اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

اقدامات پیشگیرانه فانتوم در برابر اتفاقات جدید Multichain

نویسنده : مهدی رضائیان

208

زمان مطالعه :

2 دقیقه
ایران

24تیر1402|57:11

اقدامات پیشگیرانه فانتوم در برابر مشکلات multichain

روز گذشته خبرهای جدیدی در ارتباط با دستگیری بنیان‌گذار Multichain منتشر شد که بلافاصله اقدامات پیشگیرانه فانتوم را در پی داشت. این اقدامات شامل مکاتبه با تیم‌های ایجاد استیبل کوین برای فریز کردن دارایی‌های موجود در مالتی چین بود که توسط بنیاد فانتوم انجام شد و نتایج مثبتی داشت.

 

اقدامات پیشگیرانه فانتوم در برابر Multichain

از یک ماه پیش مشکلات پل میان زنجیره‌ای Multichain آغاز شد و هکرها توانستند به دارایی‌های موجود در این پل دستبرد بزنند. شبکه فانتوم اکوسیستم خود را بر پایه استیبل کوین‌های مالتی چین توسعه داده بود و همین مساله منجر به تاثیرگذاری شدید این مشکلات بر فانتوم و اکوسیستم آن شد.

 

پس از جرقه‌های اولیه این مشکلات تیم فانتوم همکاری خود با بریج‌های جدید مثل Layerzero را آغاز کرد اما هنوز بخش زیادی از اکوسیستم فانتوم بر پایه مالتی چین فعالیت می‌کند. یک ماه گذشته برای ارز دیجیتال فانتوم و اکوسیستم آن ماه بسیار سختی بود و شاهد افت قیمت خرید فانتوم در بازار بودیم.

 

بنیاد فانتوم در برابر اتفاقات جدیدی که در ارتباط با پروژه مالتی چین رخ داده است به طور فعالانه عمل می‌کند. بنابر توییت‌های منتشر توسط این بنیاد، اقدامات پیشگیرانه فانتوم در برابر مالتی چین شامل درخواست از تولیدکننده‌های برتر استیبل کوین مثل تتر، سیرکل و ترو یواس‌دی برای مسدودسازی استیبل کوین‌های مربتط با پل مالتی چین بوده است.

 

اقدامات پیشگیرانه فانتوم در برابر مالتی چین

 

روز جمعه پروتکل مالتی چین خبری را در توییتر منتشر کرد و اقدامات پیشگیرانه فانتوم براساس همین خبر صورت گرفت. در این خبر پروتکل مالتی چین اذعان کرده است که مقامات دولت چین تیم مدیریت پروژه را دستگیر کرده‌اند. این پروتکل تایید کرده است که مدیر اجرایی این پروتکل «Zhaojun» در 31  می 2023 دسنتگیر شده و خبری از او نیست.

 

علاوه بر این خواهر مدیر اجرایی این پروتکل نیز که نقش اساسی در نگهداری از برخی از دارایی‌های موجود در پل بلاک چین ایفا می‌کرد در تاریخ 7 ژوئن توسط پلیس دستگیر شده و خبری از اون نیست. این دستگیری‌ها باعث ناتوانی پروتکل از نظر عملیاتی شد و با عدم دسترسی به بودجه عملیاتی تیم پروژه تصمیم به توقف عملیات گرفت.

 

تیم پروژه در این خبررسانی اعلان کرده است که آن‌ها دسترسی‌های لازم برای غیرفعال کردن حساب دامنه ندارند و به همین دلیل همچنان پلتفرم «Multichain» فعال است. با این حال به کاربران توصیه می‌شود از ارسال وجوه به آدرس‌های مرتبط با پروتکل خودداری کنند.

 

نتایج اقدامات پیشگیرانه فانتوم

بنیاد فانتوم با ابراز ناامیدی و تاسف از اخباری که توسط مالتی چین به اشتراک گذاشته شده است عنوان کرد که پس از انجام اقدامات پیشگیرانه فانتوم این بنیاد می‌تواند تایید کند که در مجموع 62 میلیون دلار ارز موجود در این پروتکل توسط شرکت‌های استیبل کوین قفل شده است.

 

تیم فانتوم قول داده است که با شناسایی سایر ارزهای دیجیتالی که ممکن است در طی این فرآیند تحت تاثیر قرار گرفته باشند اقدامات لازم برای قفل آن‌ها را انجام خواهد داد. پیش از این نیز فانتوم از برنامه‌های خود برای جایگزینی زیرساخت‌های پل بلاک چین لیرزیرو و اکسلار خبر داده بود. باید منتظر ماند و دید که فانتوم از این بحران چگونه عبور می‌کند.

 

منبع : َU.Today

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

معرفی پروژه یس کوین تلگرام | آموزش استخراج Yescoin در تلگرام

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری