آکادمی رابکس
nft میمون های کسل یا BAYC

مجموعه NFT میمون های کسل| آموزش کامل Bored Ape Yacht Club (BAYC)

  • 3دقیقه
  • 20 آذر 1401

فهرست مطالب

  • Bored Ape Yacht Club چیست؟
  • دلیل ارزشمندی NFT میمون های کسل چیست؟
  • ارتباط بین ApeCoin و Bored Ape Yacht Club چیست؟
  • یوگا لبز و Bored Ape Yacht Club
  • چگونه می‌توان توکن NFT میمون های کسل را خریداری کرد؟
  • کمیاب ترین توکن‌های NFT میمون های کسل کدامند؟
  • قیمت NFT میمون های کسل چگونه تعیین می‌شود؟

تب توکن NFT در سال 2021 کل بازار ارزهای دیجیتال را در برگرفت و همین مساله باعث جهانی شدن بسیاری از آثار هنری این حوزه و ارزشمند شدن آن‌ها شد. در این میان مجموعه NFT میمون های کسل Bored Ape Yacht Club یکی از مورد توجه‌ترین آثار بازار بود. در حالی که قیمت اولیه فروش NFT میمون چیزی کمتر از 200 دلار بود، ارزش آن‌ها در طی چند ماه به گونه‌ای رشد کرد که میانگین قیمت آن‌ها به بیش از 100 هزار دلار رسید.

کمتر پروژه ان اف تی در سال‌‌های اخیر توانسته است به شهرت و ارزش مجموعه BAYC برسد. سوالی که مطرح می‌شود این است که چه عواملی باعث محبوبیت این پروژه و ارزشمند شدن توکن‌های آن شده است. در این مقاله به طور کامل ویژگی‌های مجموعه NFT میمون های کسل را بررسی می‌کنیم و نحوه خرید آن‌ها و دلایل ارزشمندی توکن‌های Bored Ape Yacht Club را آموزش می‌دهیم.

 

Bored Ape Yacht Club چیست؟

مجموعه NFT میمون های کسل یا Bored Ape Yacht Club مجموعه‌ای از 10 هزار توکن NFT به صورت میمون های کسل است که در بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. هر کدام از توکن‌های NFT این مجموعه از ویژگی‌های منحصربه‌فردی بهره‌مند هستند که این مساله میزان کمیابی و ارزشمندی آن‌ها را تعیین می‌کند. ویژگی‌های مطرح در پروژه BAYC مانند نوع پوشش و فعالیت‌های آن‌ها تاثیر زیادی بر میزان کمیابی آن‌ها دارد.

پروژه Bored Ape Yacht Club توسط مجموعه «یوگا لبز» (Yuga Labs) در سال 2021 راه‌اندازی شده است. در آن زمان این پروژه چهار عضو اصلی داشت که تمام آن‌ها از نام مستعار استفاده می‌کردند تا این که در سال 2022 هویت خود را فاش کردند. نام مستعار ایجاد کنندگان این پروژه به صورت زیر است.

  • There’s Gordon Goner (با نام اصلی Wylie Aronow)
  • Gargamel (با نام اصلی Greg Solano)
  • No Sass
  • Emperor Tomato Ketchup

نکته مهمی که در ارتباط با پروژه BAYC وجود دارد این است که این پروژه علاوه بر NFT میمون های اولیه خود با ایجاد NFTهای جدید، اضافه کردن قابلیت ارتقا به NFTهای موجود و ایجاد یک باشگاه انحصاری برای دارندگان مجموعه NFT میمون های کسل علاقه عموم کاربران به این پروژه را حفظ کرد و همین مساله باعث شد تا برخی از NFT های این مجموعه با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش برسند.

 

Bored Ape Yacht Club یا NFT میمون

 

دلیل ارزشمندی NFT میمون های کسل چیست؟

بسیاری از توکن‌های NFT برای نشان دادن آثار هنری و انتقال مالکیت آن‌ها در فضای بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرند. ارزشمندی NFT ها به طورت عمومی براساس ویژگی‌های اثر، خالق اثر و تبلیغات انجام شده حول اثر است. در کنار این ویژگی‌ها، امکان انتقال مالکیت و خرید و فروش ساده، باعث توجه کاربران به این آثار شده است. NFT میمون های کسل یا BAYC نیز از این قاعده مستثنی نیست و دلایل متعددی برای ارزشمندی  آن وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

کمیابی، اولین دلیل ارزشمندی ان اف تی های BAYC

یکی از دلایل ارزشمندی کالاها و خدمات در اقتصاد مربوط به کمیابی است. هر چه یک کالا و خدمت کمیاب‌تر باشد و تقاضا برای آن بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر می‌شود. دلیل ارزشمندی بسیاری از آثار هنری در دنیای واقعی نیز به همین مساله برمی‌گردد و کمیابی منجر به ارزشمند شدن آثار می‌شود. NFT میمون‌های کسل از ویژگی کمیابی در طراحی ظاهری بهره می‌برند که همین مساله منجر به ارزشمندی آن‌ها شده است.

در پروژه Bored Ape Yacht Club مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها برای توکن‌های مجموعه در نظر گرفته شده است که از این ویژگی‌‎ها می‌توان برای بررسی میزان کمیابی یک توکن در مقایسه با سایر آثار موجود در کلکسیون BAYC استفاده کرد. وژگی‌های تعریف شده برای NFT میمون‌های کسل شامل هفت دسته پس زمینه، لباس، گوشواره، چشم، خز، کلاه و دهان است که این دسته‌ها در مجموع از بیش از 160 صفت پشتیبانی می‌کنند.

میمون‌های مجموعه می‌توانند بین چهار تا هفت مورد از ویژگی‌های موجود را داشته باشند که کمیابی آن‌ها نیز بر اساس همین ویژگی‌ها تعریف می‌شود. از میان میمون‌های موجود در کلکسیون BAYC توکن با شناسه 8817 گران‌ترین توکن فروخته شده است که با قیمت 3.4 میلیون دلار به فروش رفته است. این میمون از ویژگی خز طلایی جامد در کنار گوشوراه حلقه‌ای نقره‌ای و پیراهن یقه اسکی پشمی بهره‌مند است که آن را به یکی از کمیاب‌ترین NFT میمون های کسل تبدیل کرده است.

 

NFT میمون کسل 8817

 

تاییدیه افراد مشهور برای NFT میمون های کسل

یکی از دلایل ارزشمندی NFT میمون های کسل تبلیغات آن توسط بسیاری از افراد و شرکت‌های مشهور است. هر چه افراد شناخته‌شده‌تری از NFTهای یک مجموعه حمایت و پشیبانی کنند، ارزش توکن‌های مجموعه بالاتر می‌رود. مجموعه BAYC چندین فرد شناخته شده و برند را جذب کرده است تا NFT مجموعه را داشته باشند. از جمله برندهای مشهوری که از NFT میمون های کسل حمایت می‌کنند می‌توان به برند ورزشی «آدیداس» اشاره کرد.

آدیداس مجموعه آثار NFT خود به نام «Into the mrtaverse» را  با همکاری «Bored Ape Yacht Club»، «Gmoney» و «PUNKS Comic» راه‌اندازی کرد. به دنبال این همکاری، BAYC تصویری از یک میمون کسل با ژاکت آدیداس را در توییتر آپلود کرد. از میان افراد مشهوری که مالک NFT میمون های کسل هستند می‌توان به نیمار بازیکن فوتبال برزیل، امینم و اسنوپ داگ رپرهای مشهور آمریکایی، استفان کری ستاره بسکتبال NBA و جاستین بیبر و مادونا موزیسین‌های مشهور آمریکایی اشاره کرد.

 

NFT میمون کسل 6633 نیمار

 

امکانات و مزایای پروژه Bored Ape Yacht Club

یکی دیگر از عوامل مهم در ارزشمندی NFT میمون های کسل امکانات و مزایایی است که برای مالکان توکن‌های این مجموعه در نظر گرفته شده است. صاحبان Bored Apes دسترسی انحصاری به یک گروه خصوصی Discord دارند که در آن با سایر اعضای Bored Ape، از جمله افراد مشهوری که دارای Bored Ape هستند، چت، شبکه و ارتباط برقرار می کنند. یک تابلوی مجازی به نام «The Bathroom» برای دارندگان ان اف تی های BAYC ایجاد شده است که هر 15 دقیقه یکبار به آن‌ها امکان کشیدن نقاشی را می‌دهد.

سازمان خودگردان غیرمتمرکز «ApeCoin DAO» یکی دیگر از امکاناتی است که سبب ارزشمندی توکن‌های پروژه Bored Ape Yacht Club شده است. ApeCoin DAO یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است که اعضای آن خزانه داری DAO را اداره می‌کنند و با رای دادن به پیشنهادات در مورد پروژه های آینده تصمیم می گیرند. اعضای این دائو دارندگان توکن‌های ApeCoin هستند که در وهله اول میان دارندگان NFT میمون های کسل ایردراپ شده‌اند.

بنابراین می‌توان گفت ApeCoin رمز ارز اصلی اکوسیستم Bored Ape است که علاوه بر شرکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به دائو برای خریدهای درون اکوسیستم و تهیه بلیط‌های رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارندگان توکن‌های Bored Ape Yacht Club علاوه بر این امکانات از مزیت‌های ایردراپ‌های توکن‌های جدید نیز بهره‌مند هستند. به عنوان مثال، 10 هزار عدد از NFT میمون های جهش یافته به صورت ایردراپ به کاربران اهدا شده است که در حال حاضر قیمت بالایی دارند.

 

NFT میمون های کسل جهش یافته MAYC

 

ارتباط بین ApeCoin و Bored Ape Yacht Club چیست؟

در مارس 2022، پروژه Bored Ape Yacht Club توکن ارز دیجیتال ApeCoin را راه اندازی کرد و آن را به عنوان ارز دیجیتال رسمی برای اکوسیستم BAYC پذیرفت. ApeCoin اندکی پس از راه اندازی بین دارندگان NFT میمون های کسل توزیع شد. همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم، کاربران با داشتن ApeCoin، می توانند در روند حاکمیت پروژه شرکت کنند و در اکوسیستم Bored Ape درگیر شوند.

اعضای ApeCoin DAO که از دارندگان توکن ApeCoin تشکیل می‌شوند، مدیریت توسعه نقشه راه تیم از جمله توسعه بازی‌ های NFT، میزبانی رویدادهای مجازی در متاورس، و معرفی محصولات فیزیکی را بر عهده خواهند داشت. در دسامبر 2021، Bored Ape Yacht Club با شرکت Animoca، یک شرکت بازی‌سازی بلاک چین، برای راه‌اندازی یک بازی بازی برای کسب درآمد با استفاده از NFTهای BAYC همکاری کرد. Animoca برخی از بازی های محبوب بازی برای کسب درآمد مانند The Sandbox را طراحی کرده است و ارزش آن بیش از 5 میلیارد دلار است.

همچنین همانطور که گفته شد، همکاری پروژه با شراکت آدیداس نیز با تایید کاربران عضو دائو شکل گرفته است. این شرکت ورزشی قصد دارد در بازی متاورس آینده خود، یک شخصیت سه بعدی Bored Ape را انتخاب کند. هدف تقویت تعامل سه بعدی بین کاربران اینترنت از طریق کلکسیون است.

 

یوگا لبز و Bored Ape Yacht Club

«یوگا لبز» (Yuga Labs) شرکت سازنده مجموعه NFT میمون های کسل است که چهار عضو اصلی آن همان تیم مدیریتی پروژه Bored Ape Yacht Club است که در بخش‌های قبلی معرفی شدند. در 11 مارس 2022 تیم یوگا لبز برای افزایش تاثیرگذاری خود در حوزه کریپتو مالکیت معنوی مجموعه‌های رقیب «CryptoPunks» و «Meebits» را خریداری کرد که مالکیت برند و لوگوی هر دو مجموعه در این فرآیند به یوگا لبز اعطا شد. این دو کلکسیون از معتبرترین پروژه‌های NFT هستند که حجم معاملاتی بسیاری بالایی را در بازارهای NFT به خود اختصاص می‌دهند.

تیم یوگا لبز 450 میلیون دلار در دور جمع‌آوری سرمایه به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر Andreessen Horowitz جمع‌آوری کردند که در مارس 2022 گزارش شد که ارزش آن 4 میلیارد دلار است. این سرمایه برای گسترش فعالیت‌های Yuga Labs و تسریع رشد برند استفاده خواهد شد. از دیگر مجموعه‌های NFT ایجاد شده توسط یوگا لبز می‌توان به NFT میمون های جهش یافته (Mutant Ape Yacht Club | MAYC) و NFT مربوط به سگ‌های کسل (Bored Ape Kennel Club | BAKC) است که به صورت ایردراپ بین دارندگان BAYC توزیع شده‌‍اند.

میمون‌های جهش بافته مجموعه‌ای متشکل از 20 هزار NFT میمون جهش بافته است که 10 هزار توکن آن در فروش عمومی به عموم کاربران فروخته شد و 10 هزار عدد از آن به دارندگان NFTهای BAYC ایردراپ شد. دارندگان BAYC برای ایجاد میمون‌های جهش یافته توکن‌های اصلی خود را توسط قرارداد هوشمند در معرض سرم‌های متفاوت قرار می‌دادند که خروجی آن ایجاد یک توکن میمون جهش یافته با کمیابی متفاوت است.

دسته دوم توکن‌های ایردراپ شده به کاربران مربوط به NFT سگ‌های کسل است. ایده ایجاد این توکن‌ها این بود که میمون‌های کسل از آن‌جایی که حوصله ندارند به دوستانی نیاز دارند که آن‌ها را از این وضعیت نجات دهد. تعداد این توکن‌ها نیز 10 هزار عدد است که بین کاربران توزیع شده است و امروزه در بازارهای   و فروش NFT معامله می‌شود.

 

کمیاب ترین NFT میمون های کسل

 

چگونه می‌توان توکن NFT میمون های کسل را خریداری کرد؟

NFT میمون های کسل یکی از معتبرترین و گران‌ترین مجموعه‌های NFT بازار هستند که در بیشتر بازارهای خرید و فروش NFT مثل Opensea قابل خرید و فروش هستند. برای خرید NFT میمون های کسل پس از مراجعه به بازار خرید و فروش NFT و اتصال کیف پول ارز دیجیتال به آن باید NFT مورد نظر خود را انتخاب کنید و با پرداخت هزینه تعریف شده برای آن و ثبت تراکنش در شبکه اتریوم، مالک NFT شوید. بنابراین شما برای نهایی کردن خرید NFT خود نیاز به خرید اتریوم خواهید داشت که می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس برای این کار استفاده کنید.

نکته مهم در ارتباط با خرید NFT میمون کسل این است که نسخه‌های تقلبی زیادی برای این توکن‌ها ایجاد شده است و حتما دقت کنید که توکنی که می‌خرید از سمت بازار تایید شده باشد. ممکن است بسیاری از NFTهای میمون کسل برای فروش لیست نشده باشند یا اینکه تنها امکان ارائه پیشنهاد برای آن‌ها فعال باشد که در این حالت امکان خرید مستقیم وجود ندارد. برای فروش NFT نیز شما می‌توانید NFT میمون خود را در بازارهای خرید و فروش NFT لیبست کنید. توجه داشته باشید که فروش NFT در صرافی‌های معمولی همانند فروش دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال قابل معاوضه امکان‌پذیر نیست.

 

کمیاب ترین توکن‌های NFT میمون های کسل کدامند؟

میمون های کسل می‌توانند از هفت ویژگی تعریف شده برای آن‌ها بین 4 تا 7 ویژگی را داشته باشند که برای هر کدام از این دسته‌ها صفت‌های مختلفی تعریف شده است. هر کدام از این توکن‌ها به صورت رندوم این صفت‌ها را دارند که همین مساله کمیابی آن‌ها را مشخص می‌کند. براساس محاسبات انجام شده بر مبنای کلیه ویژگی‌های تعریف شده کمیاب ترین توکن‌های NFT میمون های کسل به صورت زیر است.

  • NFT میمون کسل شماره 7495 کمیاب‌ترین NFT از مجموعه آثار Bored Ape Yacht Club است. ویژگی‌هایی مانند داشتن خنجر در دهان، چشم‌ Cyborg، گوشواره صلیب و خز از نوع Dmt این توکن را به کمیاب‌ترین NFT مجموعه BAYC تبدیل کرده است.
  • دومین NFT میمون کمیاب مجموعه BAYC مربوط به توکن شماره 3953 است که از ویژگی‌های ریش نتراشیده و داشتن پیتزا در دهان بهره می‌برد. این توکن در تاریخ 1 می 2022 به قیمت 18.88 اتریوم به فروش رسید و پس از آن فروخته نشده است.
  • توکن شماره 9606 سومین توکن کمیاب مجموعه Bored Ape Yacht Club است که همان توکن 3953 از ویژگی‌های ریش نتراشیده و داشتن پیتزا در دهان بهره‌مند است و به همین دلیل کمیاب است. این توکن در پلتفرم‌های بازار NFT به فروش نرسیده است اما چندین بار بین کیف پول‌ها جابجا شده است.
  • چهارمین دارایی کمیاب در مجموعه Bored Ape توکن شماره 7616 است که هنوز توسط مالکی که آن را ضرب کرده فروخته نشده است. نادرترین ویژگی آن خز سه گانه آن است که فقط 83 میمون دارد. سایر صفات نادر شامل گوشواره صلیبی، تی شرت سیاه و کلاه کابوی است.
  • میمون کسل شماره 4783 پنجمین دارایی کمیاب در این مجموعه است. این توکن چند بار بین کیف پول‌ها منتقل شده است اما هیچ اطلاعات فروش عمومی در OpenSea برای دارایی وجود ندارد و در حال حاضر برای فروش فهرست نشده است. این NFT یکی از تنها 46 میمون با خز طلایی فروخته شده است. پیراهن رنگی، کلاه و کراوات ارتشی از دیگر ویژگی های نسبتا کمیاب این توکن است.

 

کمیاب ترین NFT میمون کسل

 

قیمت NFT میمون های کسل چگونه تعیین می‌شود؟

همانند سایر NFTها قیمت مشخصی برای NFT میمون‌های کسل وجود ندارد و مالکان می‌توانند بر اساس شرایط بازار آن‌ها را با قیمت‌های مختلفی به فروش بگذارند و خریداران نیز بر اساس تمایل خود می‌توانند قیمت‌های مشخصی برای خرید آن‌ها ارائه کنند. طبیعی است در میان توکن‌های این مجموعه، آن‌هایی که کمیاب‌تر هستند می‌توانند ارزش بیشتری داشته باشند.

برچسب های مرتبط

امتیاز دهید

سوالات متداول

قیمت NFT میمون های کسل چگونه تعیین می‌شود؟

همانند سایر NFTها قیمت مشخصی برای NFT میمون‌های کسل وجود ندارد و مالکان می‌توانند بر اساس شرایط بازار آن‌ها را با قیمت‌های مختلفی به فروش بگذارند و خریداران نیز بر اساس تمایل خود می‌توانند قیمت‌های مشخصی برای خرید آن‌ها ارائه کنند. طبیعی است در میان توکن‌های این مجموعه، آن‌هایی که کمیاب‌تر هستند می‌توانند ارزش بیشتری داشته باشند.

ارتباط بین ApeCoin و Bored Ape Yacht Club چیست؟

در مارس 2022، پروژه Bored Ape Yacht Club توکن ارز دیجیتال ApeCoin را راه اندازی کرد و آن را به عنوان ارز دیجیتال رسمی برای اکوسیستم BAYC پذیرفت. ApeCoin اندکی پس از راه اندازی بین دارندگان NFT میمون های کسل توزیع شد. کاربران با داشتن ApeCoin، می توانند در روند حاکمیت پروژه شرکت کنند و در اکوسیستم Bored Ape درگیر شوند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات