اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

هوش مصنوعی سورا محصول Chatgpt |تبدیل متن به ویدیو با sora

نویسنده : عارفه مدنی

2629

زمان مطالعه :

۳
ارزهای دیجیتالایرانجهان

28بهمن1402|50:07

سورا

پس از معرفی chatgp به دنیای تکنولوژی تقریبا تمامی صنعت‌ها متحول شدند، این تکنولوژی به نوعی از دانش تبدیل شده است که تقریبا تمامی رشته‌ها باید برای پیشبرد کار خود کار با این ابزار را بلد باشند. هوش مصنوعی سورا یکی دیگر از خارق‌العاده‌ترین نوع هوش مصنوعی است که قطعا یک اتفاق‌ها حدیدی را درتمامی صنعت‌ها به خصوص تبلیعات و فیلم سازی رقم خواهد زد. هوش مصنوعی سورا یا مدل تبدیل متن به ویدیوی با Sora می‌تواند ویدیوهایی به مدت یک دقیقه تولید کند و در عین حال کیفیت بصری را حفظ کرده و به درخواست کاربر پایبند باشد.

 

هوش مصنوعی سورا نمادی از آینده‌ای است که در آن خلاقیت و فناوری در هم تنیده شده و به افراد امکان می‌دهد تا داستان‌ها و مفاهیم خود را به شیوه‌هایی نوآورانه و تأثیرگذار ابراز کنند.تبدیل متن به ویدیو با sora، با فراهم آوردن ابزارهای قدرتمند و کاربرپسند، دروازه‌ای به سوی آینده‌ای است که در آن هر فردی می‌تواند خالق داستان‌های بصری خیره‌کننده باشد.

همزمان با رونمایی از این طرح قیمت ارز دیجیتال ورلد کوین بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

هوش مصنوعی سورا چیست؟

براساس مقاله‌ی فنی که OpenAI در سایت «sora» منتشر کرده، هوش مصنوعی سورا به عنوان یک پلتفرم یا ابزار نوآورانه در عرصه هوش مصنوعی و خلق محتوای هنری معرفی شده است. در عصر حاضر، که هوش مصنوعی (AI) ایفای نقش کلیدی در دگرگونی مختلف صنایع دارد، سورا به عنوان نوآوری برجسته در تلفیق تکنولوژی‌های مدرن با فرایندهای خلاقیت‌آمیز شناخته شده است. در مورد ارز‌های هوش مصنوعی بیشتر بخوانید.

 

سورا با هدف بهبود تعاملات میان انسان و ماشین طراحی شده و به کاربران این قدرت را می‌دهد که ایده‌های متنی خود را با کمک فناوری پردازش زبان طبیعی و مدل‌های تولیدی به تصاویر و ویدیوهای بصری تبدیل نمایند. این پلتفرم، که برای حمایت از افراد فعال در حوزه‌های امنیتی، هنرهای بصری، طراحی و سینما طراحی شده است، فرصت‌های جدیدی برای کشف و خلق آثار ارائه می‌دهد. سورا قابلیت این را دارد که صحنه‌هایی پیچیده با شخصیت‌های گوناگون، حرکات خاص و جزئیات ظریف موضوعات و زمینه‌ها را خلق کند. این ابزار تنها به فهم درخواست‌های کاربر بسنده نمی‌کند، بلکه عمیقاً با چگونگی وجود و تعامل این عناصر در جهان واقعی آشنا است.

 

این مدل درک عمیقی از زبان دارد و آن را قادر می‌سازد تا به طور دقیق اعلان‌ها را تفسیر کند و شخصیت‌های قانع‌کننده‌ای ایجاد کند که احساسات پر جنب و جوش را بیان می‌کنند. Sora همچنین می‌تواند چندین عکس را در یک ویدیوی تولید شده ایجاد کند که شخصیت‌ها و سبک بصری را با دقت حفظ کند. این سیستم دارای درک پیشرفته‌ای از زبان است و می‌تواند با دقت بالایی دستورالعمل‌ها را تحلیل کرده و شخصیت‌هایی باورپذیر با احساسات غنی و فعال ایجاد نماید. هوش مصنوعی سورا قادر است در یک ویدیوی ساخته شده، تصاویر متعددی را با حفظ دقیق شخصیت‌ها و سبک بصری به وجود آورد.

 

 

سورا

 

 

تبدیل متن به ویدیو با sora و خطا‌های آن

 

تبدیل متن به ویدیو با sora، یک مدل هوش مصنوعی است که ممکن است در درک کامل فیزیک صحنه‌ها یا علت و معلول دقیق دچار مشکل شود، مثلاً نشان ندادن اثر گاز بر روی شیرینی. همچنین ممکن است جزئیات مکانی را اشتباه بگیرد یا در توصیف دقیق رویدادهای زمانی مشکل داشته باشد.

قبل از عرضه در محصولات OpenAI، اقدامات ایمنی زیادی انجام خواهد شد، مانند همکاری با تیم‌های تخصصی برای آزمایش چالش‌ها و ساخت ابزارهایی برای تشخیص محتوای گمراه‌کننده. همچنین، روش‌های ایمنی مانند بررسی و رد ورودی‌های متنی نامناسب و استفاده از طبقه‌بندهای تصویری برای اطمینان از رعایت سیاست‌های استفاده قبل از نمایش به کاربران، اعمال می‌شود تا ایرادات این سورا به شکل کامل بر طرف شود.

 

 

هوش مصنوعی سورا چگونه کار می‌کند؟

سورا یک نوع خاصی از مدل هوش مصنوعی است که برای ساخت ویدیوها طراحی شده. فرآیند کاری آن به این صورت است که با یک تصویر پر از نویز (شبیه به تلویزیونی که کانالش درست تنظیم نشده) شروع می‌کند و به تدریج نویز را از بین می‌برد تا ویدیوی واضح و مشخصی به دست آید. هوش مصنوعی سورا توانایی دارد که ویدیوها را یکجا و در یک مرحله تولید کند یا ویدیوهایی که قبلاً ساخته شده‌اند را طولانی‌تر کند. این کار با پیش‌بینی آنچه در چندین فریم بعدی اتفاق می‌افتد، ممکن شده و به ما کمک می‌کند تا از پیوستگی و ثبات موضوع ویدیو حتی زمانی که ممکن است موقتاً از دید خارج شود، اطمینان حاصل کنیم.

 

تبدیل متن به ویدیو با sora مانند مدل‌های «GPT» که در پردازش زبان طبیعی استفاده می‌شوند، از یک ساختار خاص به نام ترانسفورمر استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا با کارایی بالا کار کند. این مدل ویدیوها و تصاویر را به صورت مجموعه‌ای از بخش‌های کوچکتر، شبیه به واحدهایی در زبان که توکن نامیده می‌شوند، تقسیم می‌کند. با این روش، ما قادریم روی داده‌های بصری متنوع‌تری کار کنیم که شامل ویدیوها و تصاویر با طول، کیفیت و نسبت ابعاد مختلف می‌شود.

 

 

سورا

 

 

سورا از تحقیقات قبلی در مورد «DALL·E» و مدل‌های «GPT» بهره می‌برد و از یک روش خاص به نام بازنویسی که در «DALL·E 3» به کار رفته، استفاده می‌کند. این روش به سورا امکان می‌دهد تا دستورالعمل‌های متنی کاربر را در ویدیویی که می‌سازد دقیق‌تر دنبال کند. علاوه بر این، سورا می‌تواند تنها با دستورالعمل‌های متنی یک ویدیو بسازد، یا از یک تصویر ثابت شروع کرده و ویدیویی را با جزئیات دقیق ایجاد کند. همچنین می‌تواند ویدیوهای موجود را تمدید کند یا فریم‌های گمشده را پر کند. سورا پایه‌ای برای ساخت مدل‌هایی است که می‌توانند دنیای واقعی را درک و شبیه‌سازی کنند، که یک گام مهم برای رسیدن به هوش مصنوعی عمومی (AGI) محسوب می‌شود.

 

در نهایت تبدیل متن به ویدیو با sora  با سیاست‌گذاران، آموزش‌دهندگان و هنرمندان در سرتاسر جهان تعامل خواهد داشت تا دیدگاه‌ها و نگرانی‌های آنها را درک کرده و استفاده‌های مثبت از این فناوری جدید را شناسایی کند. با وجود تحقیق و آزمایش گسترده، این تیم نمی‌تواند تمام استفاده‌های مفید یا سوءاستفاده‌های احتمالی از فناوری ما را پیش‌بینی کرده. در نهایت باید دید که آیا سورا می‌تواند به یکی از بی رقیب‌ترین هوش‌های مصنوعی تبدیل شود یا خیر؟

 

منبع : openai

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin