اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران، بررسی مقامات بورس ماساچوست

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

134

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

15مرداد1402|33:11

آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران

هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها ثابت کرده‌اند که کار انسان را آسان می‌کنند، اما پس از افزایش اثرات بالقوه این فناوری جدید، مقامات اوراق بهادار ماساچوست تحقیقاتی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی (AI) در بخش اوراق بهادار آغاز کردند تا به بررسی آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران بپردازند.

 

تحقیق در مورد آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران

در 3 آگوست، ویلیام گالوین از بورس ماساچوست، به طور رسمی تحقیقاتی را در مورد نحوه تعامل و استفاده پلتفرم‌های مالی و سرمایه‌گذاری از هوش مصنوعی آغاز کرد. در این تاریخ تعدادی از شرکت‌های ثبت‌شده و نشده که به دلایل تجاری و تبلیغاتی در بخش اوراق بهادار از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا در حال توسعه آن‌ها هستند، نامه‌های استعلام از بخش اوراق بهادار دریافت کردند.

 

مقامات در این نامه‌ها از شرکت‌ها می‌خواستند تا درباره نحوه استفاده کسب‌وکارها از هوش مصنوعی ، اطلاعاتی به آن‌ها ارائه کنند. گالوین به عنوان مسئول این بخش در بیانیه‌ای گفت: «من نگران آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران هستم». برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به صرافی رابکس مراجعه کنید.

 

او اضافه کرد: «اگر استفاده از هوش مصنوعی بدون محافظت‌‌های لازم باشد و تضادهای احتمالی و اطمینان لازم از نحوه تعامل با آن مشخص نشود، احتمال آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران وجود دارد و من نگران این موضوع هستم».

 

درخواست‌هایی که برای شرکت‌ها فرستاده شدند، در ابتدا توسط نمایندگان شرکت‌ها پاسخ داده نشد اما پس از پیشنهاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر الزام معامله‌گران برای جلوگیری از هرگونه تضاد منافع ناشی از استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم های معاملاتی، این تحقیق یک هفته بعد آغاز شد.

 

آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران

 

نمونه‌های آسیب هوش مصنوعی به سرمایه گذاران

در نتیجه گسترش انفجاری این فناوری در سال های اخیر، هوش مصنوعی به سرعت به یک مشکل نظارتی جهانی تبدیل شده است. کسب‌وکارهای بزرگ مبتنی بر فناوری، در طول جلسات بررسی‌های درامد خود، به استفاده از هوش مصنوعی در سه ماهه دوم  سال 2023 پرداختند و افزایش چشمگیری در آن ایجاد شد.

 

برای مثال، شرکت‌هایی مانند اینتل در سه ماهه دوم 2023 تقریباً 300 درصد بیشتر از سه ماهه اول خود درباره هوش مصنوعی صحبت کردند. با این حال، چندین مقام مهم دولتی ،مدتی است که نگران مشکلات احتمالی مرتبط با هوش مصنوعی هستند.

 

در سال 2017، هیئت ثبات مالی (FSB) در مورد استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بخش بانکداری ابراز نگرانی کرد. FSB به صراحت تاکید کرد که چند شرکت بزرگ فناوری منتخب به طور فزاینده‌ای خدمات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را ارائه می‌دهند.

 

FSB اظهار کرد: «پتانسیل مونوپولی و الیگاپولی وجود دارد» و افزود :«مشکلات رقابتی می تواند منجر به خطراتی برای ثبات مالی شود». این جملالت به این معنی است که با قدرت گیری چندین شرکت در حوزه هوش مصنوعی رقابت عملا از بین می‌رود.

 

مقامات در آن زمان تاکید کردند که اگر یکی از آن‌ها دچار وقفه یا سقوط قابل توجهی شود، عواقب بزرگی در دنیای مالی وجود خواهد داشت. باید دید که هوش مصنوعی بازارهای مالی را چگونه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. برای آشنایی با ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی مقاله آکادمی رابکس را مطالعه کنید.

منبع : coingabbar

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap