اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

درخواست ایجاد ETF بیت کوین این بار توسط شرکت فیدلیتی

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

186

زمان مطالعه :

2دقیقه
ایران

07تیر1402|57:14

درخواست ایجاد ETF بیت کوین توسط فیدلیتی

شرکت سرمایه‌گذاری Fidelity درخواست خود را برای ایجاد ETF بیت کوین به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرد.  این غول سرمایه‌گذاری دو سال پیش برای اولین بار این درخواست را برای رمز ارز بیت کوین به SEC ارائه داد که در آن زمان رد شد. حال با ورود شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک به این حوزه، فیدلیتی برای دومین بار درخواست ایجاد ETF بیت کوین را به SEC ارائه کرده است.

 

درخواست فیدلیتی برای ایجاد ETF بیت کوین

در حال حاضر با افزایش تقاضا از طرف سرمایه‌گذاران سازمانی برای بیت کوین مواجه هستیم به نحوی که بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی درخواست خود را برای گرفتن مجوز صندوق قابل معامله در بورس (ETF) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه کرده‌اند.

 

در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری BlackRock Inc ، Bitwise، Invesco، و WisdomTree  صندوق ETF بیت کوین را در SEC ایالات متحده ثبت کرده‌اند، تا به مرور مشتریان سازمانی خود را در معرض ارزهای دیجیتال قرار دهند. در حالی که شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال ایالات متحده منتظر هستند تا سیستم قضایی شفافیت نظارتی کریپتو ارائه کند، شرکت‌های مالی بزرگ مانند فیدلیتی متوجهند که زمان‌ مهمترین چیز در بازار کریپتوکارنسی است.

 

در حال حاضر شرکت فیدلیتی دارای یک ETF بیت‌ کوین در تورنتو کانادا است که Fidelity Advantage نام دارد و با نماد FBTC شناخته می‌شود. طبق آخرین داده‌های بازار، FBTC معاملات روز سه شنبه را با قیمت 13.56 دلار بسته است که با درخواست فیدلیتی برای ایجاد ETF بیت کوین تقریباً 1.57 درصد نسبت به قیمت افتتاحیه روز افزایش یافته است.

سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

 

برنامه Fidelity برای ایجاد ETF بیت کوین اسپات در آمریکا

طبق گزارش افرادی که با برنامه های این شرکت آشنا هستند، Fidelity به ایجاد ETF بیت کوین در ایالات متحده بسیار نزدیک است. این شرکت می‌تواند این درخواست را در اوایل روز سه شنبه به SEC ارسال کند.

 

در مارس 2021، شرکت Fidelity یک پرونده ETF بیت کوین را با نام Wise Origin Bitcoin ETF، به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرد. این پرونده بعداً توسط SEC رد شد. رئیس فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، گری جنسلر، اظهار می‌کند که قیمت بیت کوین مستعد دستکاری شدید است و فاقد حمایت اولیه از سرمایه گذار است.

 

در این میان، با توجه به اینکه بیت کوین دارایی دیجیتالی است که در سطح جهانی معامله می‌شود، سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نمی‌تواند اقدامی حیاتی برای کنترل ارزش آن انجام دهد و تنها تفاوت بین عرضه و تقاضا در بازار است که به شکل قابل توجهی قیمت بیت کوین را تعیین می‌کند.

 

چشم انداز بازار با ورود سرمایه گذاران بزرگ

ورود شرکت فیدلیتی با بیش از 4.2 تریلیون دلار سرمایه به بازار کریپتو، نشانه روشنی است که صنعت دیجیتال در آستانه پذیرش جریان اصلی است. طبق مطالعه اخیر انجام شده توسط Triple-A، در حال حاضر حداقل 420 میلیون دارنده و کاربر ارز‌های دیجیتال در جهان وجود دارد که قاره آسیا بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 

رشد آهسته بازار بورس و تورم فزاینده، باعث شده است که اکثر مدیران دارایی به دنبال سرمایه‌گذاری های پرریسکتر باشند. علاوه بر این، بازار کریپتو از نقدینگی جهانی برخوردار بوده و عموما در یک چرخه چهار ساله نوسان خود را انجام می‌دهد. برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

در حال حاضر، شرکت فیدلیتی در آمریکای شمالی یک ETF ارز دیجیتال در صنعت کریپتو  دارد. در روز چهارشنبه، ETF این شرکت با معامله در قیمت حدود 18.77 دلار ، بعد از شرکت‌های ارز دیجیتال برتر مانند Coinbase Global Inc ، Riot Platforms Inc و Marathon Digital Holdings Inc در رده چهارم قرار گرفت.

منبع : Coinspeaker

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

معرفی پروژه یس کوین تلگرام | آموزش استخراج Yescoin در تلگرام