اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران به بهانه تامین مالی تروریسم

نویسنده : مهدی رضائیان

156

زمان مطالعه :

2دقیقه
ایران

17تیر1402|29:13

همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران

وبلاگ صرافی ارز دیجیتال بایننس که به عنوان بزرگترین صرافی متمرکز دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود از همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران خبر داد. بایننس توضیح داده است که در راستای همکاری با نهادهای مالی بین‌المللی به منظور جلوگیری از جرایم مالی این همکاری را آغاز کرده و توانسته است میلیون‌ها دلار از ارزهای این کشور را کشف و ضبط کند.

 

همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران

هفته پیش و در بیانیه منتشر شده در وبلاگ بایننس، خبر همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران به بهانه تامین مالی تروریسم منتشر شد. بایننس در متن مقاله خود ادعا کرده است که این صرافی متعهدانه در جهت ارتقای امنیت اکوسیستم جهانی بلاک چین و ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و بخش مهمی از این فعالیت، همکاری نزدیک با سازمان‌های مجری قانون در سراسر دنیا به منظور مبارزه با جرایم مالی است.

 

در این مقاله عنوان شده است که تیم تحقیقات مربوط به تحریم‌های مالی در بایننس با وزات دفاع اسرائیل همکاری کرده است تا عملیات تامین مالی مرتبط با ایران و حزب‌الله را سرنگون کند. به گفته تیم بایننس، این اولین عملیات همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران است که نیروی سپاه قدس این کشور را مورد حمله قرار داده و نتیجه آن کشف و ضبط میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال برای تامین مالی حزب الله بود.

 

تیم بایننس در این عملیات در شناسایی و مختل کردن فرآیند انتقال رمز ارزها دخیل بوده است. بایننس ادعا کرده است که تیم تحقیقات مربوط به تحریم‌ها و تامین مالی تروریسم این صرافی نهایت تلاش خود را کرده است که نهادهای تحریم شده را مورد هدف قرار دهد و از ایجاد محدودیت برای افراد عادی جلوگیری کند. به گفته تیم بایننس این اقدام برای تضمین پاک بودن بازارهای مالی و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی ضروری است.

 

تیم تحقیقات بایننس در ارتباط با همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران عنوان کرده است: «ما مفتخریم که توانسته‌ایم در یکی از مهم‌ترین پرونده‌های تامین مالی غیرقانونی به منظورسرنگونی موفقیت‌آمیز بودجه نیروی قدس سپاه ایران – در بلاک چین نقش ایفا کنیم. ما متعهد به تضمین ایمنی و امنیت جامعه جهانی کریپتوکارنسی از طریق فعالیت خود هستیم.»

 

همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران

 

تاریخچه همکاری بایننس با نهادهای دولتی علیه دیگر کشورها

در ادامه مقاله بایننس عنوان کرده است که در سال گذشته تیم تحقیقات این صرافی به بیش از 47 هزار درخواست از طرف نهادهای دولتی پاسخ داده است که میانگین پاسخ کمتر از سه روز بوده است و نشان‌دهنده این است که تیم بایننس از هر نهاد مالی سنتی بهتر عمل کرده است.

 

بایننس مدعی است که این صرافی در سراسر جهان، به تعداد زیادی از مسائل مربوط به امنیت و جرایم مالی از جمله تامین مالی تروریسم، سوء استفاده جنسی از کودکان، هک دولت ملی، مالکیت معنوی، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری و عاشقانه پرداخته است. تا به امروز، این تیم به مجریان قانون کمک کرده است تا بیش از 1 میلیارد و 900 میلیون دلار را تنها در سال جاری (تا می 2023) در معاملات غیرقانونی مسدود و ضبط کنند.

 

بایننس ادعا می‌کند که اولین برنامه هماهنگ آموزش صنعت ارز دیجیتال را در سراسر جهان برای اجرای قانون ایجاد کرده است تا به مجریان قانون و دادستان‌ها برای شناسایی جریام مالی و سایبری کمک کند. این آموزش شامل آموزش مفاهیم پایه دنیای بلاک چین است و روش‌های تحقیق بایننس را برجسته می‌کند.

 

بایننس ادعا کرده است که در طول زمان تقاصا برای این آموزش‌ها از سمت نهادهای دولتی و خصوصی افزایش یافته است. تیم بایننس در سال گذشته بیش از 120 کارگاه آموزش مبارزه با جرایم سایبری را برای بازرسان جهانی و آژانش‌های مجری قانون سازمان‌دهی کرده است.

 

انتقاد از همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران

خبر همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران انتقادهایی را در راستای دخالت صرافی‌های متمرکز در تراکنش‌های کاربران ایجاد کرده است. همکاری‌ بایننس با نهادهای قانون‌گذار کشورها اگرچه در برخی موارد می‌تواند منجر به شناسایی جرایم مالی شود اما به صورت کلی حریم خصوصی کاربران را نادیده می‌گیرد.

 

این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که فلسفه ارزهای دیجیتال در ایجاد یک دنیای مالی غیرمتمرکز به طور کلی زیر سوال می‌رود و علاوه بر دولت‌ها، نهادهای مالی جدید مثل صرافی‌ها نیز بر تراکنش‌های مالی کاربران تسلط پیدا می‌کنند.

 

همه این موارد در همکاری بایننس و اسرائیل علیه ایران ضرورت استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز در امور مالی را برای کاربران پررنگ می‌کند و ریسک استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی را برای کاربران نمایان می‌کند. برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

منبع : Binance

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

تحلیل قیمت نات کوین | اهداف خوشبینانه و بدبینانه نات کوین

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نحوه کلیم نات کوین | استیکینگ نات کوین و تبدیل ووچر به NOT

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

معرفی پروژه یس کوین تلگرام | آموزش استخراج Yescoin در تلگرام