آکادمی رابکس
ایردراپ
ایردراپ ایگن لیر Eigenlayer

ایردراپ ایگن لیر | چگونه در ایردراپ EigenLayer شرکت کنیم؟

  • متوسط
  • 2دقیقه
  • 19 تیر 1402
5
5

فهرست مطالب

  • پروژه ایگن لیر (EigenLayer) چیست؟
  • چگونه در ایردراپ EigenLayer شرکت کنیم؟
  • فعالیت در شبکه تست نت ایگن لیر
  • آیا شرکت در ایردراپ ایگن لیر رایگان است؟
  • آیا دریافت ایردراپ ایگن لیر قطعی است؟

پروژه ایگن لیر EigenLayer در اکوسیستتم اتریوم ساخته شده و مفهوم «ری استیکینگ» (restaking) را برای کاربران این پروژه معرفی می‌کند. ری استیکینگ یک مفهوم جدید در امنیت ارز دیجیتال است که امکان استفاده مجدد از اتریوم استیک شده را در لایه الگوریتم اجماع فراهم می‌کند. ایگن لیر به تازگی در مین نت راه‌اندازی شده است و به همین دلیل احتمال ایردراپ ایگن لیر بین کاربران اولیه وجود دارد. در ادامه مقاله فعالیت‌هایی که برای شرکت در ایردراپ EigenLayer نیاز است را بررسی می‌کنیم.

 

پروژه ایگن لیر (EigenLayer) چیست؟

پروژه ایگن لیر یک پروتکل ساخته شده بر روی اتریوم است که به شما امکان ری استیک کردن می‌دهد. با ری استیک کردن شما می‌توانید اتریوم استیک شده خود را مجددا در لایه اجماع استفاده کنید و از این طریق سود بیشتری از ارزهای دیجیتال خود به دست آورید.

 

کاربرانی که ETH را به صورت بومی یا به شکل توکن لیکوئید آن (LST) استیک می‌کنند، می‌توانند در قراردادهای هوشمند EigenLayer شرکت کنند تا ETH یا LST خود را مجدداً به اشتراک بگذارند و امنیت ارز دیجیتال را به برنامه‌های اضافی در شبکه گسترش دهند تا در نهایت پاداش‌ بیشتری کسب کنند. طبیعی است که این کار ریسک امنیتی دارایی‌های کاربران را نیز افزایش می‌دهد.

 

ایردراپ Eigenlayer

 

چگونه در ایردراپ EigenLayer شرکت کنیم؟

از آن‌جا که EigenLayer هنوز توکنی را راه اندازی نکرده‌ است، کاربران اولیه که اقدامات شبکه تست نت و شبکه اصلی را انجام می‌دهند، ممکن است در صورتی که توکن این شبکه راه‌اندازی شود، واجد شرایط دریافت ایردراپ ایگن لیر شوند.

 

برای شرکت در ایردراپ Eigen Layer، به شکل کلی باید یک سری فعالیت‌ها را در شبکه مین نت و تست نت این پروژه انجام دهید. در ادامه‌ی این مطلب مرحله به مرحله به توضیح اقدامات لازم برای دریافت ایردراپ ایگن لیر می‌پردازیم.

 

فعالیت در شبکه اصلی Eigenlayer

شبکه اصلی پروژه ایگن لیر به تازگی راه‌اندازی شده و فعالیت در آن اصلی‌ترین روش به دست آوردن ایردراپ ایگن لیر خواهد بود. برای فعالیت در این پروژه نیاز به توکن استیکینگ اتریوم در پروژه‌های لیکوئید استیکینگ خواهید داشت. مراحل فعالیت در این پروژه به صورت زیر است.

 

مرحله اول: به صفحه اصلی شبکه EigenLayer (+) مراجعه کرده و کیف پول متامسک یا هر کیف پول اتریوم دیگر را با استفاده از گزینه Connect Wallet به آن وصل کنید.

 

مرحله دوم: در حال حاضر این پروژه دارای استخرهای توکن rETH مربوط به پروژه لیکوئید استیکینگ راکت پول (Rocket pool)، توکن stETH مربوط به پروژه لیدو (LIDO) و توکن لیکوئید استیکینگ cbETH مربوط به کوین بیس (Coinbase) است. بنابراین برای فعالیت در این پروژه به توکن‌های stETH، rETH و cbETH نیاز خواهید داشت.

 

مرحله چهارم: اگر این توکن‌ها را از قبل ندارید، می‌توانید با خرید اتریوم از صرافی رابکس و استیک کردن آن در هر کدام از این پروژه‌ها توکن لیکوئید استیکینگ معادل را به دست آورید. با استیک کردن ETH در Lido (+) میتوانید stETH دریافت کنید. سپس با استیک کردن ETH در Rocket Pool (+) برای خود rETH دریافت کرده و در نهایت با استیک کردن در Coinbase (+)، میتوانید  cbETH دریافت کنید.

 

نکته: امکان به دست آوردن توکن‌های لیکوئید استیکینک از صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز بدون استیک کردن مستقیم نیز وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید استیکینگ در راکت پول و لیدو را به صورت غیر مستقیم از طریق کیف پول متامسک انجام دهید تا بدین ترتیب شانس دریافت ایردراپ متامسک را نیز به دست آورید.

 

مرحله پنجم: حال با داشتن توکن‌های لیکوئید استیکینگ خود به صفحه اصلی رفته و توکن‌های خود را در آن‌ها استیک کنید. لزومی به استیک هر سه نوع توکن نیست اما استفاده از همه آن‌ها شانس شما را برای دریافت ایردراپ Eigenlayer افزایش می‌دهد.

 

شرکت در ایردراپ ایگن لیر

 

فعالیت در شبکه تست نت ایگن لیر

برای دریافت ایردراپ ایگن لیر علاوه بر شبکه اصلی می‌توانید فعالیت ری استیکینگ را مشابه شبکه اصلی در شبکه تست نت نیز انجام دهید. در شبکه تست نت شما به شبکه تست نت پروزه و همچنین توکن‌های تست نیاز خواهید داشت. در ادامه مراحل مختلف فعالیت در تست این پروژه را بررسی کرده‌ایم.

 

مرحله اول: به صفحه EigenLayer testnet (+) رفته و کیف پول Metamask خود را به آن وصل کنید.

 

مرحله دوم: در کیف پول خود شبکه را به Goerli تغییر دهید. این شبکه شبکه تست نت اتریوم است.

 

مرحله سوم: در نسخه تست نت پروژه امکان استفاده از توکن‌های لیکوئید استیکینگ تست راکت پول و لیدو وجود دارد. بنابراین برای شرکت در تست نت به منظور دریافت ایردراپ ایگن لیر به توکن‌های تست stETH و rETH نیاز خواهید داشت.

 

مرحله چهارم: برای به دست آوردن توکن‌های لیکوئید استیکینگ تست ابتدا باید با مراجعه به فاست ارز دیجیتال اتریوم در شبکه گوارلی (+) مقداری اتریوم تست به دست آورید.

 

مرحله ششم: پس از به دست آوردن توکن تست اتریوم Goerli ETH را به آدرس قرارداد توکن stETH Lido “0x1643E812aE58766192Cf7D2Cf9567dF2C37e9B7F” ارسال کنید. پس از تکمیل تراکنش، stETH را به طور خودکار پس خواهید گرفت.

 

مرحله هفتم: از صفحه تست نت Rocket Pool (+) بازدید کنید و با استیک اتریوم تست، مقداری توکن تست rETH به دست آورید.

 

مرحله هشتم: اکنون هم توکن‌های stETH Lido و هم توکن‌های شبکه آزمایشی rETH Rocket Pool را در کیف پول خود دارید.

 

مرحله نهم: به صفحه آزمایش شبکه EigenLayer (+) برگردید و “Rocket Pool ETH” را انتخاب کنید و rETH خود را استیک کنید و سپس استخر “Lido Staked Ether” را انتخاب کنید و stETH خود را استیک کنید تا شانس دریافت ایردراپ ایگن لیر را به دست آورید.

 

آیا شرکت در ایردراپ ایگن لیر رایگان است؟

فعالیت در تست نت پروژه ایگن لیر برای کاربران ایگن لیر رایگان است اما برای فعالیت در شبکه اصلی آن باید مقداری اتریوم را در پلتفرم‌های لیکوئید استیکینگ استیک کرده و توکن‌های تامین نقدینگی آن را در پلتفرم ایگن لیر ری استیک کنید. تمامی این فعالیت‌ها نیازمند پرداخت هزینه کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم است.

 

آیا دریافت ایردراپ ایگن لیر قطعی است؟

ایگن لیر هنوز توکن خود را ندارد اما می تواند در آینده آن را راه‌اندازی کند. بنابراین کاربران اولیه که اقدامات شبکه اصلی و تست را انجام داده‌اند، در صورت راه‌اندازی توکن ، ممکن است ایردراپ دریافت کنند. در حال حاضر افراد انتخاب شده برای دریافت ایردراپ ایگن لیر و مقدار ایردراپی که به هر یک از آن‌ها تعلق می‌گیرد، مشخص نیست.

برچسب های مرتبط

ایردراپ

امتیاز دهید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

  • کامران تنهایی
    24 بهمن 1402

    مرسی از توضیحات .
    بدون انجام فعالیت های مین نت و فقط با فعالیت در تست نت هم میشه ایردراپ گرفت یا حتما باید در مین نت فعال بود ؟؟

    • مهدی رضائیان
      24 بهمن 1402

      سلام با راه اندازی مین نتش احتمالا اولویت با مین نت باشه. بازهم کسی هیچی نمیدونه ببینیم نظر تیم چیه.