اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

آیا برابری جنسیتی در بلاک چین وجود دارد؟ | اخبار رابکس

نویسنده : عارفه مدنی

138

زمان مطالعه :

۲
ارزهای دیجیتال

27اسفند1401|43:10

برابری جنسیتی در بلاک چین
آیا برابری جنسیتی در بلاک چین وجود دارد؟ زمینه‌های فناوری و مهندسی از لحاظ تاریخی از گذشته تا به امروز تحت سلطه مردان بوده است. به عنوان مثال، مجله Deloitte تخمین می‌زند که تنها حدود یک چهارم از پست‌های رهبری در بزرگترین شرکت‌های فناوری به زنان تعلق دارد. با رشد روز افزون صنعت کریپتو حال وقت آن رسیده است تا زنان برابری جنسیتی در بلاک چین را ایجاد کنند و در بخشی از رهبری دنیای کریپتوکارنسی سهیم شوند.
اما قبل از بحث در مورد اینکه چگونه می‌توان این نابرابری جنسیتی را کاهش داد و  زنان هم در دنیای رمزارزها جایگاه اصلی خود را پیدا کنند، بیایید به عقب برگردیم و چگونگی رشد کریپتوکارنسی و تبدیل شدن به پرطرفدارترین بازار سرمایه گذری و ایحاد فرصت برای فعالیت بیشتر زنان بپردازیم.

 

نوآوری کریپتوکارنسی برای  ایجاد برابری جنسیتی در بلاک چین

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که  صنعت ارزدیجیتال چقدر جدید است و چگونه می‌توان از این اقنصاد غیر متمرکز به نفع فعالیت زنان سود برد و برابری جنسیتی در بلاک چین فراهم کرد. اولین تراکنش بیت کوین تنها 14 سال پیش در سال 2009 انجام شد. از آن زمان تا آخرین هفته سال 2022، ارزش بازار کریپتو به بیش از یک تریلیون دلار افزایش یافته است. مجله فورچون پیش بینی می‌کند که ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال تا سال 2028 به 1.9 تریلیون دلار افزایش یابد و این فرصت عالی است تا بتواند برابری جنسیتی در بلاک چین را فراهم کند.
تراکنش های آنلاین روزانه در بیت کوین حدود 6 میلیارد دلار است، روش پرداختی که تنها توسط Visa و Mastercard با حجم تراکنش های روزانه 30.3 و 16.2 میلیارد دلار پیشی گرفته است. اگرچه حجم معاملات روزانه کریپتو در سال 2022 نسبت به بالاترین میزان خود در سال های 2020 و 2021 کاهش یافت، اما همچنان بین 20 تا 70 میلیارد دلار در نوسان بوده است، که با هر معیاری بازار بسیار بزرگی است و این تراکنش ها در بیش از 300 پلتفرم یا صرافی ارز دیجیتال انجام می شود.
به هر حال بازار کریپتو، پویاتر و آسانتر از اقتصاد متمرکز ما است و به همین دلیل بخشی است که زنان باید نقش بسیار بیشتری در آن ایفا کنند. افزایش برابری جنسیتی در دنیای رمزنگاری نه تنها فرصت‌های شغلی جدیدی را برای زنان باز می‌کند، بلکه تغییرات مثبتی در فرهنگ کریپتوکارنسی ایجاد می‌کند و نوآوری آن را افزایش می‌دهد.

 

فرهنگ کریپتوکارنسی

گریسی چن، کهنه کار چندین شرکت کریپتوکارنسی که اکنون در Bitget فعال است، دنیای کریپتو را به عنوان «غرب وحشی تحت سلطه دلالان مرد و فرهنگ مردسالارانه که با رسوایی های اخیر باعث افت بازار ارزدیجیتال شده است، توصیف می‌کند». چن بیان کرده است که تجربه‌ی دست اولی در مشاهده اینکه چگونه مشارکت و رهبری زنان می‌تواند به ایجاد محیط کاری مثبت‌تر و بهبود محصول کمک کند داشته است.
در واقع، محققان دریافته‌اند که وقتی مشارکت زنان در سه سطح بالای رهبری یک شرکت به حداقل 30 درصد افزایش می‌یابد، هر دو جنس متوجه تغییرات فرهنگ‌ مدیریتی مثبت می‌شوند. فعالیت زنان در رهبری، منجر به همسویی نزدیکتر با آرمان های مدیریتی معاصر و برابری جنسیتی در بلاک چین است که باید به آن توجه بیشتری شود.

 

نوآوری در کریپتو

هیچ کس منکر آن نیست که دنیای کریپتوکارنسی دنیای نوآوری است، اما زنان هم در این نوآوری سهم عمده‌ای داشته‌اند. مطالعات گریسی چین نشان داده است که همکاری جنسیتی ترکیبی نتایج کسب و کار را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و می‌تواند یک محیط مؤثر در ایجاد برابری جنسیتی در بلاک چین باشد. برای مثال، طبق تحقیقاتی که انجام شده است، تیم‌های دارای تنوع جنسیتی بهتر از تیم‌های تک‌جنسیتی عمل می‌کنند.

این اتفاق تا حد زیادی به این دلیل است که زنان و مردان دیدگاه‌ها، ایده‌ها و بینش‌های متفاوتی را به پروژه‌ها ارائه می‌کنند و تلفیق این ایده‌ها قطعا موجب بهره‌وری سازمان خواهد شد. در واقع حضور تاثیر گذار زنان در تیم‌ها، اطلاعات مردان را دقیق‌تر کرده و باعث تامل بیشتری می‌شود. به‌علاوه، تفکر گروهی بیشتری وجود دارد، بنابراین انزوا و تک روی جنسیتی کمتر می‌شود. با این حال، نکته مهم این است که مزایای همکاری جنسیتی مختلط به طور کامل محقق نمی‌شود مگر اینکه زنان در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌ها حداقل 30 درصد مشارکت داشته باشند.

 

جذب زنان بیشتر برای رهبری کریپتوکارنسی

افزایش زنان در رهبری کریپتو آسان نخواهد بود، اما مسیری رو به جلو است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تعداد بیشتری از زنان نه تنها ترید ارز دیجیتال انجام می‌دهند، بلکه نقش‌هایی را مانند تحلیلگران، توسعه دهندگان و رهبران شرکت را نیز به عهده گرفته‌اند که به طور سنتی در انحصار مردان است. در عین حال آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌های بلاکچینی که توسط زنان تأسیس شده‌اند می‌توانند با شرکت‌هایی که توسط مردان اداره می‌شوند رقابت کنند.

مجله forbes مسیری برای پایان دادن به نابرابری جنسیتی در محل کار و ایجاد برابری جنسیتی در بلاک چین ارائه می‌کند که سازمان‌ها می‌توانند از آن برای اطمینان از برابری فرصت‌های پیشرفت زنان با مردان از سه گام اساسی استفاده کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید که از بیش از 300 کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند.

گام اول: حذف رفتار انحصاری نسبت به زنان در سازمان‌ها

اولاً، سازمان‌ها باید به وضوح و قاطعانه رفتارهای طردکننده نسبت به زنان را ممنوع کنند، رفتارهایی که زنان را سرکوب می‌کند و دسترسی آن‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شبکه‌سازی را محدود می‌کند و آنها را در معرض رفتارهای گستاخانه یا غیر مدنی قرار می‌دهد. حذف رفتارهایی که منجر به سرکوب اظهار نظر یا نادیده‌گرفتن زن‌ها می‌شود می‌تواند فصایی آزاد و برابر را برای همه کارمندان به خصوص کارمندان زن فراهم کند.
حذف رفتار طردکننده باید تصمیمی از سطوح بالا به پایین شرکت باشد. ابتدا رهبران کریپتو باید متعهد به ایجاد فضایی تاثیر گذار برای حضور زنان در سازمان ها و احساس آزادی بیان در شرکت ایحاد کنند و این دیدگاه را در طبقات دیگر سازمان اشاعه دهند.

 

گام دوم: جلوگیری از سوگیری‌های ناخوداگاه در برابر زنان

شرکت‌های کریپتو نیز باید رویه‌هایی را برای تصمیم‌گیری پرسنلی اتخاذ کنند که در برابر تأثیر کلیشه‌ها و تعصبات مقاومت کنند. در حال حاضر رویه‌ شرکت‌‌های کریپتو با تسلط شدید مردان بر دنیای رمزنگاری، یک موضع نگران کننده است. این بدان معناست که رهبران مرد در حوزه کریپتو به احتمال زیاد پروژه‌های بیشتری را  به مردان اختصاص می‌دهند و برای مشاوره از آن‌ها کمک می‌گیرند و حمایت و تشویق بیشتر یا مفیدتری برای مردان قائل هستند.

 

گام سوم مشاوره و مربیگری یکسان برای رهبری

سوم، زمانی که شرکت‌های رمزارز شروع به استخدام زنان بیشتری می‌کنند، ضروری است که ارزیابی‌ها، مشاوره‌ها و مربی‌ها را به همان اندازه که به مردان داده می‌شود در اختیار زنان قرار دهند تا کامل، سازنده و حمایت‌کننده باشد، این دیدگاه برای توسعه رهبری، آموزش و پشتیبانی نیز برای ایجاد برابری جنسیتی در بلاک چین صدق می‌کند.

 

آیا زنان می‌توانند در دنیای کریپتوکارنسی با مردان رقابت کنند؟

به گزارش کوین تلگراف، آمارها نشان می دهد که شرکت‌های بلاک چین که توسط زنان تأسیس شده‌اند، می‌توانند با موفقیت با شرکت‌هایی که توسط مردان اداره می‌شوند رقابت کنند.

شرکت‌های بزرگ رمزنگاری مانند Bancor و Binance نمونه‌های واضحی از این موضوع هستند،که توسط Galia Benartzi بنیان‌گذاری شدند و 40 تا 50 درصدکارمندان هر دو شرکت زن هستند. یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، Huobi  با بیش از 1300 کارمند، Ciara Sun را به عنوان اولین مدیر زن شرکت منصوب کرد.

در دنیای ارزهای دیجیتال، تعداد بیشتری از زنان نه تنها ترید ارز دیجیتال انجام می‌دهند، بلکه نقش‌های بیشتری مانند تحلیلگران، توسعه دهندگان و رهبران شرکت را به عهده گرفته‌اند که به طور سنتی در انحصار مردان است.
با تمام ابن موارد دنیای کریپتوکارنسی یکی از بهترین حوزه‌ها برای درخشش هرچه بهتر زنان و حذف سوگیری‌های سازمانی نسبت به آنها است و می‌تواند جایگاه و توانایی واقعی زنان را مشخص کند و زمینه ساز برابری جنسیتی در بلاک چین باشد.  برای درک بهتر  کاربرد ارز دیحیتال پیشتهاد می‌کنیم به آکادمی رابکس مراجعه کنید.
منبع : forbes

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟