اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

آیا سیرکل کسری ذخایر USDC را می‌تواند جبران کند؟

نویسنده : عارفه مدنی

158

زمان مطالعه :

۱
ارزهای دیجیتالبلاکچین

21اسفند1401|45:12

کسری ذخایر usdc
ارز دیجیتال USDC یک استیبل کوین تازه وارد اما پر قدرت در دنیای کریپتوکارنسی است که با دلار آمریکا گره خورده است. این کوین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری بین Circle و کوین بیس به بازار آمد. این ارزدیجیتال یک استیبل کوین است؛ یعنی قیمت USDC همواره برابر با یک دلار آمریکا است. در روز گذشته با خبر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و دی پگ شدن USDC های شرکت سیرکل، بازار کریپتو کارنسی با شک بزرگی مواجه شد. و ارز دیجیتال USDC با افت شدید قیمت رو به رو شد البته این کاهش قیمت فقط گریبانگیر USDC نشده و استیبل کوین‌های دیگر مانند DAI هم بیش از 10% ریزش کرد. اما با اعلام این خبر که شرکت سیرکل  کسری ذخایر USDC خود را با منابع مالی خود جبران می‌کند، ارزش استیبل کوین USDC که در 24 ساعت گذشته به 0.88 دلار کاهش یافته بود، پس از اعلام این خبر به 0.97 دلار بازگشت.

ایا سیرکل می‌تواند کسری ذخایر usdc خود را جبران کند؟

به گزارش از coindesck، شرکت سیرکل (Circle) روز شنبه اعلام کرد در صورتی که کل 3.3 میلیارد دلار ذخیره نقدی خود را از بانک سیلیکون ولی دریافت نکند،  پشت USDC ایستاده و هرگونهکسری ذخایر usdc را از دارایی‌های پشتوانه این ارز دیجیتال را یا منابع مالی خود پوشش خواهد داد. سیرکل تاکید کرد که از کل سبد دارایی‌هایی که پشتوانه عرضه در گردش USD Coin (USDC) است، تنها 3.3 میلیارد دلار در بانک سیلیکون ولی (SVB) گیر کرده است که کمتر از 9 درصد آن معادل  ارزش بازار آن است.
این تعهد از سمت شرکت سیرکل زمانی انجام شد که معامله گران ارزهای دیجیتال از سقوط USDC  و از بین رفتن سرمایه خود نگران بودند. یک استیبل کوین که قرار بود به دلار آمریکا متصل شود اما پس از سقوط بانک سیلیکون ولی ارزش آن کاهش یافت. Circle 3.3 میلیارد دلار از پشتوانه نقدی USDC را در بانک Silicon Valley نگهداری می۲کرد که FDIC دارایی‌های بانک را در روز جمعه توقیف کرد.
سیرکل اعلام کرده است که تلاش می‌کند تا دارایی‌های خود را قبل از سقوط SVB خارج کند و این تراکنش می تواند روز دوشنبه، زمانی که بانک‌های ایالات متحده فعالیت های عادی خود را از سر می‌گیرند، انجام شود. با این حال امکان اینکه ۱۰۰ درصد دارایی‌های سیرکل بازگردانده نشود نیز امکان پذیر است.
 ارز دیجیتال USDC دومین استیبل کوین بزرگ در بازار ارز دیجیتال با عرضه 43 میلیارد دلاری در گردش است که به طور کامل توسط اوراق قرضه دولتی و دارایی‌های نقدی در بانک‌ها پشتیبانی می‌شود. ورشکستگی بانک سیلیکون ولی سبب قفل شدن بخشی از پشتوانه USDC شده است که همین مساله دی پگ شدن USDC را به دنبال داشته است. 
کسری ذخایر usdc

آیا ممکن است سرنوشت USDC به UST دچار شود؟

ارز دیجیتال UST استیبل کوین معروف پلتفرم لونا است که در ۱۱ می ۲۰۲۲ شاهد سقوط بزرگی بوده است و از دلار آمریکا جدا شد. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سوال است که آیا ممکن است USDC هم به سرنوشتUST دچار شود؟ که با اعلام خبر جدید شرکت سیرکل تامبن کسری ذخایر USDC و برگشت قیمت اسیبل کوین USDT به ارزش گذشته آرامش را تا حد زیادی به بازار کریپتوکارنسی برگرداند. دیفاثی ایگناس (DeFi Ignas)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در رابطه با این موضوع اخیر خو توصیه کرد که شباهت‌ بین مشکلات استیبل کوین USDC را با  سقوط TerraUSD (UST) در ماه مه ۲۰۲۲ مقایسه نکنید. 

 

دیفاثی ایگناس تاکید کرد که از کل سبد دارایی‌هایی که پشتوانه عرضه در گردش USDC است، تنها 3.3 میلیارد دلار در بانک سیلیکون ولی (SVB) گیر کرده است که کمتر از 9 درصد معادل دلار ارزش بازار آن است. اما حتی این پول نیز دیر یا زود از طریق روش‌های بیمه بانکی قابل بازیابی است و جایی برای نگرانی نیست.

قیمت ارز دیجیتال USDC را به صورت لحظه‌ای می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال رابکس مشاهده کنید.

 

منبع : utoday

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟