اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

بلاک چین ترون محبوب داعش | احساسات منفی نسبت به رمز ارز ترون

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

147

زمان مطالعه :

5 دقیقه
ایران

04مرداد1402|40:13

بلاک چین ترون محبوب تروریست ها

بر اساس داده‌های اخیر، بلاک چین ترون به شبکه محبوب تروریست‌های داعش برای انتقال وجوه تبدیل شده است. این در حالی است که حجم معاملات ترون کاهش شدیدی را تجربه می‌کند که نشانه‌ی وجود احساسات منفی نسبت به بلاک چین ترون است. برای خرید ترون به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

بلاک چین ترون محبوب تروریست‌ها

گزارشی جدید حاکی از آن است که بلاک چین ترون اصلی ترین ارز دیجیتال مورد استفاده برای تراکنش‌های داعش در سال گذشته بوده است. یک پلتفرم اطلاعاتی به نام TRM، اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که در آن تاکید می‌کند، وابستگان داعش در آسیا، استفاده فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال دارند.

 

این گزارش که در 21 جولای (30 تیر 1402) منتشر شد اطلاعات مهمی در مورد ارتباطات زنجیره‌ای قابل توجه بین این گروه‌ها و کمپین‌های جمع آوری کمک‌های مالی حامی داعش در سوریه منتشر کرده است.

 

در طی این گزارش شواهدی از سال 2022 ارائه شده است که نشان می‌دهد شبکه‌های طرفدار داعش در تاجیکستان، اندونزی و افغانستان از ارزهای دیجیتال برای تسهیل عملیات خود استفاده کرده‌اند و بلاک چین ترون گزینه محبوب آن‌ها برای این کار بوده است.

 

گزارش TRM نشان می‌دهد که اکثر تراکنش‌های مرتبط با این موارد از تتر در شبکه ترون استفاده کرده‌اند. برای بررسی این موضوع TRM ابتدا چندین گروه حامی داعش در تاجیکستان را شناسایی کرد که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند. فعالیت این گروه‌ها شامل جذب سرباز (تروریست) در افغانستان بود.

 

علاوه بر این یک کمپین جمع آوری کمک مالی که به مدت یک سال فعال بود نیز توسط TRM مورد بررسی قرار گرفت که در طی آن تقریباً 2 میلیون دلار استیبل کوین تتر در شبکه ترون در طی این کمپین جابجا شد.

 

پس از شناسایی و ردیابی وجوه کمپین در بلاک چین ترون، TRM به صرافی ارز دیجیتالی که قرار بود پول در آن نقد شود اطلاع داد. صرافی با بررسی اطلاعات اهراز هویت به شناسایی اپراتور نقد کننده کمک کرد و مورد پش آمده را به مقامات محلی هشدار داد.

 

در نهایت مقامات دولتی فعالیت‌های آن‌ها را مختل کردند. علاوه بر این، در اندونزی نیز موارد مشابهی کشف شد. در سال 2022 افرادی که از یک صرافی مستقر در اندونزی استفاده می‌کردند، بیش از 517 هزار دلار انتقال دادند.

 

این مبلغ به آدرس‌هایی ارسال شد که به اطلاعات موجود در TRM لینک بودند. آدرس‌های منتخب این مبلغ، کمپین‌های جمع‌آوری کمک مالی طرفدار داعش در سوریه و مبادلات تسهیل‌کننده محلی بودند.

 

بلاک چین ترون محبوب داعش

 

هدف از این کمپین‌ها کمک به خانواده های داعش است که در اردوگاه‌های سوریه نگهداری می‌شوند. در طول یک سال و به طور منظم، ده‌ها انتقال با مبلغ حدود 10000 دلار و همه با استفاده از تتر در بلاک چین ترون انجام شده است.

 

در اواخر سال 2022، یک واحد رسانه ای وابسته به داعش در پاکستان توانایی خود را برای پذیرش کمک‌های مالی ارتقا داد. TRM آدرس هایی که توسط این گروه کنترل می‌شد را با حجمی در حدود 40000 دلار در سال گذشته شناسایی کردند.

 

در فوریه 2023 (بهمن ماه 1401)، این گروه با سوءاستفاده از شرایط پیش آمده در هنگام زمین‌لرزه‌های ترکیه و سوریه، با ارسال آدرس‌های پرچم‌دار در سرور پیام‌رسان داعش، اقدام به جمع‌آوری بودجه کرد.

 

طبق اطلاعات TRM، در ابتدا خرید بیت کوین به ارز انحصاری برای تامین مالی تروریسم در سال 2016 بود، اما تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داد که در حال حاضر بیت کوین با ارزهای بلاک چین ترون جایگزین شده است.

 

درواقع بیشتر بودجه تامین مالی تروریسم که در بیت کوین سرمایه گذاری شده بود، به بلاک چین ترون منتقل شد است و بیش از 92 درصد تامین مالی تروریسم از طریق بلاک چین ترون انجام می‌شود.

 

احساسات منفی نسبت به رمز ارز ترون

داده های Santiment نشان می‌دهد که احساسات عمومی در مورد شبکه ترون اندکی منفی است. با این حال، با توجه به رویدادهای اخیر و استفاده تروریست‌ها از این بلاک چین، احساسات عمومی در مورد TRX و Tron ممکن است بدتر هم بشود.

 

علاوه برکاهش در حجم معاملات و قیمت خرید ترون، حجم فعالیت توسعه دهنده‌هانیز کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد که نشانگر دور شدن برنامه‌نویس‌ها از این پروزه است. باید دید آیا تیم ترون در ارتباط با این موضع چاره‌ای می‌اندیشد یا نه.

منبع : ambcrypto

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap