اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

فعالیت شدید نهنگ های شیبا | آیا پامپ شیبا در راه است؟

نویسنده : عارفه مدنی

1124

زمان مطالعه :

2دقیقه
ارزهای دیجیتالایرانتحلیل

18بهمن1401|54:11

پامپ شیبا و فعالیت شدید نهنگ های شیبا

فعالیت شدید نهنگ های شیبا بازار را تکان داده و باعث پامپ شیبا در روز‌های اخیر شده است. این افزایش در حالی رخ داده است که شاخص دلار آمریکا افزایش یافته و بازار کریپتوکارنسی را تحت تاثیر خود قرار داده است. بسیاری از نهنگ‌های اتریوم بر روی شیبا سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همین مساله احتمال پامپ بیشتر شیبا را مطرح کرده است.

 

خرید 8.7 تریلیون توکن شیبا توسط نهنگ ها

نهنگ‌های غول پیکر شیبا در اتریوم مقدار حیرت آوری از شیبا را با ارزش تقریبی 128 میلیون دلار ذخیره کرده‌اند، که این مساله باعث شده این میم کوین از نظر انداره و ارزش بازار به بالاترین جایگاه در فهرست دارایی‌های نهنگ‌های اتریوم برسد. شیبا اینو (SHIB)، رمز ارز محبوب بازار کریپتو کارنسی که دومین میم کوین مهم بازار ارز دیجیتال است، این روز‌ها با فعالیت شدید نهنگ‌ها، رشد قابل توجه 20 درصدی را در بازار کریپتوکارنسی تجربه کرده است.

بر اساس داده‌هایی که WhaleState منتشر کرده است، از ۱ فوریه ۱۰۰ سرمایه‌گذاران بزرگ اتریوم، بخش عظیمی از میم کوین شیبا را  ذخیره کرده‌اند که به پامپ شیبا بسیار کمک کرده است. خبر راه‌اندازی بلاک چین لایه دوم شیباریوم بسیاری از سرمایه‌گذاران را به پامپ شیبا امیدوار کرده و همین موضوع دلیل اصلی خرید این میزان توکن شیبا توسط نهنگ‌ها است.

فعالیت شدیدنهنگ های شیبا باعث شده‌ است که اکنون شیبا دومین رمز ارز برتر نهنگ‌ها پس از اتریوم باشد. جایگاه بعدی مربوط به استیبل کوین‌های USDT و USDC است. در حال حاضر شیبا سهم زیادی از توکن‌های در اختیار نهنگ‌ها را شامل می‌شود و بیشترین معامله توسط نهنگ‌های اتریوم را دارد.

 

 

فعالیت شدید نهنگ های شیبا

 

تحلیل قیمتی پامپ شیبا

پامپ شیبا توسط نهنگ ها باعث رشد 20 درصدی قیمت آن شد و جایگاه برترین ارز دیجیتال در بین نهنگ‌های اتریوم را به آن اختصاص داد. شیبا اینو برای حفظ این موقعیت 3 هدف قیمتی کلیدی تعیین کرده است. هدف اول عبور از $0.000015 است که از لحاظ روانی یک جامپ بزرگ و حیاتی برای شیبا محسوب می‌شود، چرا که در نوسانات قبلی شیبا موفق به عبور از این سطح نشده است. موفقیت در این سطح می‌تواند زمینه ساز روند صعودی برای شیبا شود.

هدف دوم شیبا عبور از $0.000018 است، در واقع عبور از این سطح یک مانع بزرگ برای پامپ شیبا محسوب می‌شود زیرا در چند ماه گذشته قیمت نتوانسته از این سطح عبور کند. شکست این سطح و عبور از آن می‌تواند نشانه ای از صعود پایدار شیبا اینو باشد.

هدف سوم و آخر شیبا عبور از $0.000025 است که در واقع اخرین سطح و بالاترین نقطه روند صعودی قبلی بوده است البته شیبا قبل از ریزش ۷۰ درصدی خود توانسته بود به این نقطه برسد اما در حرکت جدید خود عبور دوباره از این سطح نشاندهنده‌‌ی بازگشت به روند صودی ارز شیبا است. برای خرید شیبا می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

افزایش DXY و تاثیر آن بر بازار کریپتو کارنسی

در ابتدای خبر راجع به DXY صحبت کردیم، DXY یا شاخص دلار آمریکا معیاری برای سنجش قدرت و ضعف این واحد ارزی به‌ شمار می‌رود که درواقع ایالات متحده آمریکا از این شاخص برای قیمت‌گذاری بسیاری از کالاها استفاده می‌کند. در ۳ روز گذشته این شاخص بیش از ۲ درصد افزایش یافته است که  عاملی منفی برای بازار رمز ارز و سایر دارایی های ریسک پذیر است.

وقتی دلار آمریکا تقویت می‌شود، خرید دارایی‌های ریسکی از جمله ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خارجی گران‌تر می‌شود و تقاضا برای خرید دلار افزایش می‌یابد. این به نوبه خود باعث کاهش تقاضا برای خرید رمز ارز دیجیتال شده و ارزش بازار را پایین می‌اورد که در حقیقت منجر به کاهش قیمت رمز ارز دیجیتال می‌شود.

علاوه بر این، افزایش شاخص DXY می‌تواند منجر به فرار سرمایه‌گذاران به سمت نقطه امن شود که می‌تواند فروش دارایی‌های پرخطر را بیشتر تشدید کند و بازار ارز دیجیتال را آسیب پذیر کند. کاهش نرخ تورم در ماه‌های گذشته سرمایه‌گذاران را به کاهش ارزش شاخص دلار آمریکا امیدوار کرده است اما هنوز برای تصمیم‌گیری در مورد روند این شاخص زود است.

منبع : utoday

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

انتقال نات کوین به پاول دورف | انتقال NotCoin امکان پذیر است؟

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

هدیه نات کوین به دوستان | ارسال Gift نات کوین و دریافت سود

پیش فروش نات کوین در صرافی بای‌بیت آغاز می‌شود