اخبار ارز دیجیتال | رابکس

آخرین خبرهای بیت کوین و ارز دیجیتال را با ما دنبال کنید.

تشخیص NFTهای جعلی با کمک هوش مصنوعی | اخبار رابکس

نویسنده : عارفه مدنی

390

زمان مطالعه :

2دقیقه
NFT

14فروردین1402|57:12

تشخیص NFTهای جعلی
تکنولوژی‌های بلاک چین و هوش مصنوعی دو تکنولوژی تاثیرگذار قرن 21 هستند که بسیاری از فعالیت‌های انسانی را دستخوش تغییر کرده‌اند. هوش مصنوعی یک جزء کلیدی در سرکوب و تشخیص NFTهای جعلی خواهد بود. «توکن غیر قابل معاوضه» (Non-Fungible Token | NFT) که به اختصار به آن «ان اف تی» (NFT) گفته می‌شود، نوعی از توکن‌های ارز دیجیتال است که هر واحد آن با واحدهای دیگر متفاوت است. در ادامه به کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص توکن‌های جعلی خواهیم پرداخت

 

 NFT های جعلی چگون ایجاد می‌شوند؟

فراتر از همه چیزهای خوبی که یک اینترنت بدون مجوز وعده می‌دهد، این امکان را نیز برای هر کسی فراهم می‌کند تا آزادانه توکن‌های غیرقابل تعویض را جعل کنند. در واقع بیش از 90 میلیون نسخه جعلی از NFT وجود دارد. چه چیزی در یک سیستم بدون مجوز،  مانع می‌شود که بازیگران بد نتوانند برای کلاهبرداری از کاربران ناآگاه یا آسیب رساندن به اعتبار یک برند، کپی‌مینت ایجاد کنند؟
به گزارش cointelegraph تنها 20 پروژه برتر NFT که بیشترین کپی برداری را دارند، 8 میلیون نسخه جعلی در بازارهای NFT دارند. از آنجایی که NFTها فقط به دلیل منحصر به فرد بودنشان ارزشمند هستند، چنین NFT‌های کپی شده در واقع برای مصرف کنندگان بی ارزش هستند. آن‌ها علاوه بر ضرر مالی برای خریداران و سازندگان، هزینه‌های هنگفتی برای شهرت یک اثر دارند. این به ویژه برای صنعت نوپا و در حال ظهور مانند NFT مضر است.
«غیرقابل تعویض بودن» و نادر بودن دارایی‌های NFT برای ارزش پیشنهادی آن‌ها بسیار مهم است و ضرورت تشخیص NFTهای جعلی را بالاتر می‌برد. این‌ها ویژگی‌هایی هستند که کاربران طولانی مدت را به این حوزه سوق می‌دهد. واضح است که بازارهای NFT باید برای محافظت از منافع مصرف‌کنندگان و سازندگان در برابر کپی‌مینت، جعل و نقض مالکیت معنوی، گام بردارند.
اما سوال مهم این است: چگونه از کاربران در برابر کپی‌مینت و NFTهای جعلی محافظت می‌کنید در حالی که در یک اینترنت بدون مجوز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کنید؟
تشخیص NFTهای جعلی

رشد Copyminting در کنار NFT ها

تعداد فروش NFT در سال 2022 به بیش از 101 میلیون رسیده است، که با وجود روندهای نزولی گسترده، تقریباً 67 درصد بیشتر از سال 2021 بوده است. مجموع حجم ترید ماهانه NFT در ماه ژانویه 2023 در سراسر بازارها به 1 میلیارد دلار رسیده است و این صنعت در مسیر تبدیل شدن به یک بازار 231 میلیارد دلاری تا سال 2030 قرار دارد.
پرونده‌های علامت تجاری NFT نیز در سال 2022 به اوج جدیدی رسیده‌اند که رشد سریع صنعت را بیشتر نشان می‌دهد. با این حال تقاضا برای NFT‌ها علاوه بر کاربران، در میان عوامل مخرب نیز در حال افزایش است. در میان کپی برداری‌ها، رایج ترین مدل کپی‌برداریٰ‌ مربوط به NFTها است.
این روش شامل مهاجمانی است که خریداران را فریب می‌دهند تا فکر کنند مجموعه آن‌ها اصلی است، در حالی که در واقعیت، این صرفا یک کپی یا ریپ آف (Rip off) یا سرقت ادبی از NFTهای دیگر است، به عنوان مثال، «Bored Ape Yacht Club» دارای 10000 NFT اصلی و بیش از 4 میلیون NFT تقلبی است.
اغلب، کپی‌مینت‌ها به سادگی تغییرات جزئی در مجموعه اصلی ایجاد می‌کنند، مانند برجسته کردن، آینه‌سازی، افزودن حاشیه‌ها و پیکسل‌سازی نسخه‌های اصلی. برخی از روش‌های دیگر عبارتند از تغییر اندازه، تعویض رنگ و افزودن متون یا ایموجی‌های یکپارچه نشده به شکلی که کاربران با نسخه اصلی آن را اشتباه بگیرند و وارد این این دام شوند.
کلاهبرداران همچنین اغلب از فیلترها برای ایجاد NFTهای جعلی استفاده می‌کنند. گاهی اوقات کپی‌مینترها از حساب‌هایی که دارای علامت‌های چک آبی جعلی و کپی‌های غیرمجاز از آرم‌های برند هستند، کپی پیکسل به پیکسل می‌گذارند. این امر باعث می‌شود تا تشخیص NFTهای جعلی بین مجموعه‌های اصلی برای کاربران دشوارتر شود. با وجود صدها NFT که هر روز در بازارهای NFT فهرست می‌شوند، تشخیص NFTهای جعلی به شکل دستی به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز می‌شود.

 

تشخیصNFTهای جعلی با کمک هوش مصنوعی

یکی از راه‌ها جلوگیری از جعل NFTها مقابله با تکثیر کنندگان تقلبی است. این به معنی لغو ماهیت غیرمتمرکز و بدون مجوز یک پلت‌فرم NFT و محدود کردن حقوق تکثیرکننده‌هایی است که اجازه تولید و تکثیر NFT دارند. با این حال، این برخلاف اخلاق وب۳ است و بازارهای NFT را در موقعیت سختی قرار می‌دهد.
بازارهای NFT، و برندها و سازندگان آن به راه‌حل‌هایی نیاز دارند که بتوانند به‌طور مؤثر NFTهای جعلی را بدون نیاز به محدود کردن دسترسی یا نگه‌داشتن این پلت‌فرم‌ها شناسایی کنند. سیستم‌های تشخیص محتوا و تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی در این راستا شگفت‌انگیز هستند.
تشخیص NFTهای جعلی و اصلی تا درجاتی که برای چشم غیرمسلح انسان غیرممکن است، به وسیله هوش مصنوعی قابل انجام است. به‌ویژه با افزایش روزافزون پروژه‌های NFT، مدل‌های هوش مصنوعی یک تغییر دهنده بازی ضد جعل هستند. راه حل‌های هوش مصنوعی می‌تواند صدها میلیون دارایی را در روز با دقت 99.9 درصد پردازش کنند.
در واقع، برخی از بزرگترین بازارهای NFT از جمله OpenSea و Rarible اخیراً شروع به استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص تقریبی در زمان واقعی کرده‌اند. این بدان معناست که راه حل‌های هوش مصنوعی می‌توانند مجموعه‌های جدید و موجود را برای طیف گسترده ای از پارامترها ارزیابی کنند و بر اساس نتایج، می‌توانند NFT‌های جعلی بالقوه را شناسایی کرده و فوراً آن‌ها را حذف کنند یا به ناظران بازار برای انجام اقدامات بیشتر اطلاع دهند.
اگرچه کپی‌مینینگ در حال حاضر ذینفعان را در سراسر چشم‌انداز NFT دچار مشکل می‌کند، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند این می‌توانند آینده بهتری را برای NFT و بلاک چین به وجود آورد. با شناسایی تقلبی‌ها در مقابل داده‌های غیرقابل تغییر و زنجیره ای برای نسخه‌های اصلی، آن‌ها می‌توانند اصالت NFT ها را بازیابی کنند.
انجام این کار به افزایش اعتماد سرمایه گذاران، جذب سرمایه نهادی بیشتر و تقویت پذیرش کمک زیادی می‌کند و این‌ها برای تبدیل شدن NFT به یک صنعت واقعی لازم و ضروری است. امروزه که ارزهای هوش مصنوعی به ترند اصلی بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است انتظار می‌رود استفاده از هوش مصنوعی در تمامی جنبه‌های ممکن در دنیای کریپتوکارنسی مورد توجه قرار بگیرد. 
منبع : cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید :

اشتراک گذاری این مقاله در شبکه های اجتماعی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات

دسته بندی ها

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

خرید اتریوم

خرید اتریوم

خرید تتر

خرید تتر

خرید بایننس کوین

خرید بایننس کوین

خرید دوج کوین

خرید دوج کوین

خرید ترون

خرید ترون

خرید شیبا اینو

خرید شیبا اینو

خرید لایت کوین

خرید لایت کوین

خرید بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

خرید ریپل

خرید ریپل

آکادمی رابکس

ارز دیجیتال چیست
ارز دیجیتال چیست
بلاک چین چیست
بلاک چین چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
کیف پول ارز دیجیتال چیست
NFT چیست
NFT چیست
ترید چیست
ترید چیست
کسب درآمد از ارز دیجیتال
کسب درآمد از ارز دیجیتال
استخراج ارز دیجیتال چیست
استخراج ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست
استیکینگ ارز دیجیتال چیست

پربازدید ترین خبرها

پروژه Tapswap جایگزین نات کوین | آموزش استخراج TAP تپ سواپ

قیمت Tapswap چند است؟ آیا تپ سواپ قابل خرید و فروش است؟

فروش نات کوین تلگرام | تخمین قیمت نات کوین تلگرام NOTCOIN

لیست شدن نات کوین در صرافی‌ | هر یک میلیون نات کوین 10 دلار؟

آموزش فروش نات کوین | 0 تا 100 فروش Notcoin به صورت تصویری

نات کوین ۱ اردیبهشت در صرافی‌ ها لیست خواهد شد

پیش فروش نات کوین شروع شد | آموزش فروش notcoin در پیش فروش