اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین |سرقت691 هزار دلار از کیف پول قربانیان

نویسنده : عارفه مدنی

310

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
بلاکچینNFT

19شهریور1402|04:08

در اوایل روز یکشنه ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین خالق اتریوم خبرساز شد و به دنبال آن هکر‌ها با قرار دادن یک لینک فیک برای خرید یک NFT تقلبی، هزار دلار از کیف پول قربانیان دزدیدند و قربانیان پس از وصل کردن کیف‌پول‌هایشان به لینک تقلبی، تمامی پول‌های خود را از دست داده‌اند.به دنبال این خبر قیمت اتریوم کاهش یافت و به مقدار $1,628 رسید. برای خرید اتریوم می‌توانید به صراف ارز دیجیتال دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین

ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین بر اساس اظهارات یک محقق بلاکچین معتبر به نام زکس‌بی‌تی (ZachXBT) به این شرح بوده است،در این حادثه هکر‌ها با قرار دادن یک لیک فیک برای ترقیب قربانیان به خرید ان اف تی (ConsenSys NFT ) بیش از 691,000 دلار از کیف پول قربانیان به سرقت بردند.

 

دمیتری بوترین (پدر ویتالیک) در یک پست در تاریخ 9 سپتامبر در حساب توییتر(X) خود اعلام کرد که حساب فرزندش هک شده است: ” از مراجعه به این لینک جلوگیری کنید،توییتر  ویتالیک هک شده است. او در حال تلاش برای بازیابی دسترسی دوباره به اکانت خود است.” این پست پس از مدتی از صفحه پدر ویتالیک پاک شد.

 

 

ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین

 

 

 

در ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین، در پستی که به وسیله آن سرقت از حساب کاربران صورت گرفت، ابتدا در حساب ویتالک بوترین به مناسبت ورود یک فناوری به نام (Proto-Danksharding) به شبکه اتریوم جشن گرفته شده بود . این حادثه منجر به اعلام خسارت‌ها توسط یک توسعه‌دهنده اتریوم به نام بوک کو یا (Bokky Poobah)شده است.

 

وی ادعا کرده است که در مجموعه‌ی خود از (NFT CryptoPunk) خسارت دیده است. در زمان انتشار، قیمت کف برای معامله کریپتو پانک ان اف تی برابر 49.99 بوده است که تقریباً معادل 76837 دلار است.

 

ZachXBT به طور فعال به 438200 دنبال کننده خود در مورد فعالیت های هکر اطلاع رسانی کرده است. او اخیراً در پستی اعلاک کرد که ارزشمندترین NFT سرقت شده تا کنون “CryptoPunk #3983” به ارزش 153.62 اتر، معادل تقریباً 250543 دلار بوده است.

ماجرای هک توییتر ویتالیک بوترین

 

 

کاربری با نام مستعار (Satoshi 767) در X یا توییتر سابق ادعا کرده است که ویتالیک بوترین ممکن است اقدامات امنیتی کافی را برای  امنیت حساب X خود اعمال نکرده باشد. او در ادامه گفته است: ویتالیک باید مسئولیت عملکرد ضعیف خود را بپذیرد و به کسانی که قربانی این سرقت شده‌اند غرامت بدهد.”

 

اما هک توییتر ویتالیک بوترین چگونه ممکن است؟

 

در اینجا ۲ نظریه به گفته Satoshi 767 وجود دارد، ممکن است شخصی در داخل شرکت X حساب شخصی ویتالیک را دستکاری کرده باشد یا اینکه ویتالیک به طور شخصی توسط یک مجرم تهدید به خشونت شده است. اما به نظر می‌آید که احتمال بالاتری وجود داشته باشد که این حادثه ناشی از تعویض سیم کارت باشد. در تعویض سیم کارت، فردی سعی می‌کند کارت SIM شما را با یک کارت SIM دیگر جایگزین کند تا به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

 

 

ZachXBT (محقق مطرح بلاکچین) ادعاهای بالا که درباره حادثه‌ای در حساب ویتالیک بوترین ارائه شده است را مورد چالش قرار داده است. او بیان کرده است که: ویتالیک بوترین به دلیل شهرت بالای خود به اندازه‌ای بزرگ شده است که در معرض انواع مختلف تلاش‌های هک قرار دارد.

 

 

ZachXBT ادها کرد: “شما هنوز نمی دانید که آیا این اتفاق با  تعویض سیم کارت رخ داده است یا خیر. Vitalik یک هدف به اندازه کافی بزرگ است تا جایی که می توانست پول خود را پرداخت کند یا از پنل استفاده شود.

منبع : cointeleghraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟