظار می رود تورم به تدریج کاهش یابد.

نرخ بهره آمریکا اعلام شد واکنش بازار چه بود؟

 

نرخ بهره یا نرخ سود یک معیار است که نشان می‌دهد به چه اندازه بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی میزان سودی را که به وام‌دهندگان پرداخت می‌کنند، تعیین می‌کنند. این نرخ سود توسط بانک مرکزی یک کشور، در اکثر موارد به عنوان یکی از ابزارهای سیاست پولی استفاده می‌شود. بانک مرکزی آمریکا، که با نام فدرال رزرو شناخته می‌شود، مسئول تنظیم نرخ بهره در ایالات متحده است.

 

همچنین، به همراه تصمیم درباره نرخ بهره، فدرال رزرو پیش‌بینی‌های اقتصادی سه‌ماهه جدید خود را منتشر کرده است. طبق این پیش‌بینی‌ها، اعضای فدرال رزرو اکنون تخمین می‌زنند که نرخ بهره پایانی فدرال رزرو در سال 2023 به 5.6 درصد خواهد رسید که این عدد در مقایسه با تخمین مارس 2023 که 5.1 درصد بود، افزایش یافته است. همچنین، آنها پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره پایانی فدرال رزرو در پایان سال 2024 به 4.6 درصد و در سال 2025 به 3.4 درصد کاهش خواهد یافت. این پیش‌بینی‌ها در مقایسه با تخمین مارس 2023 که به ترتیب 4.3 درصد و 3.1 درصد بود، بیشتر است. اگر پیش‌بینی‌های فعلی صحت داشته باشند، طبق پیش‌بینی‌ها، فدرال رزرو در سال 2024 نرخ بهره را به نزدیک یک درصد کاهش خواهد داد. برای خرید بیت کوین به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

 

 

نرخ بهره

 

 

 

به طور کلی، افزایش نرخ بهره تمایل به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به کاهش درخواست وام و تثبیت تورم کمک کند. از سوی دیگر، کاهش نرخ بهره می‌تواند تشویق کننده برای قرض گرفتن و سرمایه‌گذاری باشد و رشد اقتصاد را تحریک کند، اما ممکن است باعث افزایش تورم شود.

 

انتشار داده‌های نرخ بهره آمریکا توسط بانک مرکزی این کشور می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بازارهای مالی داشته باشد، زیرا سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها این اعداد را برای تصمیم‌گیری‌های خود درباره سرمایه‌گذاری‌ها و استراتژی‌های مالی مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

واکنش بیت کوین به نرخ بهره امریکا

فعالیت بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره، یکی از عوامل اصلی نزول بازار بیت کوین است. ارزش بیت کوین از رکورد بالایی که در پایان سال 2021 حدود 69,000 دلار بوده است، به منطقه فعلی تقریباً 26,000 دلار سقوط کرده است. اینکه بانک مرکزی ممکن است اقدامات تنظیم پولی خود را کاهش دهد، یکی از عواملی است که باعث افزایش امیدواری‌ها برای روند صعودی بیت کوین در سال 2023 و در آینده می‌شود. قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر برابر با $24,883 دلار می‌باشد. برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

تورم به 2 درصد در طول زمان، از تشدیدهای تجمعی سیاست پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر روی فعالیت اقتصادی و تورم دارد، و تحولات اقتصادی و مالی تأثیرگذار بهره خواهد برد. سیاست های تنظیمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، یکی از عوامل اصلی روند نزولی بازار بیتکوین است. قیمت بیتکوین از رکورد بالایی که در اواخر سال 2021 و در حدود 69,000 دلار بود، به منطقه فعلی حدوداً 26,000 دلار سقوط کرده است. احتمالاً این است که کاهش سریع تنظیمات سیاست پولی توسط بانک مرکزی در سال 2023 و در آینده، منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

منبع : coindesk

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟