آکادمی رابکس
ایردراپ
آموزش ایردراپ Shardeum

ایردراپ Shardeum | آموزش شرکت در ایردراپ شاردیوم و توکن SHM

  • متوسط
  • 3دقیقه
  • 16 فروردین 1402
5
5

فهرست مطالب

  • بلاک چین شاردیوم Shardeum
  • ایردراپ Shardeum
  • آموزش شرکت در ایردراپ شاردیوم
  • آیا شرکت در ایردراپ Shardeum رایگان است؟
  • آیا ایردراپ Shardeum قطعی است؟
  • جمع‌بندی

یکی از مهمترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال شرکت در ایردراپ رمز ارزهای مختلف است. پروژه‌های مختلف روش‌های متفاوتی را برای ایردراپ خود در پیش می‌گیرند که در این میان روش توزیع توکن‌ها میان کاربران فعال شبکه تست نت و مین نت معمولا سود مناسبی نصیب کاربران می‌کند.

پروژه Shardeum  یک بلاک چین لایه اول سازگار با اتریوم است که در مرحله تست نت خود قرار دارد و فعالیت در آن می‌تواند شانس دریافت ایردراپ Shardeum را افزایش دهد. در ادامه این مقاله به طور کامل به آموزش مرحله به مرحله شرکت در ایردراپ شاردیوم می‌پردازیم و نحوه تعامل با پروژه‌های ایجاد شده را بررسی می‌کنیم.

 

بلاک چین شاردیوم Shardeum

«شاردیوم» (Shardeum) یک بلاک چین لایه اول و پلتفرم ایجاد قرارداد هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که با استفاده از روش شاردینگ به دنبال افزایش مقیاس‌پذیری است. اگرچه شاردیوم همانند پروژه‌های هارمونی وان، الروند و نییر از شاردینگ وضعیت شبکه برای افزایش مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند اما از منظر اجماع خود را از از این پلتفرم‌ها مجزا می‌کند.

بلاک چین‌های شناخته شده  الگوریتم اجماع خود را بر روی بلاک‌ها که مجموعه‌ای از تراکنش‌ها هستند اعمال می‌کنند اما شاردیوم اجماع را به صورت منفرد بر روی هر تراکنش اجرا می‌کند. این مساله باعث می‌شود که پردازش همزمان تراکنش‌ها ممکن شود که نتیجه آن، افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها و کاهش پیچیدگی پردازش اتمی تراکنش‌ها است.

شاردینگ استفاده شده در پروژه shardeum نیز نسبت به دیگر پروژه‌های مطرح این حوزه متفاوت است. در حالت شاردینگ وضعیت معمولی که به حالت ایستا نیز معروف است، همه نودهای یک شارد مسئول مجموعه‌ای از آدرس‌ها هستند. شاردیوم به جای شاردینگ وصعیت ایستا از شاردینگ وضعیت پویا (dynamic state sharding) استفاده می‌کند که در آن هر نود داراری مجموعه‌ای متفاوت از آدرس‌ها برای مدیریت است اما همپوشانی قابل توجهی بین نودهای مختلف در این امر وجود دارد.

این روش اگرچه در پیاده‌سازی به نسبت روش استاتیک سخت‌تر است اما راه‌حل کارآمدتری برای افزایش مقیاس‌پذیری است. در این روش با اضافه شدن هر نود جدید، نرخ تراکنش در ثانیه (TPS) افزایش پیدا می‌کند این درحالی است که در حالت استاتیک برای افزایش مقیاس‌پذیری نیاز به ایجاد یک شارد جدید است که برای این کار نیز نیاز به اضافه شدن تعداد زیادی نود به بلاک چین است.

بلاک چین شاردیوم توسط «Nischal Shetty» و «Omar Syed» راه‌اندازی شده است. شتی موسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال هند یعنی «WazirX» است که بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد. عمر سید یک معمار بلاک چین مطرح است که به سازمان‌های مختلفی مثل Nasa و Yahoo کمک کرده است تا سیستم‌های توزیع شده مقیاس‌پذیر و امن ایجاد کنند. در اکتبر 2022 این پروژه توانست 18.2 میلیون دلار سرمایه از بیش از 50 سرمایه‌گذار جذب کند که کار توسعه پروژه را آسانتر کرده است.

 

بلاک چین Shardeum

 

ایردراپ Shardeum

هنوز تیم توسعه‌دهنده پروژه خبری در مورد ایردراپ Shardeum منتشر نکرده است با این حال احتمال ایردراپ شاردیوم به کاربران فعال در تست نت شبکه وجود دارد و بهترین کار برای داشتن شانس دریافت ایردراپ فعالیت در تست نت پروژه است. پروژه شاردیوم توکن خود را با نماد SHM معرف کرده است که اعتبارسنج‌ها با فعالیت در شبکه آن را ایجاد و به عنوان پاداش فعالیت دریافت خواهند کرد.

کاربرد کوین SHM پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه شاردیوم خواهد بود. میزان ماکزیمم کوین ایجاد شده در این پروژه 508 میلیون واحد خواهد بود که از این میان 51 درصد کوین‌ها برای جامعه و کامیونیتی شبکه رزرو شده است. همین مساله احتمال ایردراپ شاردیوم را افزایش می‌دهد.

شاردیوم اخیرا نسخه بتانت خود را راه‌اندازی کرده است که با فعالیت در آن می‌توانید شانس خود را برای دریافت ایردراپ Shardeum افزایش دهید. علاوه بر این بسیاری از پروتکل‌های فعال در بتانت نیز به صورت جداگانه ممکن است ایردراپ توکن خود را برای کاربران فعال در نظر بگیرند که می‌تواند سود دو چندان را نصیب کاربران کند.

برای شرکت در ایردراپ شاردیوم نیاز به ایجاد کیف پول ارز دیجیتال، اضافه کردن شبکه شاردیوم به کیف پول، دریافت توکن‌های تست SHM، تعامل با پروژه‌های فعال در اکوسیستم شاردیوم و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی آن است. در ادامه به آموزش مرحله به مرحله شرکت در ایردراپ Shardeum می‌پردازیم.

 

آموزش شرکت در ایردراپ شاردیوم

همانطور که در بخش قبل اشاره شد برای شرکت در ایردراپ Shardeum نیاز است که کاربران شبکه آن را به کیف پول خود اضافه کرده و در اپلیکیشن‌های راه‌اندازی شده بر بستر آن فعالیت کنند.  بهترین کیف پول برای این کار متامسک است. اگر با کیف پول متامسک و نحوه نصب و کار با آن آشنا نیستید می‌توانید با مراجعه به مقاله «آموزش کیف پول متامسک» و مطالعه آن کیف پول خود را ایجاد کنید و پس از آن مراحل شرکت در ایردراپ شاردیوم را دنبال کنید.

 

آموزش شرکت در ایردراپ شاردیوم

 

اضافه کردن شبکه Shardeum به متامسک

پروژه شاردیوم در اسناد مربوط به کاربران، اندپوینت‌های مختلفی را برای فعالیت کاربران معرفی کرده است. این اندپوینت‌ها در واقع نسخه‌های شبکه شاردیوم است که با اضافه کردن آن‌ها به کیف پول امکان فعالیت در شبکه شاردیوم برای کاربران فعال می‌شود. در حال حاضر سه نسخه «Sphinx 1.X»، «Liberty 2.X» و «Liberty 1.X» وجود دارد که می‌توانید با اضافه کردن آن‌ها به کیف پول خود در شبکه فعالیت کنید.

اندپوینت Sphinx 1.X آخرین نسخه شاردیوم است که برای بتانت که آخرین مرحله از تست شبکه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اضافه کردن این شبکه و دیگر اندپوینت‌ها به کیف پول به  وبسایت «https://docs.shardeum.org/network/endpoints» مراجعه می‌کنیم و بر روی گزینه «Click to Connect to Sphinx 1.x» کلیک می‌کنیم. با تایید در کیف پول این نسخه به کیف پول اضافه می‌شود. بقیه نسخه‌های این شبکه نیز به طور مشابه امکان اضافه شدن به کیف پول را دارند.

در صورتی که استفاده از کلیدهای موجود برای انصال امکان‌پذیر نباشد می‌توان به صورت دستی نیز اطلاعات اندپوینت‌ها را به کیف پول اضافه کرد. برای انجام این کار بر روی شبکه در کیف پول کلیک و گزینه «Add Network» را انتخاب کنید. با استفاده از گزینه «Add network manually» امکان اضافه کردن شبکه تست به کیف پول وجود دارد. اطلاعات مورد نظر برای این کار نیز در وبسایت معرفی شده در پاراگراف قبل، موجود است.

 

اضافه کردن شبکه shardeum به متامسک

 

اضافه کردن توکن تست به کیف پول جهت شرکت در ایردراپ شاردیوم

پس از اضافه کردن اندپوینت‌های شاردیوم به کیف پول، امکان اتصال به برنامه‌های این پروژه و استفاده از آن‌ها وجود دارد اما قبل از آن نیاز است که توکن‌های تست SHM را به کیف پول خود اضافه کنید تا امکان ثبت تراکنش به منظور فعالیت در ایردراپ Shardeum به وجود بیاید. برای انجام این کار دو راه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در روش اول شما نیاز است که به وبسایت «https://shardeum.org/betanet/» مراجعه و گزینه «Claim Testnet SHM» را انتخاب کنید. در این صفحه نیاز است که ابتدا به دیسکورد شاردیوم وصل شوید. بنابراین اگر اکانت این شبکه اجتماعی را ندارید باید یک اکانت بر روی آن بسازید. با کلیک بر روی گزینه «Invitation to Shardeum Discord» و تایید مراحل، به دیسکورد شاردیوم وصل شوید و اکانت خود را بر روی آن وریفای کنید.

پس از تایید کردن دیسکورد دوباره از صفحه وبسایت بر اساس این که از چه اندپوینتی استفاده می‌کنید بر روی لینک موجود کلیک می‌کنید تا صفحه دریافت توکن آزمایشی مربوط به آن شبکه به شما نمایش داده شود. حال در این صفحه از دیسکورد پیام «/faucet [address: yourMetamaskWalletAddress]» را با جایگذاری آدرس کیف پول خود به جای « yourMetamaskWalletAddress» ارسال می‌کنید و توکن SHM به کیف پول شما اضافه می‌شود و می‌توانید از آن برای ایردراپ شاردیوم استفاده کنید.

روش دوم دریافت توکن تست SHM برای شرکت در ایردراپ Shardeum مراجعه به وبسایت «https://faucet.liberty10.shardeum.org/»، ارسال توییت معرفی پروژه با انتخاب گزینه «Tweet Now»، کپی کردن لینک مربوط به توییت ارسال شده و بارگذاری آن در وبسایت، تایید گزینه «I am human» و کلیک بر روی گزینه «Request SHM» است.

 

توکن تست شاردیوم

توجه داشته باشید که روش دوم بیشتر برای نسخه اول اندپوینت قابل استفاده است. پس از دریافت توکن تست SHM وارد مرحله اصلی شرکت در ایردراپ Shardeum می‌شویم. در این مرحله کاربران باید در اپلیکیشن‌های فعال پروژه تراکنش ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند شانس دریافت ایردراپ شاردیوم را به دست آورند.

 

فعالیت در shardex برای ایردراپ Shardeum

پروژه Shardex یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز ساخته شده بر روی شبکه شاردیوم است که علاوه بر امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی، امکان انتقال توکن از شبکه تست نت اتریوم به شبکه تست نت شاردیوم را برای کاربران فراهم می‌کند. برای فعالیت در این پروژه به وبسایت آن «https://testnet.shardex.org/» مراجعه و کیف پول خود را به آن وصل می‌کنیم. در حال حاضر این پروژه بر روی اندپوینت «Liberty 2.X» فعال است.

فعالیت اول تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. برای انجام این کار از منوی بالای صفحه تب Trade و گزینه Swap را انتخاب می‌کنیم. در پنجره باز شده دو رمز ارز مورد نظر و مقدار رمز ارز اول را تعیین می‌کنیم و سپس گزینه «Swap» و بعد از آن «Confirm Swap» را انتخاب می‌کنیم و با تایید تراکنش در کیف پول کار تبدیل دو رمز ارز به یکدیگر را نهایی می‌کنیم. این کار را چندین بار و با ارزهای مختلف انجام می‌دهیم تا شانس بیشتری در ایردراپ Shardeum داشته باشیم.

 

فعالیت در shardex برای ایردراپ شاردیوم

 

مرحله دوم فعالیت در شاردکس تامین نقدینگی در استخرهای آن است. برای انجام این کار نیاز است که شما دو ارز دیجیتال مختلف را در کیف پول داشته باشید. بنابراین بخشی از توکن SHM خود را از قسمت Swap به رمز ارز دیگری مانند تتر تبدیل کنید و سپس از قسمت Trade گزینه Liquidity را انتخاب کنید. در این پنجره گزینه Add Liquidity را انتخاب و در پنجره جدید دو رمز ارز و میزان آن‌ها را برای تامین نقدینگی مشخص کنید.

با تایید دسترسی قرارداد هوشمند به رمز ارز با گزینه «Approve» و انتخاب گزینه «Supply» و تایید تراکنش در کیف پول تامین نقدینگی نهایی می‌شود. پس از تایید شدن سرمایه‌گذاری در استخر نقدینگی، استخر مربوطه در قسمت Liquidity نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه «Remove» می‌توانید توکن‌های خود را آزاد کنید.

 

تامین نقدینگی در Shardex

 

سومین و آخرین فعالیتی که می‌توان در شاردکس داشت استفاده از گزینه Bridg آن است. این گزینه برای انتقال توکن از شبکه اتریوم به شاردیوم برعکس استفاده می‌شود که در زمان نگارش این مقاله غیرفعال است اما ممکن است این گزینه نیز به زودی به اپلیکیشن اضافه شود. با انتخاب گزینه Bridge پنجره مربوط به نمایش داده می‌شود که در آن توکن مورد نظر و شبکه‌های مبدا و مقصد را مشخص می‌کنیم و با تایید تراکنش کار انتقال ارزها را انجام می‌دهیم.

 

فعالیت در Swapped Finance برای ایردراپ شاردیوم

پروژه Swapped Finance جزو اولین صرافی‌های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی شبکه شاردیوم است. بنابراین، فعالیت در این پروژه می‌تواند شانس دریافت ایردراپ Shardeum را برای کاربران افزایش دهد. برای فعالیت در پروژه ابتدا به وبسایت اپلیکیشن آن با آدرس «https://app.swapped.finance/en/swap» مراجعه می‌کنیم و سپس با استفاده از گزینه «Connect to a wallet» کیف پول خود را در شبکه تست نت شاردیوم به آن معرفی می‌کنیم.

نسخه فعال فعلی این DApp بر روی اندپوینت «Liberty 2.X» فعال است و نیاز است که این اندپوینت را به کیف پول اضافه کرده و توکن تست را به آن اضافه کنید. فعالیت اول تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر است. برای انجام این کار گزینه Swap را انتخاب و در پنجره باز شده دو ارز را انتخاب می‌کنیم و روی گزینه «Swap» کلیک می‌کنیم. با تایید تراکنش در کیف پول تبدیل نهایی می‌شود.

 

فعالیت در تست نت ایردراپ Shardeum

 

تامین نقدینگی در استخرهای موجود دومین فعالیتی است که می‌توانید در این پروژه انجام دهید. برای این کار نیاز است که ابتدا مقداری از SHM خود را به یک کریپتوکارنسی دیگر تبدیل کنید و سپس از دو رمز ارز موجود برای تامین نقدیگی استفاده کنید. برای انجام این کار از منوی Pool گزینه Add را انتخاب می‌کنیم. در ضفحه باز شده جفت رمز ارز مورد نظر و مقدار سرمایه‌گذاری را تعیین کرده و گزینه «Confirm Adding Liquidity» را انتخاب می‌کنیم.

با تایید تراکنش در کیف پول سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و استخر مربوط به لیست سرمایه‌گذاری‌ها اضافه می‌شود. برای خارج کردن سرمایه از استخر نقدینگی از منوی Pool گزینه Browse را انتخاب می‌کنیم. در قسمت باز شده استخر ایجاد شده نمایش داده می‌شود با کلیک بر روی آن دو گزینه «Remove» و «Add» نمایش داده می‌شود که از آن‌ها به ترتیب برای خارچ کردن سرمایه و اضافه کردن سرمایه استفاده می‌کنیم.

 

فعالیت در Swapped finance برای ایردراپ شاردیوم

 

خرید دامنه اینترنتی از DotShm برای ایردراپ shardeum

پروژه DotShm پروژه ساخت دامنه بلاک چینی در بلاک چین شاردیوم راه‌اندازی شده است. برای دریافت ایردراپ shardeum کاربران می‌توانند به وبسایت «https://dotshm.me/» مراجعه کرده و دامنه مورد نظر خود را ثبت کنند. پس از جستجوی دامنه در قسمت Search اگر دامنه هنوز توسط کسی خریداری نشده بود با انتخاب گزینه Register به مرحله بعدی ثبت دامنه می‌رویم.

در پنجره جدید باز شده میزان توکن مورد نیا زبرای خرید دامنه و همچنین میزان توکن SHM موجود در کیف پول نمایش داده می‌شود. در صورتی که میزان توکن مورد نیاز برای خرید دامنه را دارید می‌توانید با انتخاب گزینه Register و تایید تراکنش در کیف پول خرید دامنه NFT را نهایی کنید و از شانس بالایی برای دریافت ایردراپ Shardeum برخوردار شوید.

 

شرکت در ایردراپ shardeum با خرید nft

 

به دست آوردن ان اف تی DAOStarter برای ایردراپ Shardeum

شاردیوم با دائو استارتر یک کمپین برای تست نت خود راه‌اندازی کرده است که تا آخر آپریل 2023 ادامه خواهد داشت. شما با فعالیت در این برنامه می‌توانید در کنار معرفی پروژه شاردیوم به دیگران، NFT مخصوص این همکاری را به دست آورید که شانس شما را در دریافت ایردراپ شاردیوم احتمالی افزایش می‌دهد.

برای فعالیت در این برنامه ابتدا باید به وبسایت «https://galxe.com/DAOStarter/campaign/GCpjAU4AVT» مراجعه کرده و کیف پول خود را به آن وصل کنید. در این صفحه شش فعالیت مختلف با استفاده از توییتر، دیسکورد و تلگرام تعریف شده است که با انتخاب هر کدام فعالیت مورد نظر مثل فالو کردن و لایک کردن را انجحام می‌دهید و با استفاده از گزینه Verify فعالیت مورد را تایید می‌کند تا سبز رنگ شود.

با سبز شدن هر شش فعالیت خواسته شده یک NFT برای شما تعریف می‌شود که با استفاده از گزینه Claim قابل دریافت در کیف پول است. توجه داشته باشید که برای دریافت این توکن باید از شبکه بایننس استفاده کنید و مقداری توکن BNB برای پرداخت هزینه کارمزد که در حد یکی دو سنت است در کیف پول داشته باشید. برای خرید بایننس کوین می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید.

 

دائو استارتر

 

 

آیا شرکت در ایردراپ Shardeum رایگان است؟

در حال حاضر پروژه شاردیوم در نسخه تست نت خود قرار دارد و شبکه اصلی آن راه‌اندازی نشده است. به همین دلیل فعالیت کاربران تنها در شبکه تست نت امکان‌پذیر است که انجام آن کاملا رایگان است. با راه‌اندازی شبکه اصلی شاردیوم احتمالا کاربران نیاز خواهند داشت که در شبکه اصلی نیز فعالیت کنند که در این صورت نیاز به صرف هزینه اندکی خواهند داشت.

 

آیا ایردراپ Shardeum قطعی است؟

تیم توسعه‌دهنده شاردیوم هنوز خبر قطعی در مورد ایردراپ شاردیوم و نحوه انجام آن منتشر نکرده است اما با توجه به توکنومیکس پروژه می‌توان با احتمال زیادی از ایردراپ توکن SHM مطمئن شد. در هر صورت هنوز هیچ قطعیتی در ایردراپ توکن این پروژه میان کاربران وجود ندارد و فعالیت در این پروژه‌ها صرفا بر اساس احتمال ایردراپ خواهد بود.

 

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه انجام فعالیت‌های مورد نظر برای شرکت در ایرداپ شاردیوم پرداختیم. ممکن است در طول زمان برخی دیگر از برنامه‌ها به فهرست تست نت اضافه شوند که می‌توانید آن‌ها را نیز با پیگیری شبکه‌های اجتماعی پروژه پیدا کرده و در آن‌ها فعالیت کنید. بهتر است فعالیت‌ها را با اندپوینت‌های مختلف شبکه انجام دهید و همچنین تعداد تراکنش‌های خود در پروژه‌ها را افزایش دهید تا شانس بیشتری در دریافت ایردراپ Shardeum داشته باشید.

برچسب های مرتبط

ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • ozkpfkbhhp
    29 مهر 1402

    پروژه خیلی خوبیه ایشالا ایردراپ خوبی هم داشته باشه