اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین | ماینرها ریزش قیمت بیت کوین را نادیده می‌گیرند

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

212

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

04شهریور1402|51:06

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین

تغییرات قیمت بیت کوین باعث وحشت برخی از تریدرها و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال شده است اما رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین اعتماد استخراج کننده‌های بیت کوین به شبکه را نشان می‌دهد. متغیرهای بنیادی شبکه بیت کوین تمایلی به دنبال کردن روند نزولی قیمت خرید بیت کوین در این هفته را ندارند.

 

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین

علیرغم کاهش 10 درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته، به نظر می‌رسد استخراج کنندگان بیت کوین به آینده شبکه امیدوار هستند. آخرین داده‌های زنجیره‌ای تأیید می‌کنند که سختی شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است و هش ریت نیز در بالاترین سطح قرار دارد.

 

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین در فعالیت شبکه در 22 اگوست تثبیت شد، زیرا در آخرین تنظیم مجدد خودکار که هر دو هفته یکبار انجام می‌شود، سختی شبکه بیت کوین 6.17 درصد افزایش یافت. در حال حاضر قرار است روند استخراج بیت کوین با سختی شبکه جدید ادامه پیدا کند و شبکه برای اولین بار بیش از 56 تریلیون سختی را تحمل کند.

 

ارقام منتشر شده در BTC.com نشان می‌دهد که این تغییر منجر به رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین شده و ششمین افزایش سختی بیت کوین را در سال 2023 رقم زده است. سختی شبکه بیت کوین بازتابی از رقابت ماینرها برای امنیت شبکه بیت کوین است و سیر صعودی آن نشان دهنده این است که ماینرها هنوز در مورد سودآوری با مشکل مواجه نشده اند.

 

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین

 

هش ریت، نشان دهنده اعتماد بالا به شبکه بیت کوین

هش ریت یا نرخ هش نیز همانند رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین وضعیت اعتماد بالایی را به این شبکه نشان می‌دهد. نرخ هش در حال حاضر بالاترین رکوردهای موجود را در مقدار بیش از 400 اگزاهش در ثانیه (EH/s) به چالش می‌کشد. البته محاسبه دقیق این موضوع ممکن نیست.

 

یکی از مشارکت‌کنندگان پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، به نام MAC_D، به اعتماد بالا به امنیت و قابلیت اطمینان در میان شرکت‌کنندگان شبکه بیت‌کوین و بزرگترین آلت‌کوین، یعنی اتریوم اشاره کرده است. او در به‌روزرسانی بازار Quicktake در ۲۲ اگوست نوشت:

 

«اخیراً قیمت بیت کوین و اتریوم 10 درصد کاهش یافته است. با این حال، امنیت و قابلیت اطمینان شبکه آن‌ها افزایش یافته است. اولا هش ریت بیت کوین ارقام بالاتری را در طول کاهش قیمت نشان می‌دهد، که به این معنی است که ماینرها در استخراج بیت کوین فعال‌تر هستند. دوم، نرخ استیکینگ اتریوم نشان می‌دهد که حتی با وجود کاهش قیمت، ETH بیشتری استیک شده است.»

 

این بدان معناست که سرمایه گذاران به امن بودن و قابلیت اطمینان بودن شبکه‌های BTC و ETH اعتماد دارند. کاهش قیمت علی‌رغم افزایش ارزش ذاتی دو دارایی به معنای این است که آن‌ها نسبت به ارزش واقعی خود، قیمت کمتری دارند و می‌توان آن را زمانی برای انباشت فعال دارایی‌ها در نظر گرفت.

 

داده‌های مجزا از شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، تغییر محسوس کمی در میزان بیت کوین هولد شده توسط نهادهای استخراج کننده را نشان می‌دهد. این مقدار تا 22 آگوست به بیش از 1.83 میلیون بیت کوین رسید که از ابتدای ماه 0.08 درصد افزایش داشت.

 

رکوردشکنی سختی شبکه بیت کوین به همراه افزایش هش ریت آن نشان دهنده وضعیت مناسب شبکه پیش از هاوینگ چهارم شبکه است. به هر حال باید توجه داشت که در کوتاه مدت رابطه بین قیمت بیت کوین با این متغیرهای بنیادی ممکن است مستقیم نباشد.

منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام