اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

نویسنده : مهدی رضائیان

16923

زمان مطالعه :

۳ دقیقه
ایران

22اردیبهشت1403|11:10

تحلیل قیمت نات کوین

پس از مدت‌ها انتظار خبر لیست شدن نات کوین در صرافی‌های بزرگی مثل بایننس و OKX منتشر شد و از تاریخ 16 می 2024 معامله نات کوین در صرافی‌ها انجام خواهد شد. در مقاله تحلیل قیمت نات کوین به بررسی وضعیت پروژه و نمودار آن در پری مارکت‌های مختلف پرداخته و اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین را با مقایسه با سایر میم کوین‌ها بررسی می‌کنیم. برای خرید نات کوین در روز لیست شدن پروژه می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

تحلیل قیمت نات کوین

از ماه‌های قبل خرید و فروش نات کوین به صروت ووچر یا NFT در پلتفرم Getgems امکان‌پذیر شده بود. بررسی و تحلیل قیمت نات کوین با استفاده از داده‌های این پلتفرم نان می‌دهد که در بیشتر مواقع قیمت نات کوین در این پلتفرم بالای 0.005 دلار بوده است. البته مدل فروش نات کوین به صورت ووچر به گونه‌ای بود که بخشی از مبلغ فروش در اختیار پلتفرم و پروژه نات کوین قرار می‌گرفت.

 

در حال حاضر قیمت هر ووچر 10 هزار تایی نات کوین در این پلتفرم بالاتر از 100 دلار معامله می‌شود که این بعنی قیمت هر نات کوین در این پلتفرم برابر با یک سنت است. از روزهای گذشته پری مارکت مربوط به نات کوین در برخی از پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز نیز آغاز شده است که برای تحلیل قیمت نات کوین بررسی قیمت NOT در آن‌ها نیز می‌تواند مفید باشد.

 

در پری مارکت نات کوین در صرافی GATE قیمت هر نات کوین در بالاترین مقدار خود به 1.2 سنت برای هر نات کوین رسیده و در حال حاضر هر نات کوین با قیمت 1.1 سنت معامله می‌شود. بررسی قیمت نات کوین در پری مارکت پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز Aevo نشان می‌دهد که بالاترین قیمت نات در این پلتفرم برابر با 1.2 سنت بوده و در حال حاضر قیمت برابر با 0.95 سنت است.

 

با توجه به قیمت‌هایی که برای نات کوین در پلفرم‌های مختلف تعیین شده است انتظار می‌رود در تحلیل قیمت نات کوین برای بعد از لیست شدن کف قیمت 0.5 سنت باشد و قیمت تعادلی همه پلتفرم‌ها در حول یک سنت شکل بگیرد. با این حال، در روز لیست شدن بسته به قوت گرفتن عرضه یا تقاضا به خصوص در پلتفرم‌هایی مانند بایننس این قیمت می‌تواند دستخوش تغییرات شدید شود.

 

تحلیل قیمت نات کوین

 

تحلیل قیمت نات کوین با در نظر گرفتن توکنومیکس

با توجه به اطلاعات منتشر شده در اطلاعیه ایست شدن نات کوین در Binance، تعداد کل توکن‌های نات کوین حدود 103 میلیارد توکن در نظر گرفته شده است که همه این توکن‌ها از روز اول در گردش خواهند بود. بنابراین، برای تحلیل قیمت نات کوین باید ارزش بازار این پروژه را با دیگر پروژه‌های هم جنش مقایسه کرد و بهترین و بدترین قیمت احتمالی را برای آن در نظر گرفت.

 

با توجه به اینکه شبکه TON به واسطه کاربران بالای تلگرام مورد توجه بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران است انتظار می‌رود توکن‌های بر بستر این پروژه نیز مورد توجه قرار گیرند و این مشخصه شباهت زیاد این پروژه با سولانا را نشان می‌دهد. بنابراین، برای تحلیل قیمت نات کوین می‌توان از دو روش زیر استفاده کرد.

 

ارزشگذاری نات کوین با مقایسه نسبت سولانا به تن

در روش اول نست ارزش بازار تن کوین به سولانا را می‌توان برای قیمت نات کوین به بهترین میم کوین سولانا در نظر گرفت. در حالت خوشبینانه باتوجه به اینکه نات کوین اصلی‌ترین میم کوین شبکه TON است می‌توان ارزش نسبی آن را به دو میم کوین برتر سولانا نسبت داد. طبق اطلاعات سایت Coinmarketcap توکن WIF با ارزش کل بازار 3 میلیارد دلار و توکن BONK با ارزش بازار 2.14 میلیارد دلار دو میم کوین برتر سولانا هستند.

 

ارزش بازار تن کوین به سولانا در حدود 0.358 است. اگر این نسبت را برای نات کوین به WIF در نظر بگیریم، ارزش بازار نات کوین برابر با 1.07 می‌شود که قیمت 1 سنت را برای نات کوین نشان می‌دهد. در صورتی که این نسبت را با دو میم کوین Wif و BONK حساب کنیم، ارزش بازار نات کوین 1.84 میلیارد می‌شود که قیمت هر نات کوین را 1.84 سنت تخمین می‌زند. با توجه به اینکه قیمت نات کوین در حال حاضر نزدیک 1 سنت است به نظر می‌رسد فعلا بازار همان نسبت تون به سولانا را برای نسبت نات کوین به خرید WIF در نظر گرفته است.

 

تحلیل قیمت نات کوین با توجه به میم کوین‌های سولانا

روش دوم تحلیل قیمت نات کوین بررسی قیمت آن با مقایسه با میم کوین‌های سولانا بدون توجه به نسبت کوین‌های سولانا و تن است. در این روش نیز می‌توان فقط از توکن WIF به عنوان بهترین میم کوین سولانا یا از مجموع ارزش دو میم کوین WIF و BONK برای تحلیل قیمت نات کوین استفاده کرد.

 

با در نظر گرفتن توکن WIF ارزش کل بازار نات کوین را می‌توان 3 میلیارد دلار در نظر گرفت که با توجه به میزان توکن‌های در گردش قیمت نات کوین در این حالت 3 سنت تعیین می‌شود. اگر مجموع دو توکن را در نطر بگیریم ارزش بازار این رمز ارز برابر 5.14 و قیمت هر توکن NOT برابر با 5.14 سنت می‌شود. اگر بازا به صورت خوشبینانه بخواهد نات کوین را قیمت‌گذاری کند، در اینصورت احتمال 3 و 5 برابر شدن قیمت نات کوین از قیمت‌های فعلی باتوجه به قیمت خرید BONK و WIF وجود خواهد داشت.

 

توجه داشته باشید که کل این تحلیل بر مبنای مقایسه شبکه‌های سولانا و تلگرام انجام شده است. شما می‌توانید برای تحلیل قیمت نات کوین از شبکه اتریوم و میم کوین‌های آن مثل شیبا برای قیمت‌گذاری نات کوین استفاده کنید. اگر با روش اول این کار انجام شود، قیمت 1 سنتی برای نات کوین قیمت مناسب محاسبه می‌شود و اگر با روش دوم و در نظر گرفتن قیمت خرید شیبا تحلیل کنیم قیمت نات کوین می‌تواند تا 13 سنت هم برسد که بسیار خوشبینانه خواهد بود.

 

قیمت خوشبینانه نات کوین چقدر خواهد بود؟

مقایسه قیمت نات کوین با میم کوین‌های مطرح شبکه سولانا نشان می‌دهد که قیمت خوشبینانه نات کوین می‌تواند در حدود 3 تا 5 سنت باشد. اگر نات کوین بخواهد در رده میم کوین شیبا اینو قرار بگیرد، در چنین حالتی می‌تواند حتی قیمت‌های 13 سنتی نیز به خود ببیند که به نظر بسیار خوش‌بینانه است. البته بازار کریپتو همواره می‌تواند سوپرایزهای عجیب داشته باشد.

 

قیمت بدبینانه نات کوین چقدر خواهد بود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت 1 سنت برای هر نات کوین، قیمت تعادلی فعلی برای نات کوین در مقایسه با میم ‌کوین‌های مطرح سولانا و اتریوم است. با این حال، تاریخچه قیمتی نات کوین نشان می‌دهد که این توکن تا مدت‌ها در قیمت 0.5 سنت نیز نوسان داشته و می‌تواند دوباره به این قیمت‌ها برسد. هرچند با توجه به میم کوین بودن پروژه نمی‌توان هیچ کف مطلقی برای پروژه در نظر گرفت.

 

منبع : Rabex

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • شاهین 29 اردیبهشت 1403

    ممنون از شما

  • مدت 26 اردیبهشت 1403

    سلام و درود،
    بنده حمیدرضا هستم و نزدیک به ۱۰ ساله در بازار های مالی کریپتو فارکس باینری و nft فعالیت دارم به عنوان یک کارشناس میخوام نظر خودمو خدمتت دوستان اعلام کنم:
    ما در بازار دو چیز ب عنوان عرضه و تقاضا داریم،
    ک فرمول جادویی ای بازار هست،

    وقتیی نات کوین لیست بشه عرضه زیاد میشه ،همه در پی فروختن هستن، و تقاضا نسبت به عرضه در یک کف قرار نداره،

    پس چ اتفاقی می افته عزیزان بعد هجوم اولیه فروش قیمت ب شدت نزولی میشه،
    ـ
    چون خریدار نسبت به فروشنده تناسب نداره یعنی ۱۰ عرضه وجود داره و خریدار ۱ .
    یک مدت نات کوین دچار سقوط عجیبی میشه، اما اما نکته مهم نات کوین اومده تا تون ببره بالا، و مستقیم روی تون تاثیر پامپی می زاره،

    توقع نداشته باشید که هزاران درصد سود بده، زمانی این اتفاق می افته که جامعه جهانی همه در حال خرید باشن یعنی یک فکر مشترک وجود داشته باشه : ما بخریم که در اینده بره بالا، اگه این فکر مشترک جهانی همه گیر بشه شاهد پامپ نات کوین خواهیم بود. فکر کنم خیلی ساده منظورمو خدمتتون رسوندم. عزیزان دل دنیا امروز دنیای ارزهاست بیت کوین قطعا تا ۱۵۰ هم خواهد رفت، و بقیه ارزها، ما به سوی صعود هستیم ن نزول،

    پس هوشمندانه رفتار کنید بازار بر اساس احساسات مردم بالا و پایین میشه بخشی از دامپ و پامپ ها بر اساس احساساته، پیشنهاد من، عزیزانی که بالا بیست تا سی هزار تا دارن، بخش اولیه بفروشن و روی تون سرمایه گزاری کنن و بخش دوم رو هم نفروشن و بلند مدت یک ریسک منطقی در نظر بگیرن. یادتون باشه سال ۲۰۱۲ بیت کوین زیر ۲۰۰ دلار بود و امروز نزدیک به ۷۰ هزار دلار. اگه اون سال فقط ۵ بیت کوین میخریدیم امروز هزار دلار امروز ۳۵۰ هزار دلار داشتیم. هنیشه فرصت هست. دوستان عزیزم ترید زدن و تحلیل کردن یاد بگیرید از دنسا عقب نمونید ب حرف کسی متکی نشید خودتون بشید ابزار و انتخاب خودتون.موفق باشید

    و یک

    • مارال 22 خرداد 1403

      سلام تو رو خدا کمک کنید من نان کوین خریدم الان ک اومده پایین سرمایم نصف شده میترسم کل پولم از دستم بره بنظرتون بفروشم که حداقل نصف پولم رو زنده کنم یا صبر کنم ک شاید بره بالا؟به کمکتون نیاز دارم 💔

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap