اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

پیشنهاد تشکیل دادگاه عالی اتریوم برای حل اختلافات زنجیره‌ای

نویسنده : مهدی رضائیان

158

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ایران

13شهریور1402|15:08

دادگاه عالی اتریوم

مدیر عامل و هم بنیان‌گذار شرکت Matter Labs پیشنهاد تشکیل دادگاه عالی اتریوم برای حل اختلافات زنجیره‌ای را ارائه کرد. از نظر این کارآفرین حوزه کرپتوکارنسی تشکیل دادگاه عالی اتریوم باعث ترساندن بازیگرهای بد و تقویت وضعیت شبکه اتریوم می‌شود. برای خرید اتریوم و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

پیشنهاد تشکیل دادگاه عالی اتریوم

«الکس گلچوفسکی» (Alex Gluchowski) مدیر عامل شرکت Matter labs پیشنهاد تشکیل دادگاه عالی اتریوم را پیشنهاد کرده است که شبیه یک سیستم دادگاه سلسله مراتبی همانند دنیای واقعی عمل می‌کند. او در 2 سپتامبر و در یک پست توییتری ایده دادگاه عالی اتریوم را که مشابه دیوان عالی ایالات متحده است مطرح کرد.

 

طبق این پیشنهاد دادگاه عالی اتریوم به عنوان آخرین مرحله برای طرفین مناقشه در مورد مسائل درون زنجیره‌ای مربوط به قراردادهای هوشمند عمل می‌کند و با وجود آن دیگر نیازی به ارائه این مشکلات به یک وکیل سنتی یا دادگاه سنتی نخواهد بود. گلچوفسکی در این مورد می‌گوید:

 

«مهمترین کارکرد چنین سیستمی محافظت از پروتکل‌ها در برابر استنتاج و دخالت سیاسی افراد خارج از اکوسیستم خواهد بود. این یک مکانیسم بازدارنده عالی خواهد بود و نقش اتریوم را به عنوان یک وضعیت شبکه قدرتمند ارتقا خواهد داد.»

 

نحوه کار دادگاه عالی اتریوم

براساس ایده مدیر عامل متر لبز شرکت سازنده پروژه لایه دوم zkSync، اختلافات و به روزرسانی‌های اضطراری توسط یک سیستم سلسه مراتبی از دادگاه‌های درون زنجیره رسیدگی خواهد شد و در ایستگاه نهایی یک سافت فورک لایه 1 اتریوم قرار خواهد داشت که به عنوان دادگاه تجدید نظر نهایی عمل می‌کند.

 

گلوچوفسکی گفت که در این سیستم، هر پروتکل حاکمیت خاص خود را با مکانیسم‌های ارتقای عادی و اضطراری خواهد داشت و همچنین قرارداد خاصی را تعیین می‌کند که می‌تواند موجب تجدیدنظر شود. زمانی که یه پروتکل ارتقا اضطراری مطرح می‌شودیک دوره تجدید نظر وجود خواهد داشت که طی آن هر کاربر می‌تواند به دادگاه بالاتر اعتراض کند.

 

برای انجام این کار آن‌ها باید وثیقه از پیش تعیین شده در اختیار سیستم قرار دهند. بنابراین هر دادگاهی برای تجدید نظر می‌تواند دادگاه بالاتر را تعیین کند و دادگاه عالی اتریوم نیز به عنوان مقصد نهایی برای رقبا عمل می‌کند.

 

یک نمونه از دادگاه سلسله مراتبی می‌تواند به این صورت باشد که پروتکل‌هایی مانند صرافی یونی سواپ و پروتکل وام دهی آوه در دادگاه‌هایی مانند «CourtUnchained» یا «JusticeDAO» یکدیگر را به چالش بکشند. پس از تصمیم‌گیری این دادگاه‌ها یک طرف می‌تواند به دیوان عالی اتریوم شکایت کند و نتیجه نهایی به این صورت مشخص شود.

 

دادگاه عالی اتریوم

 

گلوچوفسکی اذعان کرد، با این حال، باید یک اجماع اجتماعی قوی برای کارکرد سیستم دادگاه‌های درون زنجیره‌ای وجود داشته باشد. او اضافه کرد که این امر گران خواهد بود به طوری که فقط پرونده های “واقعاً فوق العاده” به آن رسیدگی می‌شود.

 

چه نیازی به دیوان عالی اتریوم است؟

گلوچوفسکی خاطرنشان کرد که چندین راه حل برای چنین اختلافاتی وجود دارد، اما استدلال کرد که راه‌حل‌های موجود کارآمد نیستند. به عنوان مثال، فعال کردن ویژگی‌های قفل شده در قراردادهای هوشمند در شرایط اضطراری مناسب نیست و معرفی یک شورای امنیتی می‌تواند مشکل را کاهش دهد، اما آن را حل نمی‌کند، در حالی که خطرات خود را به همراه دارد. او توضیح داد:

 

«شورای امنیتی فقط می‌تواند قرارداد را به طور موقت مسدود کند اما برای ارتقا اضطراری نیاز به تایید با توکن حاکمیتی دارد. اما در چنین وضعیتی اکثریت سهامداران مخرب که وثیقه آن‌ها قابل توجه نیست می‌توانند دست به یک ارتقا بد بزنند و همه دارایی‌ها را بدزدند.»

 

گلوچوفسکی گفت که او و تیم zkSync – یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم که توسط Matter Labs ایجاد شده است – با کمال میل تحقیقات در مورد پیشنهاد تشکیل دیوان عالی اتریوم را تامین خواهند کرد. برای خرید بیت کوین و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap