اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

کاهش ۶ درصدی قیمت ARB | بحران در پروژه اربیتروم

نویسنده : عارفه مدنی

383

زمان مطالعه :

2دقیقه
ارزهای دیجیتالایران

14فروردین1402|30:11

کاهش قیمت ARB
بنیاد آربیتروم، نهادی که مسئول نظارت بر سیستم حاکمیت غیرمتمرکز شبکه آربیتروم است، بیانیه‌ای منتشر کرد تا موضع خود را در مورد بحث‌های اخیر پیرامون فرآیند به رای گذاشتن اولین پروپزال حاکمیتی توکن ARB، که باعث کاهش 6 درصدی قیمت ARB شد، روشن کند. پروژه لایه دوم اربیتروم، اواخر اسفند ماه از توکن حاکمیتی خود ARB رونمایی کرد و ایردراپ آن به کاربران فعال شبکه در اوایل فروردین انجام شد. برای خرید آربیتروم و مشاهده قیمت آن می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال رابکس مراجعه کنید.

 

علت کاهش قیمت ARB

به گزارش UTODAY، بنیاد اربیتروم قبل از مشخص شدن نتیجه رای گیری در دائو که مربوط به انتقال بخشی از توکن‌ها به بنیاد بود، حدود ۷۵۰ میلیون واحد توکن ARB را با فرض تصویب، برای تامین هزینه‌های جاری به فروش رسانده است. این بی اهمیتی به اعضا و کامیونیتی اربیتروم باعث شد انتقاد‌های زیادی در زمنیه متمرکز بودن پروژه، به تیم اربیتروم شود.
در این بیانیه، بنیاد آربیتروم  اظهار داشت که حکمرانی غیرمتمرکز همانطور که برنامه ریزی شده است عمل می کند. این سازمان استدلال کرد که برخی تصمیمات باید قبل و در ارتباط با لانچ گسترده‌تر گرفته شود، و اهداف AIP-1 در تعامل با جامعه است تا دارندگان توکن ARB حمایت خود را از طریق رای‌گیری دائو اعلام کنند.
این بنیاد همچنین پس از مخالفت اعضا نسبت به این تصمیم گیری، اطلاعات اضافی در مورد تخصیص اخیر 50 میلیون توکن ARB فراهم کرده است و توضیح می دهد که 40 میلیون توکن ARB به عنوان وام به یک بازیگر پیچیده در فضای بازارهای مالی اختصاص داده شده است. 10 میلیون باقیمانده نیز برای هزینه‌های عملیاتی به فیات تبدیل شده است.
قبل از این شفاف‌سازی‌ها، برخی از اعضای اربیتروم همچنان به پیشبرد این پروژه توسط  تیم اربیتروم تردید داشتند. یکی از این منتقدان Eden Au است که در توییتر نگرانی‌های خود را بیان کرده است و اظهار داشت که باوجود رای مفی اعضا به این پیشنهاد، بنیاد اتریوم  قبلاً 6.7 درصد از 750 میلیون توکن ARB پیشنهادی را خرج کرده است.
این به این معناست که بنیان گذاران این پروژه به نظر اعضا بی اهمیت بوده‌اند و تصمیم گیری‌ برای پروژه به شکل متمرکز انجام شده است. قیمت ARB در همین زمان با کاهش ۶ درصدی همراه بود. ادامه اعتراضات به این رای‌گیری باعث منتشر کردن رشته توییت‌هایی توسط بنیاد اربیتروم در واکنش به این رای گیری و تصمیم آن‌ها شد که خروجی آن ثبات نسبی قیمت آربیتروم بود.

 

واکنش بنیاد آربیتروم به اعتراضات کاربران

 

قیمت ARB
پس از انتقادهای زیاد کاربران در خصوص مدل رای‌گیری انجام شده در پروژه آربیتروم که با واکنش منفی قیمت ARB نیز همراه بود، تیم آربیتروم در صفحه رسمی توییتر خود اقدام به انتشار رشته توییت‌هایی کرد که در مورد مسائل اتفاق افتاده و نحوه برخورد با آن توضیح می‌داد. این اتفاق منجر به جلوگیری از سقوط قیمت آربیتروم شد که در ادامه به بررسی محتوای این توییت‌ها می‌پردازیم.
«بنیاد اربیتروم یک نهاد مجزا از آزمایشگاه‌های آف‌چین است و بدون بودجه تأسیس شده است. 10 میلیون توکن ARB برای تامین مالی قراردادهای قبلی و پرداخت هزینه‌های عملیاتی کوتاه مدت فروخته شده است. برای  مثال، هزینه‌های راه اندازی 3.5 میلیون دلاری که در AIP-1 ذکر شده است.»
«این بنیاد برنامه‌ای برای فروش توکن ARB ندارد، فقط به اندازه کافی برای تامین هزینه‌های عملیاتی فعلی خود فروخته است و هیچ برنامه کوتاه مدتی برای فروش توکن‌های بیشتر ندارد. چهار نکته اصلی در خصوص بازخورد به این تصمیم‌گیری وجود دارد، که توسط DAO مطرح شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.»

راه حل‌های ارائه شده توسط بنیاد برای حل مشکل

  •  AIP-1 پروژه‌ای بزرگ است و موضوعات زیادی را پوشش می‌دهد. ما توصیه‌های دائو (DAO) را دنبال می‌کنیم و AIP را به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌کنیم. این به جامعه امکان می‌دهد تا در مورد زیربخش‌های مختلف بحث و رأی گیری کند.
  •  750 میلیون توکن ARB (7.5 درصد عرضه) به بنیاد آربیتروم ارسال می‌شود. این مورد در AIP مخصوص خود رای گیری خواهد شد و بنیاد در حال کار بر روی گزینه‌هایی برای اضافه کردن پاسخگویی بیشتر است. به عنوان مثال، در این مرحله توکن‌ها به مدت ۴ سال قفل خواهد شد و بنیاد اربیتروم به مدت ۴ سال برای جلوگیری از دامپ قیمت ARB، اجازه فروش این توکن‌ها را نخواهد داشت. علاوه بر این، توکن‌هایی که در اختیار بنیاد است را نمی‌توان برای رای دادن استفاده کرد.
  • AIP-1 در مورد نحوه خرج بودجه صحبت نمی‌کند. به عنوان بخشی از بودجه‌بندی AIP، ما گزارش‌های شفافیت را پیشنهاد می‌کنیم تا جامعه را از نحوه هزینه‌کردن وجوه در طول زمان آگاه کنیم.
  • برنامه کمک به صندوق توسعه اکوسیستم اربیتروم که قبلا با نام grant شناخته می‌شده است مبهم است و در کل ابتکار عمل و تصمیم‌گیری باید به دائو سپرده شود. بنیاد اربیتروم بر این باور است که ایجاد فضا برای برای ابتکار عمل و تصمیم گیری به دائو فرصتی مفید برای بهبود و ساخت اربیتروم به عنوان جامعه محور ترین لایه دوم خواهد بود.
این توییت ترس کاربران از عرضه بیش از 7 درصد توکن‌های آربیتروم را از بین برد و همین مساله باعث ثبات نسبی قیمت ARB گردید. باید منتظر ماند و دید که در نهایت آیا بنیاد به توییت‌های خود عمل می‌کند یا خیر.
منبع : utoday

به این مقاله امتیاز دهید :

برچسب های مرتبط :
اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

تایم کوین چیست؟ 0 تا 100 آموزش استخراج ارز دیجیتال TimeCoin