اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک، امکان استیک اتریوم در Metamask فراهم شد!

نویسنده : مهدی رضائیان

1608

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ایران

24دی1401|46:10

استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک

امکان استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک به واسطه همکاری جدید بین شرکت مادر آن یعنی Consensys با پلتفرم‌های «Lido» و «Rocket pool» برای کاربران فراهم شد. این دو پلتفرم که به عنوان پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ در بلاک چین اتریوم فعال هستند، امکان استیک اتریوم در متامسک را به صورت مستقیم برای کاربران این کیف پول فراهم می‌کنند. این برای اولین بار است که امکان استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک برای کاربران به وجود می‌آید.

استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک

استیکینک ارز دیجیتال (Staking) به فرآیند قفل کردن توکن‌ها و کوین‌های یک پروژه به منظور تامین آن است که خروجی آن کسب درآمد از ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران است. بسیاری از شبکه‌های بلاک چینی با الگوریتم اجماع اثبات سهام امکان استیکینگ ارز دیجیتال را برای کاربران خود از طریق کیف پول‌های مختلف فراهم می‌کنند. به عنوان مثال استیکینگ ارز دیجیتال در تراست ولت برای ارزهای دیجیتالی مثل بایننس، اتم و ترون فراهم است. کیف پول متامسک یکی از کیف پول‌های اصلی شبکه اتریوم است که پیش از این امکان استیک اتریوم در آن وجود نداشت.

در طی تغییر الگوریتم اجماع شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام امکان استیک ارز دیجیتال اتر به منظور فعالیت اعتبارسنحی برای کاربران فراهم شد. در این فرآیند هر کاربر برای شرکت در اعتبارسنجی به 32 اتر نیاز داشت و چون هنوز تغییر الگوریتم نهایی نشده بود توکن‌های استیک شده برای مدت زمان چند ساله باید قفل می‌شدند. این مساله باعث شد که برای پشتیبانی از الگوریتم اثبات سهام پروژه‌های لیکوئید استیکتینگ لیدو و راکت پول در شبکه اتریوم ایجاد شوند.

هدف این پروژه‌ها آسان کردن فرآیند استیکینگ اتریوم و همچنین نقدشونده کردن آن‌ها بود. کاربران با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانند مقدار دلخواهی اتریوم را استیک کرده و در ازای آن توکن‌های جدید بگیرند که این توکن‌ها نیز قابل ترید و تبدیل به اتریوم هستند. بنابراین با استفاده از این پلتفرم‌ها کاربران می‌توانند همزمان که در فرآیند استکینگ اتریوم شرکت می‌کنند نقدشوندگی دارایی‌های خود را نیز حفظ کنند و از آن‌ها برای فعالیت‌های مالی خود استفاده کنند.

کیف پول متامسک با ادغام سیستم خود به این اپلیکیشن‌ها امکان استیک اتریوم در متامسک را به صورت نقدشونده برای کاربران فراهم کرده است. کاربران می‌توانند نرخ پاداش و سایر متغیرهای ارائه‌دهندگان مختلف استیکینگ نقدشونده را با هم مقایسه کنند، و اطلاعات بیشتری را برای مدل سرمایه‌گذاری خود در این پلتفرم به دست آورند.

 

لیکوئید استیکینگ Metamask

 

استیک اتریوم در متامسک

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر ارزش کل ارزهای در گردش است. طبق گفته مدیر محصول متامسک «آباد میان» (Abad Mian) به کوین تلگراف، پس از انتقال اتریوم به اجماع اثبات سهام در سپتامبر 2022 تقاضای کاربران برای امکان استیک اتریوم در متامسک افزایش پیدا کرد. بر این اساس “در یک نظرسنجی داخلی، 85٪ از پاسخ دهندگان گفتند که دوست دارند چندین گزینه را قبل از تصمیم‌گیری در مورد استیکینگ خود بررسی کنند. علاوه بر این، بیش از 74٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها به استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک علاقمند هستند.”

میان تاکید کرد که کیف پول ارز دیجیتال متامسک پتانسیل ارائه پروژه‌های مختلف لیکوئید استیکینگ را بررسی خواهد کرد. او همچنین تصریح کرد که MetaMask خدمات استیکینگ ارز دیجیتال را مستقیماً ارائه نمی‌کند و سعی دارد تا با کمک پروژه‌های غیرمتمرکز این فرآیند را ادامه دهد. در طی این فرآیند متامسک کاربران را از طریق قرارداد هوشمند به ارائه‌دهندگان اصلی لیکوئید استیکینگ اتریوم متصل می‌کند.

در این مصاحبه کوین تلگراف همچنین در مورد امکان ارائه خدمات به موسسات بزرگ از طرف متامسک به وسیله پلتفرم ارائه دهنده خدمات به مشتریان سازمانی، جویا شد. در حالی که Mian از اظهار نظر خاص خودداری کرد، او خاطرنشان کرد که MetaMask به ارزیابی پیشنهادات خود در طیف وسیعی از خدمات خود می‌پردازد. Mian همچنین گفت که تأثیر ابزارهای استیکینگ ارز دیجیتال بر تمرکززدایی اتریوم به محبوبیت، تجربه کاربر و تقاضا برای سرویس‌های استیکینگ بستگی دارد.

تجزیه و تحلیل بلاک چین که توسط نانسن در دسامبر 2022 انجام شد، نشان داد که تقاضا برای خدمات لیکوئید استیکینگ اتریوم پس از ادغام در حال افزایش است. از تاریخ 13 ژانویه، قرارداد استیک رمز ارز اتریوم شامل بیش از 16 میلیون اتریوم است که استخر استیکینگ نقدشونده لیدو با سپرده گذاری بیش از 4.6 میلیون اتریوم، بزرگترین مشارکت کننده است.

 

نحوه استیک اتریوم در متامسک

برای استیک اتریوم در متامسک ابتدا باید به صفحه پرتفوی مربوط به متامسک «+» مراجعه کنید. در این پنجره امکانات مختلفی از جمله تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر (Swap)، تبدیل شبکه ارزها (Bridge)، واچ لیست و استیک ارز دیجیتال وجود دارد. پیش از شروع فرآیند استیک اتریوم در متامسک نیاز است که کیف پول خود را به صفحه پرتفوی اضافه کنید.

در صفحه اول این وبسایت دو گزینه «Connect Metamask» و «Wallet address or ENS name» وجود دارد. از گزینه اول می‌توانید برای اتصال افزونه مروگر متامسک به صفحه پرتفو استفاده کنید. گزینه دوم با استفاده از آدرس ولت و دامنه بلاک چین اتریوم امکان اتصال به این صفحه را فراهم میکند. پس از اتصال کیف پول به صفحه پرتفولیو به قسمت «Stake» مراجعه می‌کنیم.

 

نحوه استیک اتریوم در متامسک

 

با مراجعه به قسمت استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک گزینه‌های لیکوئید استیکینگ لیدو و راکت پول برای شما نمایش داده می‌شود. روشی که بیشترین سود استیک اتریوم را داشته باشد با عنوان «Highest rewards» مشخص می‌شود و در صورتی که ظرفیت استیک اتریوم در متامسک برای یک استخر تمام شده باشد با گزینه «Maximum Capacity» نمایش داده می‌شود با کلیک بر روی یکی از استخرها به صفحه استیک اتریوم آن مراجعه می‌کنیم.

 

لیکوئید استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک

 

در این جا بر روی گزینه لیدو کلیک می‌کنیم و پنجره استیک اتریوم در متامسک برای ما نمایش داده می‌شود. در این پنجره با مشخص کردن میزان اتریومی که می‌خواهید استیک کنید میزان توکن های معادل «stETH» نمایش داده می‌شود که رابطه آن‌ها یک به یک است. در ادامه سود تقریبی ماهانه و سالانه استیکینگ به شکل اتریومی و قیمت روز دلاری نیز نمایش داده می‌شود.

در صورتی که اتریوم کافی در پول شما وجود داشته باشد می‌توانید تراکنش استکینگ ارز دیجیتال در متامسک را تایید کنید و در مقابل آن توکن معادل را به دست آورید. کاربران می‌توانند این توکن معادل را با استفاده از گزینه Swap دوباره به اتریوم تبدیل کنند. با طی کردن این فرآیند علاوه بر حفظ نقدشوندگی اتریوم امکان کسب درآمد از ارز دیجیتال برای کاربران فراهم می‌شود.

 

استیکینگ اتریوم در Metamask

 

استیکینگ اتریوم در استخر راکت پول نیز مشابه همین روش است. اضافه شدن قابلیت لیکوئید استیک اتریوم در متامسک کار شرکت در این فعالیت را برای کاربران متامسک راحت می‌کند و امکان کسب درآمد بیشتر با حفظ نقدشوندگی دارایی‌ها را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در ادامه ممکن استیکینگ ارز دیجیتال در متامسک برای سایر کریپتوکارنسی ها نیز فراهم شود.

منبع : Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin