اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال لینک، روش کسب درآمد از Chainlink معرفی شد!

نویسنده : مهدی رضائیان

549

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ارزهای دیجیتالایران

14آذر1401|59:13

استیکینگ ارز دیجیتال لینک

استیکینگ ارز دیجیتال لینک یک لایه امنیتی جدید برای پروژه Chainlink است که در تاریخ 6 دسامبر 2022 راه‌اندازی می‌شود و امکان کسب درآمد از استیکینگ ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. اوراکل ارز دیجیتال ابزاری است که امکان تعامل اپلیکیشن‌های درون بلاک چین را با اپلیکیشن‌ها و سازمان‌های خارج از دنیای بلاک چین فراهم می‌کند. با استفاده از اوراکل ارز دیجیتال اپلیکیشن‌های وب 3 داده‌های مورد نیاز خود را از سایر بلاک چین‌ها و همچنین اطلاعات برون زنجیره‌ای تامین می‌کنند و همچنین اطلاعات درون زنجیره را برای کاربردهای خارج از بلاک چین فراهم می‌کنند.

  • برای خرید LINK توکن بومی اوراکل Chainlink می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

استیکینگ ارز دیجیتال LINK

پروژه ارز دیجیتال چین لینک اصلی‌ترین پروژه اوراکل بازار است که بیش از 80 درصد بازار را در دست دارد. استیکینگ ارز دیجیتال لینک به شرکت‌کنندگان اکوسیستم Chainlink این فرصت را می‌دهد که با استفاده از توکن‌های خود ضمانت‌های امنیتی برای خدمات اوراکل ارائه کرده و در ازای آن پاداش به دست آورند. بنا به اطلاعات ارائه شده در سایت پروزه، استیکینگ ارز دیجیتال لینک در وهله اول با نسخه بتا راه‌اندازی می‌شود شود و به مرور با پذیرش رو به رشد شبکه تکامل می‌یابد.

استیکینگ ارز دیجیتال به عنوان روش تامین امنیت بلاک چین‌ها و پروژه‌های مختلف آن‌ها عمل می‌کند. در این فرآیند توکن‌های کاربران به عنوان ضمانت فعالیت درستکارانه در شبکه قفل می‌شود. فعالیت درستکارانه منجر به کسب پاداش از سیستم می‌شود و فعالیت خرابکارانه منجر به از دست دادن بخش یا کل توکن‌های قفل شده کاربر می‌شود. استیکینگ ارز دیجیتال لینک امنیت شبکه اوراکل را در طی هشدارهایی بر مبنای استانداردهای از پیش تعریف شده افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران با استیک ارز دیجیتال لینک و از طریق ایمن کردن شبکه به وسیله هشدارهای معتبر و به موقع شانس دریافت پاداش را به دست می‌آورند. استیکیگ لینک به اعضای جامعه این امکان را می دهد که نقشی کلیدی در شبکه زنجیره ای ایفا کنند و از جهانی که توسط تکنولوژی رمزنگاری قدرت می گیرد، حمایت کنند.

استیکینگ LINK به عنوان اولین نسخه از یک سیستم امنیتی رمزنگاری صریح عمل می کند که در آن شبکه غیرمتمرکز اوراکل چین لینک با استفاده از توکن‌های استیک شده پشتیبانی می‌شوند. نسخه بتا مرحله اولیه استیکینگ ارز دیجیتال LINK است که یک سیستم هشدار غیرمتمرکزتر و عمومی تر برای شبکه ایجاد می‌کند و قرار است در آینده با قابلیت‌های بیشتر برای افزایش تضمین های امنیتی تکمیل شود و پایه و اساس پیاده سازی های آینده را ایجاد کند.

 

استیک لینک LINK

 

شرایط استیکینگ ارز دیجیتال لینک

استیکینگ لینک در نسخه بتا تنها بر روی شبکه اتریوم امکان‌پذیر است و با یک رویکرد آگاهانه امنیتی سقف توکن‌های استخر استیکینگ برابر 25 میلیون توکن لینک در نظر گرفته شده است و در فاز بعدی قرار است به 75 میلیون توکن افزایش یابد. هولدرهای توکن لینک به همراه نودهای فعال در شبکه شانس شرکت در این فرآیند را دارند. هر هولدر شرکت کننده در استیکینگ ارز دیجیتال LINK می‌تواند تا سقف 7 هزار توکن لینک را در شبکه قفل کند. این محدودیت به شکلی تعیین شده است که امکان تسلط چند شرکت یا کاربر بزرگ به فرآیند استیکینگ را از بین ببرد و به اندازه‌ای باشد که میزان تعامل کافی از سمت استیک کنندگان را فراهم کند.

محدودیت استیکینگ برای اپراتورهای نود چین لینک در حال حاضر برابر 50 هزار توکن در نظر گرفته شده است و کف آن از هزار توکن لینک آغاز می‌شود. این محدودیت نیز برای غیرمتمرکز سازی و افزایش امنیت در نظر گرفته شده است که در طی زمان با افزایش استفاده از پروزه افزایش خواهد داشت. با توجه به وجود سقف 25 میلیون توکنی برای استیکینگ لینک، به منظور قدردانی از کاربران قدیمی پروژه، دو مرحله دسترسی برای کاربران به منظور استیکینگ لینک در نظر گرفته شده است که محدودیت‌های استیکینگ ارز دیجیتال لینک برای هر دو آن‌ها صادق است.

در مرحله اول که از 6 دسامبر 2022 آغاز می‌شود افراد واجد شرایط برای استیکینگ زودهنگام می‌توانند توکن‌های خود را استیک کنند. افراد واجد شرایط برای این استیکینگ شامل هولدرهای قدیمی توکن لینک و افراد فعال در اکوسیستم Chainlink هستند. شرکت کنندگان در برنامه‌های چین لینک و توسعه‌دهندگان فعال و همکاران پروژه جزو افراد واجد شرایط برای استیکینگ زودهنگام هستند.

هولدرهای ارز دیجیتال لینک در شبکه اتریوم که بیش از 7 توکن لینک را در بیش از 50 درصد بازه زمانی بین 30 می 2019 تا 7 ژوئن 2022 یا بیش از 90 درصد بازه زمانی بین 5 آگوست 2021 تا 7 ژوئن 2022 استیک کرده‌اند، شانس استیکینگ زودهنگام را دارند. برای بررسی امکان شرکت زودهنگام در این فرآیند کاربران می‌توانند با مراجعه به پنل استیکینگ لینک و اتصال کیف پول خود وضغیت خود را مشاهده کنند. در صورتی که استخر استیکینگ Link توسط افراد واجد شرایط برای استیکینگ زود هنگام پر نشود، عموم کاربران در مرحله دوم قادر  به استییکینگ ارز دیجیتال لینک خواهند بود.

 

استیکینگ چین لینک یا استیکینگ لینک

 

پاداش استیکینگ لینک

در مرحله اول استیکینک ارز دیجیتال لینک از توکن‌‌های استیک شده برای تامین امنیت داده‌های مرتبط با اتریوم استفاده می‌شود. استیک کنندکان ارز دیجیتال می‌توانند با بررسی اطلاعات مربوط به فید در صورت وقوع هر گونه مشکلی آن را به شبکه اطلاع بدهند و پس از بررسی آن پاداش دریافت کنند. در نسخه اولیه انتظار می‌رود که میزان پاداش استیکینگ ارز دیجیتال به صورت سالانه در حدود 5 درصد باشد اما در نسخه‌های بعدی میزان پاداش سالانه بر اساس تعداد توکن‌های کاربر و طول دوره تعهد متفاوت خواهد بود و سهامدارانی که دوره‌های تعهد طولانی‌تری را انتخاب کنند، سهم بیشتری از پاداش‌ها را کسب خواهند کرد.

علاوه بر این، استیک کنندگان لینک شرایط دریافت مزایای اضافی از برنامه رشد شرکای لینک (PGP) را خواهند داشت. این برنامه ابتکاری در کنار استکینگ ارز دیجیتال LINK برنامه ریزی شده است که در آن پروژه های Chainlink مزایای مختلفی را برای تسریع رشد و همسو کردن انگیزه های اقتصادی خود با جامعه Chainlink ارائه می دهند. این همسویی انگیزه‌هایی را برای سهامداران Chainlink ایجاد می‌کند تا در اکوسیستم پروژه شرکت کنند و راهی برای پذیرش سریع فراهم می‌کند. هنوز جزئیات بیشتری از این برنامه ارائه نشده است.

منبع : chai.link

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد