اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم | ویتالیک به‌دنبال کاهش Gas fee

نویسنده : مهدی رضائیان

93

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ایران

26اردیبهشت1403|47:10

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم

ویتالیک بو‌ترین، بنیانگذار اتریوم، اخیرا پیشنهاد پروتکل جدیدی برای اتریوم با عنوان EIP-7706 ارائه کرده است که بر روی مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم برای توابع Call data تمرکز دارد. در حال حاضر، تراکنش‌های مبتنی بر اتریوم دارای دو نوع کارمزد هستند که  یکی برای اجرای تراکنشها مثل خرید اتریوم و دیگری برای ذخیره‌سازی داده‌ها طراحی شده است.

 

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم پیشنهاد می‌کند که نوع سومی از کارمزد تراکنش به طور خاص برای داده‌های مربوط با Calldata – بخشی از تراکنش اتریوم که حاوی داده‌های کلیدی ارسال شده به قرارداد‌های هوشمند است – اختصاص یابد. این به این معنا است که بلاک چین اتریوم هزینه‌ای منحصر‌به‌فرد را برای داده‌هایی که در طول تراکنش‌ها منتقل می‌شوند، جدا از هزینه‌های اجرای کد قرارداد یا ذخیره‌سازی داده‌ها، اختصاص دهد.

 

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم

‌مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم نوع تراکنشی را اضافه می‌کند که max_basefee و priority_fee را به‌عنوان یک بردار ارائه می‌دهد و مقادیر مربوط به گس اجرا، گس blob و گس کال دیتا را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، تنظیم base fee از مکانیسم‌های جداگانه‌ای برای هزینه اجرای تراکنش و ذخیره‌سازی داده‌ها در قالب blob استفاده می‌کند.

 

با‌این‌حال، ویتالیک بوترین پیشنهاد می‌کند که با معرفی نوع سوم کارمزد گس، شبکه اتریوم باید یک رویکرد مشترک برای هر سه نوع مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم اتخاذ کند. هدف از این مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم کاهش هزینه‌های تراکنش مرتبط با تراکنش‌های سنگین داده‌ای است که لزوما از نظر محاسباتی فشرده نیستند.

 

اگر این پیشنهاد پذیرفته شود، شبکه اتریوم مسئول تعیین هزینه‌های کال دیتا به طور مستقل از سایر هزینه‌ها خواهد بود. Buterin پیشنهاد می‌کند که هر سه نوع گس را از طریق یک مدل پویا که به طور همزمان هزینه‌ها را اصلاح می‌کند، مدیریت کند. او بر این باور است که با اجرای یک کارمزد گس جداگانه برای Calldata، حداکثر اندازه نظری کال دیتای یک بلاک به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و تحلیل اقتصادی اولیه نشان می‌دهد که به طور متوسط، کال دیتا به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر می‌شوند.

 

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم

 

لزوم ایجاد مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم

شبکه اتریوم سال‌ها است که با مشکلات مربوط به‌ کارمزد تراکنش دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، علیرغم اینکه انگیزه اصلی حرکت از مکانیسم اجماع اثبات کار به اثبات سهام، افزایش مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها بود. با‌این‌حال، این تغییرات آنطور که وعده داده شده بود، مقیاس‌پذیری شبکه را بهبود نبخشیده است و EIP‌های بعدی به کمک شبکه آمده‌اند.

 

مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم پیشنهادی نوآورانه برای حل مشکل هزینه‌های گس مربوط به خرید ارز دیجیتال و سایر فعالیت‌ها در شبکه اتریوم است. این مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم پتانسیل کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها را برای کاربران، به‌ویژه برای کسانی که با تراکنش‌های سنگین داده‌ای سروکار دارند، دارد. با‌این‌حال، لازم به ذکر است که این مدل جدید هزینه تراکنش اتریوم هنوز در حال توسعه است و ممکن است قبل از اینکه به طور کامل عملیاتی شود، نیاز به تغییرات بیشتری داشته باشد.

منبع : Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap