اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تحلیل قیمت ارز های دیجیتال ۱۴ مرداد | بیت کوین ، اتریوم ، ریپل

نویسنده : محسن ژیان‌پور

304

زمان مطالعه :

۵ دقیقه
ارزهای دیجیتالتحلیل

14مرداد1399|53:08

۱۴ مرداد – تحلیل قیمت ارز های دیجیتال ، بیت کوین ، اتریوم ، ریپل | پس از سقوط آزاد بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، بازار با قدرت در حال ریکاوری است. موضوعی که نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به خرید در دره‌ها (کاهش قیمت‌ها) است.

 

در روز دوم اگست، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از چیزی حدود 359 میلیارد دلار به تا 310 میلیارد دلار پایین آمد. این اتفاق با کاهش شدید ارزش بیت کوین، تنها ظرف چند دقیقه رخ داد. معمولا گاوها در زمان‌هایی که چنین کاهشی در قیمت رخ می‌دهد و ارزش بازار سقوط می‌کند، از بازار دوری کرده و یا حداقل منتظر می‌مانند تا دوباره آرامش به بازار برگردد.

 

اما این بار اتقافی دیگر افتاد. گاوها به طور تهاجمی اقدام به خرید در قیمت‌های پایین کردند. موضوعی که باعث شد تا قیمت با قدرت زیادی شروع به ریکاوری و جبران ارزش از دست رفته بکند. معامله گران انتظار دارند که این ریکاوری و حرکت صعودی شروع شده در چند روز آینده ادامه یابد.

 

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۴ مرداد
عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال | مبنع: Coin360

در عین حال، گلدمن ساکس (Goldman Sachs) روی طلا بسیار مثبت و صعودی است و پیش‌بینی می‌کند که پیش از پایان سال 2022 ارزش هر اونس طلا به 2،300 دلار برسد. دلیل اصلی ادامه حرکت صعودی طلا به گفته تحلیلگران در گلدمن، «سطح رکورد انباشت بدهی» و «نگرانی‌های مربوط به دلار به عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش پول» است.

حرف‌های گلدمن ساکس در مورد طلا است، اما از منطق مشابه می‌توان درباره بیت کوین نیز استفاده کرد. اگر فقط قبل از پایان سال 2022 موفق به بازپس گیری تمام وقت خود شود ، باز هم می توانست طلا را با حاشیه زیادی فراتر کند.

 

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین (BTC) توانست تا درست از زیر سطح 12304.37 دلار شروع به اصلاح خود کند. اما اتفاقی متفاوت با سایر زمان‌ها، هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید در دره قیمتی بود. اتفاقی که معمولا رخ نمی‌داد. معمولا گاوها پس از کاهش شدید قیمت، دست از کار می‌کشند تا دوباره آرامش به بازار برگدد. اما این بار آن‌ها شروع به خرید کردند.BTC/USD daily chart

نمودار روزانه بیت کوین | منبع: Tradingview

 

خرید پس از کاهش شدید قیمت، نشان‌دهنده عوض شدن احساسات سرمایه‌گذاران به بازار و مثبت شدن آن‌ها است. اگر سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به بازار نداشتند، هیچ وقت پس از همچین سقوط قیمتی وارد بازار نمی‌شدند و خرید نمیکردند. با توجه به سقوط شدید قیمت، شاخص مقاومت نسبی خود را اصلاح کرده و از سطح اشباع خرید خارج شده است.

 

حال گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 12113.50 دلاری بکشند. در صورت موفقیت، روند صعودی احتمالا با هدف‌های بعدی 13،000 دلار و سپس 14،000 دلار از سر گرفته خواهد شد. اگر قیمت دوباره شروع به کاهش کند و به زیر زیر حمایت 10400 دلار کشیده شود، سناریوهای صعودی بالا بی‌اعتبار خواهند شد.

 

تحلیل قیمت اتریوم

اتر (ETH) با صعودهای اخیر خود، شاخص نسبی قیمت را به سطح 88 رسانده بود، سطحی که در زمان‌های قبلی منجربه اصلاح قیمت شده بود. این بار نیز، اتریوم در تاریخ ۲ اگست سقوط کرد، ااما با این تفاوت که این اصلاح و سقوط، کوتاه مدت بود.

تحلیل قیمت اتریوم ۱۴ مرداد

نمودار روزانه اتریوم | منبع: Tradingview

اگرچه جفت قیمت با سقوط آزاد به به 328.507 دلار رسید، اما گاوها بطور تهاجمی در این سطح شروع به خریداری کردند که نتیجه آن ریکاوری تا 372.629 دلار بود. این نشان می‌دهد که حتی پس از صعودهای اخیر، گاوها همچنان انتظار ادامه‌ی این روند و حتی صعود قیمت تا 480 دلار را دارند.

شیب هر دو میانگین متحرک (ساده و نمایی) در حال مثبتتر شدن هستند و شاخص نسبی قیمت نیز در منطقه اشباع خرید قرار دارد. موضوعاتی که نشان از دست بالای گاوها در بازار دارد. اولین نشانه ضعف، کاهش قیمت و سقوط آن به زیر 366 دلار خواهد بود. چنین حرکتی احتمال بازگشت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی 311 دلار را افزایش می‌دهد.

 

تحلیل قیمت ریپل

ریپل (XRP) در تاریخ ۲ آگست، یک الگوی کندل دوجی دوجی تشکیل داد، که نشان دهنده دودلی و تردید در بین گاوها و خرس‌ها است. این رمزارز تنها در یک روز، هم قیمت 0.326113 دلار و هم قیمت 0.25041 دلار را تجربه کرد!

تحلیل قیمت ریپل ۱۴ مرداد
نمودار روزانه لایت کوین | منبع: Tradingview

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند حرکت صعودی را از سر بگیرند، که بسیار مثبت است. این نشان می‌دهد گاوها تحت تاثیر بی‌ثباتی و نوسانات شدید قیمتی قرار نگرفته‌اند و باز هم خرید می‌کنند.

با این حال، RSI کاملا در ناحیه اشباع خرید قرار دارد. موضوعی که احتمالا یک اصلاح جزئی یا بازگشت قیمت از مقاومت بالای سری 0.346727 را همراه داشته باشد.

 

بنابراین، انتظار قیمت‌های بالاتر از سطح فعلی ممکن است خطرناک باشد. شکست به زیر 0.284584 دلار نشان‌دهنده ضعف خواهد بود و می تواند منجر به اصلاح عمیق‌تر شود. برخلاف این فرض، اگر قیمت بتواند به بالای 0.346727 دلار برسد، روند صعودی می‌تواند تا 0.40 دلار ادامه پیدا کند.

برای خرید بیت کوین وارد شوید.

برای خرید تتر وارد شوید.

 

منبع : کوین تلگراف

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

لانچ نات کوین | نحوه‌ی تبدیل ارز بازی به ارز واقعی Notcoin