اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

مشکلات امنیتی ورلد کوین | Certic از آسیب‌پذیری دستگاه ORB خبر داد!

نویسنده : مهرآ‌ذین افشاری

148

زمان مطالعه :

3 دقیقه
ایران

14مرداد1402|18:09

مشکلات امنیتی ورلد کوین

شرکت CERTIC که به عنوان حسابرس قرارداد هوشمند فعالیت می‌کند، تایید کرده است که کد تایید کاربرهای پروژه ورلد کوین به اپراتورها اجازه می‌دهد بدون شناسه تأیید شده یا تایید اینکه یک شرکت هستند، وارد سیستم شوند. این یکی از مشکلات امنیتی ورلد کوین است که این شرکت به آن اشاره کرده است.

 

مشکلات امنیتی ورلد کوین در دستگاه ORB

تیم CertiK در X (همان توییتر خودمون) فاش کرده است که پروژه بحث برانگیز ورلد کوین یک آسیب پذیری امنیتی جدی داشت. ورلد کوین با دریافت اسکن از عنبیه افراد که از طریق دستگاه ORB انجام می‌شود، به مردم پول می‌دهد تا بخشی از اکوسیستم World ID شوند.

 

طبق توییت پلتفرم امنیتی CertiK، آسیب‌پذیری در فرآیند بررسی اپراتورها می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تا فرآیند تأیید را دور بزند و بدون مصاحبه شدن یا داشتن شناسه مناسب، یک Orb را اجرا کند. این مهاجم حتی نیازی نیست که یک شرکت باشد.

 

تیم CertiK این آسیب پذیری را با عنوان «افشای هکر سیستم» به Worldcoin گزارش کرد و اعلام کرد که مشکل حل شده است. کشف این آسیب‌پذیری می‌تواند به بحث‌های جهانی پیرامون حریم خصوصی و استفاده از داده‌های پروژه دامن بزند.

 

منتقدان قبلاً اعلام کرده‌اند که این پروژه که توسط سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI راه‌اندازی شده و قصد دارد از کیف پول World App خود از فیلتر کردن ربات‌ها پشتیبانی کند، از نظر اخلاقی مشکوک است و یک «کابوس دیستوپیایی» است.

 

این پروژه برای موفقیت خود به پذیرش انبوه بستگی دارد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان وجود دارند که مشتاقانه برای فروش داده‌های شبکیه چشم خود به قیمت حدود 50 دلار صف کشیده‌اند. ناظران فکر می‌کنند که این پروژه، حمایتی را که انتظار می‌رفت به دست نیاورده است ولی از شتاب آن نیز کاسته نشده است.

 

مشکلات امنیتی ورلد کوین

 

نظر تیم توسعه‌دهنده در مورد مشکلات امنیتی ورلد کوین

سخنگوی تیم توسعه‌دهنده پروژه ورلد کوین در پیامی مرتبط با مشکلات امنیتی ورلد کوین اظهار داست که تیم سرتیک هیچ ارتباط مستقیمی با پروژه ورلد کوین ندارد و سخنگوی این پروژه نیست اما تیم ورلد کوین از کمکی تیم سرتیک در شناسایی این باگ داشته از سرتیک نهایت قدردانی را به عمل می‌آورد.

 

او در توضیح مشکلات امنیتی ورلد کوین گفت: «این مشکل به مهاجم اجازه می‌دهد تا یک حساب کاربری غیرفعال ایجاد کند. این موضوع به کسی اجازه نمی‌داد تا از بررسی دستی برای ایجاد یک حساب اپراتور عبور کند و در هیچ نقطه‌ای دسترسی به Orbs یا داده‌ها از طریق باگ فعال نشده است».

 

او ادامه داد: «تیم امنیتی Worldcoin این مشکل را ظرف 24 ساعت و پس از دریافت اطلاعات از CertiK تأیید و رفع کرد و تأیید کرد که تا لحظه رفع شدن مشکل، از آن سوء استفاده نشده است». در هفته گذشته 366 دستگاه orb فعال بوده و 2000 شناسه با استفاده از آن‌ها تولید شده است.

 

طبق ادعای تیم ورلد کوین، در اواسط ژوئیه این پروژه توانست در یک هفته 400000 کاربر جدید جذب کند. این تعداد در زمان نگارش این خبر به بیش از 545,000 افزایش یافته است و در مجموع این پروژه بیش از 2,188,000 کاربر دارد. به طور میانگین روزانه بیش از 193000 تراکنش کیف پول در هفت روز گذشته ثبت شده است.

 

باید منتظر ماند و دید که آیا استقبال از این پروژه همچنان ادامه دارد یا کاربران ترجیح می‌دهند مشکلات امنیتی ورلد کوین را بیشتر بررسی کنند. برای خرید ورلد کوین و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

بازی راکی ربیت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Rocky Rabbit

همستر کامبت | آموزش 0 تا 100 فعالیت در ربات Hamster Kombat

آموزش فعال کردن کارت های جدید همستر کامبت بدون دعوت دوستان

بازی DOGS تلگرام | آموزش فعالیت در ربات داگز تلگرام

ربات میجر | آموزش کامل درامدزایی از ربات میجر Major تلگرام

معرفی بازی پیکسل تپ | آموزش 0 تا 100 ربات پیکسلتپ PixelTap