اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

اخبار گالا: ماجرای هک گالا (Gala)، پنکیک سواپ و pnetwork

نویسنده : مهدی رضائیان

3552

زمان مطالعه :

۲ دقیقه
ارزهای دیجیتالقانون‌گذاری

14آبان1401|42:07

ماجرای هک گالا، پنکیک سواپ و pnetwork | اخبار رابکس

هک گالا و بحث پیرامون آن در تاریخ ۱۳ آبان شکل گرفت. زمانی که صرافی ارز دیجیتال بایننس روز پنج‌شنبه اعلان کرد که توکن GALA را از فهرست ارزهای معاملاتی خود خارج می‌کند. این اتفاق زمانی رخ داد که یکی از کاربران توانست توکن‌های «pGALA» به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار ایجاد کند و از آن‌ها برای خالی کردن استخرهای موجود در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ استفاده کند. این مساله باعث کاهش شدید قیمت توکن گالا در شبکه بایننس و شبکه اتریوم شد.

 

گالا (GALA) و پی‌گالا (pGALA) چیست ؟

توکن GALA توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم است و توکن کاربردی پروژه Gala Games برای کاربردهای ازی، متاورس و وب 3 است. توکن «pGALA» توکن معادل گالا در شبکه بایننس چین است. توکن «pGALA» از طریق پل بلاک چین «pNetwork» ایجاد شده است. پل بلاک چین برای انتقال توکن‌های بین شبکه‌های بلاک چینی مختلف استفاده می‌شود و فعالیت آن در بیش از ده بلاک چین انجام می‌شود.

 

در سوم نوامبر «پک شیلد» (PeckShield) شرکت فعال در حوزه امنیت بلاک چین اعلان کرد که یک آدرس به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار توکن‌های گالا ایجاد کرده است. این مساله موجب وحشت بسیاری از سرمایه‌گذارهای گالا گیمز شد. سیاری از کاربران بر این باور بودند که فعالیت انجام شده نشانه‌ای از هک شبکه یا راگ پول است و به همین دلیل ارزش توکن پروژه در مدت زمان کوتاهی بیش از 25 درصد کاهش یافت و در طول 130 دقیقه از 0/0394 به 0/0293 دلار رسید.

 

پس از این اتفاقات تیم گالا گیمر در توییتر خود به اتفاقات رخ داده واکنش نشان داد و اعلان کرد که هیچ گونه هک یا راگ پولی در پروژه گالا گیمز رخ نداده است. متن توییت به این شکل است. «به روزسانی وضعیت برای همه کاربران – احساسات منفی و فاد زیادی نسبت به توکن GALA شکل گرفته است… بسیاری از کاربران در مورد هک یا راگ پول صحبت می‌کنند. اما در واقعیت هیچکدام از آن‌ها موضوعیت ندارد.»

 

مدیر ببلاک چین تیم پروژه گالا «جیسون برینک» (Jason Brink) توضیح داد که اتفاقات غیرمعمولی که در صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز پنکیک سواپ و با توکن‌های گالا شناسایی شد از طرف تیم پل بلاک پین «pNetwork» انجام شده است. تیم پروژه با شناسایی آسیب‌پذیری احتمالی سعی کرد تا با خالی کردن استخر نقدینگی مربوط به توکن از دارایی‌های استخر محافظت کند.

 

هک گالا و پشت پرده آن

اتفاقی که برای گالا رخ داد در اصل هک یا راگ پول به منظور خالی کردن سرمایه کاربران از استخر نقدینگی نبود. تیم پل بلاک چین «pNetwork» با شناسایی مشکل در پل گالا گیمز برای زنجیره هوشمند بایننس سعی کرد تا در یک فرآیند هک کلا سفید، استخر نقدینگی موجود در پنکیک سواپ را خالی کرده و از سرمایه کاربران محافظت کند.

 

پی‌تنتورک «pNetwork»

تیم پل در یک توئیت اعلان کرد که این پروژه با ایجاد 28.4 میلیارد توکن «pGALA» استخر نقدینگی گالا را در صرافی پنکیک سواپ خالی کرده است. آن‌ها در توئیتی دیگر اعلان کردن که توکن‌های اصلی گالا در شبکه اتریوم امن هستند. تیم اصلی گالا نیز حتی از انجام این کار آگاه نبودند و از مدل حل مساله «pNetwork» تعجب کرده بودند. تیم پل نیز به دلیل ایجاد نارحتی و فاد در جامعه گالا عذرخواهی کرد و اعلان کرد که تلاش خواهد کرد چنین اتفاقاتی در آینده نیفتد.

 

پس از توضیحات تیم مدیریتی گالا، قیمت توکن توانست بخشی از ارزش کاهش یافته را بازیابی کرده و به «0/0352» برسد. تیم گالا گیمز از کاربران خواسته است تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش توکن‌های «pGALA» در پنکیک سواپ خودداری کنند. پس از حل مشکلات موجود، توکن‌های جدید «pGALA» برای جایگزینی توکن‌های قبلی ایجاد خواهند شد و به کسانی که قبل از خالی کردن استخر مالک آن بودند ارسال خواهد شد.

 

در طی مدت زمان خالی کردن استخر نقدینگی صرافی اختلاف قیمت بسیار زیادی بین قیمت توکن اصلی و توکن در زنجیره هوشمند ایجاد شد و بسیاری از کاربران از این فرصت برای آربیتراژگیری استفاده کردند.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • اکبرترکمن 15 آبان 1401

    دقیقا ميشه بفرمایید کی مشکل برطرف ميشه.

  • اکبرترکمن 15 آبان 1401

    سلام وقت بخیر

    • اکبرترکمن 15 آبان 1401

      دقیقا ميشه بفرمایید کی مشکل برطرف ميشه.

      • مهدی رضائییان 16 آبان 1401

        سلام. تصمیم تیم گالا تا الان این بوده که یک توکن جدید روی بایننس اسمارت چین ایجاد کنه و اسمش رو هم به pGALA تغییر بده. و بعد این توکن‌ها رو برای آدرس‌هایی که تا قبل از این اتفاقات گالا داشتند ارسال کنه. یعنی اگر قبل از این اتفاق ها گالا داشتید منتظر بمونید تا خود این تیم براتون توکن‌های جدید رو ارسال کنه. علاوه بر اون، تیم pNetwork میخواد بین کسایی که پس از اتفاق افتادن این ماجراها توکن گالا خریدند هم یک ایردراپ انجام بده و مقداری BNB (به ازای هر توکن گالا حدود 0.00000109 بایننس اسمارت چین)بین اون‌ها پخش کنه.

  • اکبرترکمن 15 آبان 1401

    سلام وقت بخیر آیا به زودی مشکل ارز دیجیتال گالا رفع میشه یا زمان زیادی طول میکشه لطفا راهنمایی کنید تا اعتماد ازبین نرود

    • مهدی رضائیان 16 آبان 1401

      سلام. تیم مربوط به این پروژه زمان دقیقی رو برای حل مشکل پیش اومده اعلام نکرده هنوز. پیشنهاد می‌کنم توییتر اونها رو دنبال کنید تا به محض مشخص شدن از اون طریق مطلع بشید.

  • محمد جواد افشار 14 آبان 1401

    سلام من همون موقع خرید زدم تو پنکیک سوآپ،ولی تعداد بیشتری بهم داد که اصلا ارزش دلاریش به پول خودم نمی‌رسه ،باید چیکار کنم؟

    • مهدی رضائیان 16 آبان 1401

      سلام. تصمیم تیم گالا برای جبران اتفاقی که پیش اومده به این شکل هست. (۱) برای افرادی که قبل از به وجود اومدن این اتقاف توی کیف پولشون گالا داشتن، یک توکن جدید روی بایننس اسمارت چین به اسم pGALA ارسال می‌کنند. (۲) برای کسانی که بعد از این اتفاق به خرید گالا اقدام کردند، یک ایردراپ انجام می‌شود مقداری ارز دیجیتال BNB (به ازای هر توکن گالا حدود 0.00000109 بایننس اسمارت چین) بین اون‌ها پخش می‌شه. البته قیمت BNB مدام تغییر میکنه و باید دید در هر لحظه ارزش اون چه قدره.

  • وصل سرم 14 آبان 1401

    ولی خیلی از ارزشش ریخت

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش