اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

افزایش فی تراکنش در شبکه ترون | آیا بایننس کارمزد تراکنش ترون را افزایش داده است؟

نویسنده : مهدی رضائیان

468

زمان مطالعه :

1 دقیقه
ارزهای دیجیتالایرانصرافی‌ها

23بهمن1401|44:11

صرافی ارز دیجیتال بایننس در 10 فوریه 2023 اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن اطلاعاتی در مورد تغییر فی تراکنش در شبکه ترون صادر شده بود. طبق این اطلاعیه، براساس تصمیم اکوسیستم پروژه ارز دیجیتال ترون برای تغییر مکانیزم کارمزد تراکنش‌ها به مدل انرژی پویا، تغییراتی در فی تراکنش در شبکه ترون ایجاد شد که هزینه تراکنش‌های این شبکه را به شدت بالا برد.

 

افزایش فی تراکنش در شبکه ترون

کامیونیتی ترون پروپوزال شماره 83 را در آخرین رای‌‍گیری خود تصویب کرد که هدف آن تغییر مکانیزم مصرف انرژی مربوط به پروژه به روش مدل انرژی پویا بود. مدل انرژی پویا طرحی است که توسط جامعه برای تنظیم پویای مصرف انرژی آینده قراردادهای هوشمند بر اساس مصرف انرژی شناخته شده آن، پیشنهاد شده است.

اگر یک قرارداد هوشمند در یک چرخه بلاک چین ترون از منابع زیادی استفاده کند، در چرخه بعدی، هزینه اضافی برای استفاده از آن قرارداد در نظر گرفته می‌شود و کاربرانی که همان تراکنش را برای این قرارداد ارسال می‌کنند، هزینه بیشتری نسبت به قبل پرداخت خواهند کرد

هنگامی که قرارداد به طور معقول از منابع استفاده می کند، مصرف انرژی تولید شده توسط کاربر تماس گیرنده قرارداد به تدریج به حالت عادی باز می گردد. از طریق این مکانیسم، تخصیص منابع انرژی در زنجیره معقول‌تر خواهد بود و از تمرکز بیش از حد منابع شبکه بر روی چند قرارداد جلوگیری می‌شود.

طبق اعلان توسعه‌دهندگان بلاک چین ترون، در حال حاضر بیش از 85 درصد از منابع مصرفی شبکه TRON در چند قرارداد متمرکز شده است و برخی از تراکنش‌هایی که به این قراردادها ارسال می‌شوند، کم ارزش یا حتی تقلبی هستند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، نه تنها تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه رشد اکوسیستم dApp را نیز دشوار می کند.

بنابراین، معرفی مدل انرژی پویا ضروری است که هزینه های مبادله کم ارزش را بدون تأثیر بر سایر dApp ها افزایش می‌دهد و در عین حال از استحکام، تنوع و توسعه متعادل اکوسیستم اطمینان می یابد. در تاریخ 10 فوریه 2023 صرافی ارز دیجیتال بایننس براساس اطلاعات ارائه شده در این پروپوزال کارمزد تراکنش‌های شبکه را برای فعالیت‌های مختلف تغییر داد که خروجی آن به صورت زیر است.

 

فی تراکنش در شبکه ترون

 

مخالفت با افزایش فی تراکنش در شبکه ترون

پس از ارائه این اطلاعیه، فی تراکنش در شبکه ترون در صرافی بایننس به شدت بالا رفت. نتیجه این کار اعتراض تعداد زیادی از کاربران صرافی بود. شبکه ترون به عنوان یکی از ارزانترین بلاک چین‌ها به شمار می‌رود و به همین دلیل بسیاری از کاربران برای خرید تتر و انتقال آن از این شبکه استفاده می‌کنند. افزایش فی تراکنش در شبکه ترون در بایننس باعث شد که استفاده از سایر بلاک چین‌ها برای کاربران به صرفه‌تر شود.

یک روز پس از این اتفاق و عدم رضایت کاربران از شرایط به وجود آمده، بایننس اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرد که در آن عنوان شده بود پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم پروژه ترون و بایننس تصمیم بر این شد که هزینه فی تراکنش در شبکه ترون کاهش یابد. در نتیجه بایننس افزایش فی تراکنش خرید ترون را که در تاریخ 10 فوریه رخ داده بود در 11 فوریه ملغی کرد و در حال حاضر فی تراکنش در شبکه ترون مطابق قبل است.

در طی این اتفاق، خرید ترون و انتقال سایر ارزهای دیجیتال در شبکه ترون در بسیاری از صرافی‌های ایرانی نیز با افزایش فی تراکنش روبه‌رو شد. بسیاری از کاربران که پیش از این برای انتقال ارزهای ترون تنها یک واحد از کوین آن را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کردند، با افزایش 15 برابری کارمزد روبه‌رو شدند.

در حال حاضر با تغییر قوانین در صرافی بایننس صرافی‌های ایرانی نیز کارمزد تراکنش‌های شبکه ترون را به حالت قبلی تغییر داده‌اند. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف مثل ترون و تتر را در صرافی ارز دیجیتال رابکس خریداری کنید و با هزینه‌های قبلی در شبکه ترون انتقال دهید.

 

منبع : Binance

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin