اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

کاردانو بعد از هارد فورک موفق، قراردادهای هوشمند را راه‌اندازی کرد.

نویسنده : علی‌اکبر اکبرزاده

361

زمان مطالعه :

۵ دقیقه
ارزهای دیجیتالبلاکچین

22شهریور1400|00:12

کاردانو هارد فورک آلونزو را برای معرفی اسکریپت‌های قراردادهای هوشمند پلوتوسی کامل کرد. در 12 آگوست (21 شهریور 1400)، کاردانو در توییتی اعلام کرد که بروزرسانی‌اش در اپوک 290 کامل شده و امکان ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند (Smart Contract) را برای اولین بار بر روی بلاک چین اصلی این رمز ارز امکان‌پذیر می‌سازد. با وجود خوشحالی برای این بروزرسانی و رسیدن به هدف، کاردانو به این موضوع اشاره کرد که این تازه اول راه است و ماموریت واقعی تازه شروع شده است. آن‌ها در یک پست بلاگ در همان روز نوشتند:

” اینجا، جایی است که ماموریت به معنای واقعی آغاز می‌شود؛ زیرا ما (جامعه کاردانو) در  حال به ثمر رساندن دیدگاهی هستیم که مدتهاست بر روی آن کار می‌کنیم، ساخت یک سیستم غیر متمرکز که هویت اقتصادی را برای همه، در همه جا گسترش می‌دهد.”

 

فورک آلونزو (Alonzo fork) این قابلیت را ایجاد می‌کند که قراردادهای هوشمند بر روی این شبکه با استفاده از اسکریپت پلوتوس نوشته شود. تیم کاردانو این بروزرسانی را به عنوان “زبان مورد استفاده برای ساخت قراردادهای هوشمند و اجرای آن‌ با استفاده از زبان کاربردی هسکل (Heskell) توصیف می‌کند.

 

با این حال تیم کاردانو از جامعه این رمز ارز خواسته است که انتظارات منطقی از آلونزو داشته باشند:

انتظارات زیادی از این بروزرسانی وجود دارد و برخی از آن‌ها هم بسیار غیر منطقی‌اند.  شاید دنبال‌کنندگان کاردانو انتظار  یک اکوسیستم پیچیده که قابلیت اجرای نرم افزارهای غیر متمرکز (dApp) های آماده به کار را، بلافاصله بعد از بروزرسانی داشته باشد، دارند. این انتظارات باید منطقی باشد. “

 

کاردانو یک بلاک چین عمومی است که توسط هم بنیانگذار اتریوم، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) ساخته شد و توسط شرکت تحقیقاتی همین فرد IOHK، توسعه یافت. با اینکه این رمز ارز به عنوان رقیب اتریوم در اجرای قراردادهای هوشمند و بحث WEB.3 شناخته می‌شود؛ اما انتقادات زیادی به آن شده است که از آغاز به کارش در سال 2017 تاکنون، نتوانسته است انتظارات را برآورده کرده و بروزرسانی اجرای قراردادهای هوشمند را عقب انداخته است.

 

دومینیک ویلیمامز (Dominique Williams)، موسس اینترنت کامپیوتر (ICP) کاردانو را به خاطر تعلل در اجرای قراردادهای هوشمند مورد حمله شدید قرار داد. او در این مورد گفت:

واقعا برای من تعجب آور است که این بلاک چین دو سال است که در حال فعالیت است و تنها کاری که به ثمر رسانده، حمایت از قرادادهای هوشمند بوده و مردم نیز از این فرآیند راضی هستند.”

 

کاردانو برای مقابله با این انتقادات اعلام کرد که اوایل سپتامبر اولین نرم‌افزار غیر متمرکز خود را بر روی شبکه آزمایشی راه‌اندازی می‌کند؛ اما این dApp در فرآیند پردازش تراکنش‌های همزمان دچار مشکل شد. این موضوع بر روی قیمت ADA تاثیر بسزایی داشت.

این موضوع آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) را به حرف وا داشت و او در توییتی نوشت:

” واقعا 6 سال پژوهش و یک مارکت کپ 90 میلیاردی و در نهایت اولین dApp کاردانو حتی نمی‌تواند تراکنش‌های همزمان را پردازش کند. ( یا در واقع یک چیز مهم که برای که دیفای نیاز دارید).”

 

کاردانو از آن زمان تلاش کرده است انتقادات را با این توجیه که نرم‌افزارهای غیر متمرکز بر روی کاردانو، “محدود به یک تراکنش در هر بلاک” نیستند، پاسخ دهد.

 

با وجود مخالفان بسیار، صعود اخیر کاردانو برای بروزرسانی، قیمت توکن این شبکه را به بالاترین سطح قیمتی تاریخش رساند و رمز ارز ADA از 1.06 در اواخر جولای تا 3.10 دلار در 3 سپتامبر (192 درصد) رشد کرد. بدون در نظر گرفت این صعود نیز، قیمت ADA از ابتدای سال 2021 تا کنون، 1600 درصد رشد داشته است. قیمت این رمزارز در چند روز اخیر بین 2.3 و 2.8 نوسان داشته است و این پیام را می‌دهد که تریدرها، شایعه را خریده و خبر را فروخته‌اند.

برای خرید شیبا اینو وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش