اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رشد اتریوم آغاز شده است؟ متوقف شدن تحقیقات SEC در مورد ETH

نویسنده : مهدی رضائیان

147

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ایران

30خرداد1403|32:11

ETH PRICE analysis

صبح امروز و پس از اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر پایان دادن به تحقیقات خود در مورد اتریوم بدون ارائه جرم، رشد اتریوم آغاز شد و قیمت رشد 4 درصدی را تجربه کرد. به گزارش ConsenSys، اتریوم پس از اعلام خبر پایان تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد “Ethereum 2.0” در اواخر روز گذشته، افزایش چشمگیری را تجربه کرده و قیمت خرید اتریوم دوباره به بالای 3500 دلار برگشته است.

 

رشد اتریوم آغاز شده است؟

در ماه‌های گذشته SEC ادعاهایی در مورد اتریوم مطرح کرده بود و از آغاز تحقیقات خود در این زمینه خبر داده بود که نگران‌هایی را در مورد رمز ارز اتریوم ایجاد کرده بود. پس از این خبر ConsenSys به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در اکوسیستم اتریوم در ماه آپریل از SEC شکایت کرده بود. این شرکت در شکایت خود اعلام کرد که SEC به دنبال معرفی اتریوم به عنوان اوراق بهادار است، در حالی که این رمز ارز هیچ یک از ویژگی‌های اوراق بهادار را ندارد.

 

این شرکت همچنین توضیح داده بود که SEC قبلاً به جهانیان اعلام کرده بود که ETH اوراق بهادار نیست و در حوزه صلاحیت قانونی SEC قرار ندارد و مطرح شدن دوباره این موضوع مناسب نیست. دیروز اخبارمنتشر شده نشان داد که هم‌اکنون تحقیقات در مورد اتریوم متوقف شده است و طبق توییت کانسنسیس این بدان معناست که SEC اتهاماتی مبنی بر اینکه فروش ETH معاملات اوراق بهادار است، مطرح نخواهد کرد.

 

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم پس از افزایش 3.1 درصدی در 24 ساعت گذشته، کمی بالاتر از 3500 دلار قرار دارد. طبق داده‌های CoinGecko، این امر دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان را از نظر ارزش بازار 13.8 درصد بالاتر از یک ماه پیش قرار می‌دهد.
حجم معاملات نقدی اتریوم نیزدر 24 ساعت گذشته به 21 میلیارد دلار رسیده است که در چند ماه گذشته تنها از روز پس از تأیید ETFهای اتریوم توسط SEC پایین‌تر است.

 

افزایش قیمت اتریوم روی قیمت سایر آلت کوین‌ها به خصوص ارزهای بومی اکوسیستم اتریوم مثل توکن حاکمیتی پروتکل Lido DAO، سرویس نام دامنه غیرمتمرکز اتریوم با نماد ENS، و پروتکل دیفای میکر با نماد MKR تاثیر داشته و همگی این ارزها افزایش درصدی دو رقمی را در 24 ساعت گذشته تجربه کرده‌اند.

 

رشد اتریوم

 

رشد اتریوم پایان جنگ SEC با ارزهای دیجیتال نیست!

علی‌رغم متوقف شدن تحقیقات SEC در مورد اتریوم اما همچنان به نظر می‌ٰسد جنگ SEC با ارزهای دیجیتال ادامه‌دار باشد. بسیاری از فعالان نیز دخالت‌های گاه و بیگاه SEC را نوعی دخالت در بازار به حساب می‌آورند و خواستار جبران خسارت هستند. در این ارتباط Paul Grewal، مدیر ارشد حقوقی Coinbase، در توییتر استدلال کرد که پایان تحقیقات SEC برای جبران خسارت به بقیه صنعت کافی نیست.

 

او با اشاره به موضوع رشد اتریوم با توقف تحقیقات SEC سوالات دیگری را در ارتباط با دخالت این نهاد دولتی مطرح کرد: «اما در مورد اکوسیستم چطور؟ در مورد اظهارات تبلیغاتی چطور؟ در مورد تلاش‌های دیگران چطور؟ چگونه می‌توان هم این تصمیم و هم پروژه‌های دیگری که توسط تحلیل Howey شکسته SEC بدنام شده‌اند را توضیح داد؟»

 

SEC سال‌ها است که از آزمون Howey برای تعیین اینکه آیا یک دارایی با تعریف اوراق بهادار مطابقت دارد یا خیر و بنابراین باید در SEC ثبت شود، استفاده می‌کند. اما این موضوع باعث واکنش‌های زیادی از سوی Hester Peirce، کمیسیونر SEC، اساتید حقوق و قانونگذاران شده است که همگی استدلال می‌کنند که این یک آزمون قدیمی و نامناسب برای اعمال بر روی ارزهای دیجیتال است.

 

زمانی که‌گری گنسلر، رئیس SEC، به طور خاص هشدار داد که دارایی‌های Proof of Stake می‌توانند تحت آزمون Howey به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط باشند این اوضاع پیچیده‌تر از گذشته شد. به همین دلیل است که موضوع تحقیقات SEC به “Ethereum 2.0” اشاره شده است. اتریوم پس از ادغام در سپتامبر 2022 به یک شبکه Proof of Stake تبدیل شد که شاهد انتقال آن از Proof of Work، مانند بیت کوین، به مکانیسم اجماع Proof of Stake بود.

منبع : decrypt

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

بازی تلگرامی سید کوین | آموزش 0 تا 100 ربات Seed App

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

آموزش خرید اکانت پرمیوم تلگرام در Fragment با رمزارز Toncoin

پیش بینی قیمت همستر در اینده 5 سال بعد؛ HMSTR به 0.2 دلار می‌‌‌رسد!

پروژه MemeFi تلگرام | بررسی و آموزش استخراج توکن میم فای

لیست شدن پای نتورک در هوبی | آیا امکان فروش توکن PI وجود دارد؟

بازی CATS تلگرام | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات کتز تلگرام