اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

افزایش قیمت اتریوم | تعداد اتر‌های برداشت شده به بیش از ۱ میلیون رسید

نویسنده : عارفه مدنی

126

زمان مطالعه :

2دقیقه
بلاکچین

29فروردین1402|10:07

افزایش قیمت اتریوم

هارد فورک شانگهای در شبکه اتریوم در 12 آوریل باعث افزایش قیمت ۱۰ درصدی اتریوم شد. بر اساس داده‌های beaconcha.in بیش از 1 میلیون برداشت اتریوم از مجموع 4737000 درخواست صورت گرفته است.شنبه، 15 آوریل بزرگترین روز برداشت با رکورد  392800 اتریوم بوده است. قیمت اتریوم برای اولین بار در 11 ماه گذشته به بیش از 2100 دلار افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر قیمت اتریوم برابر با 2,093.27 دلار می‌باشد. برای خرید اتریوم می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

دلیل افزایش قیمت اتریوم پس از به روز رسانی شانگهای اتریوم

با وجودی که اعضای انجمن اتریوم در مورد تأثیر شاپلا بر قیمت اتریوم اختلاف نظر دارند، چهار روز اول پس از انجام به روزرسانی شانگهای اتریوم نزدیک به 10 درصد قیمت اتریوم افزایش داشته است که نشان دهنده تاثیر عمیق این به روز رسانی بر روی قیمت این ارز دیجیتال است. از اعتبارسنج‌های فعال در شبکه، نزدیک به 87 درصد یا 469000 از مجموع 540000 اعتبار سنج، اکنون می‌توانند اتریوم استیک شده خود را برداشت کنند.

افزایش قیمت اتریوم

 

 

  15 تا 16 آوریل شاهد بزرگترین روزهای برداشت اتریوم بودیم. در این دو روز به ترتیب 392800 و 280400 اتر برداشته شده است.

افزایش قیمت اتریوم

 

 Lachlan Feeney، مدیر اجرایی شرکت مشاوره و توسعه بلاک چین Labrys، که در گزارشی با کوین تلگراف توضیح داده است، بسیاری از اعتباردهندگان در حال بازگرداندن اتریوم به زنجیره Beacon هستند، که البته این بازگردانی برای ما غافلگیرکننده نیست.
به گفته او بخشی از سرمایه ولیدیتورها در چند روز گذشته برداشت شده است. اما برخلاف انتظار، بخش قابل توجهی از این سرمایه که برداشت شده بود، به جای خروج از شبکه به آن بازگشته است. ولیدیتورها به دنبال ترکیب سود خود هستند و بنابراین سرمایه برداشتی خود را با سرمایه گذاری مجدد در شبکه Beacon Chain قرار داده‌اند به طوری که میزان کلی سرمایه واریزی در شبکه در حال حاضر در حال افزایش است.
به عبارت دیگر ولیدیتورها در حال برداشت و سرمایه‌گذاری مجدد در شبکه اتریوم با به روز رسانی شانگهای هستند و سرمایه خود را در شبکه Beacon Chain نگه داشته و افزایش می‌دهند این موضوع  بی ربط با افزایش قیمت اتریوم نیست. به گزارش cointelegragh، با توجه به شرایط اقتصادی کلی که در حال حاضر وجود دارد، بسیاری از سهامداران اولیه، پس از گذشت تقریباً 30 ماه از شروع فعالیت‌هایشان، می‌خواستند سهام‌هایشان را نقد کنند.

در زمان شروع کار استیکینگ کاربران، پروژه در حال توسعه و رشد بوده و نتایج پروژه در آینده قابل پیش بینی نبوده است، این سهامداران تصمیم گرفته بودند که بعد از گذشت مدت طولانی و در شرایط کنونی بازار، سهام‌های خود را بفروشند و به نقدینگی مورد نیاز خود برسند. فینی معتقد است که هارد فورک Shapella در میان‌مدت تا درازمدت، مقدار اتریوم استیک شده را افزایش می‌دهد، که البته فقط اتریوم را در سطح اجماع تقویت می‌کند.

او در ادامه برای روشن کردن موضوع بیان کرده است: «شاپلا یکی از رویدادهای مهمی است که در آن ولیدیتورهای اتریوم (ETH) می‌توانند معاملات خود را به صورت بدون ریسک انجام دهند. به دلیل این کاهش ریسک، به نظر می‌رسد که در مدت متوسط و بلند مدت، بیشتر مردم تمایل دارند تا اتریوم‌های خود را نگه داری کنند و در شبکه اتریوم سهیم شوند. به همین دلیل، در آینده نه چندان دور، احتمالاً شاهد شکستن رکورد بلند مقدار اتریوم استیک شده در شبکه اتریوم خواهیم بود.»

افزایش قیمت اتریوم

تاثیر بسته شدن صرافی کراکن در افزایش قیمت اتریوم

 مارکوس تیلن که رئیس تحقیقات در پلتفرم دارایی دیجیتال Matrixport است، در گفتگو با cointelegragh اظهار داشته است که بسته شدن خدمات Staking صرافی کریپتویی Kraken ممکن است به افزایش قیمت اتریوم منجر شده باشد. به عبارت دیگر، او اعتقاد دارد که بسته شدن خدمات Staking در Kraken، می‌تواند به دلیل ایجاد اختلال در بازار باشد که به نوبه خود باعث افزایش نرخ‌های قیمتی نیز می‌شود.

مارکوس تیلن به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت در این بازار، کاهش فعالیت‌های سوددهی مرتبط با staking در صرافی Kraken است. با این حال، این اثر موقتی است زیرا ما شاهد تقاضای قابل توجهی از سرمایه‌گذاران هستیم که اکنون قادرند با دید پذیری بیشتری در مورد نقدینگی موقعیت‌های staked خود، فعالیت‌های staking را انجام دهند.
در ادامه  Thielen در مورد بازیابی اتریوم از صرافی Kraken صحبت می‌کند. او انتظار دارد که مقدار زیادی از اتریوم‌های un-staked شده از این صرافی از طریق موجودیت‌های دیگری به زنجیره Beacon اتریوم بازگردانده شود. در اینجا، un-staked به معنای نگهداری اتر در کیف پول مرتبط با زنجیره Beacon است که برای شرکت در فرایند استخراج بلاک‌ها و کسب سود مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از اینکه اتر به زنجیره Beacon بازگشت، Shapella به عنوان یک پروژه مرتبط با اتریوم معرفی شده است که Thielen فکر می‌کند باعث جذب بیشتر سرمایه گذاران خواهد شد. او به دلیل عملکرد خوب این پروژه انتظار دارد که موجب افزایش بیشتر  قیمت اتریوم شود، اما درادامه به این نکته توجه دارد که این هفته فشار فروش افزایش یافته و قیمت ممکن است موقتا کاهش یابد.

 دو شرکت تحلیلی Glassnode و Nansen درباره میزان اترهای un-estaked شده در رویداد Shapella  پیشبینی کرده‌ بوده اند. پیش‌بینی ابتدایی  شرکت Glassnode حدود 170،000 اتر بدون un-estaked را پس از یک هفته از رویداد Shapella تخمین زده بود. اما با اتمام رویداد، میزان اترهای بدون نصب شده به یک میلیون رسید که نسبت به پیش‌بینی Glassnode یک افزایش 500 درصدی است.

 

 

منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود